/spanien/barcelona/forum/11146.aspx/spanien/barcelona/forum/11146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-17 18:40
selakefo

Det beror också på vad Ballon d'Or ska motsvara. Årets bästa spelare, (onekligen Messi) eller den som vunnit mest titlar och presterat bäst i det lag som vunnit flest titlar (onekligen Sneijder/Xavi).
Barcelona Mujje
2011-08-17 18:27
Hetfield Återigen, det är inte bara lönen vi pratar om. Det är inte heller någon som påstår att de kommer att svälta. "Gisslan" är väl ändå att ta i? :) De har ju tagit det med förbundet men det gick väl inte så bra uppenbarligen. Det är ju faktiskt därför det kallas strejk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-08-17 18:21
Sano97

Anledningen är väl att samtliga La Liga klubbar, förutom Barca och Real inte kan betala ut lönerna till sina spelare.

Ganska sjukt ändå att samtidigt som Barca spenderar näramre €60- €70 Miljoner på nya spelare och Real €55 Miljoner kan knappt övriga lag i ligan betala ut löner till sina spelare.
Barca B har t.ex. handlat för mer än vad vissa klubbar i förstaligan gjort.
Real Madrid selakefo the tank
2011-08-17 18:14
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Tråkigt med osämja, vi alla älskar fotboll.

Messi vs Ronaldo är bara larvigt, dom är bra på helt olika saker och vem som är bäst varje säsong är rimligtvis den som är avgörande i CL finalen då det är den största matchen för året. Därav tycker jag nästan Sneijder var värdig den,men förstår också att Messi fick den (guldbollen alltså), tycker det är lite synd bara att det är så svårt för försvarare och målvakter att få priset.
Barcelona Greenwood
2011-08-17 18:12
Denyo ©

Samtidigt blir det ju tätare matchschema senare under säsongen vilket kan skada i CL.
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 18:09
Fan vad alla klagar på strejken se det positiva istället
Vårt lag får 1-2 veckors välbehövlig träning så det kan bli mer samspelta nåt som dem verkligen behöver med tanke på förra matchen.
Barcelona Sano97
2011-08-17 18:05
'Asså det här med strejken, Vad är anledningen?
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 18:04
rico

Återigen tack så mycket ha en bra kväll!
Barcelona rico
2011-08-17 18:00
Denyo:
Nej du behöver inte ladda ner nått program utan det är bara vänta till kl 23 och hoppas det finns nån som streamar till matchen(vilket jag
garanterar 99%). Och det ska inte vara nån problem med att streama med din fria surf i ca 2 timmar:)
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-17 17:59
Pep borde byta position på Keita ala Giovani Van Bronckhorst. Han hade inte varit en dålig vänsterback..
2011-08-17 17:59
selakefa

Du har en hjärna. Till skillnad från de andra t.ex Fernando Gago och CR-seven. Fyfan, klarar inte av den sistnämnda i 2 minuter.

Är bannad där men brukar läsa ibland (endast för att skratta åt "Ronaldo > Messi" smartassesen)
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:57
rico

Jag ska se vad dem har och erbjuda men måste jag ladda hem något?
+ vill inte att den ska överstiga MB på fria surfen men det lär den väl knappast göra.

ja tvungen och ta ett piss pass på jobbet från 21.00 - 00.00 3 timmar surt men vill inte missa matchen :)
Barcelona Rioja
2011-08-17 17:54
Arash - Per sempre Juventus!

Vart är hem?

Det går extrabussar mellan Camp Nou och Plaça Catalunya. Tunnelbana går fram till 02:00, man kommer ganska snabbt in i stationerna eftersom det går typ ett tåg i minuten. Även om det ser ut som att kön är lång går det relativt snabbt och smidigt.
Barcelona rico
Denyo:
Du kan ju tillochmed gå in nu så kan du se vilken stream dom erbjuder. Måste säga att jg är väldigt nöjd med den eftersom jag har sett Barca matcher med min iphone när jg är på jobbet med bra kvalité:)
Barcelona barcabarca15
tja,

befinner mig i barcelona och hade tankt fa tag pa biljetter till nagon match, chansen och fa till madrid-matchen e ratt slimma, men undrar hur det ar med den dar Joan Gamper-finalen? Ar det en serios match eller kommer de stalla upp med juniorerna och b-laget?
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:53
Tack för svaret Rico & smogen!
Uppskattas.

Barcelona Smogen
2011-08-17 17:53
Denyo

Jag har streamat genom iphone en gång när jag var på trist middag.gick svinbra men Är inte helt lätt eftersom de flesta streams är flash eller tredjeparts baserade. Man behöver träffa rätt. Någon annan kanske har bättre tips?
Sopcast går ju tex att ladda hem.
Barcelona rico
2011-08-17 17:52
Denyo:
Gå in på www.veetle.com vid match start med din iphone så kommer det finnas stream till matchen. Veetle har ett slags sammarbete med iphone vilket gör att du kan se matchen om det finns stream till det, vilket det bör göra.
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:43
Är det någon som vet om man kan strema matchen från en Iphone eller tar det upp för mycket plats på mobilen?
2011-08-17 17:42

"Det går inte. Att ha 4 mittfältare mot en parkerad buss gör det bara lättare för de då det blir trängre på mitten och de kan markera lättare. Däremot hade jag inte varit emot idén att köra Busq på bänk och Cesc som def. mittfältare och pressa på ordentligt. "

Nu snodde du min idé, vi verkar ju vara överens på den punkten iaf. =)
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:40
arash

Ta taxi kan dock ta 1 timme att få tag i dem! jag var vansinig efter att ha letat en taxi runt camp nou pga av att bussarna är fulla och metron går det knappt och komma fram till.
Barcelona 1.70-ligan
Barcetia

Givetvis, skrev det bara som min sin på det hela. Apropå den diskussion som var tidigare idag :)

---------------------------

Förresten, om Barca vinner inatt skulle Cesc alltså vinna en titel redan efter tre dagar som Barcaspelare. Ganska komiskt med tanke på att han spelade drygt tre år utan någon titel i Arsenal.

En anledning så god som någon att vinna den här kalle anka-cupen

Klart ni kommer rotera,det är ingen skräll, men jag tror att för att en ung spelare ska bli riktigt bra krävs att de slängs in i hetluften och får förtroende och speltid. Och frågan är om Thiago och Fabregas fårtillräckligt för att på sikt bli Xavi och Iniestas arvtagare.

För att dra en parallell, varför kom aldrig Rauls arvtagare? Jo för att de inte fick chansen. Jag är helt övertygad om att Negredo, Mata, Soldado etc etc. hade blivit mycket bättre om det chansen och förtroendet.

Om ni råkar droppa förbi Puertan så kan ni se att jag för tillfället argumenterar för att Callejon och Morata bör få speltid idag istället för exempelvis Pipita och Granero...
Arash - Per sempre Juventus!
2011-08-17 17:37
Tack för alla svar! Jag kommer antagligen åka dit typ tre timmar innan matchstart.

Men hur ska man åka hem efter matchen då? Det är ju liksom 100 000 pers, åker en fjärdedel av dem bil hem så kommer det ju vara trafik i år och dagar. Åker de metro så lär det vara packat i timmar. Bussar?

Kom igen, någon måste ha lite gammal erfarenhet från nåt El Clasico! :)
2011-08-17 17:36
Rioja

Det går inte. Att ha 4 mittfältare mot en parkerad buss gör det bara lättare för de då det blir trängre på mitten och de kan markera lättare. Däremot hade jag inte varit emot idén att köra Busq på bänk och Cesc som def. mittfältare och pressa på ordentligt.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-17 17:30
Mujje

Det är klart att de ska få lön, likt någon annan. Det jag menar är att det är sanslöst att hålla en hel liga gissla och miljontals med folk bara för att de inte har fått lönen. Det är inte precis så att de kommer att svälta, de har gott om pengar i bankkontot. Det är väl bättre att man tar det med förbundet istället för att tjura.

Återigen, fotbollsspelare är bland de mest priviligerade och bäst betalda personerna, så jag förstår inte varför de ska gnälla. Lärare och poliser kan gnälla, inte de.
Barcelona Rioja
2011-08-17 17:30
Det blir istället fler passningsalternativ, med 3 renoldade passningsgenier framför busi kan man spela med 3 backar när motståndarna iallafall sitter med hela laget i knäet på målvakten. Med Xavi, Iniesta och Fabregas blir Barcelonas spela mer oförutsägbart och ytor finns det i överflöd av när man ställs mot lag som spelar 5-4-1 alternativt 6-4-0.
2011-08-17 17:29
selakefo

Säsongen är otroligt tajt, det vet du om. Speciellt i början är det svårt för oss. Vi möter Malaga, start 3:an kör. Vi möter Villarreal, Xavi kör kanske 60, går det för oss byts Cesc mot Iniesta kanske. Alltså förstår du? Det blir en rotation och huvudvärk för Mourinho. Tänk så spelar Iniesta och Cesc båda väldigt bra, och så helt plötsligt startar KEita?! WTFFFF och så blir det en till 5-0..

Ja fyfan, inga engelska nobrainers i närheten av Barca.

1.70-ligan

Har också jobb imorgon klockan 7, men du kommer bara tänka på matchen så mycket at du glömmer bort det. Vet den känslan av att man inte kan se matchen då man måste sova, men det får helt enkelt bli en prioritering.

"Vem som är mest Culé".. det vet du bäst själv och ingen annan kan säga någonting om det. Men vad jag sett så verkar du inbiten och om du missar en obetydlig försäsongsmatch, tror jag inte någon hade brytt sig om!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-17 17:25
Läste lite diskussionen här nedan om att se matchen inatt eller ej. Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra, men en sak är säker: Jag är ett lika stort barcafan oavsett vilket.

Hade jag varit ett mindre barcafan hade jag kanske ännu mer troligt stannat uppe eftersom jag skulle kunna somna rätt så snabbt efter. Men det kan jag inte. Oavsett om vi vinner eller inte kommer jag inte somna på åtminstone någon timme. Att möta Real är för mig årets härligaste, men också jobbigaste matcher. Det är knappast så att man lugnt kan somna direkt efteråt...framförallt om vi förlorar. Så ska man då upp tidigt nästa morgon och behöver sömn, kan det helt klar vara ett alternativ att skippa den värsta våndan genom att helt enkelt sova istället och ta smällen/glädjen imorgon. Sen återstår det att se hur mycket sömn det går att få med vetskapen om att Barca spelar. Kanske slutar det ändå med att man slår på TV:en.

Vart jag vill komma är egentligen bara att bara för att man har andra viktiga saker i livet betyder det inte att man skulle vara ett mindre barcafan bara för att man funderar på att inte se matchen ikväll. Åtminstone är det så för mig. Utan att ta i för mycket skulle jag inte tro att det är så många här inne som känner mer för klubben än vad jag gör.
2011-08-17 17:24
Rioja

Blir det inte lite trångt på mittfältet då som någon nämnde tidigare?
Annons: