/spanien/barcelona/forum/11151.aspx/spanien/barcelona/forum/11151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2011-08-17 13:57
Denyo

Kommer ju aldrig somna direkt efter matchen. Min kropp är fylld med så mycket adrenalin så tar minst en timme att somna efter ett el clasico.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-17 13:57
Själv kommer man hem runt 22:45 - 22:50 så har ingenting att klaga på :)
barcarobin
2011-08-17 13:55
en annan kliver ju upp halv 6...
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 13:53
6 timmars sömn räcker matcher håller på till 1 gå lägg dig direkt vakna 07.00
1 timme till godo :)
Barcelona Myrran
2011-08-17 13:49
Barca4eva

Har man tenta kl 8 dagen efter så är 23:00 ett väldigt stort problem. Lär inte se en enda minut tyvärr.
Barcelona Barca4eva
2011-08-17 13:42
Det beror helt enkelt på vad man gör under dagen. 23:00 är inga problem för mig dock.
barcarobin
2011-08-17 13:40
Hutch: ja verkligen väldigt sent kl 22 hade vart optimalt men men!.
Hutch
2011-08-17 13:38
Nej den spelas faktiskt 23:00. Jävligt irriterande kan jag tycka.
Barcelonistas
2011-08-17 13:38
Hocus Focus

Vi är långt ifrån våran fantastiska form På Bernabeu var vi runt 60%-65% av vår kapacitet. Medans Real Madrid var på sin topp, men trots det lyckas vi ändå få kryss mot dom.
barcarobin
2011-08-17 13:34
Jag gillar kvällsmatcher, men kl 23:00 ?? kör tv 4 sport någon eftersändning eller?
Barcelona Hocus Focus
2011-08-17 13:33
Hoppas verkligen på en bättre match ikväll än sist.
Var Messi med ? Var Alves med ? Var Villa med ? (förutom kanonen ja)
Kändes som fler felpass än under en hel säsong.
Visserligen känns supercupen lite krystat men det är ju ändå mot RM.
barcarobin
2011-08-17 13:31
Denyo: Håller med dig och hållet med alexis, det handlar om att prestera, Nu har killen press på sig helt annat än och göra bra matcher i udinese, nu har han krav att prestera varje match hela tiden. Nu har han ansvar han är köpt som start splare i barcelona något helt annat.
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-17 13:31
Pedro är VÅR!! Sanchez är bara inhyrd, precis som resten utav de inköpta spelarna.
Barcelona Riiio!!
2011-08-17 13:30
Någon som vet om det kommer vara grymt tifo ikväll?
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 13:24
Barca4eva

Det handlar inte bara om diskussionerna idag, Men folk har sagt att Alexis är bättre, sure alla har rätt till en åsikt, Men frågan är man verkligen följt Pedros framfört eller Barca överhuvudtaget när man kommer med den åsikten.

Prestera i Barcelona och Udinese är två helt olika grejer både på gott och ont.
Atlético addeh
2011-08-17 13:23
Vore synd om ligapremiären skjuts upp, just för att man väntat hela sommaren. Å andra sidan får spelarna mer tid att spela ihop sig vilket jag tror vore nyttigt. Dessutom är Gamber-matchen på måndag och europeiska supercupen nästa fredag, så vi hade haft matcher att spela ändå.
Barcelona Barca4eva
2011-08-17 13:21
Denyo ©

Jag tror inte att någon har sagt att Alexis är bättre, det har väl handlat om att Sanchez har bättre form.
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 13:18
När Sanchez presterar så som Pedro har presterat i Barcelona då kan ni alexis älskare säga att han är bättre (jag diggar sanchez också) men någonstans måste man ställa ner käppen! att påstå efter en match att sanchez är bättre är som att spotta i pedros ansikte självklart alla har rätt till en åsikt och detta gott folk är min!
Barcelona Barca4eva
2011-08-17 13:03
Själv hoppas jag bara på att det blir en skön match.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-17 13:00
Taggad inför matchen fyfan!
Hutch
2011-08-17 12:59
En supermatch gjorde han ju inte men han visade prov på fint presspel samt lagarbete. Härligt & se han löpa arslet av sig, det är det som förväntas av våra anfallare. Offensivt uträttade han inte särskilt mycket även ifall han hade sina soloräder emellanåt.

Står fast till att han bör starta ikväll. Men Pedro är ju också djävulskt kylig mot Madrid.

Barcelona ElRaval
2011-08-17 12:54
Kolla länktips.

Thiago Alcantara ryktas till Roma enligt länken. Återstå att se om det är skitsnack.
Barcelona B-Guden
2011-08-17 12:52
Pedro är en lagspelare som passar barca perfekt. Han är bra utan boll bra i tikataka spelet, sen kanske alexis är dubbelt så bra på dribbla, men jag tror pedro är bättre för laget, jag tvekar inte på att alexis kan bli lika bra om inte bättre men inte än, han har minst 1 år kvar att bevisa, att alexis gjorde några dribblingar på mittplan mot madrid säger mig ingenting, däremot imponerade han stort i deffensiven.

Barca hade ju ovanligt nog inga långa anfall mot madrid sist så alexis inte kunde visa sig särskilt mycket i offensiven, men sluta göra dribblingarna på mittplan till värsta bra matchen nu...
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-17 12:46
Gillar ändå att på Puertan snackar dem om att dem ska hålla 0an de första 30 minuterna. Sist jag kollade så är det Real som behöver göra mål, inte vi :P

Om Malaga matchen blir inställd, undra om våra A-lags spelare kommer va med i Gamper matchen. Då kan det bli en intressant match :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-17 12:39
Real Madrid scored 1 goal in their last 4 visits to the Camp Nou #fcblive #elclasico [via @optajose]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-17 12:39
Real Madrid scored 1 goal in their last 4 visits to the Camp Nou #fcblive #elclasico [via @optajose]
Barcelona NoGo™
2011-08-17 12:35
Fan då jag som hade sett framemot premiären nu i helgen. Aja nu får ju spelarna lite extra tid på sig att träna så men synd ändå.
Barcelona Cataloniaboy
2011-08-17 12:34
Oavsett hur heta dessa två matcher är finns där ändå mycket som står på spel. Det vinnande laget anses som starkast inför ligan och att slå Real Madrid är alltid viktigt och skönt. Det är ju helt klart vi som har övertaget inför returen ikväll, dels pga. av att vi har hemmaplan, men vi fick ju även med oss ett riktigt bra resultat från mötet i Madrid.

Sánchez vs Pedro? Ja, Sánchez blev iallafall hyllad efter sin debut. Kom hem iförgår efter några veckor i Katalonien. På EMDs förstasidan dagen efter matchen stod där: "bra debut av Alexis".
Som sagt, konkurrensen är så in i h-lvetes tuff sen Alexis och Cesc kom. Samtidigt är det väl bättre än ingen alls.
Nu sen Cesc kom så är ju Keita så jäkla överflödig. I mina ögen så ska maliern inte ens ha en bänkplats ifall vi har fullt manskap. Xavi, Iniesta, Thiago och Cesc. De är de bästa mittfältarna vi har. Punkt slut. Tyvärr lär väl Keita få minst lika mycket speltid den här säsongen...
Barcelona Barca4eva
2011-08-17 12:31
Hetfield. Jaha, själv tycker jag att han ser ut som en vilsen kyckling när han har en dålig dag :p
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-17 12:24
FG & Barca4eva

Ja, jag tycker att Pedros lägstanivå är otroligt hög. Pedro är inte den typen som dominerar i matcher eller som dribblar förbi 4 spelare, det är en spelare som ska vara på rätt plats och springa. Han är lite som Kuyt, ingen spektakulär spelare men han är oftast vid rätt plats vid rätt tid och kämpar alltid.

Jag tycker att hans höga lägstanivå beror på att det är just den spelaren han är, han springer och kämpar i vartenda match.
Annons: