/spanien/barcelona/forum/1110.aspx/spanien/barcelona/forum/1110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-07-07 12:51
En veckas vila.//Mod.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
2016-07-07 12:19
Messi lider av "Sydamerikasyndromet" Som många spelare från den kontinenten så är dom otroligt lata i träningsaspekten och hålla sin i form, fotboll är bara ett spel för dom men när dom vaknar till liv och verkligen vill spela spelet så är dom överlägsna.
Barcelona FCB_Messi
2016-07-07 12:02
Asså ser inte folk skillnaden på dessa två herrar när dom spelar fotboll ? Det handlar inte om att kunna peta in en boll, eller nicka in en boll, eller skjuta hårt . Fotboll är såå mycke mer än det . Ska vi jämföra lite hur det ser ut när dom spelar . Vi börjar med Ronaldo . Han lallar runt på plan och vet inte riktigt själv hur han ska röra sig. Varken taktiskt eller öppna upp för medspelare, utan bara springer runt som en huvudlös höna och gestikulerar med sina händer så att det ser ut som att han är delaktig i spelet, vilket han har lyckats lura EM-studion med. Han tar emot boll och passar tillbaka till samma spelare och börjar röra sig in mot straffområdet . Hans medspelare krigar och passar runt och vinner dueller och kommer loss från kanterna och slår in perfekta inlägg rakt på ronaldos huvud/fötter som bara behöver nicka/peta in den. Behöver jag nämna vem som får rubrikerna ? Helt plötsligt så har Ronaldo räddat laget. Det här är inte fotboll för mig.. Fotboll för mig stavas Messi. Det handlar om att kunna förstå spelet. Messi bygger upp spelet, han är hjärnan bakom allting ! Han är spelaren som ligger bakom 99 av lagets 100 mål. För Ronaldo är det tvärtom , där har laget legat bakom hans 99 av 100 mål. Därför är det sorgligt att ens jämföra dessa två. Finns det bevis på att Messi är bättre än Ronaldo ? Hur kan man bevisa det för att få tyst på alla som jämför ? Då säger jag som jag alltid har sagt vilket borde gälla som ett bevis . "Messi jämförs med pele och maradona, fotbollhistorians bästa spelare, Ronaldo jämförs med Messi".. Och till slut grabbar , tänk bara på en mening och var lugna, "Den som vet, den vet"...
Barcelona neymar JR
2016-07-07 11:38
Fotbollsvärlden behöver en ny Ronaldinho, en som sprider glädje till alla. En som häpnar en varje gång, den optimal artisten som spelar för publiken och fotbollen. Fotbollen var påväg 2002 till vad som är nu, men då dök han upp och trollade bort alla från den cyniska delen. ------- Annars ett gott råd börja följ mindre ligor speciellt den holländska ligan, den får en att glömma bort den fula sidan av fotbollen som har uppstått. Räcker ju att kolla på EM för att se hur illa fotbollen är, för 10-15 år sen hade media terroriserat den fotbollen som dom nu hyllar.....
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2016-07-07 10:22
LennyRomario Jag var vid exakt samma vägskäl för ett par år sedan. Intresset för Barca i allmänhet och fotboll i synnerhet har sedan dess svalnat avsevärt. EM för 4 år sedan såg jag alla matcher, missade inte en Barca match. Denna säsong såg jag FCB vid en handfull tillfällen... Man tröttnar på cynismen, girigheten och falskheten efter ett tag. Trist, men livet går vidare
Barcelona LennyRomario
2016-07-07 09:22
En gammal "vänsterskribent" som heter Noam Chomsky har alltid sagt att folket måste marginaliseras, underhållas. Den gamla"bröd och skådespel" devisen. Numera görs det genom professionell idrott. Det går ut på att sporten är till för att underhålla människor och hålla dem ifrån att lägga sig i saker som faktiskt är viktiga, som maktens människor bryr sig om. Alltid tyckt att att hans hållning är lite väl hård, men jag börjar mer och mer inse hur rätt han har. Vi pratar om korruption och propaganda. Såna ord använder vi, men vi gör det i förhållande till Barcelona. Om orättvisor mot Messi, kontra Ronaldo! Pressen ligger bakom. Det lägger vi tid och energi på. Folk lägger mängder med timmar på att ta reda på statistik, jämförelser, gamla matcher. Vi vet ju alla att propaganda och korruption händer på så mycket värre ställen, och har så mycket värre följder. När någonting som Panama-papers uppdagas är mångas ryggmärgsreaktion att det kanske inte är så farligt, om nu Messi är inblandad. Sedan går resten av ansträngningen åt till att saluföra varför Messi är så fin (vilket han är). Men frågan är ju hur mycket av denna tid man istället borde ha ägnat sig åt att bli upprörd över någonting som faktiskt betyder något?? Ja, jag tycks uppenbarligen befinna mig ett i vägskäl med mitt fotbollsintresse....
Barcelona S.Eto'o
2016-07-07 08:46
Planerar på att se matchen i wembley den 6 augusti mellan Liverpool och Barcelona och undrar vilka av våra spelare som kommer vara tillgängliga. Spanska spelarna borde väl vara klara med semestern eller? Neymar Rafinha ter stegen missar definitivt, de enda jag vet.
Barcelona zigazaga
2016-07-07 08:02
Godmorgon culers! Jag tänkte åka på el clasico denna säsong, och undrar om matchbiljetter. Känner till trycket på den matchen och att det nästan är omöjligt att fixa det via officiella hemsidan. Men, ni som har varit live på el classico, vilka hemsidor har ni köpt biljetterna från? Svara gärna här eller i Pm. Min tjej tänkte köpa matchbiljett till mig på min födelsedag.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-07 03:22
Enkos

Jag tror att Aftonbladet har hjärntvättat dig haha, du låter Precis som alla haters nu. Ärligt vad pratar du om? Att du ens jämför Cr med Messi, Leo är klasser bättre än snubben. Änsträngt sig? Jag skulle vilja se Cr spelar på mittplan och leverera som Leo. Då skulle du sett hur hans ansträngning hade sett ut, garanterar dig att hade bajsat på sig.

Ibland tror bara att du är el pasillo!
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-07 03:06
Madrid based show El Chiringuito hosted a voting on who should win Ballon d'Or. Messi won with 41% of votes. Lel
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-07 02:07
@Reymar:

Sista Vm var ett undantag. Har du tagit dig mödan att titta lägre tillbaka?

Minns Grekland. De kanske köpte EM, Frankrike gånger 2, Italien, Spaniengånger 3. Nu har jag blandat ihop Vm och EM förstås. Dessa lag lag har alltid börjat svagt i turneringen för att ta hem skiten.

Jag har alltid haft det i bakhuvudet varje turnering.
Jag får verkligen fräscha upp mitt så får jag återkomma.
Barcelona Reymar
2016-07-07 01:40
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Om vi nu tittar tillbaka till det senaste världsmästerskapet i Brasilien så håller din tes tyvärr inte för Tyskland började VM med att mangla Portugal i första VM matchen och vann övertygande med 4-0. Knappast osäkert eller skakigt.
Barcelona Gio Style
2016-07-07 00:40
@enkos:

Absolut så kommer folk att se det och det är bara ytterligare en bekräftelse på hur folk påverkas av propagandan.
För Messi dödade allt och alla i CA där han fick en silvermedalj.
Ronaldo har vart bokstavligen sämst hela EM, får en silvermedalj och kommer att anses ha gjort det bättre.
Barcelona enkos
2016-07-07 00:37
Gio Style

Hur som helst skulle Messi vinna trippel igen och Ronaldo titellös. Sen skulle Mesdi bara ro hem Copa och Ronaldo åka hem med svansen mellan benen. Nu är allt tvärtom. Ronaldo vann CL och inte Messi och Messi vann inte Copa medan Ronaldo är på väg att vinna EM. Otroligt men sant.
Även om Ronaldo inte vinner finalen har han i många ögons lyckats mer än Messi.
Barcelona Gio Style
2016-07-07 00:32
@enkos:

Messi anstränger sig minst lika mycket.
Skillnaden är att Ronaldo anstränger sig enbart för sig själv medan Messi anstränger sig för att lyfta laget.
Ronaldo fokuserar bara på sin egna målskörd och individuella titlarna, hade Messi gjort detsamma hade han sprutat in mycket fler mål.
Fan hade inte Ronaldo 30 avslut på 3 gruppspelsmatcher?
Barcelona Gio Style
2016-07-07 00:30
enkos

Det stämmer att det var förra årets final, jag hängde med där och som jag förklarade så förstorade du upp den situationen rätt rejält när du uttrycker dig som så att han missade öppet mål.

Sen måste vi komma till en annan grej. Är Argentina verkligen så mäktigt just nu?
Spelare som Aguero, Higuain... ja i princip alla offensiva utom Messi kan inte spela bättre än vad de gjort verkar det som.
Varje gång bra motstånd står på andra sidan så klarar inte dessa övriga spelare av att ta rätt beslut eller göra matchavgörande insatser.
Argentina utan Messi kommer att gå under, mark my words.

De får böna och be att han kommer tillbaka, vilket jag ändå tror att han kommer att göra så småningom.
Barcelona enkos
2016-07-07 00:28
@El Pistolero #9:

Som Ronaldo säger "statistiken ljuger inte" och han har till viss del rätt. Krossar CL rekord år efter år och vinner två CL på tre år. Tar sitt Portugal till final. Killen är 31 år men älskar fotboll mer än sin morsa och ger allt för varenda minut ut han spelar på plan. 31 år och har nu spelat alla 6 matcher från första till sista minut. Andra spelare gnäller men inte han. Respekt. Hade Mesdi ansträngt sig hälften hade ingen kunnat göra jämförelsen och därför säger jag att Ronaldo borde skicka Bloomor till Messi.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-07 00:24
Så var den gamla diskussionen Messi vs Cr7 teman upp igen!

Tröttnar ni aldrig? Jag gjorde det för några år sen.

Om jag nu måste under pistolhot blir illa tvungen att dra mitt stå till den här höga skiten så säger jag.

CR7 kommer vinna hela skiten.

Det är skrivet i mina stjärnor av en enda orsak. Nej, jag skojar inte.

Om ni tittar tillbaka alla stora turneringar vare sig det är VM eller EM.
Laget som börjar osäkert och skakigt brukar alltid vinna. Om ni inte tror på mig kolla upp det.

Bara acceptera det ;.P
Barcelona Gio Style
2016-07-07 00:23
@enkos:
Att Argentina alltid spöat Chile är inte så konstigt då Chile alltid har vart ett litet fotbollsland utan framgång. Argentina må ha vunnit senast mot Chile i VM-kvalet men Chile saknade då sina två bästa centrala mittfältare (Vidal och Diaz) samt sin bästa nr 10 (Valdivia). På det så skadades han som ersatte Valdivia på 10-positionen i 7e minuten och Celta Vigos Diaz som va den som fick ta över det kreativa ansvaret tvingades byta i 21 minuten. Chile spelade större delen av den matchen med en ung kille som inte ens blev uttagen till Copa för han är usel och med en rådefensiv mittfältare till. Vi pratar om ett landslag som inte har samma bredd som stornationerna utan som förlitar sig mkt på 11 max 13 spelare. Så nej, den vinsten var inte direkt oväntad när Chile tvingas spela med 5 6 och 7 valet på dem positionerna och det säger väldigt lite om vart landslagen står. Väldigt OT nu men kände att det behövde påpekas när du använder det som argument.
Barcelona enkos
2016-07-07 00:23
Jag pratar om finalen i Chile förra året. Då brott väl inte Lavezzi foten? Och jag de graderade mig när jag skrev Higuain eller Lavezzi. .
Oavsett vad finns inga ursäkter att en så mäktig Argentina inte lyckas vinna Copa två år i rad. Flr mig är det pajaser som inte bör bära Argentina ska tröja mer. Att de inte skärper sig när det gäller som mest. Fyra förlorade finaler och utan att göra ett enda mål. Medan Portugal med gamla gubbar går till final och Ronaldo som behöver er ett skott för att höra mål ..
Barcelona Lionel12
2016-07-07 00:18
Asså att inte veta att Lavezzi bröt benet redan innan finalen är bevis nog på hir mycket fotboll du ser enkos. Att gå in på forza dan efter och även kolla highlights gör dig inte till en allvetare. Just sayin. Argentina fick inte andas i sitt passningsspel. Dom hade inte råd med fler än 2 tillslag innan en chilenare var framme och störde. Som dom brukar säga, kunskap är makt. Du pratar för pratandets skull.
Barcelona enkos
2016-07-07 00:13
Ronaldo är självsäker inför finalen. Att han kommer att gråta av lycka när han lyfter pokalen. Och förstås hyllar sig själv då han säger att han spelar på toppnivå i 13 år och att statistiken inte ljuger. .

2016-07-07 00:12
[QUOTE=enkos]Att Ronaldo har blivit så framgångsrik med så många gamla individuella utmärkelsen är Messis förtjänt. Medan Messi latar sig och tar en av fem matcher seriöst så tar Ronaldo varenda minut ut på plan på största allvar. Messi briljerar trots allt matcher genom men ibland inte ens får göra mål medan för Ronaldo räcker att vara bedrövlig i 93 m7 uterum och ändå lyckas göra mål i 94. Ronaldo bör skicka blommor till Messi. [/QUOTE] Men va... Nä håller inte med.
Barcelona enkos
2016-07-07 00:05
@Gabriel:

Island
Österrike
Ungern
Kroatien
Polen
Wales.

Barcelona enkos
2016-07-07 00:01
@El Pistolero #9:

Att Ronaldo har blivit så framgångsrik med så många gamla individuella utmärkelsen är Messis förtjänt. Medan Messi latar sig och tar en av fem matcher seriöst så tar Ronaldo varenda minut ut på plan på största allvar. Messi briljerar trots allt matcher genom men ibland inte ens får göra mål medan för Ronaldo räcker att vara bedrövlig i 93 m7 uterum och ändå lyckas göra mål i 94. Ronaldo bör skicka blommor till Messi.
2016-07-07 00:01
[QUOTE=Reymar]Besattheten av Ronaldo härinne har tagits till en helt nivå, nästan varenda inlägg handlar om just honom. Jösses! [/QUOTE] Snarare ilska då han inte borde jämföras med Messi men ändå gör det pga media. Hade världen varit rättvis o han inte jämförts med Messi så hade vartenda Culé knappt brytt sig.
Barcelona Gio Style
2016-07-06 23:59
@enkos:

Det var i den 92a minuten som Higuain missade och det var inte ett öppet mål.
Den var en passning mot bortre stolpen där han har kontakt med bollen när den är typ 30 cm ifrån kortlinjen höger om stolpen. Öppet mål är en överdrift.

Alltså hur kan man bara skylla på att Argentina sket ner sig?
Chile spelar ett intensivare presspel än Barca för fan, spelarna får inte en lugn stund och slår förr eller senare långt.
Argentinas mittfält klarade inte av det presspelet och skapade således väldigt lite. DET är anledningen till att Argentinas fantastiska spel va bortblåst.
Det är skillnad på att möta Chile som inte låter dig ha boll och att möta USA som inte klarar av att diktera spelet på samma nivå som Chile.
2016-07-06 23:57
[QUOTE=Gio Style]Så mkt snack om Ronaldo, jag vet. Men det är svårt att låta bli, handlar inte om en besatthet av honom. Handlar om att man stör sig så mkt på folks okunskap. Han gör 1 mål och 1 assist mot WALES av alla landslag och vips så är han kung. Folk är så förblindade av propagandan de ständigt utsetts för att en spelare lyftes till skyarna för minsta lilla. [/QUOTE] Hade jag varit Messi så hade jag blivit helt galen haha. Att vara så mycket bättre än Ronaldo men ändå jämföras med honom, fi fan.
Barcelona enkos
2016-07-06 23:56
@Barca - Puyol:

Även mot Kroatien får han assist efter målvakt returen. Något aldrig andra spelare får. Undrar så ofta om gud älskar honom.
Barcelona Lionel12
2016-07-06 23:52
enkos, gudshand har inget med det hela att göra. Dina genförelser är för långsökta. Chile vann 2 finaler på 2 år mot argentina. Det kanske är så att Chile är ett bättre lag även fast Messi är den bästa spelaren, kan även vara fråga om inställning samt laganda.
Annons: