/spanien/barcelona/forum/11112.aspx/spanien/barcelona/forum/11112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi !
2011-08-18 13:01
Frodo

Det är ju bra att du kan se bägge delarna, gör mig lite ledsen att du alltid ska kommentera det lite mer kritiska/negativa man skriver bara, men det ligger i människans natur att försvara sig..

----------------------------------------------------------------------------------------

Vad Pep Guardiola har gjort med Barca tycker jag är helt fantastiskt, jag må inte tycka jättebra om klubben, men utav respekt finns det inget annat man kan säga än att Barca är utan tvekan världens bästa lag. Ni har lyckats att göra en liten generationsväxling i smyg dessutom, slussat in Busi/Pedro med flera, köpt Cesc/Sanchez. Det var som jag skrev till någon igår - undra om barcelona nu inte bryter förbannelsen och vinner Champions Leauge minst två gånger irad.

För det samspelade laget är inte att leka med, jag själv önskar att man hade haft den kontinuteten i mitt lag, och vässat till den med några topvärvningar. För jag menar, ni har världens 2 bästa spelfördelare(Vet dock inte vad jag räknar Iniesta som för han är bara Iniesta) krydda det med en Sanchez som slagit igenom, och världens bästa spelare(Dock inte komplettaste) i Messi, men vad spelar det för roll när Cristiano går och gömmer sig när det vankas stormatch. Sättet som Barca gör sitt 3-2 mål, det är så man ska spela fotboll, det går snabbt(Och el capitano fabregas :/ ) var delaktig i målet.

Jag är glad att han ser lycklig ut, han är en utav mina favoriter, det är så jäkla kul att följa en liten pojkspoling till absoluta världsklassen, vet inte om det finns mycket som slår det ärligt talat.

Jag personligen tycker Real har blivit bättre, vet att många här inne skyller på att Barca gubbarna inte har 100% matchtempo, men so what - dom har något intressant pågång, kan dom bara håla laget intakt och försöka spela fotboll så kan dom mycket väl hota barca - även om jag tror att Barca vinner både cl + ligan i slutet..

Hur länge tror ni David Villa håller i toppen? Har ni någon som kommer ersätta honom i ungdomsleden eller tror ni Pep kommer värva in?

Tråkigt att matchen slutade som den gjorde, men det är roligt med stark rivalitet, det visar att antingen så bryr dom sig mycket. Minns själv alla fighter mellan Keane/Vieira och så, det var tider. Tråkigt bara att det spårade ur.

Lite tankar jag försökte få ner i text... hehe
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:59
Man Utd

Precis som vi filmade mot er under CL-finalerna i år och 2009? Sluta bete dig som en jackass och håll dig till fakta. Ska vi börja acceptera våld? Det är snarare du som är en pinsam nolla som kommer in hit och försöker provocera. Seså, ge dig iväg och fira försäsongsmatchen som ni vann mot oss.
Barcelona Barca4eva
2011-08-18 12:58
Tacka Mourinho vet ja..
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-18 12:58
Förstår inte varför ni gnäller över Ryo. Går iaf att ha en seriös diskussion med honom t.sk från många andra här inne..
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-18 12:57
Ja, då är ju Özil givetvis oskyldig. Liksom Zidane var oskyldig efter VM-final. För en provokation är ju helt oacceptabel. Däremot fysiskt våld som hämnd. Det är okej...
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-18 12:56
Los mejores

Keita som är bland de lugnaste fotbolls spelarna fick sig några fina ord utväxlade ifrån eran psykopat Pepe, man undrar vad som sades där, något om hans religon då Keita var fly förbannad efter signalen på just Pepe, när Benzema fick hoppa in och bryta de.

Om Villa sagt något om honom eller sin religon är det fortfarande inte okej, tvivlar på att han gick fram till honom utan en anledning, men det är fel hur vidare man än vrider på det hela.

Låt oss inte göra detta till en disskusion om religon, detta kommer bara att eskalera.

Frodo

Lite konstigt för en kille som Pepe att klanka på någons hudfärg, med tanke på att han är mulatt?
Om jag inte misstagit mig så har Pepe afro om han låter det växa ut, inte den vite mannens frilla precis.
Tror snarare det var något annat han sa, ingen ide att sia vad han sa men något måste det ha varit då Keita vart förbannad.
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:56
Jag hittar inga källor som tyder på att Villa kränkt Özil på det viset. Pepe bråkade med Keita i första mötet och Keita som alltid är lugn blev riktigt upprörd. Ska vi börja spekulera och anta att Pepe sa något om Keitas religion (islam) eller hudfärg?

Det verkar vara normalt för madridistas att försvara våld. När Zidane skallade Materazzi så tyckte man att det var okej. Har man någonsin deltagit i någon bollsport så vet man att det delas ut rätt saftiga förolämpningar på regelbunden basis.
Man Utd
2011-08-18 12:55
Spärrad. /Red
Real Madrid Los mejores
2011-08-18 12:55
Frodo

Haha, nej klubben stödjer inte Ultras sur på något sätt. Har du bevis på detta, där Perez och co går ut och stoltserar med Ultras?

Jahap, det är Xavi som styr. Men det är alltjämt vår målvakt som bär bindel runt armen, förklara gärna det?

Ni bara fortsätter skydda era spelare, därav känns det omöjligt att diskutera. Ni blundar ju gång på gång för verkligheten, ska ni acceptera allt era spelare gör och bara fortsätta hata på oss?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-18 12:51
Först säger de att Villa örfilade Özil, nu säger det att Villa kränkte Özils religion.

Bestäm er - så kan vi diskutera något av de.
Barcelona Klint
2011-08-18 12:50
Los mejores

Har du någon koll på vad som sägs på en fotbollsplan under en match? Din kristne jävel, muslimfan eller andra religiösa påhopp är nog ganska milda i jämförelse med alla puta madre osv. som slängs ut.
Sen är det inte okej att för den sakens skull säga något av ovanstående.
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:49
Los mejores

Jag hatar inte Casillas så sluta hitta på saker. Han är knappast den mest respekterade heller bara för att han har kaptensbindeln. Har man koll på det spanska landslaget så vet man att det är Xavi som styr där och att hans åsikt väger tyngst.

Det vore trevligt om du kunde diskutera utan att hela tiden anta en massa saker. "Villa måste ha sagt nåt om Özils familj" och andra gissningar kan vi klara oss utan.
Real Madrid Los mejores
2011-08-18 12:46
Nu har jag inte något med islam att göra, men jag är väldigt starkt bunden till kristendomen. Jag hade också reagerat om någon kränkt min religon och samtidigt gett mig en örfil, hur är detta plötsligt okej?

Criff
Nej, tog bara fram saker som jag antog att Villa kunde ha sagt. För man reagerar väl inte sådär annars.?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-18 12:44
Los Mejores, har du en källa på uttalandet från Özil?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-18 12:43
Los mejores, Var det inte något om hans familj? Eller hans hund? Eller hans hamster? Det var vad du sa igår ju.
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:42
Madridistas börjar plocka fram rasist- och religionskortet igen. Så fort det går emot de hittar de på skitsnack om rasism och religion utan några bevis. En klubb som stödjer den fascistiska grupp Ultras Sur klagar över rasism.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-18 12:42
F_C_B

Incidenten mellan Motta och Busq borde inte ha renderat i gult, Busq lura domaren och han gick på den. Det fick vi dock betala för när domaren gjorde misstag mot oss. Förstår inte varför man använder sig utav ena lagets förtur av domarens misstag när han gjorde fel åt bägge hållen?
Barcelona F_C_B
2011-08-18 12:40
Ja jag undrade också när Ibra försvann, Ibra som höll Inter på topp i flera år. Vi vet alla vad som hände efter försäljningen.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
Så man ska bara utgå ifrån vad Özil säger? Han får väl komma med bevis eller säga vad Villa sa, annars är det bara lögner.

Förövrigt är det jättebra reklam för islam när man vill slå personen som förolämpade ens religion.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Enligt puertan så sa tydligen Villa något kränkande om islam till Özil, vilket jag tror är skitsnack.. Vi har muslimer i vår trupp också..
Barcelona Frodo
2011-08-18 12:38
Ryo Miyaichi !

Jag anser det vara trollande/provocerande när du kommer med vassa armbågar och anti-Barca inlägg hela tiden. Att du varvar det med en hel del bättre inlägg kan knappast ses som en kompensation. Att börja grina om beslut som du anser gick emot er är väl rätt patetiskt att ta upp nu? Du känns väldigt opportunistisk där du tar varje tillfälle i akt att smutskasta Barca.
Real Madrid Los mejores
2011-08-18 12:38
Tarrak

ÖZIL : " Villa kränkte min religion, han gjorde narr av islam, och därför bråkade jag med honom."

Här se du, jag sa ju till dig att det var något oacceptabelt de hade spottat ut om Ozi, därav hans reaktion. Tycker ni inte i efterhand att vi borde kunna få det upphävt med tanke på att Villa faktiskt slog honom och kränkte honom grovt?

Frodo
Tycker du att Spaniens lagkapten och tillika mest respekterade spelare är äcklig? det om något betyder väl att du är oerhört ödmjuk. Om du har sånt hat mot Iker undrar jag hur du känner om er burväktare?
Barcelona Abbe.
2011-08-18 12:36
Pique: "I really don't think this is about the Madrid players. Before this didn't happen, I know them from the NT and they're great people."

Känga mot Mourinho?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 12:32
Åh, kan ni bara släppa Inter matchen. De enda som hänger kvar vid det är Inter fansen. Det året de vann CL är deras sista gång de vinner en stor titeln, det lär antagligen bli massflykt från Inter med en mittenlagstränare som tränare i laget nu. Eto'o drar och Sneijder lär antagligen också dra nästa år.

Alla vet att Barcelona är bättre än Inter, låt de få njuta av deras sista storhetsår.
2011-08-18 12:29
F_C_B

Okej. Då ska jag givetvis ändra åsikt omgående. En majoritet har ju alltid rätt som man brukar säga...
Barcelona F_C_B
2011-08-18 12:28
Tycker ni att Motta ska ha rött så får ni tycka det men kan säga att det inte är många som håller med er.
Ryo Miyaichi !
2011-08-18 12:24
Hetfield - Sanchez is the next star

Tjena. För jag tycker personligen det är roligare att snacka med andra supportar än just Arsenal just nu, då det är intressant och ofta ganska roligt att höra andras åsikter om saker och ting, och inte bara samma skit om Wenger osv.. Om du förstår?

Jag sitter hellre 1 timme med randomsupporter än arsenalsupporter ute på krogen och tjötar och diskuterar, då jag alltid kan hålla mig väldigt lugn och objektiv när det handlar om fotboll.

Kändes konstigt att se Cesc i era tröjor igen, men vilket spelmål det sista var.. Klapp-Klapp-Klapp. Det är så fotboll ska spelas..

Cheers
2011-08-18 12:23
Att inte tycka att Mourinho är världens bästa tränare är att ta i? Oj då. Det var ord och inga visor.
Barcelona Rodriiguees
2011-08-18 12:23
Jävlar vad Fabregas ben var omlindat igår efter matchen. Får hoppas att det bara var kylning efter marcelos psykbryt.
Ryo Miyaichi !
2011-08-18 12:22

Nej, jag personligen tycker att Busquets kunde stått upp, och att matchen kunde fortgått med 11vs11. Men det är väl i stundens hetta, man känner kontakt - man går ner. Självklart har handen inget där att göra, men som jag sa, tycker Busi kunde stått upp men istället är han smart och tar vara på det.

Och nej, dem flesta röda barca får till sin fördel är ju oftast korrekta, så jag vet inte riktigt varför du drar till med den tyck synd om mig-snyftet ..... :)
Annons: