/spanien/barcelona/forum/11122.aspx/spanien/barcelona/forum/11122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-17 15:53
Bara jag som inte skulle bli förvånad om Cesc skulle starta ikväll? inte direkt första gången som Pep mixar med startelvan.
Real Madrid Nolito
2011-08-17 15:51
Vad sägs om denna elva ikväll:

Valdés
Puyol, Busquets, Pique, Fontás
Xavi, Thiago, Fabregas
Pedro, Messi, Iniesta

La Masia rakt igenom.
Barcelona Bernie
2011-08-17 15:45
FC Barcelona #10

Ser ut som Cristina?
Barcelona Smogen
2011-08-17 15:44
Var ett tag sedan jag var i Barcelona, men tänkte åka ned i höst igen. Mitt problem är att ryanair, som jag alltid åkt med innan, nu bara åker från Göteborg på onsdagar och lördagar.

Någon osm har tips om ett annat flygbolag med vettiga priser och flygdagar för en långhelg?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-17 15:44
Kolla på mitt länktips, vem är fotbollsspelaren?

Tacksam för svar =P
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-17 15:41
Mujje

Ska man hålla en hel liga gissla bara för det? Det är miljontals som följer ligan, nog måste förbundet vara skickligare än så.
Barcelona Bernie
2011-08-17 15:36
Jag ska upp halv 5, så får lägga mig lite nu, matchen börjar ju 23.00 som sagt, hehe : ) Ikväll måste vi styra, från och med minut 1, vart var pressen i första halvlek i Madrid? Det kändes konstigt..o inte se det.. Xavi måste också starta, han är en trygghet på mittfältet, och en till grej..RULLA boll mycket SNABBARE. så ska det gå vägen : )
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-17 15:35
selakefo the tank

Angående Busquets så har jag följt honom sedan hans första match i Barcelonas a-lag. Och blivit mäkta imponerad, han dominerade bland annat CL finalen 2008/2009 och 2010/2011. Och i en intervju med Xavi så sa Xavi bland annat att Busquets var den bästa one-touch spelaren i laget, att han till och med var passningsskickligare än honom. Han är nog bland dom som är först på pappret till startelvan när den tas ut då han är den perfekta Pivoten till Barca, och bara 23 år gammal så har han vunnit 2 CL som han har spelat 90min i, inte så dåligt och att han var den enda spelaren i Spanien som inte blev utbytt under VM-guldet 2010. Xabi alonso t.ex. blev utbytt flera gånger men inte Busi. Samt att han var den mittfältaren som spelade mest i Barcelona förra säsongen. Tycker du bör kolla igenom lite filmer med Busquets så kommer du nog ändra din uppfattningen angående honom. Många får dåliga vibbar när han förstärker o.sv och det får även vi Culés men det får man leva med, det han gör på plan är det ingen som kan säga emot då jag rankar honom som top 3 av dom bästa defensiva mittfältarna i världen.
Barcelona Éluc
2011-08-17 15:31
".Visst skulle ni förlora i brytningar etc men ni skulle helt plötsligt bli av med er minst bollskickliga spelare (min åsikt)"

Minst bollskickliga spelare? Det håller jag verkligen inte med om.
Barcelona Mujje
2011-08-17 15:27
Men herregud Hetfield nu måste du väl ändå skämta? Du verkar inte vara vidare insatt i situationen när du flänger runt med de kommentarerna.
Enligt mig är det ganska grova grejeer det handlar om. Spelarnna kräver tex INTE högre lön men nog ska de väl få sin lön överhuvudtaget? Rayo Vallecano och Racing Santander är exempel på detta om jag inte minns fel...

Kan fortsätta mer men jag länkar istället så får du läsa på själv innan du drar fram artilleriet så snabbt igen....
Real Madrid selakefo the tank
2011-08-17 15:24
Hej fotbollsbröder, i come in peace...

Har en liten intressent frågeställning om mittfältskriget ikväll.
Ni liksom vi börjar ha alltför trevliga problem med att ställa upp våra lag i och med att alltfler duktiga spelare ansluter till våra lag. För tillfället tänker jag på För vår del Coentrao samt för er del Fabregas.

I ert fall har ni problemet att Fabregas kommer få nöta mer bänk en vad som anstår en så pass duktig fotbollspelare. Är det en möjlighet att vi kan få se ett försök med Iniesta - Fabregas - Xavi på Barcas mittfält? Fabregas är väldigt lik Xavi, så där för kan det vara svårt att spela dem samtidigt. Men jag tror att ni ändå skulle kunna spela Fabregas lite mer tillbakadragen istället för att spela Busquets.Visst skulle ni förlora i brytningar etc men ni skulle helt plötsligt bli av med er minst bollskickliga spelare (min åsikt) till fördel för en speluppläggare som skulle fungera a la Xabi Alonso.

Dock kan jag förstå att man är rädda att göra detta då jag tror att det skulle göra ert spel mycket långsammare med ännu en så pass bollkär spelare på planen. Å andra sidan verkar ni inte lida av att ert spel är långsamt.

Så Vad tror ni, hur kommer Fabregas användas? Ska han sitta på bänken och vänta på att Xavi åldras?

Här följer en frågeställning inför kvällens match:

I vår fall har vi problemet att om vi offrar en av de mer offensiva så lär det bli Di Maria och då anser jag att vår anfallsstyrka tappar för mycket samtidigt som jag tror vi blir för svaga bakåt om vi spelar Coentrao istället för Khedira. Vilken variant skulle ni helst samt minst vilja möta Coentrao på bänken eller istället för Khedira eller Di Maria?
Barcelonistas
2011-08-17 15:19
FG

Som sakt det var inte alls så jag menade. Och om ni tolka det på annorlunda sätt så ber jag om ursäkt.
Barcelona Myrran
2011-08-17 15:10
Rivaldo

Barca och Real visades frekvent på sportexpressen, nästan varje match, innan sportexpressen dock så va det streams som gällde. Gick väldigt mycket brassefotboll på tv då också, såg flera matcher. Synd att dem lagt över la liga på canal+. Knappt någon fotboll som går regelbundet på någon "gratis"kanal längre.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2011-08-17 15:09
Myrran

-90 talet, mitten eller sen mitten, var det viasat som visade störstadeln av liga fotboll, medan tv3 visade Seria A under många år för att senare blir uppköpt av Canal+blå. annars så var det fotbolltorr .. men vist var det tv4 sport som började med studio å sånt, på gott å ont, men tycker ändå att kalla satsning är att ta i, för i sverige är fotboll inte prioriterad som i andra länder, men den växer.

Vi ska inte glömma eurosport som visade viktiga matcher från la liga och att tv1-tv2 visade nån gång ibland clasico macther.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-17 15:07
Barcelonistas

Men du är ju alltid på folk och nedvärderar deras åsikter om Barcelona och ifrågasätter om folk är äkta fans. Det angår liksom inte dig, du kan jättegärna få vara världens största cule om du vill. Men det spelar väl fan ingen roll om någon annan anser sig ha något vitkigare för sig vid en match? Finns rätt mycket utanför fotbollen i livet som folk värderar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-17 15:07
Samtidigt fanns väl inte TV4Sportexpressen speciellt länge innan den blev dagens TV4 Sport?
Barcelonistas
2011-08-17 15:06
Italian club Inter Milan could try to sign Barcelona player Javier Mascherano (27) this month. [rai sport]
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-08-17 15:04
Myrran, då har vi olika minnen, jag såg många barcamatcher på tv4sportexpressen, men när dem märkte vilket intresse laliga började få så blev dom ju självständiga från expressen.
2011-08-17 15:04
När jag började kolla runt 2001 var det Viasat Sport (Viasat Fotboll fanns ej då) som sände La Liga med Tommy Engstrand och Henrik Strömblad som kommentatorer och efter dom så gick ligan på TV4 plus, TV4 Sport och slutligen nu Canal+.
Barcelona Myrran
2011-08-17 15:02
TV4 Sportexpressen visade ju mer av den brasilianska ligan än den spanska ligan i början. Va ju inte förens det blev TV4 Sport som det blev en riktig satsning, även då hade man inte kommentatorer till alla matcher. Va gamla goda tider det när man satt och leta stream i en halvtimme förematchen och hade par stycken igång om någon krascha :D
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-17 14:58
Jävla bajs, kan de inte get your s*it together och fixa strejken. Vad är det nu spelarna strejkar för?

Flygplanet har ingen bubbelpool? Champagnen kostade under 10 000 kr? Spelarbussen har ingen wi-fi? De är tvungna att torka sig själva efter toabesöken?
Alex

Säker? är det som du säger kanske det stämmer även om jag tvekar på det, dock har jag inte haft viasat sportkanalerna "back then" utan tv4sportexpressen var den jag började titta med först, innan det fick man se resumeer på sporten kvällar efter alla matcher :)
Barcelona Katalano
Ni som ska upp tidigt imorn... Ta en tupplur innan matchen vet ja. Det kommer jag att göra. Lätt värt :)
Barcelonistas
2011-08-17 14:57
FG

Får lite spykänsla av din typ. "Den som inte kollar på alla matcher och har alla tröjor från de senaste 8 åren är inget äkta fan. Jag är ett äkta fan för jag skriker högst om det och köper alla souvenirer".

Menade inget ila, det var inte så här jag menade alls. Självklart kan du inte påverka laget men jag menar mer att följa sitt lag så mycket som möjligt. Förstår du nu elr? hehe folk är fan roliga ibland..
Real Madrid Alex.K
2011-08-17 14:54
Rivaldo - The Greatest

Vill inte vara petig, men TV4 var inte först med att sända La Liga. Är inte säker på vilken kanal som var först, men Viasat Sport var före vet jag i alla fall.

Sorry för OT.
Barcelonistas
2011-08-17 14:53
Maykii

Madrid spelar hela tiden över gränsen. Men det som är så otroligt störande är domaren som inte vågar dela ut gula/röda kort.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-17 14:52
Barcelonistas

Haha, du är patetisk.

Du kan ändå inte påverka lagets spel så vad fan ska man prioritera bort annat i sitt liv som man måste göra? Laget klarar sig väl ändå?

Får lite spykänsla av din typ. "Den som inte kollar på alla matcher och har alla tröjor från de senaste 8 åren är inget äkta fan. Jag är ett äkta fan för jag skriker högst om det och köper alla souvenirer".
2011-08-17 14:47
Alla ser olika på allt, men missa en match som spelas kl 23 mot REAL MADRID i en titelmatch känns helt orimligt för mig, jag missade inte ens våra träningsmatcher på försäsongen som gick vid 3 när jag skulle jobba dagen efter, inte missat en enda barcaminut sen barca började sändas på svensk tv(tv4-sportexpressen hette kanalen, remember? :D)
2011-08-17 14:46
Har för mig att anledningen till att matchen startar sent är pga kval till Champions League från 20.45 till ca 22.45 och under den tiden ska inga andra matcher spelas har UEFA beslutat då det skulle stjäla fokus från CL-matcherna.
Barcelona Visca el barca <3
2011-08-17 14:42
Här har ni länk tips på vår nya Talang som kommer att spela i Barca B någon som vet nånting om honom hur bra han är osv hans styrkor eller om han platsar i starelvan i B laget ? ????????????????
Annons: