/spanien/barcelona/forum/11154.aspx/spanien/barcelona/forum/11154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-08 14:12
Fint anfall och avslut av Rooney. Han gjorde nästan allt själv där. vilken comeback för honom efter allt transfersnack!
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2012-01-08 14:09
Fy fan vad Di Natale är otrolig. Han bara bombar in mål.
Barcelona Hetfield
2012-01-08 14:02
Udinese är helt fantastiska....
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 13:40
Om någon inte tittar på Rayo-Sevilla kan jag meddela att Negredo nyss var typ en decimeter från säsongens mål. Jävla otur för honom.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-08 13:21
Possible line-up (vs Espanyol): Valdes - Alves Puyol Pique Abidal - Xavi Busquets Thiago - Alexis Messi Cesc #fcblive [marca]

Sexig elva utan tvekan!

Have taken most points from Barcelona in the last 5 seasons: Espanyol 14 - Real Madrid 13 - Villarreal 13 #fcblive [via @pedritonumeros]

...Hehe, och Di Natale har gjort mål efter 1 minut. KUNG!
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-01-08 13:15
Jävla vita frukter försvinn från vårt forum, jag får huvudvärk.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-01-08 13:06
Jag hoppas inte spelarna underskattar Espanyol ikväll men det ska inte vara några problem, speciellt eftersom det är derby. Men det här är absolut ingen lätt match, faktum är att Espanyol är det lag som tagit flest poäng av oss de senaste 5 åren. 14 till antalet... Men om vi når upp till den standarden vi hållit senaste matcherna så ska det inte vara ett problem
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-01-08 12:31
Hozanhalamadrid

Du måste vara en av de mest IQ befriade marängerna jag har sett, och då är inte maränger några astrofysiker (rent generellt).

Hur kan du ha sett eller veta hur Cruyff och Beckenbauer har spelat när Cruyff slutade spela 1984? Enligt din profil så är du 89:a, du var inte ens född när Cruyff la skorna på hyllan.

Det är väl typiskt "haters", trots att de inte har någon som helst kunskap så måste de komma med saker de inte ens vet om. Så Messi måste vinna VM för att rankas så högt? Då är väl Villa per automatik en bättre och större spelare än Messi för att han har vunnit VM?

Suck. Jag vet inte ens varför jag tar tid och skriver till er, det slutar ju alltid med att ni försvinner med "vi har fler titlar bla bla".
Barcelona Unicef
2012-01-08 12:16
De man kan säga är ju att Messis prisskåp Vid 24års ålder är överlägset alla, både med laget samt individuellt, Hans mål facit i liga-cup-cl är i en klass för sig. Snart 3 raka ballon de or... Hej på er!!!
Barcelona LeoMessi89
2012-01-08 12:16
Typsikt Madridfans att försöka bortförklara Messis storhet med att säga att hans prestationer i landslaget är bajs. Argentina har bra anfallare men det är fan allt dom har! Mittfält och försvar är långt ifrån bra. Ingen bra målvakt heller för den delen.

Sen håller jag inte med om att Zidane var bättre, han lyckades med landslaget. Men vet du vilket jävla landslag frankrike hade eller? Det är som att jämföra Spaniens landslag med Argentinas.

Ta inte detta som att jag påstår att Zidane var överskattad, för det var han inte. Han var en otroligt bra spelare
Barcelona Riiio!!
2012-01-08 12:14
rodo

Klockrent!! =)
Barcelona LeoMessi89
2012-01-08 12:09
Rodo

Om du frågar mig så skulle jag ha valt Messi alla dagar i veckan!
Barcelona el Maestro!
2012-01-08 11:58
Det blir en lurig match idag. Espanyol är aldrig lätt att möta. De brukar vara extra taggade i Derbyn.

Cesc, Messi och Alexis gör mål. Thiago/xavi gör det sista och fjärde målet.
Garcia gör ett för sitt lag.

Matchen slutar alltså 1-4.
Valencia soldado 1
2012-01-08 11:46
villka tycker att messi är bättre äan zidane
Valencia soldado 1
2012-01-08 11:45
messi äe bättre än zidane om man jämför
Valencia rodo
2012-01-08 11:02
Pajas är det perfekta ordet när man ska beskriva en madridista, varje gång dom snackar om Zidane får det att låta som om han vore deras egna produkt som har spelat i madrid hela sin karriär.

Sen älskar jag alla dessa madridistas som skriver att Messi är ingenting utan barcelona, först var han ingenting utan xavi och iniesta, sen helt plötsligt hela barcelona. Grabben jämförs med dom absolut störta inom fotbollsvärlden, det mina damer och herrar är grymt imponerande för en spelare som är så pass ung.

Dags för alla pajaser att ta av sig glasögonen och inse hur jävla överlägsen Messi är på en fotbollsplan, måste vara grymt svårt att vara madrid supporter dessa tider, att förneka sanningen kan inte vara lätt.

Barcelona kompol
2012-01-08 10:24
Skador Espanyol - FC Barcelona
Barcelona BarcaFan!
2012-01-08 05:39
Måste bara dela med mig av min känsla som min kropp bär på just nu.. Fick ett PM meddelande av ett Madrid fan år 2008 där de stod "hahaha ni är så dåliga din pajjas" Det var efter 4-1 förlusten på Bernabeu.

Jag bestämde mig att svara på brevet ifall vi skulle vinna Madrid, efter den förlusten. Det har nu gått nästan 4 år och med stolthet skrev jag idag " vad har du nu att säga.. pajas"

Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-08 05:31
Vill bara få ut nåt om Zidane, han var fantastisk ja, men känns som att det är "coolt" att säga att han var en bättre spelare än vad messi är. Tror det beror på att han har lagt skorna på hyllan.

Kommer aldrig glömma vad jag satt och tänkte på efter la pulgas fyra mål mot arsenal 2010. När killen lagt SINA skor på hyllan så kommer han att rankas som den bäste någonsin och jag har aldrig tvivlat en sekund på den tanken. Snackat med flera äldre (bland annat farsan) som har haft lyckan att se fler spelare genom tiderna än vad jag har fått göra, och alla är överens om att det funnits flera fantastiska spelare, men messi är...Unik. One of a kind. Och att han trots allt är den bästa man någonsin har sett.

basaric
hahaha, vilken film?
Real Madrid Hozanhalamadrid
2012-01-08 05:26
Jag jämför aldrig Ronaldo med sånda legender, men typisk barca supporter som gör mess till gud, jag har sett många andra stjärnor. Spelare som Cruyff, Beckenbauer, Zidane och inte minst Maradona dominerade matcher på ett helt annat sätt än vad Messi gör idag. De var hela tiden i centrum av spelet alltid. Ok kanske inte de sista aktiva åren.

Av dem sätter jag Maradona främst, ingen dominerade mer än han, i lag efter lag. Hans prestation med Napoli anser jag vara den främsta,, jag såg messi i VM, copa america, jaa du va ska man säga! kolla vilken trupp Argentina har, Higuain, Di Maria, Lavezzi, Tevez, Aguero, Pastore kolla vilka namn. tro mig kompis en Messi utanför barca är ingen Messi. i landslaget är han som en liten vilsen pojke utan sin Barcelona
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-08 05:13
Idag var jag på bio med min flickvän, men istället för att kolla på filmen så satt jag och kollade på klipp med Puyol på youtube. Det här börjar gå för långt..
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-08 05:03
Hozan

Ta bort Makalele, Pires, Henry och Thuram så ser vi hur pass bra Zidane presterar.
2012-01-08 04:59
Hozanhalamadrid

Då kan jag vända frågan till dig. Varför leder inte Ronaldo sitt land till ett VM-guld eller EM-guld?

Du kan på fullaste allvar inte tro att Messi, helt ensam ska kunna bära ett mediokert lag som Argentina och totalt inkompotenta tränare helt ensam på sina axlar? Lägg även till att han har en helt annan roll i landslaget till skillnad från Barcelona.

Åh, det snacket om att han är beroende av Iniesta och Xavi...*suck*

Hehe den klassiska "ingen är bra i Barcelona av egna meriter". Målvakten är bra på grund av försvaret. Försvaret är bra på grund av spelarna framför. Mittfältarna är bra för att anfallarna är kliniska. Anfallarna är bra för att mittfältarna serverar de bra bollar. Tränaren är bra för att han har bra spelare. Ingen är bra utan det är spelsystemet som gör att de är bra.

Vad är det för skitlag Real Madrid möter i det klippet? Måste antagligen vara ett skitlag med tanke på att Ronaldo gjorde mål. För mål mot storlag kan han verkligen inte göra.
2012-01-08 04:58
Grabbar lunga ner er ni behöver inte hoppa på mig haha sanningen svider vah
jalla grabbish go natt
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 04:50
Hozanhalamadrid

Grattis, ni vann Europa Cupen 56, 57, 58, 59 & 60 när det knappt fanns några fotbollslag och exempel på lag som spelade då är:

Spora Luxembourg, CWKS Warsaw, Slovan UNV Bratislava, AGF Aarhus, At. Bilbao, Anderlecht, Nice, Vörös Lobogó, Gwardia Warszawa, Djurgården, Rot-Weiss Essen, Servette .. Hur skulle dessa lag ha en chans mot en stormakt som Madrid? Nej, avräkna dessa titlar.

Finalen 1960 tex, Puskas gör 4 mål och Di Stefano 3 mål.
Man vinner 7-3 mot Eintracht Frankfurt.
Fattar inte ens hur man kan vara stolt över dessa titlar.

Real Madrids Sverige-anhängare består till 70-80% av Wikipedia-supportrar.
Man vill helt enkelt känna att man har makten och kraften att kunna säga "vi har mest titlar" ..

Patetiskt, löjligt, ja kalla det vad du vill men det är sanningen.
2012-01-08 04:49

Nu kommer ännu en sktisnackare.

"Vi är Real Madrid, vi dör aldrig, vi har vunnit så många titlar, vi spenderar si och så". Snälla nån vi alla är så otroligt trötta på det skitsnacket. Om ni nu är så bra som du påstår. Hur kommer det sig att ni ständigt misslyckas mot Barcelona och blir piskade varje gång?

Det är inte endast vi här inne som påstår att Messi är bland de bästa genom tiderna. Det är bla experter, tränare och spelare som påstår det. Till och med Maradona har sagt det. Jag vet att det är svårt för dig att höra att Messi redan vid 24 års åldern räknas bland de bästa genom tiderna, men tyvärr så måste du acceptera det.

Det där med att man måste prestera i en annan liga. Det är bara skitsnack. Ganska roligt att ni bittra Madridistas tar upp att Pep(världens bästa tränare) måste prestera i en annan liga för att räknas bland de bästa och Messi. Hur kommer det sig att Ferguson som varit i Manchester i över 25 år räknas bland de bästa genom tiderna? Måste inte han gå till en annan liga och bevisa att han kan utanför Manchester? Ännu en gång failar ni.

För övrigt, kolla in videon. Håller med första kommentaren på videon. Tyvärr så har Mourinho lyckats hjärntvätta er Madridistas lite för mycket.

Barcelona Siempre Barça
2012-01-08 04:48
Som Lilla al faji säger skönt du ereeeeeeeeee:)

Snälla gå och lägg dig.(barn)
Barcelona B-Guden
2012-01-08 04:46
HozanhalaMadrid

Roligt att du skryter över eran 11-1 seger, du kanske ska kolla upp historien bakom den segern också, men du kommer väl som alla andra madrid fans förneka sanningen trots att det var förjävligt av eran diktator som hata katalonien
2012-01-08 04:45
Siempre Barça

du är fan snygg du
2012-01-08 04:44
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!

varför kan inte Messi dominera i landslaget om du nu menar att han är bättre än Zidane. kan inte du bara förstå att han är beronade av xavi och iniesta, både jag och du vet att jag har rätt jag behöver inte diskutera mer!
Annons: