/spanien/barcelona/forum/11142.aspx/spanien/barcelona/forum/11142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-17 11:41
Pedro presterade väl dock knappt under hela våren? Han gjorde ett mål i CL finalen ja. Men hans lägstanivå är väl inte direkt hög Hetfield?

Tycker ju jag är problemet med Pedro. Ja visst, han kämpar alltid. Men kraven bör väl vara högre än så. För när Pedro är dålig, är han osynlig.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-08-17 11:38
Sanchez var den enda personen som sprang senast.. han MÅSTE starta!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-17 11:33
Nej, men jag säger bara att det är fullkomligt löjligt att bara ge platsen till Sanchez om Pedro skulle göra en dålig match. Pedro har presterat i 3 år, nog måste han få ett par chanser? Sanchez har mycket att bevisa, för mig är han inte i närheten av Pedro i status (trots hans fullkomligt löjliga prislapp).

Sanchez onanin måste väl ha en viss gräns? Även jag inser att Xavi och Iniesta går före Cesc.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-17 11:28
Hetfield//

Jag skrev väl aldrig att Alexis skulle få någon guldboll? Sen att dagsform kan avgör mellan Pedro och Alexis (kanske även Villa) är väl inte absurt utan snarare ganska troligt?

Att Pedro har gjort en imponerande resa från anonym B-lagsspelare till superstjärna ifrågasätter ingen men att det per automatik skulle ge honom en plats i startelven är ju fullkomligt ologiskt.
Hutch
2011-08-17 11:25
Att Pedro skall starta i senare viktiga matcher är det väl ändå ingen tvekan om? I nuläget befinner han sig dock inte i sin bästa form, snarare tvärtom och skall därför enligt mig inte starta ikväll. Sanchez gjorde det bra förra matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-17 11:24
Hetfield

Jag tycker som sagt att Sánchez ska starta idag för att han helt enkelt har mycket bättre form. Senare i CL och andra El Clasicos så ska Pedro starta om han är skadefri, men i och med att Pedro inte varit med så mycket på försäsongen och Sánchez gör en bra match borta mot Real så tycker jag chilenaren går före idag. Och jag tycker absolut man ska gå efter dagsform.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-17 11:18
Sen har jag inte skrivit härinne sen det senaste El Clasicot så jag ska bara summera mina åsikter lite.

Real Madrid var det klart bättre laget och hade mycket mer målchanser, det måste sägas. Det var tur att de var ruskigt inneffektiva och att Valdés gör en kanonmatch.

Sen tycker jag det finns väldigt många positiva saker från matchen. Vi hade Piqué, Xavi och Busquets, tre av våra nyckelspelare, borta. Lägg till Pedro och Puyol. Dessutom har laget inte tränat så mycket ihop och Real Madrid var mycket mer förberedda på denna match. Jag tänkte redan innan matchen att vi skulle få det svårt och vara nöjda med oavgjort.

Trots allt det där, och trots att vi stundtals var utspelade, så fixade vi ett oavgjort. För en gångs skull var laget effektivt, det brukar nästan vara tvärtom, att vi spelar bättre men Real sätter sina chanser. Messi var inte så bra spelmässigt, men gör ändå ett mål och en assist och det är det som gör honom så bra, att han trots att han har en dålig dag presterar. Även David Villa gör ett klassmål, kliver fram när det verkligen gäller.

För att summera så var det inte bra att vi var ibland utspelade, men det var bra att vi trots att nästan allt var imot oss, både innan och under matchen, lyckades få med oss 2-2. Och det är faktiskt målen som räknas, hur fint man än spelar.
2011-08-17 11:15
Det här är en av anledningarna till att jag gillar Pedro. Titta runt 2:47 när Zlatan tjurar i mötet mot Zaragoza strax efter att Messi gör ett mål.

Vad gör Pedro? Jo, han rycker i Zlatan och uppmanar honom att visa glädje och delta i lagandan. Hans otroliga höga lägstanivå är anledningen till att han är där han är idag, han springer alltid sönder sig under matchen. Det är bara att respektera den grabben, en stor spelare och en stor person.
Barcelona MésqueunClub10
2011-08-17 11:13
Bluagrans

Jag kan en sida där man kan köpa matchtröjor för 300 kr..

Barcelona Blaugranas
2011-08-17 11:11
kan någon en bra och säker sida där man kan köpa barca tröjor.
2011-08-17 11:09
El Kaiser

Come on buddy, bli inte en av "de". Sanchez har gjort en match, låt oss inte ge honom guldbollen än. Förövrigt så tycker jag inte att hans prestation var särskilt märkvärdig, han hade det rätt så svårt mot Marcelo. Folk tenderar att blåsa upp små saker bara för att det är Sanchez.

Så man ska peta Pedro bara för att Sanchez gjorde en bra match mot Real Madrid och utgå ifrån premissen att man ska gå efter dagsform utifrån en match? *Skakar på huvudet*. Förövrigt så får Sanchez starta idag, men jag syftar mer på CL och viktiga matcher i ligan nu.

Pedro är en spelare som alla tränare vill ha i laget, kanske inte för att han är så speciell men bara för att han ger allt (t.ex: Park). Jag kommer att stå bakom Pedro, det han har gjort för klubben är unikt. Man går inte från en anonym B-spelare till att vinna trippeln och vara en nyckeldel i Barcelonas bästa generation (det får man nog säga).

Jag tycker att det är fullständigt sanslöst att folk vill peta Pedro och spela med Sanchez bara för att han har en sexigare spelstil. Pedro har varit en viktig spelare för oss i 3 säsonger, ska man bara ändra på det pga. en ljummen försäsong?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-17 11:08
Hetfield

Håller egentligen med. Senare på säsongen i de rik,tigt viktiga matcherna så ska Pedro starta. MEN just nu har Sánchez bättre form och jag tror han skulle vara ett bättre alternativ, just för att Pedrito inte spelat så mycket ´på försäsongen och troligen inte är i form.

Men som du säger, i CL-matcher senare den här säsongen om alla är skadefria ska Pedro, Messi och Villa starta.
2011-08-17 11:05
Håller med dig till stora delar. Men jag tror att vi får lita på Pep som ser spelarna varje dag att det var rätt att spela Sánchez i söndags. Ikväll kanske Pedrito är tillbaka i startelvan.

Sen att Pedro gjorde mål i CL-finalen tror jag att de flesta kommer ihåg men att det faktum skulle betyda att han är självskriven i startelvan 3 månder senare tycker jag inte alls. Det måste vara nuvarande form man går efter, eller?

En sak som imponerade på mig med Sánchez mot Real Madrid är att trots att han haft en kort försäsong så håll han nästan Pedro-klass i presspelet vilket gladde mig. Killen sprang ju kopiöst. Jag tror att även om Pedro är en fantatisk fotbollsspelare så tycker jag att hans stora svaghet är hans lägstanivå. Visst, även när han är ur form så pressar alltid motstånadrna (vilket är viktigt för Barças spel) men just den delen av jobbet verkar även Alexis vara riktigt bra på så Pedro måste nog bli lite jämnare för att hålla Alexis bakom sig.
Barcelona Frodo
2011-08-17 11:05
Hetfield - Sanchez is the next star

"Jag har kåtat efter Cesc, men även jag vet att Xavi och Iniesta är före honom."

Skönt att du klargör det. Så som du hållit på så trodde jag att det bara var en tidsfråga innan du ville ge kaptensbindeln till Cesc.;)

Håller med dig om Pedro. Han är given för Alexis.

Barcelona MésqueunClub10
2011-08-17 10:55
Skulle vara jävligt roligt om han fick starta ikväll!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-17 10:52
MésqueunClub10

Blir nog ingen start utav Cesc, kanske ett kort inhopp mot slutet.
2011-08-17 10:52
El Kaiser

Jag tycker bara att det är avskyvärt hur snabbt folk glömmer bort allt Pedro har gjort för klubben. Han kom till laget, ingen visste vem han var, och vinner trippeln med Guardiola. Han klagar aldrig, han flörtar aldrig med andra lag, han springer antagligen mest av anfallarna och han har alltid en bra attityd.

Jag har kåtat efter Cesc, men även jag vet att Xavi och Iniesta är före honom, tycker att det är skrämmande hur snabbt folk vänder ryggen till en så pass bra spelare bara för att vi har värvat en dribbelnisse som är väldigt flashig och är bra på att tunnla folk. För mig är Pedro en nyckelspelare.

Du nämner Pedros mediokra försäsong, men har du glömt bort att det var samma kille som gjorde mål i CL-finalen i Maj? Förövrigt så är Pedro en bättre spelare än Sanchez, den dagen Sanchez gör det Pedro gör så ändrar jag åsikt.
Hutch
2011-08-17 10:51
Det är det otroligt viktigt att ha en ytterligare spelare i anfallet än Messi som kan göra det oberäkneliga som Villa. Han var inte särskilt aktiv i förra mötet men han är livsfarlig när han får drälla med bollen på kanten. Alexis har redan anammat det fina Barça-presspelet och gjorde en härlig insats på Bernabeú, han skall starta. Hoppas verkligen Piqué och Xavi är fit for fight.
Barcelona Katalano
2011-08-17 10:51
Siempre_Maravilla

Såg att du i Puertan skrev att du trodde att om ni höll tätt första 30 min eller så så skulle ni vinna.

Tycker det är lite komiskt med tanke på att jag känner ungefär likadant inför mötena med er. Oftast är motståndarna farligast i början när man möter Barcelona. Man orkar pressa hårdareoch högre upp i banan, kontra snabbare osv. Ju längre matchen går desto mer tar Barca över spelet, allmänt sett.

Hoppas verkligen att domaren slipper stå i centrum i dag, men det lär tyvärr inte hända.

Barcelona MésqueunClub10
2011-08-17 10:50
Cesc från start ikväll ?
vad tror ni ?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-17 10:46
Chilexis

"FULLSATT Bernabeu"
Det spelar väl ingen roll om arenan är fullsatt eller tom..

Jag måste förövrigt hålla med Hetfield.
Pedro ska starta, ett nyförvärv kommer och ni verkar glömma bort en av våran bästa spelare förra året.
2011-08-17 10:45
Hetfield//

Håller med om att det är lätt att glömma bort Pedro lite pga Sánchez. Dock kan man ju inte precis säga att Pedro har presterat särskilt bra under försäsongen så att han just nu skulle förtjäna att starta före Alexis tycker inte jag i alla fall.
Barcelona Chilexis
2011-08-17 10:44
Hetfield Saken är den att Sanchez är snabbare, starkare och rent utav mer teknisk än Pedro. Det Pedro har som inte AS9 har än, är, positionsspel och bättre kommunikation med sina lagkamrater. Se det från den här sidan, Sanchez kom fram en måndag, tränade två gånger den dagen, för att sedan ansluta sig till landslaget, spelade 45 min, åkte tillbaka för att träna (torsdag?) vet inte hur många gg Barca tränar men han har knappt tränat en vecka och ändå så får han mer än godkänt mot ett lag som man real Madrid på ett FULLSATT Bernabeu. Pedro ska inte tryckas ner men Sanchez är bättre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona knoxxx
2011-08-17 10:40
Siempre_Maravilla,

Tror du missuppfattar mig. Domaren var lika dålig åt båda håll. Givetvis. Däremot är det ju ingen hemlighet att Real Madrid har ett mer fysiskt spel än vad Barcelona har och är i vissa matcher (tillexempel mot Barca) beroende av att få igång sitt fysiska spel. Har man då en domare (som på Bernabeu) som tillåter väldigt tufft och hårt spel, så gynnar det laget som vill spela fysiskt. Punkt.

På samma sätt gynnas Barcelona när domaren blåser för minsta lilla. Då byggs den frustrationen, som vårat pressspel och bollinnehav redan tillskaffat, på.

Man behöver inte vara Da Vinci för att inse att Bernabeus domare tillät väldigt hårt och fult spel. Och således tycker jag det är märkligt att diskussionen på Madrids forum eskalerade till att "vi skulle vunnit om vi fått straff, jävla domare".

För min del får Madrid gärna spela tufft och hårt. Det har ingenting med Pepe, Mourinho eller Ramos att göra...(som jag inte vet vart du fick ifrån). Sålänge domaren håller en godkänd nivå så ska både Real och Barcelona få spela den fotboll de vill spela.

Som sagt, vi får hoppas på fest.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-17 10:32
jag är inte jätteupphetsad av supercupen och synnerhet inte när barca är långt ifrån toppformen... Men efter det fina resultatet vi fick med oss från första mötet är det klart att ett visst pirr i magen infinner sig ändå ;)
Världen går inte under vid en förlust, men en seger vore underbart skön. Inte minst med tanke på lagets fysiska tillstånd
Real Madrid Siempre_Maravilla
2011-08-17 10:27
Knoxx

Med så pass professionella spelare på plan så borde inte detta tjat om hurvida Madrid eller Barca får fördelar. Och snälla kom inte med att allt är Mourinhos , Pepes, Ramos o.s.v fel. Både Madrid och Barca har flippat ur. Jag hoppas att vi slipper d här åtminstone för denna match. Det ska bli en fest. Fabregas ska känna på el classico festen på bästa sätt.

Välmött/ Los Blancos
2011-08-17 10:25
Jag förstår mig inte på er som redan nu säger att det bästa laget är att peta Pedro och spela med Sanchez. Har ni glömt allt Pedro har gjort i all den här Sanchez yran?

Sanchez har inte visat ett piss jämfört med Pedro, i mina ögon så är Pedro given i startelvan. Nu är det förvisso en Kalle Anka turnering, men i CL och viktiga matcher i ligan så är det givet för mig att Pedro ska spela med Messi och Villa. Lite tröttsamt att folk ska pissa på Pedro bara för att vi har skaffat en till dribbelnisse.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-08-17 10:20
Skulle vilja påstå att Pique - Mascherano - Abidal som backar är en starkare backlinje än med Adriano som ytterback.

Och för just dagen är nog Alexis - Messi - Pedro ett bättre alternativ än med Villa. Högre, hårdare press och snabba kontringar i och med att Madrid är laget som behöver göra mål. Med dessa tre spelare lär det gå undan i kontringsspelet.

Xavi - Busi - Iniesta är världens överlägset bästa mittfält och rätta spelare för att hitta det snabba passningsspelet som våra anfallare är i behov av.

Valdes - Alves, Pique, Mascherano, Abidal - Busquets, Xavi, Iniesta - Alexis, Messi, Pedro. Det är nog bästa startelvan för kvällen, enligt mig.
Barcelona knoxxx
2011-08-17 10:03
Siempre_Maravilla,

Skulle verkligen inte kalla Barcelona "skyhöga favoriter". Men det är ingen tvekan om att vi bör målas upp som favoriter. Tack vare det fina resultatet på bortaplan och det faktum att det är vi som nu spelar hemma. På ett tokfullt Camp Nou och med taggade Fabregas och Alexis som vill visa vad de går för. Dessutom förväntar jag mig att Barcelona startar såhär:

Valdes
Alves - Pique - Abidal - Adriano
busi
xavi - iniesta
alexis - messi - Villa

D.v.s, bästa lag möjligt.

Hoppas på en bra match och hoppss framför allt på att domaren håller en högre nivå. Jag brukar inte nämna domare i negativa meningar. Men domaren på Bernabeu var bland det värsta jag sett. Förstår verkligen inte snacket som går i Reals forum. I mina ögon är det supertydligt att Real får fördelar av att domaren tillåter såpass hårt spel. Madrid har ju en helt klart mer fysisk inställning till sin fotboll. Hur Pepe kommer undan gult/rött samtidigt som Alexis får gult för att ha fått bollen i ansiktet är för mig en gåta.
Atlético addeh
2011-08-17 09:30
Är ruskigt taggad inför kvällens match. Vilken fest det kan bli i Barcelona! Titelvinst Madrid, Fábregas debut & Alexis debut på Camp Nou. Men först måste vi nå ett resultat som gör oss till vinnare.

Förhoppningsvis är trion Piqué, Xavi & Busquets redo att starta. Hoppas i alla fall på den sistnämnde, hans frånvaro lyste verkligen på Bernabéu.
Annons: