/spanien/barcelona/forum/1113.aspx/spanien/barcelona/forum/1113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-04-07 18:49
Arda turan (29) has received an offer from a Chinese team. The player and Barcelona are open for it, Luis Enrique wants him to stay.

Källa: Sport
Vlom
2016-04-07 18:47
David Villa: "The key moment of my transfer to Barça was a call from Guardiola. He said he wanted me in his team, explained where I would play. When I put down the phone, I told my agent: 'I want to play at Barça, salary or contract duration don't matter'."

Källa: Ara
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 18:43
Vi har fortfarande fördelen hur man än vrider på det. Atletico måste fram och det kmr öppnas upp en hel del bakom deras backlinje. Att det kmr bli tufft det är det inget snack om. Men att vi ska bli 0adr på Calderon ser jag som nästan omöjligt. Jag tippar 2-2 i returen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2016-04-07 18:39
Fantastiska matcher och resultat den här veckan i Champions League. Alla matcher lever. De lag som var helt uträknade bevisade att fotboll enbart inte handlar om pengar och namn. Det är så här det ska vara i en kvartsfinal i Champions League. Vi behöver ingen Super Liga eller en turnering/liga enbart för de rika och bästa lagen. Fotboll är till för alla och det har sannerligen kommit många skrällar under 2000-talet som man inte förutspådde.

Barcelonistas

Vi vann inte med 2-1 i Copan förra säsongen utan vi vann med 1-0 i första matchen på Camp Nou. Sen vann vi med 2-3 på Calderon. 1-0 resultat är mycket bättre än 2-1. Jag personligen är mycket mycket orolig inför nästa veckas match. Atlético kommer gå ut och spela som djur som inte ätit på flera dagar. Lägg till deras publik. I den matchen kommer det mesta att handla om psyket. Först har vi Sociedad till helgen och därifrån får vi se hur lätt/svårt vi kommer göra det för oss inför Atlético.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 18:26
Jag bor i Göteborg tisdag och onsdag nästa vecka ska jag se Cl matcherna på en pub nere i Göteborg. O Learys vid avenyn tänkte jag. Tisdag för er Barca supportrar som är intresserade för att heja fram Wolfsburg mot Real. Onsdag för att se på vårt Barca mot Atletico. Slå PM för er som är intresserade.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 18:04
Vlom - det är en tradition att Real varje PR kmr undan med sånt. Hur många gånger ser vi inte hur Ronaldo sparkar medvetet på sina motståndare för att sen stå där och låtsas vara helt oskyldig? Reymar - hade det varit Busquets som gjort så istället så hade helvetet brutit loss.
Barcelona Reymar
2016-04-07 18:00
@Vlom:

Tänk dig om Busquets hade gjort så..
Vlom
2016-04-07 17:43
@Barcelonistas:
Att han sedan kom undan helt och hållet gör inte knappast saken bättre...
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 17:12
Det viktigaste blir att spräcka Atleticos 0a nästa vecka för oss. Bortamålet är sjukt viktigt. Jag minns föra säsongen hur vi vann med 2-1 hemma mot Atletico i CdR för att sen åka ner till Calderon för att vinna med 2-3 borta. Vi kontrade sönder Atletico. Jag hoppas på något liknande.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 17:10
Vilka tror ni går vidare då? Känslan säger mig att dessa går vidare. Barca-Bayern-PSG-Real Barcelona har 7 raka segrar nu mot Atletico och har skaffat sig ett riktigt psykologiskt övertag. Lägg därtill att vi sällan går mållösa från en match jag har svårt att se Atletico 0a oss helt nästa vecka. Bayern fick bara 1-0 hemma mot Benfica men dom lyckades ändå hålla 0an hemma vilket är alltid bra. Har svårt att se hur Benfica ska slå Bayern utan att släppa in något mål. PSG fick bara 2-2 hemma mot City vilket är ett rätt så dåligt resultat att ta med sig till returen men jag rycker PSG har ett bättre lag. På något sätt känns dom mer färdiga också och mer erfarna än vad City gör. Wolfsburg skrällde mot Real och har två goa 0 mot Real inför returen. Real måste nu slå Wolfsburg med 3-0 utan att släppa in något mål. Skulle Wolfsburg faktiskt göra något mål på Bernabeu så kan Real få det riktigt tufft. Tror dock ändå Real vänder detta det ska bara inte Gå för Wolfsburg att slå ut Real. Det hade varit för bra för att vara sant. Men man kan ju alltid hoppas. Lyckas dom hålla 0an första 45 Wolf så tror jag att man fixar det. Real kmr säkerligen forcera allt dom har och det kmr öppna upp för kontringar.
Barcelona II Barça II
2016-04-07 16:53
Har det någonsin varit så här jämnt och öppet i ett CL kvartsfinal tidigare? I princip samtliga matcher lever fortfarande och inget lag har säkrat sin plats i semin. Det här kan sluta precis hur som helst, spännande!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 16:34
Marcelos filmning kan vara den värsta filmningen jag någonsin sett. Först sparkar han lite på Arnold för att sen vända sig om skalla honom i magen ta sig för om Ansiktet och lägga sig mer och vrida sig i smärtor... Zidane har lyckats lära Marcelo ett och annat.
Barcelona Barca Barca
2016-04-07 16:26
Bara jag som tyckte Rafinha såg väldigt pigg och rapp ut i sitt inhopp mot Atl Madrid ? Det var en rejäl skillnad på Rafinha jämfört med Arda.
Barcelona Coach Pep.
2016-04-07 16:19
Zibarca ~ MESMARizing Håller med om att det är osmakligt språkbruk, men samtidigt ska man komma ihåg att fotboll är ett mjukt substitut för tribalistisk krigföring, och den enda som förhindrar det att övergå i seriösa våldsamma konfrontationer är domaren. Språkbruk som att "vi våldtog våra motståndare" är helt enkelt en konsekvens av människans krigiska natur. ;D "spectators are not so different from the players in their experiences during the match, physically and mentally. That's likely because in ancestral times every spectator was automatically a participant in the tribal wars. So even if we look from a distance on the TV to football, our brain 'believes' that we are ourselves warriors on the pitch."
Barcelona messiooooxavii
2016-04-07 16:08
jag ryser när jag läser hur mycket skit våra spelare får ta av hobby coachen här på forumet. Vi är i final i copa, vi har ett bra läge att ta oss vidare till semifinal i cl, vi har redan vunnit ligan i princip med 7 omgångar kvar. Allt detta denna säsong trots att vi vann ALLT FÖRRA ÅRET. Våra spelare har spelat nästan dubbelt så många matcher som alla andra lag iår. Alla hobby managers här på forumet gemför vårt lag med hur vi spelar när vi spelar som bäst vilket är utomjordiskt men många lag har en högsta nivå som är bra nog att vinna ligan om dom spelar på sin högsta nivå varje match. Vad som gör våra killar till rena hjältar är att dom trots TRANSFERBAN trots ALLT DOM VANN FÖRRA ÅRET trots MÅNGA FLER MATCHER IÅR ÄN RIVALERNA och trots att vi haft SKADA på världens bästa spelare under en väldigt tuff period så är vi i förarsätet till ännu en trippel trots att inget lag knappt mäktat med en trippel under hela klubbens historia så hur fan kan folk klaga på att våra lirare inte orkar ligga på högsta nivå hela tiden. om det var så lätt borde andra lag som inte vunnit något ha tillräckligt mycket motivation att alltid ligga på högsta nivå. Det är en dröm bara som inte är verklig och möjlig då våra spelare trots allt bara är människor även om många här inte förstår det
Barcelona Barca4life98
2016-04-07 16:00
"Regarding this 'Messi' in the middle argument, right before Alves assisted the second goal, I also hoped that Messi would go back to the wing but I think I got why Lucho played him in the center. With Atléti setup (and RM last saturday), where they are all behind the ball, having Messi on the wing just to create width is like under using Messi. This is why Alves played a great role yesterday as he was involved in both goals. If Messi was on the wing, he wouldn't have had enough space to run into and he wouldn't have been able to just 'cut inside' because it was too crowded. So Messi in the middle (and he kept a particular position, like that of midfielder really and not even an advanced midfield position of a number 10) allowed him to see what is happening in front of him and to have a little space to run into and distribute left or right. I'd like to think that this system could work and it only failed against RM because the team didn't setup like that before to get used to it and because of Alba's individual mistakes." En persons tankar på Reddit, kan det ligga något i det han skriver. Jag ber om ursäkt om jag bryter mot någon forumsregel.
Barcelona Coach Pep.
2016-04-07 15:55
@Barca-nist:

Hehe, stackars Arnold råkade ut för Marcelos eminenta skådespelartalanger. Marcelona är verkligen svår att inte hata. Inte ens om jag anstränger mig går det. Det finns många stolpskott till fotbollsspelare men frågan är om inte Marcelo tar priset ändå. Man borde ta bort Marcelos rättigheter att få frisparkar, han har ju förbrukat dom för längesen.
Barcelona Barca-nist
2016-04-07 14:55
Max Arnold’s response to Marcelo’s outrageous dive: ‘I wish I had such beautiful hair, too’
Barcelona Cule4life
2016-04-07 14:45
Hade velat ha ett ärligt svar från Lucho angående vf Messi placerats i mitten senaste 2 matcherna !!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 14:41
54 matcher den här säsongen 41 vinster 9 oavgjorda 4 förluster. Trots uselt spel vinner vi matcherna. Lucho har fått med sig resultaten förutom i Clasicot.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-07 14:24
Om Luchos Barca spelar typ underhållande i 20-25 matcher som är men samtidigt vinner trippeln så kan jag lätt offra dom 15-20 matcher där vi inte spelar så bra. Men då måste Luchos plan att laget ska spela Bra sista månaderna för att vinna allt fungera. Så som spelet ser ut just nu så kmr vi inte vinna Cl.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-07 14:16
[QUOTE=Reymar]Liunil Masse Glöm inte bort att han var på väg att få sparken redan efter sex månader. Han ville även straffa Messi hårt. Men sen bestämde sig MSN och framförallt Messi att ta saken i egna händer. Även en färsking i Zidane vann kampen mot Lucho. [/QUOTE] Vem behöver fiender när det finns fans som du? Något jag är trött på är att läsa idiotiska kommentarer om våra tränare och spelare. Idiot hit, horunge dit och m.m. Det slutar inte där, spelarnas familjer kan drasin och färskaste kommentaren jag har i huvudet är "Messi kan suga på Antonellas tuttar". Vill man läsa eller skriva sådana kommentarer så kan man gå in på aftonbladet. Även ser man meningar som "vi våldtog dem" dem blev våldtagna ". Vet vissa vad våldtäkt innebär? Att förminska ett sådant ord är hemskt. Om inte moderatorerna tar tag i sådana saker så kommer definitivt jag att lämna denna sida. Väl mött!
Barcelona enkos
2016-04-07 14:13
@Kröjff:

Ja verkligen . den största gnällspik har något att säga om andra. Vilken hycklare alltså, för att inte säga en dålig förlorare som vet inte hur man kan slå ut Barcelona trots flera försök.
Barcelona Reymar
2016-04-07 14:04
Liunil Masse

Glöm inte bort att han var på väg att få sparken redan efter sex månader. Han ville även straffa Messi hårt. Men sen bestämde sig MSN och framförallt Messi att ta saken i egna händer. Även en färsking i Zidane vann kampen mot Lucho.
Barcelona neymar JR
2016-04-07 13:46
Kröjff Att vara en ständig förlorare ger en rätten (mer eller mindre) att vara gnällig.
Barcelona Coach Pep.
2016-04-07 13:39
@Gabriel:
Visst är det så. Barca är det minst sämsta laget, men suger också. Taktiken, lagspelet och koordinationen som gjorde oss ospelbara finns inte där idag. Vi har spelarna som fortfarande gör oss "bäst i världen" men strukturellt är vi en enda röra och defensivt väldigt svaga. Vi har helt enkelt privilegiet av att ha Gud 1 (Messi) och Gud 2 (Suarez) i laget, + Neymar (när han väljer att vara till nytta). Annars fungerar inte laget. Atletico är bättre samspelta än oss med 10 man, och i januari dominerade de oss med 9 man. Vi får hoppas att vår trio är på tårna nästa vecka och inte sjabblar bort frilägen som mot Madrid. Tar vi oss igenom Atletico så är det bara lättare motstånd kvar i form av Real Madrid, P$G eller City. Wolsburg undviker jag gärna (dom har en jävligt bra trupp), och även Bayern. Därmed inte sagt att jag inte hoppas att Wolfsburg slår ut Real, vilket jag tror dom gör (även om domarna kommer försöka stoppa dom).
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-04-07 13:38
Man kan säga vad man vill om Pique och hans uttalanden men han är tvär äkta Culé! Han hatar Real över allt annat och får han en chans att smälla till dom på fingrarna så gör han det.
Barcelona Kröjff
2016-04-07 13:35
En sak till innan jag stänger butiken. Varför skulle Arsenals spelare skrika när dom lägger sig? Det gör ju Arsene Wenger själv mer än gärna åt dom gång efter annan.
Barcelona Kröjff
2016-04-07 13:17
En liten rättelse angående mitt inlägg där Carvajal figurerar. Jag efterfrågade en frispark för knytnävsslaget i solar plexus på Mandzukic . Men eftersom förseelsen faktiskt sker inom straffområdet, så skulle det i så fall varit straff. Att Mandzukic sen inte är i besittning av bollen och en uppenbar målchans, har strängt taget inte med saken att skaffa. Kanske något att tänka på nästa gång vi ser en spelare fällas i straffområdet och expertkommentatorer vanemässigt avfärdar straff, med hänvisning till att bollen redan "runnit" ifrån honom. För i så fall är förseelser som alltid ska resultera i frispark enligt regelboken om dessa sker ute på planen, fridlysta inom straffområdet. Och då är det ju bara att dra i tröjor, bitas, slå och armbåga bäst man vill vid fasta situationer, så länge det nu "råkar" ske i just straffområdet...
Barcelona enkos
2016-04-07 12:46
Då vi spelade match i tisdags är Det fyra dagars vila till Sociedad matchen och det blir fyra dagar vila sen till returen mot Atletico. Det är skillnad trots allt mot tre och tre. Så jag tror att spelarna kommer bli mer fräsha inför båda kommande matcher. . De två föregående med landslagsuppdrag och långa resor samt tajta matcher med bara tre dagar mellan visade sig vara inte tillräckligt för återhämtning. .
Annons: