/spanien/barcelona/forum/11111.aspx/spanien/barcelona/forum/11111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jeffren
2011-08-18 11:20
Giovanetti

Hur man inte kan kritisera Mourinho såg du vad han gjorde? eller är du helt jävla död i skallen föddes du igår eller,,,, fan vad arg jag blir
Barcelona Jeffren
2011-08-18 11:19
Hutch

Håller med både Marcelo & Jose är två personer som borde underökas väldigt noga,, tror läkarna hade hittat en del när dom öppnat skallen
Barcelona Rambla~
2011-08-18 11:18
Jaha, så nu ska vi börja slänga iväg spelare till los Pericos också? JDS till Espanyol? Det gillar jag inte. :(
Spanien Giovanetti
2011-08-18 11:16
Tycker att ni beter er löjligt. Var glada för den fantastiska utmaning Real Madrid kommer att bli under Mourinho, som faktiskt är världens bästa tränare. Det skapar en oerhörd PR som båda lagen tjänar på. Förstår inte riktigt hur man kan kritisera Mourinho.
Hutch
2011-08-18 11:15
Vilket svin den där Marcelo är alltså. Han går bara in för att skada, otroligt äcklig bensax. Jag är trött på den här jävla mediokra pajasen. Marcelo skulle jag vilja möta i en mörk gränd.....

Grym insats igår. Valdes är fantastisk , Iniesta ännu mer och Messi är tamigfan helt briljant. Onödigt bråk i slutet, men vad förväntar man sig.....
DivineNerd(Man utd fan)
2011-08-18 11:11
Angående rivaliteten. Givetvis har ni rätt, Manchester derbyt är inte infekterat på samma sätt. Men inte heller United - Chelsea, och inte heller United - Arsenal, och inte heller United - Liverpool. Jag ser rivaliteten mellan Real och Barca som en konsekvens av att de har varit de ända två lagen som har en uns av chans att vinna ligan under allt för lång tid. Ser man istället till PL, är rivaliteten helt klart större från motståndarnas sida.(Manchester united är englands mest hatade varumärke) Detta beror på att det är United som skall störtas, det är det vill Chelsea, Liverpool, Arsenal, City och även Tottenham.

Groteska bataljer har ägt rum mellan engelska storlag också. Dessa när ligan inte var så underhållande och sund som nu dock(På den tiden Arsenal, United och Liverpool var ohotade. Och dessa var underhållande, men det är för mycket av det i spanien. Föreställ er själva om det fanns 4 seriösa titelutmanare, hade då inte rivaliteten varit på en mer sund nivå?

Fernando Gago - King Of Barcelona

Jag försöker inte provocera och jag anser absolut att den spanska fotbollen är lika underhållande som den engelska när den spelas bra och utan allt trams. Jag ville bara få eran syn på vad sund fotboll är. För i mina ögon har det börjat gå för långt.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 11:04
Bråket från igår. Kan Pinto sluta hoppa in i vartenda bråk? Sitt fan och njut av din check varje månad, skapar bara onödigt mycket dramatik.

Marcelo är bara äcklig. Vem tacklar sådär just där?
2011-08-18 10:55
DivineNerd

Du kan inte jämföra el clasico med derbyt i Manchester. Rivaliteten mellan de lagen är så infekterat, det går tillbaka till den tiden Franco massmördade katalaner.

Det är inte titeln man firar, det är att man har vunnit mot rivalen. Det finns en stor skillnad. Förövrigt så är Man U - Man C bland de tråkigaste derbyna som finns.
Barcelona DM1982
2011-08-18 10:54
DivineNerd(Man utd fan)

Nu är väl ManC inte er värsta antagonist, det är Liverpool. City är för er ungefär som Espanyol är för oss, ett lag från samma stad som inte har rönt samma framgångar och därmed ses som lillebror. Real är däremot Barcelonas absoluta antagonist, det råder det inget snack om. Hade vi mött något annat lag i Supercupen så hade det varit en rolig match att se men inte så väldigt mycket mer. Nu var det en viktig match, bara för att det var Real och så kommer det alltid vara.

Jag orkar inte börja en debatt om att ligan endast innehåller två intressant lag eller att endast två lag kan vinna ligan. Det samma kan man ju säga om PL, det har de senaste åren bara handlat om två lag som kan vinna ligan.

Nej, Supercupen är inte en stor titel men när man vinner över Real så känns det som en stor seger och en stor titel. Det är skillnaden.

Barcelona RocFacolab
2011-08-18 10:53
DivineNerd(Man utd fan)

Det finns tyvärr inte samma inarbetade rivalitet mellan klubbar i England som det finns mellan Barcelona och Real, därav betyder varje match så mycket mer. Både nu och förr har det funnits mer än fotboll som betytt något. Inte för att det inte finns rivalitet mellan klubbarna i england men inte på denna nivån, du måste tyvärr ta hänsyn till gamla politiska åsikter liknande. liknande celtic-rangers, lazio-roma....

Men visst håller med dej på många punkter och det är relevant det du säger.
2011-08-18 10:50
DivineNerd(Man utd fan)

OK. Bryr mig inte. Bla bla bla spansk fotboll suger. Goo England wooh.

Suck.

England är lika mycket av en tvålags liga fram tills den förträfflige shejken kom till byn och köpte City. Läs Robert Johanssons blogg inlägg för ett par dagar sen. Spanien har bäst statistik gällande "jämnhet" inom ligan. Men det skiter ju alla anglofiler i.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-08-18 10:44
Tänkte bara göra ett inlägg angående spansk fotboll för jag vill gärna höra vad ni har att säga, tycker denna matchen representerade den på bästa möjliga sätt. Till att börja med så har rivaliteten mellan barcelona och real madrid gått allt för långt. United och Man city mötte nyligen varandra i englands motsvarighet (Community shield). Där ingen av lagen ställde sitt bästa lag på planen och united bytte ut i stort sätt hela laget i halvlek. När united vann så var det dock, inte många som brydde sig nämnvärt trots en fantastisk upphämtning från 2-0 till 2-3. På detta forum så firar man dock som att det vore en stor titel. Detta bevisar för mig att det bara finns 2 lag i la liga och alla andra matcher förutom när dessa lag möts är relativt ointressanta och därmed sitter man och hypar upp matcher som denna. Detta måste man se som allt annat än ett sundhetstecken för spansk fotboll.

Real madrid och Barcelona är dock helt fantastiska lag, stundtals så får man se väldigt fin fotboll. En fotboll som man aldrig får se i PL, det existerar helt enkelt inte. Det är synd att detta dock faller i skymundan av allt skit som alltid ska hända. Personligen tycker jag det är synd att numera ser ner på både barcelona och real madrid. För likväl som pepe's spel har brutit mot alla gränser är det i mina ögon oförsvarbart att ständigt filma och klaga på domaren för att få fördelar. Så för min egen del har spansk fotboll sjunkigt drastiskt. Har ni några reflektioner får ni gärna svara, väl mött!
2011-08-18 10:42
Fan, Fabregas såg ju skitbra ut det lilla han spelade. Otroligt kul att se.

Messis facit på dessa två matcher trots att han inte ens är i form bådar rätt gott inför säsongen.
Märks att en del spelare fortfarande är lite ringrostiga. Busquets, Piqué och Xavi var inte direkt bländande idag. Villa var också relativt medioker.
Iniesta å andra sidan var sagolik.

Men men, Barcelona lyckas slå Real återigen när mer eller mindre 8/11 av ordinare spelare varit ur slag/skadade/på Copa America hela sommaren samtidigt som Real Madrid spelat med fullt lag.

Barcelona RocFacolab
2011-08-18 10:39
Taget från Puertan:

"Synd att Messi ska vara så jävla bra, tycker det är han som är den stora skillnaden mellan lagen. Barca skulle vara ganska mediokra utan honom, iaf hade dom inte vunnit lika mycket om han inte spelade för Barca. Barca har sån tur att hela tiden få tag i dessa toppspelare."

Tycker det är kul att det har med tur att göra att man får tag på en toppspelare i 13-14 års ålder och inte har med bra scoutning och spelarutbildning att göra. Det är nog tur med att Barcelona har en av världens bästa ungdomsakademier. Sedan att våra kära konkurrenter generellt sätt över åren spenderat mer pengar på värva "topp-spelare" istället för att satsa på sina egna talanger är en helt annan sak... men tydligen satsar vi på TUREN...
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-18 10:38
Måste vara någonting nytt på marknaden för ingen beter sig som han :o
2011-08-18 10:36
José Mourinho: "Real Madrid stod för en spektakulär prestation från första minut till sista. Jag säger bara det jag tror och tänker. Vi kom hit för att spela."

"Vi ämnar att spela som män och inte falla till marken vid minsta kontakt med våra motståndare."

Vad fan röker killen?
Barcelona Rambla~
2011-08-18 10:36
DAVID_VILLA

Alla här inne undrar säkert precis som jag vad det är du vill ha sagt? Du verkar vara något förvirrad. Uppsnurrad för många gånger?
Real Madrid DAVID_VILLA
2011-08-18 10:32
Låg nivå och innehållslösa inlägg endast i syfte att provocera. Spärrad!
Barcelona FC Barcelona #10
Rambla~

Hahahah, snacka om ägd xD
Real Madrid DAVID_VILLA
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13485528/818/normal/b6faceb413755/kaos-5.jpg HOMOsapien
Real Madrid Siempre_Maravilla
2011-08-18 10:30
Haha Perez mutar förbundet? Jag trodde att ni äntligen blev av med offermentaliteten!!!!! Tydligen inte. Madrid mutar förbundet, Uefa, EU, FN mfl. Men ändå lyckas vi inte slå ärliga gulliga Guds bästa barnet Barcelona. How come? Give me à break guys.
Ni var bättre och ni vann pokalen rättvist punkt slut. Ni är bättre än oss just nu och i de senaste 4 åren. Hoppas att ni njuter av er storhetstid så som vi hade våran i början av 2000 talet.
Barcelona Rambla~
2011-08-18 10:28
Xabi Alonso: "Jag var långt ifrån situationen och såg inte vad som hände i slutet av matchen, det var dock självklart att spänningen ökade efter att Marcelo såg rött. Bilderna får tala för sig själva."

Från Madrid-reds "Kommentarer efter returmötet i Supercupen".

Oj då, en liten ful lögn från Xabi Alonso. Långt ifrån situationen? Se länktips.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-18 10:21
Vissa i laget måste höja sig ett snäpp för att båda deras mål igår var pågrund av grova misstag från oss. Vid ena målet försöker Pique göra något snyggt och sen tappar han bollen samtidigt som real får hörna och sätter dit den. Och vart fan var markeringen vid andra målet? Varje gång Valdes försöker typ chippa till Alves eller Abidal så går det åt helvete och jag blir alltid orolig.

Mourinho kan dra åt helvete, marcelo och pepe likaså. Jag skulle kunna skriva en roman om hur mycket jag hatar de, speciellt den där hycklaren som tror att han är världens bästa tränare. Om real är verkligen real så borde de bli av med pajasen , det är ett hån mot Raul och Zidane när man ser real så här. Pajasen är egentligen 48 år och kolla hur han beter sig... Läkaren måste ha tappat honom när han var nyfödd. Förbundet MÅSTE stänga av honom grovt så han lär sig, jag orkar inte mer. HUR kan man bete sig när man är 48 gammal? HUR HUR HUR HUR? Skäms han inte, ser han inte att hela världen tittar ser matchen eller ser han inte kamerorna? Om inte mou blir avstängd så betyder det att Perez har mutat förbundet.
Real Madrid DAVID_VILLA
2011-08-18 10:21
Riichbooy // missade du den?vilket dåligt fandu är walla du gillar dem itte ens
Barcelona Riichbooy
2011-08-18 10:20
Nån som vet vart man kan ladda ner matchen från igår mellan Barca-Real?
Barcelona Riichbooy
2011-08-18 10:20
Nån som vet vart man kan ladda ner matchen från igår mellan Barca-Real?
Real Madrid DAVID_VILLA
2011-08-18 10:10
teps04 //jävlar vilka HOMOsapiens haha
Barcelona teps04
2011-08-18 10:06
Härliga bilder på våran La Masia trio. Messi, Pique och Cesc.
2011-08-18 10:01
Hehe, en liten rolig grej, om ingen annan har sagt det. Cesc vann en titel med Barcelona i hans första match för A-laget :P

Real Madrid spelar ju som Stoke, onödigt tufft och försvarsspel.
Barcelona Grekenpapa
2011-08-18 10:01
Saxxat från Real senaste artikel där man citerar Mou efter matchen:

"Vi ämnar att spela som män och inte falla till marken vid minsta kontakt med våra motståndare."

Kolla länktips, är det sådär han vill få sin retard till spelare Pepe att agera? För det ser ut som så under varje match nuförtiden.

Dock, jag tycker det är sjukt kul att Real kan bjuda upp till kamp numera, El Classico innebär verkligen världens största match nuförtiden. Även kul att spelare som Ronaldo verkar ha mognat och inte ställer sig in i sättet hans tränare och vissa lagkamrater spelar på...

Årets upplaga av Real är bra, helt klart. Men årets upplaga av Barca verkar vara helt fantastisk. Detta är ett lag, och detta är matcher, vi kommer sitta o tala med våra barnbarn om längre fram när dom försöker övertala oss om att fotbollen var sämre "på vår" tid. Förutom att ha en sjuk "som vanligt) offensiv har vi nu även en bänk där några av världens bästa spelare sitter beredda att hoppa in.

Jag måste helt enkelt tacka Barcelona och Real Madrid för underhållningen dom bjudit oss på under dessa två matcher. Helt fantastiskt med en fotboll på absolut utomjordisk nivå. Det är högsta växeln non-stop, det är underbara mål och det är superräddningar (Valdes i första matchen, redan årets räddning?). På det bjuds vi fantastiska individuella prestationer av ett gäng spelare som efter matcher inför 100 000 pers ser ut att kunna säga till varandra, "hörrö, ska du med och kicka lite boll efter matchen?". Jag talar såklart om Xavi, Messi och Iniesta. Och, jag vet inte om man ska säga slutligen för det finns mer, men det är sådan enorm passion i matcherna. Ibland, som igår efter Marcelos röda, går det överstyr och det är bara att beklaga. Men passion och känslor hör hemma på dessa matcher. Så är det.Det bästa? Säsongen har ju inte ens börjat...
Annons: