/spanien/barcelona/forum/11140.aspx/spanien/barcelona/forum/11140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-09-12 15:41
Att vi tappade poäng mot Sociedad i helgen är knappast en fördel för Milan, snarare tvärtom. Vi kommer vara hur taggade som helst imorgon.
Barcelona Mascherano
2011-09-12 15:26
Jag som ville se Zlatans face när Barca kör över Milan.
Hutch
2011-09-12 15:25
Haha, men Zlatan då......
,Sami
2011-09-12 15:24
Zlatan missar matchen. Kolla länk.
Barcelona Canaletes
2011-09-12 15:23
Zlatan gör en Guti

Från ingenstans är han skadad... precis som Guti gjorde dem senaste el clasicos.
Fyfan va fegt....!!!!!!!!!
Hutch
2011-09-12 15:18
Lyckas Milan trycka ut Messi mot kanterna och inte ge honom spelrum mellan försvar och mittfält där han befinner sig så är mycket vunnet. Thiago Silva tar sig väl ann uppgiften att försöka låsa Messi. Deras försvar måste stänga ytorna för honom och ge varandra understöd.

Mittfältet kan vara Milans akilleshäl. Väldigt tempofattigt ifall man jämför med våra tekniska snabba mittgubbar. Men detta blir säkerligen inte en lätt match, räkna med att Milan kommer få sina chanser.

Jag anser också att någon utav Pedro och Villa skall bänkas då båda är helt under isen. Iniesta får agera ytterforward.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-12 15:17
synd för oss isåfall. Milan är nästan jämt bättre utan honom
,Sami
2011-09-12 15:16
AndreD
Jag bjuder dig också på middag:P Jag är helt 100 Barca vinner.

Abbe.
Haha jag satt och tänkte på det. Han kanske inte vågar möta Barca? De har Robinho skadad nu också. Nä Milan kommer då ett helvete imorgon på Camp Nou. Real Madrid fick ett helvete det kommer Milan få med. Barca är riktigt taggade.
Barcelona Abbe.
2011-09-12 15:16
Går rykten om att Ibrahimovic skadat sig på träningen och missar matchen i morgon. Återstår att se om det stämmer.
Barcelona Rambla~
2011-09-12 14:52
L.A.M Nr 10

Jag är inte rädd för något motstånd i en åttdondelsfinal. Lika bra att få tufft motstånd direkt. Dessutom, förra säsongen fick vi Arsenal trots seger i gruppen. Du kan inte alltid lita på att de högst rankade i allla grupper alltid vinner sin grupp. En och annan överraskning får man alltid räkna med. Bara vi går vidare från gruppen så är jag nöjd. Självklart vill jag helst vinna gruppen men det är inte det viktigaste.
AndreD
2011-09-12 14:51
Sami

Ta inte ut något i förskott.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-12 14:47
vi ska slå milan när allt klaffar. Men nu efter landslagsuppehållet klaffar inte allt, varken på plan eller i sjukstugan. Bara att hoppas att vi gör en fantatisk match ändå och att man lärde sig nåt av andra halvlek på anoeta!
,Sami
2011-09-12 14:45
Rambla~
Du jag kan lova dig att det inte blir oavgjort. Barca kommer vinna matchen lovar. Annars bjuder jag på middag:)

Den jag är rädd för är Pato med hans djupledslöpningarna . Mitt tips 3-1.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-12 14:42
Rambla

Inte katastrof, men vi skulle verkligen behöva en vinst. Gruppsegern är extremt viktig då man möter sämre lag i åttondelen, och om vi bara får en poäng mot Milan så har vi de kvar på San Siro, och där kommer det bli tufft.

Jag räknar med att både Barca och Milan nästan alla av sina andra matcher i gruppen, det ska man i alla fall göra.
Barcelona Rambla~
2011-09-12 14:32
Även om oavgjort är en besvikelse är det knappast någon katastrof. Bara det inte blir förlust, för då blir det inte roligt. Det viktiga är att gå vidare från gruppen. Varken Milan eller Barcelona är ännu på topp så här i inledningen av säsongen. Milan kommer att spela defensivt och de kommer vara väldigt nöjda med oavgjort. Skulle de lyckas med en uddamålsseger är det en enorm bonus.

Visst, vi kommer att vara besvikna vid oavgjort men det är knappast något att gräva ner sig över. Det viktiga är att få tillbaka alla skadade spelare (speciellt försvarare) och få igång spelarnas fysik.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-12 14:28
att Alexis är skadad är ett stort minus för oss. Det är en spelare som kan ta sig förbi och avgöra på egen hand. Dessutom en spelare som var i form. Vet inte vem som är det största avbräcket, honom eller Pique. Har det inte varit lite oroväckande tyst om den sistnämnde på sistone, förresten? Hoppas skadan läker som den ska.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-12 14:23
Thiago Silva blir nog nyckeln om Milan ska få med sig någon poäng. Gör han en jättematch i försvaret så kanske vi inte kan skapa så många chanser. Annars är Pato och Zlatan viktiga då de måste sätta de få chanser de får. Jag tycker vi ska komma ihåg att Milan är regerande mästare i Serie A och inte något korpengäng. Även om vi är favoriter så kommer det bli en tuff match, så ingen underskattning.

Om jag får gissa elva så tror jag Pep startar med Mascherano och Busquets som mittlås med Abidal och Alves som ytterbackar. På mitten spelar Keita tillsamans med Fábregas och Xavi med Messi som falsk nia och Iniesta och Pedro som yttar.

Det är alltså vad jag tror. Jag hoppas dock att Busquets spelar på sin vanliga position, Mascherano, Abidal, Alves och Adriano kör i backlinjen och i offensiven spelar Cesc, Messi, Xavi, Iniesta och Pedro. Nyckeln som någon skrev är att starta med Cesc, Xavi, Iniesta, Messi och Busquets på mittfältate och anfallet. Då blir det maximalt med spelskicklighet och kan passa sig igenom Milan.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-12 13:59
Thiago - Next no.1 Nocerino kom från Palermo inför i år, han har även spelat i Juventus
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-12 13:46
Någon som vet vem denne Nocerino i Milan är?
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
2011-09-12 13:41
Pato är ett stort hot. Han är riktigt giftig i djupledslöpningarna som man får se upp med. Är Pique tillgänglig? Han måste verkligen spela. Nu vet jag inte om Pato startar dock, Cassano verkar få mer förtroende. Zlatan är livsfarlig när han får bollen rätvänd. I övrigt är han inte speciellt rörlig, det är hans andra polare i anfallet istället.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-12 13:41
var inte taiwo skadad? Fan också :p
,Sami
2011-09-12 13:33
Truppen till Barcelona det blir ingen Robinho. Han har skadat sig.

Målvakter - Abbiati, Amelia, Rom.
försvarare - Abate, Antonini, Bonera, Nesta, Taiwo, Thiago Silva, Zambrotta, Yepes.
Mittfält - Ambrosini, Aquilani, Boateng, Emanuelson, Nocerino, Seedorf, Van Bommel.
Cassano, Zlatan Ibrahimovic, Pato.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-12 12:45
Messi ska göra KAOZ med milan:-) faan vad jag längtar efter att se milaan kapitulera
Barcelona Salcini
2011-09-12 12:42
1.70-ligan

Skall man få fram argument i en diskussion så får man se till att kolla upp sin fakta :P Sen att det är intressant gör det nästan bara roligt:)
Barcelona Zamboza
2011-09-12 12:03
Se länk, rolig peak mot real titeltorka de senaste året.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-12 11:59
salcini

Haha, imponerande att du hade tid och ork till allt det där!
Barcelona Abbe.
2011-09-12 11:40
Bäst att Pep börjar spela Busquets som pivote annars kanske katalanen lämnar klubben för Manchester City, som enligt Marca ska vara beredda att punga upp 40 miljoner euro i januari.

Skämt åsido.
Barcelona Salcini
2011-09-12 11:26
ronnie10

Nu har jag gjort lite research. Torres fick starta varje match fram till och med kvartsfinalen mot Paraguay, då hade således Villa en utgångsposition till vänster, med rätt att driva inåt. I dom här matcherna gjorde Villa sina samtliga 5 mål. I semi-final och final startade han som central anfallare och gjorde då 0 mål.

Jag hackade mig igenom matcherna mellan Bayern Munchen i kvartsfinalen 09 och även finalen mot United samma år(jag har dom på datorn). Jag märkte en markant skillnad.
Mot Bayern Munchen så höll Messi till ute till höger i stort sett hela matchen. Det var kanske 3 min i slutet av första och 5-10 min i början av andra som han regelbundet höll sig i mitten. Annars hjälpte han till i försvarsspelet på högersidan och startade även sina anfall därifrån. Inte sällan kom en krossboll perfekt på hans bröst.
I finalen mot United så ÄR Eto'o högerytter i 90% av matchen. När han gör sitt mål så viker han in från sin högerposition bland annat. Messi ser man allt som oftast i mitten både när vi har bollen och inte har bollen.
Sen visst, några få enstaka gånger i båda matcherna så är Messi till och med ute på vänsterkanten för att man vill ha lite rotation där uppe. Men Messi har alltid haft en utgångsposition, trots sin fria roll. I finalen var den i mitten, i kvartsfinalen ute på kanten.

Jag kan dock hålla med dig om hotet centralt. Det har försvunnit, såg man tydligast mot Arsenal på hemmaplan i våras, då det fanns stora ytor bakom deras backlinje men man mötte boll för mycket.
Grejen med att vi inte har en central striker är att då finns yta centralt i banan. Det är svårare att plocka upp en spelare som kommer i fart mot den ytan, än att markera en spelare som redan befinner sig i den. Yttrarna löper ganska ofta in centralt, Villa framför allt. Dock hamnar han allt för ofta offside för att han skall kunna utnyttja det till max.
Barcelona Yaya24
2011-09-12 11:18
De sin är fail är fontas
Barcelona Frodo
2011-09-12 11:16
Busquets borde aldrig spela som mittback. Han bör starta minst 40 matcher som pivote där han är som bäst vilket även gör spelet mycket bättre. Keita har varit en fail som pivote och Pep måste sluta envisas med den "lösningen".
Annons: