/spanien/barcelona/forum/11124.aspx/spanien/barcelona/forum/11124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-30 19:54
Förut kändes det som att Christian Tello var i Barca på lånad tid men efter hans senaste tids framgångar ser det lite annorlunda ut. Nu förlänger man anfallarens kontrakt och han får en utköpsklausul på 10milj euro.

Riktigt roligt! Även om det lär bli svårt för honom på sikt, med Rafinha och Deulofeu flåsandes i nacken, känns det bra att hans goda insatser belönas. Och att man kanske hade någon tanke med att plocka tillbaka honom från Espanyol förra sommaren...

Som jag ser det kan det finnas plats för en av Tello eller Cuenca som truppspelare i A-laget på sikt. Jag tror det kommer komma ännu mer talangfulla spelare underifrån och gå om så småningom...men om Tello/Cuenca bara utvecklas lite till och nöjer sig att vara truppspelare kan det nog finnas en framtid i klubben för åtminstone en utav dem, som sagt =)
Barcelona S90
2011-09-30 19:35
Såja, då var man reggad också, efter att ha följt forumet under flera veckor. Ser fram emot givande och intressanta diskussioner!

Tänkte fråga er om ni har någon aning om när beslutet gällande bråket i Supercupen fattas? Har varit tyst om detta väldigt länge...
Barcelona el Maestro!
2011-09-30 18:55
"Del Bosque calls on nine Barça players".

Inte så konstig att Barca ofta tappar poäng efter landslagsspelet. Hela det spanska landslaget bygger ju på Barca, kan man tycka. Lägger du till Iniesta blir det 10 stycken från Barca i det spanska landslaget... Helt otroligt egentligen. Kanske Montoya också som nosar på gränsen kan bli uttagen.
Barcelona Frodo
2011-09-30 16:41
addeh

Kul att Thiago återigen blir uttagen. Frågan är om han blir uttagen till EM? OS spelas i sommar också så kanske tas Thiago ut i den truppen istället så att Spanien är slagkraftiga där också.

VDB verkar gilla både Torres och Negredo och det kan vara ännu en anledning till Thiagos uteslutande senare i sommar. Enligt mig är varken Negredo eller Soldado landslagsklass och Torres har haft kass form och överlag varit medioker i landslaget så jag anser bara en av de tre få ingå i den slutgiltiga truppen.

Jag håller med dig om Arbeloas och Albiols närvaro. Varför blir de uttagna och får speltid i landslaget trots uteblivna prestationer och speltid i klubblaget? Politik är min gissning.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-30 16:21
Roligt att Thiago är med i truppen, igen :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-30 16:15
nu har jag gått all in på malaga hemma imorron mot getafe och om dom torskar så ger jag faan i allt vad betting heter.
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-09-30 15:34
Jordi Alba har varit duktig sen säsongen 2009-10. Killen spelar inte på sin riktiga position och han har gjort det med bravur sen dess. Även kul att Thiago är med, men extra besviken på att bänkvärmarna från Real är med.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-30 15:23
Mascherano Varför tycker du han är en skitspelare? Tror inte många håller med?
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Afellay
2011-09-30 14:40
Mascherano

Du är bättre, eller?
Atlético addeh
2011-09-30 14:11
Abbe

Trodde, eller rättare sagt hoppades, på fler överraskningar men som vanligt när det gäller Del Bosque tar han ut i princip bästa möjliga trupp. Kul att Jordi Alba blir uttagen, hoppas han får spela båda matcherna. Han har varit ruskigt bra i Valencia den här säsongen och går en väldigt ljus framtid till mötes. Att både Albiol & Arbeloa fortfarande får vara med är dock ett smärre under med tanke på att de knappt får spela i Madrid och dessutom inte är tillräckligt bra.

Kul att Thiago får behålla sin plats, oerhört välförtjänt dessutom. Trodde faktiskt inte 20-åringen skulle få så mycket speltid han faktiskt fått i och med Cesc ankomst, men det glädjer mig.

Skönt att Don Andrés är tillbaka i träning också. Som jag tidigare sagt känns det faktiskt skönt att ett landslagsuppehåll närmar sig. Får hoppas vi slipper skador bara.
Barcelona Mascherano
2011-09-30 13:47
Grace/Wastelands
Alba är fan en skit spelare. Han är skitduktig? Mår du bra??
Grace/Wastelands
2011-09-30 13:11
Kul att Alba är med. Han förtjänar det som sagt. Såg honom även lite mot Chelsea. Han är skitduktig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-30 13:07
Thiago blir uttagen varje gång i landslaget. Han är i stort sett give där. Hoppas han kan få mycket spelatid i EM nästa sommar, jag räknar med att han kommer med om han inte drabbas av en skada. Hoppas också Piqué får starta och vara fullt redo till Sevilla efter uppehållet. Även Puyol borde få spela. Xavi och Cesc har båda spelat rätt mycket och förhoppningsvis får de inte alltför mycket speltid.

Är det första gången Jordi Alba är med? Han förtjänar det verkligen, riktigt duktig vänsterback och gjorde en kanonmatch mot Barca.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-30 13:02
don Andres Iniesta är tillbaks i träning med restenav laget och bör således kunna spela efter landslagsuppehållet. Underbart!
Grace/Wastelands
2011-09-30 12:52
Zander verkar mer köra agendan att trycka ner Robert vid varje tillfälle. Tråkig stil.

Riktigt fint att Thiago verkar vara bofast i la seleccion nu.
Barcelona Hetfield
2011-09-30 12:49
Varför är båda i "Korseld" serien sådana bitterf*ttor, det känns mer som att de hugger på varandra än att komma med bra argument.

Sen så håller inte journalistiken så särskilt hög nivå när det gäller spansk fotboll.
Barcelona Abbe.
2011-09-30 12:46
Truppen till Spaniens avslutande EM-kvalmatcher.

PORTEROS: Iker Casillas, José Manuel Reina, Víctor Valdés
DEFENSAS: Álvaro Arbeloa, Sergio Ramos, Carles Puyol, Gerard Piqué, Raúl Albiol, Jordi Alba
CENTROCAMPISTAS: Xabi Alonso, Sergio Busquets, Santiago Cazorla, Thiago Alcántara, Xavi Hernández, Javi Martínez, Cesc Fábregas
DELANTEROS: David Villa, David Silva, Fernando Llorente, Fernando Torres, Pedro Rodríguez, Álvaro Negredo, Juan Mata

Trodde vi skulle få se fler överraskningar då laget är klart för slutspel redan. Stekhete Soldado är inte med, men en iskall Torres får chansen igen.
Grace/Wastelands
2011-09-30 12:10
Varför har Spanienredaktionen och SF börjat samarbeta med Per Zander? Jag tål inte den människan.
Grace/Wastelands
2011-09-30 11:53
Trodde du att han skulle komma tillbaka? Oj.
Barcelona >The Reporter<
2011-09-30 11:49
Blir nästan gråtfärdig, hade alltid trott på en återvänding, men med den senaste övergången han gjorde känns det inte realistiskt.
Barcelona Abbe.
2011-09-30 10:39
MESSI.CORLEONE

Det är ingen risk att matchen mot Sevilla blir fullsatt, så du kan fixa biljetter där nere. Däremot är det alltid skönt att ha sådant klart när man reser ner.

Jag rekommenderar att du läser Sonessons reseguide som jag länkar i mitt länktips. Den kan nog räta ut en del frågetecken för dig.

Bon viatge!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-30 10:02
Tack så mkt mina vänner. Uppskattar verkligen er hjälo! Jag ska se Messi o kära barca live!!!! Herregud vilken glädje dett kmr bli
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-30 08:57
MESSII CORLENONE

Vill du köpa biljetter i förväg är klubbens hemsida att rekommendera. Det brukar bli fler och fler biletter till salu ju närmre matchdagen du kommer, så det brukar inte vara några problem. Annars kan du ju söka på flygresor.se om du bor långt från Skavsta där Ryanair flyger från. Ett tips kan vara att välja Ryanair istället för tex Spanair, det är ingen skillnad på dem, förutom att Spanair är 1000-lappen dyrare..
Barcelona Denyo ©
2011-09-30 01:54
MESSII CORLENONE

- Flyg Ryan Air till girona

- 150 kr bussbiljett till Barcelona från girona

- Boka hotellet innan via Bookings.com eller hotels.com du hittar bra och prisvärda hotell.

- Boka biljett vid arenan alt nere i någpn av stans biljett shops

Jag brukar boka allt själv då du har fler val möjligheter när det gäller hotell och vart du vill sitta inne på arenan hur skönt som helst.

Lycka till!
skicka PM om det skulle vara något..
Länktips: www,ryanair.com
Barcelona barca_joe
2011-09-30 01:08
Är det lättast att fixa biljetter på plats? ska och se matcherna mot Viktoria och Sevilla och har inte bokat matchbiljetterna än.. Lättast/smidigast att köpa på plats? Kommer det finnas ens platser då?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-30 00:46
Andreas

Tack så mkt min vän. Men snubben jag pratade med idag från sportsinternational sa att biljetten var på långsidan, där vid straffområdet. "du är nära typ alves" sa han till mig, och så var det 2 nätter hotell. Så den biljetten kanske är dyrare än vanligt??
Ehh jag vet inte, är stressad redan, nervös som fan :)
Andreas-
2011-09-30 00:08
MESSI.CORLEONE

Det första råd jag ger dig är att fixa biljett o hotell själv. 3700 är för 2 dagar o en matchbiljett? Det är iaf ingen bra biljett.

Du kan fixa en biljett (en BRA biljett på långsidan) för 100 euro mot Sevilla. Jag har själv åkt med Sport International o det hotellet dem fixar duger, MEN du kan själv fixa ett liknande hotell för 500-600 kr natten. Sånna hotell Sport Internation har en deal med finns överallt. Du sparar minst 1500 på att fixa allt själv, och framförallt kan du sitta på riktigt bra platser.

Sök flyg på flygresor.se.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-29 23:49
Hej cules

Jag hoppas ni kan hjälpa mig. Jag o min kusin ska ner till Barcelona o se matchen mot sevilla 23 oktober. Första gången är det vi ska diiit, är så jääävla glad.
På sportsinternational.se kostar biljetten och hotell 3700 kr men flyg fanns inte sa de, så jag försöker hitta flygbiljetter nu.
Direktflyg kostar runt 5 tusen kronor på sidorna som jag har besökt hittils(är kass på att hitta flygbiljetter) så jag undrar om vi måste mellanlanda för att hitta billig flyg? Och vad har ni för goda råd?

Tackar så mkt
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-29 23:43
Nu när Tevez riskerar avstängning så sysslar han med något annat..
Barcelona Frodo
2011-09-29 23:33
Angående debatten Messi vs Ronaldinho förvånar det mig att så många anser Ronaldinho vara bättre. Ronaldinho var ledstjärnan när vi tog oss ur vår mörka period men som spelare tycker jag att Messi är bättre med en bred marginal. Det är en sak att vara en personlig favorit och en annan att vara en bättre spelare.

Fattigdomskortet är också överspelad. Ronaldinhos bror var proffs och hade pengar så jag tvivlar på att han behövde gå utan mat ute på gatan. Nåväl, båda har varit otroliga för klubben och man behöver inte smutskasta någon för att få igenom sitt argument även om jag störde mig på Ronaldinhos sista tid i klubben.

Några har skrivit bra inlägg om Rafa Marquez. Där snackar vi om en majestätisk mittback som både var "beauty and beast". Hans fruktansvärt känsliga högerfot och fenomenala speluppfattning var "beauty". Hans aggressivitet med klockrena och brutala tacklingar var "beast".
Annons: