/spanien/barcelona/forum/111.aspx/spanien/barcelona/forum/111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-10-30 14:22
Tycker att det är sjukt tråkigt av LE vi la 700 miljoner på Paco och Gomes. Två spelare som LE önskat. Och när dom är i hamn så verkar han inte ha någon plan för dom. Undrar om han scoutar dom via Youtube.
Barcelona Dûssel
2016-10-30 13:35
Någon här inne som faktiskt såg matchen live igår ?
Barcelona Blaugrana91
2016-10-30 13:26
[QUOTE=Katalano]Jag har aldrig kallat dig för plastfan så jag förstår inte varför du ställer den frågan till mig i vår diskussion. Jag försöker vara saklig men det är svårt när vi diskuterar olika saker. [/QUOTE] Jag diskuterar samma sak som igår, dvs att jag tyckte det var intressant att så många medlemmar är nöjda med Bartomeu och hans ledning. Samtidigt om jag säger samma sak blir jag stämplad som plastfan eller att jag inte är ett äkta Barcafan, då ställde jag frågan ut till forumet att medlemmarna kanske inte heller är äkta fans, detta ser du om du går tillbaka och läser vad jag faktiskt skrev i mitt första inlägg. Sedan har jag inte på något sätt sagt att dina eller någon annans åsikter är fel och att jag inte respekterar dem. Men ja vi tycks prata om olika saker....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
2016-10-30 12:52
Helt ärligt vad mer förväntar ni er av spelet när vi står med ett av de svagaste mittfälten på länge? Ofattbart att vi för några år sedan dominerade den delen av planen för att sedan nu byta linje helt och dras med en Sidledspassande Raketoc.
Barcelona Cule4life
2016-10-30 11:58
Jag har fortfarande inte fattat vad Gomes roll är och vems ersättare han är?
Barcelona Barca4life98
2016-10-30 11:36
Flavia Vill inte räkna bort Gomes ännu, vi måste ge honom tid. Däremot tycker jag att värvningen var överflödig när vi redan hade; Denis, Rafinha och Arda.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-30 11:36
Missade igår andra halvleken men hann första och den var bedrövlig minst sagt.

Hur var den andra?
Skapade Barca chanser? Det viktiga är att vi kommer fram till läge. Målen kommer sen hoppas man.

Var det högre tempo i andra?

Tack på förhand
Flavia
2016-10-30 11:01
Tyvärr så kan man såklart inte hävda något anat än att Andre Gomes har varit en jävla besvikelse för oss, än så länge...

Jag var skeptisk med att vi skulle värva portugisen. Jämfört med exempelvis Fabregas, så hade spanjoren åtminstone statistiken (mål/assists) på sin sida för att rättfärdiga vårt beslut att köpa honom.

Gomes har inget utav dessa. Jag hoppas såklart att han blir någorlunda bra men jag är mycket tveksam ifall om det blir så hos oss..
Barcelona Katalano
2016-10-30 09:12
@Blaugrana91:

Jag har aldrig kallat dig för plastfan så jag förstår inte varför du ställer den frågan till mig i vår diskussion. Jag försöker vara saklig men det är svårt när vi diskuterar olika saker.
Barcelona oocbgb
2016-10-30 07:52
[QUOTE=Ribohn Fan]Stabil insats idag, inför kommande tuffa matcher. Mascherano matchens spelare, klockren tillsammans med Umtiti bakåt. Hans passnings spel idag var strålande 100%, med många svåra passningar, som han slog flera motståndare med i en och samma pass. [/QUOTE] Slog Macherano svåra passningar? När då? Så fort han fick bollen tänkte jag hur mycket vi saknar Pique som har ett fint öga för att både distribuera bollar kort, men också dunka iväg en och annan krossboll. Macherano slog extremt säkra pass, enbart
Barcelona Culés
2016-10-30 04:02
Btw, jag vet att det bara är en illusion jag har men föreställ er detta forum utan bråk, vad fint det skulle vara...
Barcelona Culés
2016-10-30 04:02
Tråkigt match idag (igår), inte så mycket att säga egentligen, mer än att det var skönt med 3 poäng. Men herregud vad Umtiti är bra alltså, ett sånt lugnt killen har, han övertygar mer och mer för varje match. Helt perfekt kommer det bli när Piqué är tillbaka från skada. Roberto gör ytterligare en mycket bra insats, otroligt kul att se att han äntligen verkar blomma ut på riktigt. Rafinha for pichichi och resten av laget får ingen kommentar.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-30 00:02
[QUOTE=Katalano]Blaugrana91 Att du och vissa äldre medlemmar har den åsikten betyder inte att den är rätt. Att använda det som ett argument är löjligt och en metod att underbygga din egen åsikt. Respektera istället att andra anser annorlunda. Det handlar inte om att vinna en diskussion, vilket jag verkligen försökte betona i mitt förra inlägg. Att du fortsätter med den retoriken anser i alla fall jag är felaktigt och du försöker underminera betydelsen av mina åsikter och argument vilket är barnsligt. [/QUOTE] Jag har inte påstått att jag har rätt och du eller någon annan har fel. Det enda jag ville påpeka var att det var intressant att se så många medlemmar på plats i Barcelona stödja ledningen så pass mycket, samtidigt som jag härinne blir kallad plastfan eller att jag inte är ett äkta Barcafan bara för att jag råkar tycka ledningen gjort ett bra jobb på ett flertal punkter. Här har vi alltså äldre medlemmar som varit med sedan många år tillbaka, säkert i både med och motgång, är dem inte heller äkta Barcafans bara för att dem uppskattar Bartomeu och hans ledning?
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-29 23:56
Stabil insats idag, inför kommande tuffa matcher. Mascherano matchens spelare, klockren tillsammans med Umtiti bakåt. Hans passnings spel idag var strålande 100%, med många svåra passningar, som han slog flera motståndare med i en och samma pass.
Barcelona neymar JR
2016-10-29 23:50
Dom behöver inte passa Messi, Suarez och Neymar varje jävla gång, ta egna intiativ för fan. Vi kan lika gärna köpa pl:s sämsta träben och använda dom som mittfältare. Så satans förbannad blir jag när unga talanger spelar en sådan fantastisk tråkig fotboll. Det är inga försvarare utan det är mittfältare med 0 spelglädje. Umtiti som vanligt hur elegant som helst och sen gör Roberto en bra match, resterande? Galet tråkiga...
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-29 23:50
Beside the 3 points, Rafinha's form and Roberto's consistent awesomeness, I can barely dig any positives. Alarming bell: Its been a while. I believe Lucho got enough time by now, qualifying to level two expectations and demands. A solid system with scripted plays. Not happening. What's happening recently is pillow fight style of defending, trying to waiver danger off, rush it to final third. Individuality dependence. Add to that, players doing the exact same fondamental mistakes over and over again (like Neymar), game in game out. No correction. Stalled. We seriously need to start rejuvenating both the transition dynamics and the buildup structure, from midfield identity to lines correlation. When (more or less) all the players underperform, it's time to dig deeper beyond the players. ATM, one can't judge any of them. Footballmood på twitter. Spot on som vanligt. Just därför jag inte kan kritisera Denis, Gomes osv. I princip alla underpresterar. Det är inte fel på några av våra spelares kvalité. Det kan sluta väldigt illa på tisdag. Hoppas Caballero gör en Bravo. Sevilla matchen vill jag inte ens tänka på...
Barcelona Iniesta70
2016-10-29 23:41
Okej, jag ska inte bara gnälla...tack och lov för Umtiti:) Digne gör det väl okej... S Robero ljuvlig , vilket flyt och driv .. Men ...bara försvarare jag rosar ...mot Granada ...hemma.... Och när jag tänker efter så har de flesta rosorna delats ut till försvarare av skribenterna här på forumet...mot Granada som ligger sist ...hemma .. Inga varningsklockor ...anyone ...?
Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 23:38
[QUOTE=LennyRomario]Faktum är att det mest uppseendeväckande med hela omröstningen om förlängning med Qatar var att 311 röster inte röstade för! (483 var för). I en omröstning där alternativen alltså är: 1. Qatar och 500-60 miljoner 2. Inte ett jävla skit så väljer 311 stycken att inte rösta på 1!! Sånt ger hopp om livet! 311 stycken som inte tycker det är värt 500-600 miljoner. Hade det funnits ens ett halvvettigt alternativ (Ex Samsung 300 miljoner), så hade Qatar varit ett minne blott. Men alternativ lyckades tydligen inte ledningen skaka fram på ett år. Vi kanske inte är så populära och vackra som vi tror då, om det är så svårt? Eller är det en smart sätt av ledningen att få igenom den deal de vill ha? "Tyvärr. Det enda ni kan välja på är 500-600 miljoner om året eller inte en enda krona. Och kom ihåg, utan pengar så kan vi inte konkurrera!" Som jämförelse var det enbart 19 röster som inte var för en förlängning av Nike-avtalet. [/QUOTE] Fast omröstningen gällde ju som sagt enbart en ettårsförlängning och några 500-600 Miljoner handlar det inte om. Qatar Airways betalar oss €33,5M den här säsongen . Tanken var att innan denna säsong hitta en sponsor som betalade det vi begärde minst €65M, det här var inget man fick klart i tid och man var tvungen att ta till en nödlösning genom det här ettårskontraktet. Jag är besviken på ledningen att dem inte fick klart det här lagom tills säsongen startade, men samtidigt är det knappast någon lätt process. Precis som klubbens kommersiella direktör Arroyo förklarade så är det ett stort steg för vilket företag som helst att gå in som sponsor åt en klubb i Barcas klass, dels har vi kostnaden för själva sponsringen säg €65M sedan tillkommer övriga kostnader så slutnotan för företaget landar i €100M klassen, knappast något ett företag frivilligt slänger upp och isåfall vill dem ju "ha något" i utbyte. Enligt Arroyo så kommer man inom snar framtid kunna presentera ett avtal med en stor sponsor som är värdigt världens bästa klubb, men tills dess ger nuvarande kontrakt med Qatar Airways ledningen arbetsro att hitta den bästa lösningen för klubben. Dessutom är nuvarande kontrakt med Qatar inte helt värdelöst, även om det finns klubbar som sitter på bättre kontrakt så är vårt däruppe i toppen. Vad gäller röstningen så var trots allt över 60% för, dvs majoriteten.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-29 23:34
Denis Suarez var "valpig" idag. han måste ta för sig om han vill lyckas på den här nivån i Barca, jag ser inga tecken på hans fina säsong i Villarreal från ifjol.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-29 23:22
Stämmer väl att mittfältet söker inte boll o tikitakan är helt borta i Barcsa mått mätt. Busqi fortsätter spela enkelt såsom Xavi o Iniestla år på plan. Det är dem inte, han behöver vara mer kreativ. Han hade en period med fina diagonaler, kommer inte ihåg exakt när, ett par år sen typ. Men han är tillbaka till enkla korta pass. Rakitic är inte på sin toppform. Rafinha var bara ok idag men jag gillar att han gör mål. 5 mål på 390 spelminuter är bra statistik.

Jag tycker att Digne blir bättre o bättre, även om han försvinner lite ibland.
Goal goal Suarez måste komma igång snart om vi ska nå högre nivå.
Mascherano har blivit segare iår men ett par fina crossbollar idag.

Blir nog tuff mot City.

En fråga - varför tog publiken ut de vita näsdukarna i runt min 15 ? Var det för offsiden el något annat? Bara nyfiken, vi snackade om det hemma
Barcelona Xaviesta
2016-10-29 23:17
Ok, såhär är det grabbar. Med eller utan Lucho som tränare, så blir det automatiskt ett mer statiskt mittfält när du plockar ut Iniesta (i allmänhet) och Busquets (i synnerhet) ur ekvationen. Så att det skulle se ut såhär var ingen big surprise direkt. Den här matchens utseende är dock bara toppen av isberget eftersom all denna luddiga, fyrkantiga, aviga, träiga, trubbiga fotboll vi spelar numera är en manifestation av Luchos "filosofi". Och den representerar inte lyx och flärd och balettkänsliga mittfältsfötter. Luchos fotboll representerar hard work. Det är sådan han är och sålänge han vinner titlar är han här för att stanna. Jag behöver inte tvunget gilla det men jag står bakom honom och bakom laget i vått och torrt. However, Lucho och hans "vision" är i sin tur en manifestation av ledningens beslut och hur man ställer sig till Bartomeu och co är en helt annan saga som vi väljer att inte förtälja och gå in på ikväll. Goder natt.
Barcelona DM1982
2016-10-29 23:15
[QUOTE=Rambla~]Det kanske inte var så smidigt av Lucho och ge spelare 4 dgr ledigt inför den här matchen. [/QUOTE] Sett till resultatet så var det ju faktiskt det.
Barcelona Andresito
2016-10-29 23:12
Kan någon förklara vad det var som var så himla bedrövligt ikväll utöver avsluten? Vi skapar massvis med målchanser, Granada skapar ingenting. Det är väl ändå ett gott tecken inför framtiden? Vissa matcher slår ineffektiviteten till, nästa gång sätter vi denna typen av chanser.
Barcelona Iniesta70
2016-10-29 23:04
Va fa...! Tänk på folk och fans som köper biljetter och byter kontinent för att se den här skiten!
Jag har KRAV!
Om nu MSN är så oinspirerade varför vänta tills minut 82 eller vad det nu var med ett byte?
Tänk om ni rest med ert barn för att se Messi eller nån annan superstjärna och så får ni se det här?
Det här är inte första matchen i år jag känner så här efter en vinst , bitterhet ....
Mättnad...jag vet inte...men nåt stämmer inte.
Skyll inte på mittfältet , för jag har känt så här även med Iniesta och Busken på plan!
Oroväckande!
Lamt...
Ska bli intressant att se matchen på tisdag ...då lär vi väl inte spela med en man mer i en halvlek , och ingen lär väl halka och lämna målet öppet...
En käftsmäll är vad vi behöver ..ett otrevligt uppvaknande ...nåt som skakar om oss.
Det värsta är att jag trodde matcherna mot Celta och Alaves var precis det..men det räckte tydligen inte? Så ...är vi inte bättre just nu? Skrämmande tanke ...nån som har ett svar ?
Barcelona Rambla~
2016-10-29 23:03
Det kanske inte var så smidigt av Lucho och ge spelare 4 dgr ledigt inför den här matchen.
Barcelona Andresito
2016-10-29 23:01
Problemet är att våra centrala mittfältare inte söker boll. Det är inte Xavi och Iniesta som hela tiden rör sig och gör sina punktmarkerares liv till ett helvete, utan det är mittfältare som snarare markerar motståndaren likt en anfallare för att skapa yta åt någon annan. Det finns en stor central yta från ungefär fem meter upp från motståndarnas straffområde till ca fem-tio meter innan mittlinjen där vi har absolut noll, nada spel. Det finns ingen som vill ha bollen där. Det är en dödszon för Lucho. De två centrala mittfältarna, idag Rafa och Denis, kliver inte in i den zonen utan håller sig utanför på kanterna av den här ytan. Det är likadant när Iniesta och Rakitic spelar.
Barcelona Xaviesta
2016-10-29 23:00
Glömde rosorna ju: Sergio Roberto, you fucking guy! Århundradets blåsning åkte vi på när vi jagade den här killen med facklor och högafflar förr om åren. Likt Fenix har han rest sig ur a skorna och unleashed sin wrath på högerkanten. Han har sån fantastisk flärd i sitt driv där han blandar turbo med slow motion på ett beautiful sätt och går från klarhet till klarhet. The talent can't be denied anymore. Umtiti, när var hur vem vad och varför? Hur gick det här till? Kan man verkligen anpassa sig så snabbt till vår tiki taka och vårt triangelspel och vår filosofi? Han känns ju långa stunder kyligare än Busquets bakom en isbjörn på en snöskoter i Antarktis. Vilken jävla värvning! Publiken, sällan man hört sådan decibelnivå inne på Campen med sång och klapp trummor matchen igenom. Älskar den isländska knorrar i vårt klapp vid frisparkar, börjar bli riktigt högljutt senaste hemmamatcherna och riktigt kul att se, speciellt för oss som tröttnat på endast feta tapasbelåtna turister med sina selfies på arenan. Nu börjar det likna något!
Barcelona DM1982
2016-10-29 22:57
Matchen mot Sevilla kommer bli intressant. Som jag ser det så kan Barça vila spelare till matchen mot City och ta en förlust. Risken att Barça inte vinner sin grupp känns rätt liten. Matchen mot Sevilla känns viktigare. För övrigt, vilken rutten match det spelades ikväll.
Barcelona gulu
2016-10-29 22:56
[QUOTE=El Pistolero #9]Håller med. Helt fantastiska! [/QUOTE] Fantastiska för att vara på Camp Nou men jämför man så är det inget märkvärdigt egentligen. Kul dock att det går åt rätt håll :)
Barcelona Xaviesta
2016-10-29 22:46
Jahapp. Kändes trubbigt som förväntat. Ett Barca utan magistoft på mitten ser inte bättre ut än såhär under Lucho. Nu begicks inte direkt några taktiska misstag men vi blev helt klart identitetslösa matchen igenom trots flertalet bra chanser som brändes i parti och minut. Man visste att vi skulle vinna, man visste att det skulle bli mer fyrkantigt än trianglar därute med denna mittfältstrio och man kan helt enkelt återigen konstatera att man vet vad man får av Lucho iaf. Ungefär som Mc Donalds, safe val men man gillar inte skiten. Apropå hamburgare då alltså :)
Annons: