/spanien/barcelona/forum/1115.aspx/spanien/barcelona/forum/1115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2016-02-23 08:50
Hahaha EXAKT såhär kommer det kännas ikväll när domaren blåser igång matchen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-02-23 08:28
Det här Arsenal är inte bättre än föregående utan den enda skillnaden är att wegner inte är lika naiv längre. Han satsar defensivt och på kontringar, detta Arsenal är betydligt tråkigare. Det är synd för wegner och Arsenal var dom som höll uppe fotbollen i England, dom hade en spelidé och rullade boll. Inget fel att anpassa sig efter motståndare osv men att gå så långt och parkera bussen mot varje topplag trodde jag aldrig. Leicester med 11 man kontrollerade Arsenal på bortaplan!
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-02-23 08:21
Ska bli en intressant match idag. Av erfarenhet vet vi att laget höjer sig när de möter bättre motstånd och i "större" matcher, jag är säker på att vi kommer få se det idag igen. Däremot är Arsenals form bra och laget har denna säsong vunnit dem flesta möten mot topplagen i England. Det Arsenal vi möter idag är den bästa sen finalen 2006 och vi alla minns hur den matchen såg ut. Verkligen ingen "walk in the park". Jag tror och hoppas på en seger för oss idag, men det är ingen självklar seger. Arsenal är skickligare än vi tror och med Özil och Sanchez (som säkerligen är extremt revansch sugen) kommer göra det tufft för oss. Men med rätt inställning och ordentlig fokus så ska vi få ett resultat som ger oss ett bra utgångsläge till returen.
Barcelona enkos
2016-02-23 07:49
@Smogen:

Arsenal passar Barca som handen i handsken. Spelar vi med rätt inställning och sätter en femtedel av alla 100% chanser så ska vi bara vinna dubbelmöte. Ikväll kommer vi dock se ett "Chelsea" som försvarar sig med 11 man och kontrar med 5-6.. Så det gäller att vara försiktiga till max. Ger du engelska lag finger så tar de hela handen.
Barcelona enkos
2016-02-23 07:42
@Messi 4-ever:

Normalt ska vi slå Arsenal även borta men har vi marginaler emot oss som ofta händer mot engelska lag borta så kan det sluta hur som helst. Vi spelade ut Arsenal borta men matchen slutade 2-2 så vi har förmåga att sluta spela i andra medan engelsmän spelar tills domaren blåser av matchen. Så jag blir inte förvånad om vi gör både 1-0 och 2-0 och sedan blir nonchalanta och bjuder Arsenal på några baklängesmål. . Därför tror jag på 2-2.
Är annars alltid rädd för att vi skulle råka för nån målchansutvisning då vi ligger högt uppe och Arsenal är farliga på kontringar.

PS. Suarez glömde sitt pass och var nära att missa flyget. . Hoppas att han inte glömmer hur man gör mål.
Barcelona neymar JR
2016-02-23 07:38
Ter Stegen: "I'm happy to be at Barça, it was the right move. Of course I want to play a lot more and I'm working hard for that." [zdf] För att lugna ner en och annan, man märker stor attityds skillnad. Bra mycket positivare nu, han har framtiden framför sig i klubben.
Barcelona neymar JR
2016-02-23 07:29
Själv så har jag oerhört svårt att bli nervös under dubbelmöten. El classicos och finaler så har jag inga naglar kvar. Blir sjukt kul ikväll, tippat på 1-3 till oss. Lucho kan köra 2 olika taktiker. 1; Driva upp tempot 20 första minuterna och verkligen gå efter dom. Ta död på deras hopp direkt och så blir det en Walk in the park. 2; Locka upp dom och kontra sönder dom, wegner kommer absolut inte vara beredd på det. Jag hoppas matheiu startar istället för mascherano, Alves vill jag ikväll pga hans kreativitet med bollen. Messi ska dra sig inåt i banan, dom kommer försöka låsa honom 2 gubbar på kanten.
Barcelona Messi 4-ever
2016-02-23 07:18
Jag tror och hopps att vi avfärdar Arsenal ganska enkelt. All respekt till dem men Barca är flera storlekar större.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-23 01:50
Neymar has signed a pre-contract agreement to extend his Barcelona contract until 2021 [Cadena Cope]
Barcelona Visca el Barca 17
2016-02-23 01:18
Bara 4 barca spelare i elvan. Skrattretande.

"Francis Coquelin has overshadowed Sergio Busquets statistically this season."
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-23 01:16
Jag har fan varit nervösi 3 veckor.

Kommer inte ens kunna kolla på matchen imorgon men jag kommer håller mig uppdaterad via hemsidan eller målkollen.

Jag klarar inte av det.
Barcelona Reymar
2016-02-23 00:53
@Barcelonistas:
Sarkasm?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-22 23:58
Grejen med Arsenal är att man på hemmaplan kan nå upp till en nivå där man kan slå vem som helst. Slog Bayern med 2-0 i höstas, De slog tidernas bästa lag i Peps Barca med 2-1. En tuff lottning som inte ska underskattas. Alltså Alves oroar mig som fan... Vi kommer inte ha råd med att han ska spela lika uselt som han gjort senaste månaden imorn. Jag hade spelat Vidal men Lucho älskar Alves, sadly.
Barcelona Barca Barca
2016-02-22 23:55
Jag är också orolig inför morgondagen. Vi har slagit Arsenal 2006 final, 2010 kvartsfinal och 2011 åttondel. Känns som om det är deras tur att slå oss nu och, ja, har vi riktigt mycket oflyt och mål missade chanser som MSN inte tagit tillvara på sista tiden på bortaplan och Arsenal får med sig 2-0 vinst till returen, så lär det bli kämpigt. Hoppas ja är orolig o onödan.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-22 23:46
Jag har stor respekt för Wenger han är en stor vinnare ända ut i benmärgen!. Nej jag är riktigt orolig inför morgondagen har skakat hela dagen av rädsla vet inte vad jag ska ta mig åt.
Barcelona Bosketts
2016-02-22 23:45
Nu orkar jag faktiskt inte leta upp någon källa, och ber om ursäkt för det (var någon spansk artikel jag läste en tid tillbaka för er som vill gräva).

Men, det stämmer att Xavi påbörjat sin tränarutbildning. Detta betyder givetvis inte att han inte kan fokusera på att spela. En fotbollsspelare har faktiskt en hel del fritid. Sen tror jag inte heller att klubben skulle ogilla att han går en tränarutbildning på sin fritid (och därmed kan hjälpa laget ytterligare) snarare än att åka privatjet till Marocko eller annat strunt.

Nej, ge B-laget till Xavi om ett år och låt honom ta över efter Lucho om tre år. Det skulle jag inte ha något emot.

Och medan de ändå håller på får de gärna låta Puyol, Abidal och Valdes få styra ledningen.
Barcelona Smogen
2016-02-22 23:38
Är hag den ende som är riktigt orolig inför morgondagens match? Av de lag som vi kunde lottats mot så är Arsenal det lag som passar Barca sämst. Jag tror det kommer bli en riktigt svår och tuff match imorgon.
Barcelona Davids3
2016-02-22 23:33
@Reymar:

Denna tar ändå priset:

"Namn: Med öppen gylf genom Värmland.
Sänt: 2016-02-22 19:06
Att bollen är rund är väl inget argument för att vi ska kunna ta oss vidare?
Vi hade haft större chans om bollen hade kanter.
"
Barcelona Reymar
2016-02-22 23:27
Sorry för att jag klistrar in men så här låter det hos Arsenal fansen. Även de vet att MSN kommer göra kaos.. Nästan så att man tycker synd om dom.

Arsenal Namn: LoA.
Sänt: 2016-02-22 19:45
Sedan Suarez började spela för Barcelona:
Messi-77 matcher- 76 mål- 30 assist
Suarez- 80 matcher- 66 mål- 36 assist
Neymar-73 matcher- 52 mål - 22 assist

Iskall hård fakta!

Den siffran gör mig sömnlös om nätterna. Vad Barcelona kommer göra med Arsenal imorgon gör mig också sömnlös. Rena rama tortyren det här!
Må Gud vara på vår sida, annars kan det eskalera....
Barcelona enkos
2016-02-22 23:19
Har vi några spelare som riskerar avstängning vid gult imorgon. Trodde att alla gula raderas efter gruppspelet men såg i vissa matcher att det fanns spelare med gula kort.
Barcelona neymar JR
2016-02-22 23:00
Junta Har fått för mig att jag med har läst det, lucho i 2 år till sen starta på xavi eran.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-22 22:59
@B-Guden:

Jag hade för mig att han skulle påbörja tränarutbildningen parallellt med spelarkarriären.
Barcelona B-Guden
2016-02-22 22:49
@neymar JR:

Så du tror klubben han spelar för skulle tillåta att han börjar nån tränarutbildning och bara lallar runt i laget ?
Och jag tror han visst vill va så bra som möjligt där och är professionell
Barcelona neymar JR
2016-02-22 22:46
B-guden Han borde väl ha gott om tid mellan alla sponsor uppdrag?:P Fotbollen där är nog inte så prioriterat för hans del.
Barcelona B-Guden
2016-02-22 22:10
@neymar JR:

Han spelar väl fortfarande i qatar, eller har han slutat där =
Barcelona neymar JR
2016-02-22 21:52
Ingen som har koll på ifall xavi har startat med tränar utbildningen?
Vlom
2016-02-22 21:48
Som flera av er kanske redan vet, förlorade jumbon Aston Villa med hela 0-6 mot Liverpool på Villa Park i den senaste PL-omgången. Idag hade deras A-lag en internmatch mot deras U21-lag - och förlorade med 0-3. Något att tänka på till nästa gång när svenska anglofiler slentrianmässigt hävdar bestämt att "de spanska bottenlagen är sämre än de engelska bottenlagen"....
Barcelona Krabban94
2016-02-22 21:14
@enkos:

Messi och Suarez är ju ofta frivilliga på träningarna...
Barcelona enkos
2016-02-22 21:07
Det är riskabelt att ta bara två målvakter till CL matchen imorgon. Tänk om en skadar sig på uppvärmningen eller blir plötsligt sjuk och den andre får rött kort för målchansutvisning. . Vem av utespelarna skulle då stå i mål ?
Vlom
2016-02-22 20:49
Under gårdagen, postade Joan Laporta ett FB-inlägg med en bild på Cristiano Ronaldo med följande texten "Jag vet varför jag missade straffen, men kommer inte att säga det".

Dessvärre är Laportas FB-inlägg nu borttaget, men jag hann iallafall ta en skärmdump innan den raderades.
Annons: