/spanien/barcelona/forum/11132.aspx/spanien/barcelona/forum/11132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.C Xavier
2011-08-17 19:22
Någon som är på plats och vill mötas upp innan matchen?
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-17 19:19
Alla Arsenalfans är tydligen inte efterblivna.
Barcelona Rioja
2011-08-17 19:18
Arash - Per sempre Juventus!

Om ni ska till Passeig de Gracia så funkar ju båda tunnelbanelinjerna, och det är ju inte längre än 5 minuters promenad från stadion till stationerna så att hinna blir nog inte problem. Även om matchen slutar 1:30 ska det inte vara något problem att hinna med tunnelbanan, men skulle det bli knivigt med tiden så finns det matchbussar som man kan ta till Plaça Catalunya, 2.50 euro kostar de.

Ska man ta tunnelbanan så är det bäst att gå till Collblanc eller Maria Cristina, man bör undvika Badal och Les Corts där man kan bli stående i evigheter innan man kommer med.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-17 19:10
Arash.

Det går att promenera dit och tillbaka. Det tar väl ca 1,5 timmar (beror på hur snabbt du brukar promenera). Du kan ta en taxi på vägen om du blir trött. Inte lika mycket folk en bit ifrån arenan.
Skönt också att käka något på vägen, innan och efter matchen. Följ Avinguda Diagonal om du inte har en karta med dig.
Ha det så trevligt.
Barcelona XAVI6
2011-08-17 18:59
För alla som har iphone finns det en app som heter JUSTIN TV!!!! Alla matcher från Pl, serie a, bundesliga och LALIGA SÅ KLART. Kan streamas där med lika bra kvalite som på datorn. Det fungerar perfekt för mig och alla andra. Dock kostar den 38kr men den är värd det. Ni ska helst ha wifi.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid selakefo the tank
2011-08-17 18:52
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Det är svårt att avgöra vem som varit bäst sett till hela säsongen, mycket beror ju på vart man spelar och hur det går för laget, det är många faktorer som sak spela ihop. Det vanliga vi sett är ju att CL-finalen och VM-finalen väger väldigt tungt. Cannavaro och Buffon är väl bra exempel på det, spelare som inte är offensiva men som var viktiga för sina lag.

Jag anser också att man ska väga in hela säsongen men det är svårt att av göra imo.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-17 18:49
Frodo

True that min vän. Det ska vara den spelare som var bäst under kalender året 2010.
2011-08-17 18:48
Rioja:

"Hem" är nära Passeig de Gracia, men vi kan gå från Plaza Catalunya utan problem.
Problemet är väl ändå att ta sig dit. Kommer vi hinna ta ett tåg innan kl 2? Vad händer om matchen går till förlängning? Hur länge går extrabussarna?

Frågorna är många, men förstår om du inte riktigt vet :-/
Barcelona Frodo
2011-08-17 18:44
barcetia

Spelare som Sneijder ska inte vara nära guldbollen. Har vi inte set tillräckligt många skämt som Owen och Cannavaro plocka upp den?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-17 18:44
Messi spydde tydligen under el clasico, han är helt klart ur form rent fysiskt..
Barcelona Frodo
2011-08-17 18:41
När Busquets spelade sina första matcher i a-laget som yngling hade jag svårt att se storheten i honom. Nu efter att han startat och vunnit 2 CL och ett VM-guld så undrar jag hur folk inte kan se hans storhet och betydelse för Barca/Spanien? Lever folk under en sten eller?
2011-08-17 18:40
selakefo

Det beror också på vad Ballon d'Or ska motsvara. Årets bästa spelare, (onekligen Messi) eller den som vunnit mest titlar och presterat bäst i det lag som vunnit flest titlar (onekligen Sneijder/Xavi).
Barcelona Mujje
2011-08-17 18:27
Hetfield Återigen, det är inte bara lönen vi pratar om. Det är inte heller någon som påstår att de kommer att svälta. "Gisslan" är väl ändå att ta i? :) De har ju tagit det med förbundet men det gick väl inte så bra uppenbarligen. Det är ju faktiskt därför det kallas strejk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-08-17 18:21
Sano97

Anledningen är väl att samtliga La Liga klubbar, förutom Barca och Real inte kan betala ut lönerna till sina spelare.

Ganska sjukt ändå att samtidigt som Barca spenderar näramre €60- €70 Miljoner på nya spelare och Real €55 Miljoner kan knappt övriga lag i ligan betala ut löner till sina spelare.
Barca B har t.ex. handlat för mer än vad vissa klubbar i förstaligan gjort.
Real Madrid selakefo the tank
2011-08-17 18:14
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Tråkigt med osämja, vi alla älskar fotboll.

Messi vs Ronaldo är bara larvigt, dom är bra på helt olika saker och vem som är bäst varje säsong är rimligtvis den som är avgörande i CL finalen då det är den största matchen för året. Därav tycker jag nästan Sneijder var värdig den,men förstår också att Messi fick den (guldbollen alltså), tycker det är lite synd bara att det är så svårt för försvarare och målvakter att få priset.
Barcelona Greenwood
2011-08-17 18:12
Denyo ©

Samtidigt blir det ju tätare matchschema senare under säsongen vilket kan skada i CL.
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 18:09
Fan vad alla klagar på strejken se det positiva istället
Vårt lag får 1-2 veckors välbehövlig träning så det kan bli mer samspelta nåt som dem verkligen behöver med tanke på förra matchen.
Barcelona Sano97
2011-08-17 18:05
'Asså det här med strejken, Vad är anledningen?
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 18:04
rico

Återigen tack så mycket ha en bra kväll!
Barcelona rico
2011-08-17 18:00
Denyo:
Nej du behöver inte ladda ner nått program utan det är bara vänta till kl 23 och hoppas det finns nån som streamar till matchen(vilket jag
garanterar 99%). Och det ska inte vara nån problem med att streama med din fria surf i ca 2 timmar:)
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-17 17:59
Pep borde byta position på Keita ala Giovani Van Bronckhorst. Han hade inte varit en dålig vänsterback..
2011-08-17 17:59
selakefa

Du har en hjärna. Till skillnad från de andra t.ex Fernando Gago och CR-seven. Fyfan, klarar inte av den sistnämnda i 2 minuter.

Är bannad där men brukar läsa ibland (endast för att skratta åt "Ronaldo > Messi" smartassesen)
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:57
rico

Jag ska se vad dem har och erbjuda men måste jag ladda hem något?
+ vill inte att den ska överstiga MB på fria surfen men det lär den väl knappast göra.

ja tvungen och ta ett piss pass på jobbet från 21.00 - 00.00 3 timmar surt men vill inte missa matchen :)
Barcelona Rioja
2011-08-17 17:54

Vart är hem?

Det går extrabussar mellan Camp Nou och Plaça Catalunya. Tunnelbana går fram till 02:00, man kommer ganska snabbt in i stationerna eftersom det går typ ett tåg i minuten. Även om det ser ut som att kön är lång går det relativt snabbt och smidigt.
Barcelona rico
Denyo:
Du kan ju tillochmed gå in nu så kan du se vilken stream dom erbjuder. Måste säga att jg är väldigt nöjd med den eftersom jag har sett Barca matcher med min iphone när jg är på jobbet med bra kvalité:)
Barcelona barcabarca15
tja,

befinner mig i barcelona och hade tankt fa tag pa biljetter till nagon match, chansen och fa till madrid-matchen e ratt slimma, men undrar hur det ar med den dar Joan Gamper-finalen? Ar det en serios match eller kommer de stalla upp med juniorerna och b-laget?
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:53
Tack för svaret Rico & smogen!
Uppskattas.

Barcelona Smogen
2011-08-17 17:53
Denyo

Jag har streamat genom iphone en gång när jag var på trist middag.gick svinbra men Är inte helt lätt eftersom de flesta streams är flash eller tredjeparts baserade. Man behöver träffa rätt. Någon annan kanske har bättre tips?
Sopcast går ju tex att ladda hem.
Barcelona rico
2011-08-17 17:52
Denyo:
Gå in på www.veetle.com vid match start med din iphone så kommer det finnas stream till matchen. Veetle har ett slags sammarbete med iphone vilket gör att du kan se matchen om det finns stream till det, vilket det bör göra.
Barcelona Denyo ©
2011-08-17 17:43
Är det någon som vet om man kan strema matchen från en Iphone eller tar det upp för mycket plats på mobilen?
Annons: