/spanien/barcelona/forum/11118.aspx/spanien/barcelona/forum/11118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi !
2011-08-18 12:15
Fernando Gago - King Of Barcelona

Jag om någon försöker väl ändå hålla det på en hyfsad nivå, får man inte nämna ett exempel när du skriver ut att mottas röda var solklart? Det är ju dagisnivå på dig.
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:12
Casillas: "Row? There's a lot at stake, these thing can happen. Guess someone made a foul and they went to the ground as usual."

Svinet Casillas förnekar sig inte. En gång i tiden en gentleman men Mourinhos smutsiga beteende har tydligen smittat av sig. Ja du Iker, spelarna du grinar över har vunnit dig ett VM-guld så det kanske är bäst att hålla käften och vara tacksam. Den enda anledningen till att han spelar i landslaget är på grund av kvotering av Real Madrid-spelare. Att han är kapten gör det omöjligt att peta honom trots att både Valdes och Reina passar bättre än i possessionsystemet där man måste vara skicklig med fötterna.
2011-08-18 12:11
Yes. Lycka. Ryo är tillbaka. Alltid lika vettiga inlägg om med sin subtila anti-Barcelona propaganda inlindande i någon slags tro om att han verkar trevlig och vettig. Ett återkommande inslag på Les Rambles.

Och ja, det är möjligt att Busquets skulle haft. Men Motta ska fortfarande ha ett rött kort för ett slag i ansiktet. Spelar ingen större roll hur hårt det är. Det är liksom inte okej. Men när Barcelona drabbas av sådant som verkar vara uppenbart rött kort eller en regelöverträdelse verkar det alltid dyka upp ursäkter eller kringgåenden av regelverket. Att Barcelona spelaren i fråga filmar är inte direkt ett försvarbart argument för att han i situationen blir nedsparkad. Som att jag sparkar ned någon på krogen och han hävdar att han får ondare än vad han får. Ska jag då gå fri från eventuellt straff elelr reprimand?
Ryo Miyaichi !
2011-08-18 12:10
Om Motta skulle ha rött då ska ju Busi ha 2x gula kort för 2 filmingar, först den med handen sen när han håller honom i nacken :)

Och då skulle ju barca haft 2x röda mot arsenal när abidal och någon annan får för sig att föra strypgrepp på van persie och nasri(?) verkar som om dom har tagit lektioner av real madrid.... =P
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-18 12:09
Det jag för mitt liv inte kan förstå är hur vissa Madrid-fans hyllar Marcelo för att han kapade Cesc. Matchen står ju för fan 3-2 och lever i allra högsta grad men istället för att anfalla en gång till (kanske till och med två gånger till) så ger Marcelo upp matchen för hela sitt lag.

Jag hade blivit skogstokig om en Barcelona-spelare hade gett upp en match på liknade sätt.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-18 12:09
Måste förresten bara passa på att berömma en som vi inte nämnt så mycket. I första halvlek men även i andra var han i mina ögon OTROLIGT bra, nämligen Mascherano. I första halvlek gör han två helt avgörande brytningar och vinner en oerhört viktig nickduell vid en konrtingssituation för Real.

Höjdpunkten från hans sida var när ronaldo för en gångs skull tog sig förbi alves och masken bara går dit och tar bollen av ronaldo utan att fråga. Ronaldo stog där med snopen min som om någon hade snott hans lördagsgodis...
Barcelona Abbe.
2011-08-18 12:08
Casillas: "Row? There's a lot at stake, these thing can happen. Guess someone made a foul and they went to the ground as usual."

Har alltid respekterat Casillas, men Mourinhos smutsiga personlighet verkar ha skitat ner även landslagsmålvaktens omdöme.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-18 12:07
el braco

Håller med. Dani var en av de bästa. Mina man of the match är
1. Valdés
2. Alves
3. Abidal
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-18 12:06
Pep Guadriola - Real Madrid 25-9
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:06
F_C_B

Sluta grina ditt troll. Det var inget domarmisstag att skicka ut Motta. Han hade redan ett gult kort. Han borde ha fått minst ett gult vid situationen han visades ut så det spelar ingen roll att han fick ett rött direkt. Gå nu tillbaka till ditt forum och fundera över varför lirare som Etoo och Sneijder vill lämna.
Ryo Miyaichi !
2011-08-18 12:05
Barcadinho.

Hyfsad statistik av Messi, och han är fortfarande ganska ung. Frågan är om fotbollen kommer utvecklas ytterligare några steg och att inom 5-15 år så har vi kanske 5-10 fotbollsspelare som ligger uppe på Messi och Ronaldos nivå.

Jag personligen tycker Ronaldo är en mer komplett spelare än Messi, bättre på frisparkar och bättre på huvudet. Men jag förstår inte, i United var han bra i stora matcher - nu känns det som han försvinner otroligt mycket, eller är det bara jag? Tvärtom är det med Leo ju, han om någon brukar stega fram och visa hur man gör... Fasen vad grym han är, och att han har 10~ år kvar på toppen är helt sjukt, helt sjukt. Hoppas vi får se fler liknanade gubbar i framtiden :)

Inget vettigt snack, kände bara för att skriva av lite tankar.
2011-08-18 12:05
F_C_B

Jag skrev som sagt i mitt inlägg att jag inte visste att jag skulle nämna alla beslut.

Ska jag även ta upp alla gånger Valencia eller vilket lag du nu håller på haft tur med domaren?

Domare är människor, att utgå från att dom hela tiden dömer åt ena lagets fördel är bara att vara naiv och paranoid. Dom gör misstag, tråkigt nog får det konsekvenser. Men det är alltför ofta tycker jag.

Vilket domarmisstag syftar du på som gav Barcelona 60 minuter med en man mer? Pepes attack? Thiago Mottas slag mot Buquets? Att båda filmar som jag är säker på att du vill hävda spelar ingen roll, båda grejerna är röda kort oavsett hur jävla partisk man är.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-18 11:59
På tal om Messi - kul statistik i klassikerna.
Antal gjorda mål.
1. Di Stefano - 18
2. Raul - 15
6. Messi - 13.

Barca vann bollinnehavet igår med 60 procent (länk).
Förvånar mig lite, eftersom det inte kändes så under matchens gång.
Barcelona F_C_B
2011-08-18 11:58
Fernando Gago

Kul att du nämner offsidemålet och bortdömda målet men inte domarnisstaget som gjorde att Barcelona spelade med en man mer i över 60? minuter. Varför nämner du inte Militos solklara onside på San Siro som skulle ta honom mot en ensam Valdes? Inte för något men om det är ett lag som har haft flyt och domaren med sig så måste det ändå vara Barcelona, speciellt Chelsea matchen.

Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-18 11:57
Ja för stunden tycker jag han kan göra det. Det går ju snabbt att skifta tillbaka?
2011-08-18 11:54
Och om Abidal inte vinner nickduellen, så ska vi stå där med Pedro som vänsterback i försvarsfasen?

Barcelona Rodriiguees
2011-08-18 11:53
Heywood Grymt, tack som fan :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-18 11:53
Funderade på en sak under matchen igår då vi blev utsatta för väldigt hög press. Valdes vill fortfarande inte skicka upp bollen då vi är pressade eftersom vi har Messi, Villa, Pedro, Iniesa, Xavi som våra offensiva spelare på plan och INGEN av dem vinner ju en nickduell. Därmed är det som att man ger bort bollen.
Min tanke: Kan man inte göra så att så fort vi får inspark så byter Abidal och Pedro/Villa plats. Pedro får agera vänsterback i uppspelsfasen och Abidal får vara lite högre upp, behöver vi skicka upp bollen så gör vi det mo Abidal som är väldigt stark i luftrummet.
Nån som kan maila detta till Pep tack? :)
2011-08-18 11:46
Giovanetti

Sa jag att endast Mourinho haft tur? Kolla på Portos väg till titeln, det är domarmisstag varje år. Barcelona - Inter är ett annat exempel, dom får ett offside mål och vi får ett bortdömt mål.

Förra året, vi får kanske ett billigt kort mot Arsenal. Sådana saker avgör dessvärre alltid CL typ. Och när det är så uppenbara saker som för Porto och Inters del blir jag föga imponerad.

Jag påstod inte att dom vann med endast simpel tur, misstolka hur mycekt du vill eller lär dig att läsa inlägg mer ordentligt. Tror dock inte du önskar göra det, det är väl roligare att misstolka och dra egna slutsatser.

"Bara Mourinho" var väldigt lustigt att du kom fram till att jag menade, vi pratade väl endast om Mourinho. Om det är bara Mourinho jag syftar till när jag endast pratar om honom låter jag förbli osagt.
Visste inte att jag skulle ta upp exakt alla gånger domarna har avgjort CL men det sker mer eller mindre varje år, ibland mer uppenbart ibland mindre. Barcelona - Inter är väl det största rånet där domarna är direkta ansvariga för 2 mål. Ett offside mål för Inter och ett bortdömt mål för Barcelona. Tackar för det.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-18 11:46
Rodriigueees. Varsågod, finns en på 30 minuter med highlights också som du kan hitta på samma sida.
Barcelona Frodo
2011-08-18 11:44
elbraco - Bojan y Thiago

Han gör det enda rätta. Han väljer att hylla Messi.;)
Barcelona Rodriiguees
2011-08-18 11:44
Någon som har highlights från matchen igår med goltv och ray hudson i spetsen? Hittar ej :/
Spanien Giovanetti
2011-08-18 11:40
Fernando Gago,

Tur? Det är främst skicklighet som lett till CL titlarna. Ditt påstående är för mig befängt och jag tycker att det är konstigt att bara Mourinho har denna "tur" med lag som Porto & ingen annan. Snacka om slumpvariabel.

Att kalla dessa titlar tur är för mig lika löjligt som att skylla Barcelonas titlar på att man alltid spelare med en man mer, vilket är ett pseudo-argument då Barcelona förra säsongen var i särklass bäst i världen. Att med simpel tur vinna Champions League är ju groteskt löjligt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-18 11:38
Undrar vad Ronaldo gör vid Messis första mål. Glider ner på knäna bakom Messi till synes helt utan anledning istället för att försöka bryta.
Barcelona GerardPiqué3
2011-08-18 11:36
Helt otroligt vad Mou har förstört Madrid. Innan han kom var alltid clasicon bra, ärliga matcher utan bråk men med prestige och respekt. Hans jävla sätt har smittar av sig på spelarna, Pepe och Ramos har ju aldrig haft alla hästar i hagen, men när även ärliga, unga spelare som Marcelo och Özil börjar ta efter är det fan illa. Hatet mot Madrid i allmänhet och Mou i synnerhet växer för varje match vi möter dom. Som tur förlorar vi sällan mot dom. Någon som håller med ?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-18 11:33
Rivaliteten mellan United och Arsenal, för några år sedan, hade tendenser som El Clasico-matcherna har i dag. Bråk, tjafs, utspel i media. Framför allt två lag som dominerar i den inhemska ligan.

I dag är United på en egen nivå i Premier League. Folk säger att sånt här beteende aldrig skulle hända mellan två engelska lag och att spelarna har respekt för varandra. Ja, sätt två lag som slåss om en titel, en mentalsjuk tränare och fyra matcher på 18 dagar. Det blir infekterat ganska lätt.
Barcelona FCB_armin
2011-08-18 11:32
Då börjar det igen. Titta på inslaget från TVE där de framhäver att vår Tito Vilanova är den person som går fram och provocerar fram attacken. Men de riktiga bilderna på vad som verkligen hände, ja, ni vet själva...
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 11:31
Jag måste även ta och hylla Cesc (hehe, no s*it), men det kändes som att han har spelat i laget i flera år. Han hoppar in, slår bra passningar och är tillgänglig.

Dessutom såg jag flera smarta löpningar in i boxen. Jag måste även hylla Adriano, det är en spelare som få lägger märke till men han hoppade in igår och fick slå en assist.
2011-08-18 11:30
Mourinho har dock vunnit CL båda gångerna med extremt mycket tur och med domarbeslut som har gynnat honom något helt befängt mycket. Men ja, det är ju utan tvivel en bedrift att vinna CL med Porto. Men jag tycker han har tappat greppet helt och bara är fruktansvärt jävla osympatisk mot allt och alla.
Spanien Giovanetti
2011-08-18 11:28
Min hållning som objektiv (bryr mig inte om något av lagen) är att Mourinho är världens bästa tränare. Han har tagit Porto till sin första CL titel, han tog Inter till första trippeln i Italien (och lagets första CL titel på årtionden). Vidare har han förvandlat Real Madrid från ett lag som inte kunde ta sig förbi åttondelsfinal till en stark rival som faktiskt har chans på titeln.

Förstår vidare att man inte tycker om hans beteende vid sidan av plan, men att förneka Mourinhos storhet är ju bara löjligt.

Aja, ska bli kul att följa rivaliteten under säsongen!
Annons: