/spanien/barcelona/forum/1112.aspx/spanien/barcelona/forum/1112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-02-24 09:11
Besides Alex Song, former Barcelona players Cesc and Pedro, now at Chelsea, also visited the team before the game against Arsenal. [md] Detta förklarar lojheten, cesc smittar av sig direkt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2016-02-24 08:33
Ställer gärna över Alba minst en match för sina pinsamheter mot Giroud.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 07:40
Messis första halvlek kritiseras enormt här inne och jag förstår inte det alls. Han var den ende som försökte, oavsett hur mycket dom slet i honom. Han rörde sig överallt på plan och visade verkligen att han ville vinna matchen. Oerhört skönt att hans spärr gentemot CECH har släppt nu. Hade det varit någon annan målvakt så hade Messi dragit skott direkt, nu var han tvungen att spela bort CECH helt. Genialisk är han! Under andra halvlek så var det Messi som sprang mest på plan, stundtals gjorde han suarez jobb.
Barcelona ElRaval
2016-02-24 06:34
Man märker vilka olika kravbilder det finns hos klubbar som Barcelona, Real och Bayern gentemot Engelska lag till exempel. Hade vi bytt tröjor och det hade varit Arsenal som hade vunnit med 2 - 0 så hade man istället sagt att det var en perfekt genomförd match. Nu när det är vi som står som segrare tycker många som vanligt att vi inte spelade speciellt bra och hade tur i vissa lägen. Intressant... Vi bedöms verkligen helt olika.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-24 03:00
Känns ändå som att Messi bara spelar på 70 procent av sin förmåga just nu och att han har en växel till. Jag vet inte om det beror på skadan och att han fortfarande är försiktig eller om han möjligtvis är lite sliten efter alla matcher han har spelat de senaste åren.

Men trots det avgör han ändå matcher på löpande hand, helt sanslöst när man tänker på det.
Barcelona Busquets
2016-02-24 01:46
Behöver Messi springa? Behöver busquets springa? Va xavi vindsnabb? Är iniesta det? Hjärna slår snabbhet alla dagar i veckan. Lass diara om ni minns honom sprang som ett djur varje match han kom ingenstans. Positionering, intelligens och läsa spelet i kombination med att springa så klart ger dig 100 procent mer än att springa åttor för förgäves. Arsenal har spelare som är så mycket snabbare än Barca spelarna men de kom ingenstans, styrka och snabbhet ör en illusion som många går på allt för mycket. Messi vet vad han gör och vad hans roll är och der gör han galant. Så fort det går dåligt för laget. MESSI SPRINGER INTE!!!!!! Okey vi förlorar varje match med 5-0 och Messi snittar 15 kilometer per match är ni då nöjda med honom? För många fanboys som inte ser fotboll mer än några fina överstegsfinter och några dunder skott. Om fotboll hade varit bara överstegsfinter och snabbhet då hade lucas moura varit lika bra som Neymar men han har ingen hjärna. Vad som gör offensiva spelare i Neymar och Messi så bra är att de kan använda sin offensiva egenskaper på ett helt annat viss. De bästa spelarna är de som har hjärna än bara show i sämre ligor därför jagar alla pogba nu och Dybala om 2 år.
Barcelona Rambla~
2016-02-24 01:43
FreeYourMind Den här sajten kanske kan vara något? Där finns alla möjliga stats för spelare, lag och de flesta turneringarna. Dock osäker om antal löpmetrar ingår. Du får bläddra runt lite.
Barcelona Busquets
2016-02-24 01:36
Enrique har bättre borta statistik än Pep av den enkla anledningen att han kontrar och det bidrar med att vi stundtals kan se helt vilsna ut när andra lag tar tag i taktpinnen som Arsenal gjorde innan messis första mål på kontring. Han blandar spelet med stundtals kontrollerad totalfotboll och vi har gjort helt galna mål likaså och stundtals där han ger kontrollen till det andra laget för att byta slag.

Pep spelade alltid med högbacklinje och allt för många gånger lugnades spelet ner istället för att kontra direkt när bollen vunnits långt ner på plan. Pep körde med kontring på kontring så att säga. Vinn bollen på sista tredjedelen och kontra snabbt annars ha alltid full kontroll över omständigheterna. Där gör Enrique skillnad genom att ge bort kontrollen i favör för att slå till snabbt.

Jag kan inte välja, ja dör för Pep och hans era likaså för Enrique fast jag måste medge att det är en frisk fläkt att kontra med den kvaliteten Barca har. Därför gör vi succé på bortaplan.

Pep är en filosof, ett geni och han gör lag bättre och det kommer vi verkligen se i city. Något Enrique aldrig kommer upp i nivå med tyvärr. Efter sin stint i city kommer city få en grundläggande spel att luta sig tillbaka på långt efter honom.
Barcelona enkos
2016-02-24 01:29
Det kostar att vinna borta ur ekonomisk synvinkel. Istället för 95 000 på Camp Nou som det brukar vara för sådana matcher kommer säkert minst 10 000 att komma färre. Men men, resultat är viktigare i första hand.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-24 01:14
@enkos:

Har inte pekat ut någon.

Jag är intresserad av den statistikern.

Barcelona enkos
2016-02-24 01:07
Messi sprang rätt så mycket ikväll och jobbade också i defensiven. Så inget att klaga på honom, dessutom gör han två mål. Nu har vi 4 dagar att vila till Sevilla på söndag kväll och ytterligare fyra dagar till Rayo på torsdag kväll. Det behövs.
Barcelona enkos
2016-02-24 01:04
Det är roligt hur medier och Arsenal sympatisörer räknar Arsenals två chanser men inte räknar Barcas fem, bla Suarez nick ensam med målvakten, Suarez skott i stolpen, Neymars frilägga där Ceh räddar med foten, Messis skott som blockeras i sista stund av Mertesacker m m. Sen hade Barca förkrossande bollinnehav på Arsenals hemmaplan! ! Barca hade 7-1 i hörnor också! !
Nej, det Arsenal skapade på sin hemmaarena är för svagt. Lag som Las Palmas, Getafe och Gijon skapade mera mot Barca än vad Arsenal gjorde.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-24 01:03
Missade matchen p.g.a jobb så nu har man tittat sista 25.

Vilka missar, vilka missar. Vad kan alla dessa missar bero på?
De kanske behöver vila? Trion där uppe spelar ju match efter match. Längesen Munir och de andra hoppade in. Så möter vi Sevilla i helgen?

När får de vila? Det blir en tuff vår. Gäller att vila rätt spelare i rätt matcher nu Lucho.

Nu om en viktig fråga som jag har lagt ut här ett par gånger.
Jag testar igen då för 10:e gången. Var kan man se hur mycket spelarna har sprungit La liga, Cl och spanska cupen.

Jag är 100 på att en och en annan statistik nörd här inne har koll på det. Varför inte vara lite generös och dela med dig till en brodern. Är nyfiken på hur många km Messi har avverkat sista två matcherna. Enligt vad jag har läst här inne ikväll så rörde han inte på sig så mycket ikväll med till han gjorde 1.a målet.

Är det bara jag eller behöver Messi få farten igen. Lite mer spring som föra säsongen så här dags. Han såg hur fräsch ut som helst föra säsongen så här dags. Vi kanske får lägga till faktorn hans långa skada i hösten, njursten problemet sen den där operationen för någon vecka sen.

Barcelona Rambla~
2016-02-24 00:56
Ozil, the assist machine, gave his last UCL assist on October, 2014. But keep talking. Heh, Lucas alltid bitsk och smådryg i sina tweets. :)
Barcelona enkos
2016-02-24 00:50
@erkano:
Nej inte första gången. I minst en match till gjorde inte LE några byten.
Barcelona Generalkapten puyol
2016-02-24 00:47
@KristoferDelija:

Tänkte på när Ronaldo flagga att ingen gjort lika många mål på borta plan som honom...det skulle han inte nämnt :). Nu tror jag att Messi sätter radarn på det.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-24 00:23
[QUOTE=Barcadinho.]Alves skärpte sig i andra halvleken och visade då att Vidal har en del att lära sig. Men han är på väg neråt, det ser vi alla, men än inte slut helt. Vidal är på väg uppåt, en mycket bra generationsskifte på vår högerkant. [/QUOTE] Alves förstör balansen i laget i och med att han inte kan försvara. Rakitic måste agera mer defensivt, Messi får inte operera lika fritt heller och Piqué får ett jävla jobb att täcka upp för Alves med. Med Vidal får vi mycket mer balans i laget som ger andra mer frihet.
Barcelona enkos
2016-02-24 00:16
@Reymar:

Pep hade inte MSN !
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-24 00:16
@Messi Nr30:

Nej statistik är verkligen inte allt och jag brukar väldigt sällan referera till det. Men du menade på att Arsenal spelade mycket bättre än oss, och jag har svårt att tro att en enda culé världen över hade tyckt att vi spelade mycket bättre om rollerna var helt ombytta.

Jag är också medveten om och håller med dig om att Barca inte kom upp till sin maxnivå. Det jag inte håller med dig om är att Arsenal spelade bättre än oss, speciellt inte mycket bättre än oss som du skrev. Men Arsenal var grymma i sin defensiv stora delar av matchen, speciellt första 40 och gjorde det svårt för oss. Trots detta vinner vi med 2-0. Absolut en del tur att vi höll nollan men vi borde å andra sidan gjort minst ett mål till.

Det jag har så förbannat svårt för är när supportrar inte kan glädjas åt en 2-0 vinst på bortaplan i CL bara för att man kräver "inställning" och mer övertygande spel. Jag begriper det bara inte. Självklart önskar jag att att laget alltid kommer upp till sin högsta nivå i varje match, men aldrig att det skulle ta bort glädjen av en vinst. Då är man för bortskämd tycker jag. Det var liksom inte Valladolid vi mötte idag.
Barcelona enkos
2016-02-24 00:10
Skandal i young CL dör Valencia rånades och Chelsea tog sig vidare. Neville är rasande.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-02-24 00:08
Förra matchen kunde det gått illa efter bytena. Det tar inte heller så mycket på krafterna att leda mot Arsenal 2-0 borta, tror jag inte. Klokt av Lucho.
Barcelona Reymar
2016-02-24 00:06
@Federer:

Alltid ska de jämföras.. *suck *. Njut bara av vinsten.
Barcelona Heisenberg
2016-02-24 00:00
@Stright outa Barca:

Helt rätt. Många gånger känns det som att tränare gör byten "bara för att", men det renderar i att spelet blir sämre snarare än bättre. Såvida ingen är påtagligt trött eller usel, eller att ledningen är såpass stor ska man inte hålla på med byten. Det är min hållning till saken i alla fall.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-24 00:00
Det var en äldre snubbe som var Arsenal supporter som satt på emirates kameran zoomade in på hans ansikte. Tyckte synd om han såg ut som hans värld var helt förstörd.

Hoppas Arsenal tar hem Pl fan tyckte synd om snubben.
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-23 23:56
Luis Enrique: "Why no subs? Everything was going so well that I thought: 'Don't touch anything, you could mess it up'." #fcblive hahhahhahahahahah
Barcelona neymar JR
2016-02-23 23:54
Kvällens sista inlägg till kvällens pinsammaste händelse. Alba vad gör du och det räcker, så oerhört löjligt med det där beteendet. Inte nog med att han filmar men sen ska han brösta upp sig och riskera varning. Skäms du inte trots alla kameror, däremot gäller detsamma sanchez som filma så fort han fick chansen. Till nästa år hoppas jag Uefa börjar straffa sånt här beteende i efterhand.
Barcelona Messi Nr30
2016-02-23 23:53
@Mascherano#14 el Jefecito:

Om du har kollat på fotboll ett tag så borde du vid de här laget veta att statistik inte alltid motsvarar hur matchbilden såg ut men jag kan lika gärna bryta ner det till dig.
Bollinnehavet 34 %: Arsenal var väl medvetna om att det inte går att vinna barca på bollinnehavet så man fick ändra sin spel ide genom att ligga långt nera med försvaret och stänga luckan mellan backlinje och mittfällt. Samt att du högg till så fort dem fick tag på bollen.
Hörnor: När vi snackar barca statistik så behöver du inte ens ta fram hörnor för mer en 90 % av hörnorna idag o vanligtvis så brukar vi spela kort.
Skott på mål: 5 av skotten kom efter 70 minutern efter att Arsenal var slutkörda i första halvlek vill jag minnas att vi inte hade mer än 2 på skott på mål som är verkligen chockerande.
I helhet så måste du hålla med om att barcelona inte spelade på topp idag, visst fick vi se små glimtar av det i några anfall men långt ifrån de vi presterar i ligan.
Emirates är en svår arena att spela med och laget ska ha en eloge att dem höll tätt även om de handla om lite tur. Men i helhet så kan man lugnt säga att Enrique inte var nöjd med spelet vi spela idag och att Wenger var mer än nöjd bortsätt från barcelonas 2 mål.
Barcelona enkos
2016-02-23 23:53
"Det är lätt för Barca att göra mål mot skitlag i Spanien, och det är lätt för Messi att göra mål mot dåliga la liga lag "
Messi 8 mål mot Arsenal
8 mål mot Milan
6 mål mot Leverkusen
6 mål mot Ajax
4 mål mot Bayern
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-23 23:47
Grattis till vinsten. Välförtjänt även om vi var bra i första halvlek. Tycker Neymar får lite för mycket skit här idag, inte hans bästa match men skapade ändå mycket oreda. Men Busquets och Pique var helt klart bäst idag.
Barcelona Lionel12
2016-02-23 23:40
Jag var inte så nervös inför kvällens match. Lyckades smita iväg från jobbet i rätt tid för att bänka mig framför 65 tummaren hemma. Tycker Rakitic var märkligt osynlig idag. Han brukar spela sin bästa fotboll när det vankas stormatch. Skönt att se alexis frustration. Messi, Suarez och Ney får godkänt idag men blir lekstuga hemma tro mig. Skööööön vinst
Annons: