/spanien/barcelona/forum/11125.aspx/spanien/barcelona/forum/11125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep, The Creator
2011-12-30 13:03
Såg nyss på tvmatchen.nu att Katalonien spelar mot Tunisien ikväll klockan 19.00
Någon som vet vilka som spelar från Barca A eller B-lag?
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-30 12:43
Vad häftigt det hade varit med ett clasico mellan Barca B och Real Castilla.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-30 12:15
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE! Varför Så negativ mot Lavezzi?
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-30 11:51
DM1982

Man skulle ju kunna påstå att ordningen till sist är återställd. Hade helt klart varit intressant att möta dem, men jag är långt från säker på att de klarar sig genom åttondelen mot Milan. Om vi slår ut Leverkusen känns ju segraren mellan Lyon och APOEL som något av en drömmotståndare i kvarten.
Barcelona DM1982
2011-12-30 11:41
Henry klar för Arsenal, kul. Skulle vara galet om vi lottades mot dem i CL nu, Henry hos dem och Fabregas hos oss.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2011-12-30 04:18
BB-Barceloneta

Skön shout-out på Marco Reus, har följt han denna säsongen, ruskigt bra spelare. Kommer få mer attention när han lämnar Mgladbach för Bayern ;)
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2011-12-30 04:14
Har egentligen två favoritlag, med ett tredjelag som jag känner intresse för pga diverse anledningar.

Mina två favoritlag och är Barcelona och Barca B, och det tredje laget som varierar är för tillfället Valencia, förra året Villarreal och året innan det Sevilla. etcetc

Kommer alltid ha en soft spot för SuperDepor samt sydamerikanska spelare. minus Lavezzi och extra för uruguayaner.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-12-30 03:29
I england har jag alltid gillat Stoke city på grund av att de är världens bästa lag helt enkelt I Italien är det Inter som gäller med tänk på att det The Special Five som tränade där Senare året I Spanien är det Real Madrid som gäller på grund av två saker... 1- de har ju världens bästa tränare.. 2- tycker att de behöver nån som stöttar de.. Med tänk på att de har Barca i sin liga som inte tillåter de vinna nåt på länge nu
Barcelona Man1
2011-12-30 03:13
Någon som vill möta mig på fifa?(Förlåt Xaviesta!)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-30 02:40
Gio Style

Håller med dig hahaha.

Ser framemot nya året och då hoppas jag att FC Barcelona inte gör oss besvikna och spela skit mot skit lag längtar som f*n.
Barcelona Gio Style
2011-12-30 02:09
Gayboy123

Alltså varje gång jag ser dig posta nåt så ler jag hahaha. Vilket nick alltså :D
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-12-30 01:24
Såg att ni skrivit om favorit lag i olika ligor tidigare idag. Tänkte att jag kunde dela med mig lite från mig nu.

England: Finns väl inget lag jag verkligen håller på men ett lag jag gillar mycket i England är Sunderland. Kieran Richardson är en spelare jag är lite små förtjust i så sen han anlände till klubben har jag haft ett extra öga på klubben. Sen har det spätts på eftersom i och med att spännande spelare son Gyan, Wickham och Larsson t.ex flyttat dit. Även om Gyan är iväg nu.

Italien: Där har jag fallit för Palermo. Jag har besökt staden och den är helt fantastisk. Folket är galet fotbollstokigt och spelarna och laget Palermo brukar ofta vara kul att kolla på.

Tyskland: Här är det faktiskt Borussia Mönchengladbach. Anledningen till detär väl att jag hade dem på FM för några år sen. Sen dess började jag följa dem och jag har fastnat lite extra för dem. Måste bara nämna Marco Reus, ruskigt bra!

Frankrike: Marseille, fantastisk stad, fantastiskt folk och fantastiskt lag med extremt passionerade suportrar. Det är det lag jag varje år ska ta hem ligan.
Barcelona gayboy123
2011-12-30 01:23
magisk spelare, att man gör så många mål är helt otroligt, att man gör det när man är så ung som messi är är ännu mer otroligt.
sen är nästan alla mål han gör riktigt snygga.helt sjuk spelare asså
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-30 00:50
Favoritlaget i england måste vara stoke.. Britania stadium 92 minuten o laget kvitterar, där har vi supportrar...
Grace/Wastelands
2011-12-30 00:12
DivineNerd(Man utd fan)

Tycker vår spelstil endast funkar när Barcelona spelar den, andra misslyckas i olika grad när de ska spela likadant. Spurs spelar som Sevilla gjorde 03-07 typ. Med en jävla fart, bredd och snabbt passningsspel. Sen är Bale, Lennon, Parker och Modric alltid roliga spelare att titta på.

Inget lag direkt följer men unnar dem framgång då dem spelar väldigt kul.
2011-12-29 23:59
Golden barca, skriv ditt medlemsnummer så kollar ja upp om du är medlem i klubben.... Please
DivineNerd(Man utd fan)
2011-12-29 23:49
Intressant att läsa igenom vad ni alla sympatiserar med för lag, att Tottenham är ett så populärt lag kan ses lite konstigt eftersom deras spelstil är helt olik från eran när det kommer till possesion vs kontringar. Jag förstår dock att man kan tycka om dem , Modric och Bale är mycket underhållande att titta på. Bale till Barcelona är förövrigt ett mycket konstigt rykte. Som offensiv pjäs är Bale helt beroende av att ha ytor att löpa på och han får knappast någon större nytta av sina inlägg i erat lag. Defensivt är han ganska medioker.

Lagen jag tycker om vid sidan av United är f.ö: Blackburn, Juventus, Atletico, Bayern och Elfsborg
Grace/Wastelands
2011-12-29 23:39
Golden Barca

Om du inte är katalan alternativt från Spanien är det nog bäst att du bara håller käften och ställer in dig i samma led som vi andra som sitter hemma i Sverige och följer Barcelona. Jag förmodar att du har absolut lika intetsägande band till klubben som alla andra här, ja, folk kanske varit i Barcelona på semester, gillade någon spelare när de var små. Det är fine, för folk låtsas inte som om de är en del av den katalanska historien och barcelonismon. Du verkar däremot göra det. Och såvida du inte är katalan själv så är du bara patetisk.

Det "holier than thou" attityd är bara patetisk.

Du har inte ett skit med att göra hur andra följer sitt/sina lag. Bara för att två personer råkar följa samma klubb så betyder det inte att dem måste följa klubben på samma sätt eller ens prata om deras supporterskap. Sköt du ditt så sköter folk sitt. Du har inte ett dyft med andras intresse till Barcelona att göra, lika lite som vi skiter fullständigt i om du är medlem i FCB eller inte. Då du uppenbarligen verkar vara det av fel orsaker.
srki.
2011-12-29 23:36
Eftersom alla verkar dela med sig av sina favorit lag som människor i en terapigrupp delar känslor, så känner jag att det vore kul att lätta på mitt hjärta jag med:).

Ganska givet att man har ett brinnande hjärta för F.C Barcelona och det är för att jag som en 11 år ung pojke besökte den vackra staden år 2000. Synen av den grandiosa arenan fick en att tro att man kommit till en annan värld och sämre blev de inte av att man tog sig tiden att gå in och ta sig en titt.

Sen delar jag enbart min kärlek till ännu ett lag och det är HNK Hajduk Split, detta är kanske en annorlunda kärlek än till Barca men den är lika stor, detta är ett lag som jag håller varmt om hjärtat för det har gått i generation att följa och älska detta lag och för att förenkla för vissa så är det en kroatisk klubb från kuststaden Split, där jag själv är född. Vissa kanske känner till klubben lite eftersom Barca mötte dem i somras i en träningsmatch.

Sen så följer jag så mycket fotboll som bara går i dem flesta ligorna, älskar sporten och följer lag med kroater i oftast eftersom det är lite patriotism som råder i mig:).

Tack för mig, och vill ge lite extra cred till xaviesta för dina diskussioner med marängerna som vågar sig hit. Klockrena svar!
Barcelona Xavi#6
2011-12-29 23:00
barca#1: Barca och Blåvitt saru? Då är du inte ensam. Barca är självklart nr 1 sedan min kusin älskade klubben när jag var liten och fick mig att börja älska klubben med, Första tröjan hänger fortfarande på väggen Hristo Stoichkov. Och sen dess har jag alltid följt laget. Och varför jag håller på blåvitt? Jo jag bor ju i staden så men får nog gå tillbaka till 95/96 när pappa tog med mig på min första fotbolls match någonsin och det var just Blåvitt mot gnaget.
2011-12-29 22:58
Spelade me eto på fifa då du va yngre, för 5 årsedan typ då:p
Barcelona Xaviesta
2011-12-29 22:54
Barca08

I all vänskaplig anda: det jobbet du själv inte pallar lägga ner på att undersöka grejen (google is your friend) måste någon annan lägga ner bara för att svara dig.

För övrigt bör vi snart öppna trådar här inne, en för biljettfrågor, en för FIFA-folket som letar nån att spela mot online osv osv.
Barcelona Barca08
2011-12-29 22:47
fick inte något direkt svar igår, är det någon som vet när FCB-leverkusen biljetterna släpps på barcas officiella hemsida?
barca#1
2011-12-29 22:17
Är nog sist på bollen nu, men jag tänkte också skriva ner historierna bakom "mina" lag.

Barcelona: Spelade alltid med Barca på FIFA när jag var yngre(gör det fortafarande förstås). Jag gillade klubbmärket och Samuel Etoò. När jag fick höra om klubbens idenitet och historia fanns det ingen väg tillbaka.

IFK Göteborg: Är göteborgare själv och hela släkten har varit blåvitt, så jag hade inte mycket till val.

Everton: Ville hålla på ett underdog-lag och jag visste att Nicklas Alexandersson hade spelat i klubben innan så valet föll på Everton. Har även alltid gillat Rooney så det spelade in lite också.

St Pauli: Har ett gott öga till detta lag pga att de är vänster, Ett losergäng som aldrig kommer bli framgångsrika eller stå i rampljuset, men de är lika nöjda för det.
Barcelona Barca4eva
2011-12-29 22:03
Golden Barca

Sunda människor skryter inte om att vara ett "äkta fan".

Thank you, come again.
Barcelona Hetfield
2011-12-29 21:59
Golden Barca

Det känns väldigt skönt att det finns folk som "Golden Barca" som kan förklara för oss "mindre" fans hur vi ska bete oss och hur reglerna är till att heja på ett lag.

Keep it up.
Barcelona Xaviesta
2011-12-29 21:56
Golden Barca

Är detta ditt motargument? Du låter väldigt cynisk. Många här inne har klargjort tydligt att Barca är den enda klubben i deras hjärta men att de gärna kollar på det och det laget också.

Du låter inte som ett fan själv ens, snarare en fanatiker/huligan.
Barcelona Golden Barca
2011-12-29 21:49
Vi har alla naturligtvis rätt att ha en uppfattning. Min är den som gäller oss äkta fans vi har ett lag och sedan är det stopp. det behöver naturligtvis inte betyda att du inte kall kolla andra lag och läsa om dem. Men riktiga fans har ett lag.

Det finns så sorligt mycket låssas fans. Tillexempel de stackare som gillar Ibra först är de Inter supporter/Ajax supporter/FC Barcelona supporters och nu plötsligt milan supporters dessa är inga fans det är en svans av ""välj själv""

Jag läser om """FANS""" som har ett lag i varje liga. Dessa är inga fans det är medhängare i fanssvansen. Oftast medgångssupporters som kollar i nästa favorit lag när det som nyss var favoritlaget förlorade.

Dessutom är ett äkta fans medlem i sin klubb. Ps det är inte alls farligt skriva sådär Ds
Barcelona Abbe.
2011-12-29 21:49
Golden Barca

Men du själv har inga bekymmer med att tipsa om din blogg på en etablerad internetsida där andra får betala stora summor pengar för att synas? Även om jag håller med dig i det du skriver så är det minst lika respektlöst att bete sig så som du gör.
Barcelona Vampíro
2011-12-29 21:42
Aja hänger på alla andra och skriver en egen lista.

England: Har börjat uppskatta PL mer med åren och följer numera samtliga toppmatcher, följer egentligen inget lag men diggar Spurs lite som har charmiga lirare som Bale, Modric och Van der Vaart.

Italien: Brukade älska Christian Vieri som ung och därför var Inter laget kag följde i Italien men efter Mourinhos era i klubben har jag inga sympatier för de what so ever. Gillar dock dagens Napoli som alltid bjuder upp till dans med sin fina fotboll, håller defenitivt tummarna för de i CL.

Tyskland: Har egentligen inget favoritlag i bundesliga, brukade följa Leverkusen med Berbatov i spetsen tidigare men på senare år så har jag inte följt ligan lika aktivt.

Frankrike: Marseille är ett härligt lag, gillat Deschamps sen han spelade och det är kul att han lyckats även som tränare, stor personlighet. Gillar även bröderna Ayew.
Annons: