/spanien/barcelona/forum/11096.aspx/spanien/barcelona/forum/11096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-08-18 14:11
NoGo

Finns det någon video som visar det Mourinho gjorde!?
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-08-18 14:10
är för subjektiv i min syn på överdrivna reaktioner vid närkamper. Om man inte visar domaren att något felaktigt begåtts så kanske domaren inte ens dömmer frispark.

Vad spelare gör när de blir bortspelade är att begå något regelvidrigt. Barca-spelarna är helt bättre individuellt och som lag. Real-spelara begår ojustheter för att de inte hänger med.

Sedan kan man tycka att vissa spelare inte behöver vrida sig något varv för mycket för att sedan vara redo för spel.

Fast detta gäller även Real-spelare som Ronaldo, Coentrao,Pepe och de Maria.

När Marcelo kom in så började efterslängningarna. På Messi, som hade varit matchens frontfigur. En medveten taktik för att få Messi..och Barca ur balans.. så att de kunde börja ta över matchen och ordna en kvittering.

Detta lyckades nästan men som tur var vann fotbollen änu en gång genom att matchens gigant fick avgöra i 88:e minuten.

För att bara belysa ännu en gång vilken taktik Real M hade i andra halvlek var just kapningen av Fabregas på övertid. Ett bevis på deras dåliga humör, deras dåliga omdöme och Mourinhos ledarstil.

Att Barca-spelara reagerar på att just Fabregas fälls är väl inte så konstigt. Hans första match i Barca, bara varit inne i 13 minuter..och sedan sker detta vid Barca-bänken.Självklart folk vill försvara och visa sin sympati för Fabregas..och sin avsky för Marcelos tilltag.
Barcelonistas
2011-08-18 14:06
Daniel Alves = the king

Om dom hade haft en hjärna så hade dom vetat om att våra filmningar om man nu ska kalla det så, är en del av taktiken när vi möter Real. Det var Real som startade det kriget och nu får man även smaka på sin egen medicin. Mourinho väljer detta brutala spel för att få ut oss ur matchen och fullständigt tappa allt.
Barcelona Hyder
2011-08-18 14:05
Efter gårdagens match finns det ett par saker jag måste lufta:

- Jag förstår inte hur Real Madrid kan hitta någonting att skylla på eller ens klaga över efter matchen. Det var en böljande fotboll, en skön match som hade det mesta. Vi fick ingenting med oss av domaren som Real Madrid inte fick. Jag såg ingen hos oss som ens var i närheten av att filma. Det jag såg var hur Marcelo gick in för att skada Cesc och ändå är det vi som får skit av Real Madrid. Att Iker kan gå ut med en sådan kommentar om att våra spelare ramlar i backen, som vanligt är inte befogad. Som lagkapten för sitt lag borde han kanske sluta gnälla och tycka synd som sig själv match efter match och istället mana på sitt lag lite. Han har ett par saker att lära sig av Raúl med andra ord.

- Messí var fenomenal igen även om han inte var inblandad i spelet lika mycket som man vill. En assist och två mål i en sådan stor och viktig match är legendariskt bra. 13 mål på 15 matcher mot de vita, jag undrar vad rekordet ligger på om ha nu inte slagit det redan?

- Sett över dessa två matcher så kanske man kan kora den viktigaste spelaren i vårt lag. För mig är det jämt, det står självklart mellan Messí och Valdés. Victor bevisade för dem som inte redan var övertygade vilken klassmålvakt han är. Enligt mig fortsätter han gå upp sig mer och mer för varje dag som går.

- Jag älskar att titta på Pep ute på sidlinjen, vilken intensitet och passion han visar. När han firade 3-2-målet fick jag "Iniesta-mot-Chelsea"-vibbar. Sedan puttar han på Alves för att han ska springa hemåt efter att ha brytit ett anfall vid mittlinjen. TIto är också en karaktär i sig, ligger i princip på bänken, tittar på matchen och gör sina sköna miner och rörelser. En befogad slap-in-the-back på Mou också.

- Abidal var bara kung igår.

- Iniestas dribbling mot Khedira var en av matchens vackraste moves (se länktips).

- Den här vinsten var otroligt viktig för harmonin i laget. Om Real Madrid hade gjort ett mål efter tumultet hade det varit en stor katastrof för allt som har med laget och klubben att göra. Det är i sådana situationer som det är så otroligt viktigt att vinna eftersom att det känns så mycket bättre. För mig var den här vinsten nästintill lika skön som 5-0-vinsten förra säsongen. Jag är nöjd.
Barcelona Thiago - Next no.1
Edit: Dom är inte allmänt tuffa, ofta går dom verkligen in i situationer för att skada, det upprepas ju dessutom gång på gång.
Postat via SvenskaFans-appen
barcarobin
Finns mycket man skulle kunna säga om real och barca. Men för mig är det inte likt att Xavi ska gå ut i pressen och hålla på klaga det gillar jag inte finns annat och fokusera på.

i grunden så är det mourinho som är bygg stenen i detta krig tyvärr, helt fantastisk tränare men också en man full av skit, ibland har jag känslan att han endast skrev på för real madrid är att starta bråk i spanien.
Barcelona NoGo™
länken här.
Barcelona NoGo™
2011-08-18 14:04
Video: Spanish state television manipulating Mourinho-Vilanova incident, only showing last part http://t.co/H0V4Nho [via @101greatgoals]

Haha var det hela videon eller?? Sorgligt..
Barcelona DM1982
2011-08-18 14:03
Busquets är en rasist. Villa snackar skit om Özils religion.

Real förnekar sig inte, de sprider bara en massa skit hela tiden. Det är säkert Mourinho som ligger bakom allt, skulle inte förvåna mig. Ingen gentleman det där.
2011-08-18 14:01
Los Mejores Det handlar inte om enstaka situationer. Situationerna är snarare en ganska bra beskrivining på hur dessa spelare beter sig i övrigt på fotbollsplanen. Är du stolt över hur stolt över sättet dessa sspelare beter sig?
Barcelonistas
2011-08-18 14:01
Los Mejores

Ni är en skitklubb och man blir bara så trött hela tiden när ni kommer med dessa brutala tacklingar på våra spelare. Och det är så uppenbart vem som ligger bakom detta, det är en person som förstört allt, även den lila respekten som fanns mellan klubbarna.

Under 5-0 matchen när Ramos sparkar ner Messi, Copa del rey erat brutala spel mot oss, cl semin där Pepe kapar alves,( hela den matchen spelade ni övergränsen förövrigt). och nu Marcelos sax, när ska det här sluta!?.
Barcelona barca111
2011-08-18 14:00
Underbart med vinst igår!
Barcelona Dani Alves=The King
2011-08-18 13:57
Real fansen säger att vi filmar och överdriver. Men allvarligt talat inte ens dem kan förneka hur brutalt vissa spelare går in i dueller. Sen Özil är långt ifrån jordnära matchen i Madrid va han och ärthjärnan Ramos framme och skrek på Alves eftersom de tyckte han filma. Samma veva igår han va först framme för att klaga på Cesc. Så Özil är en orm såg att han putta till Villa innan Villa "örfila" honom ser inte ut som örfilen nudda Özil. Men tro mig Özil gjorde säkert mer än bara putta på Villa.
Fernando Gago - King Of Barcelona
Los mejores

Efter att ha blivit nedsparkade i 8 raka el clasicon elelr vad det nu är kan väl ni ta lite skit tillbaka? Elelr nu ska ni börja gråta direkt för att Barcelona spelarna sätter press på Real för dom slåss och spelar brutalt. När nu Barcelona reagerar själva och gör motstånd så är det vi som är den fula och äckliga klubben som sätter press på domarna. Vad ska Barcleona göra? Acceptera att Pepe och Ramos och Marcelo försöker skada Barcelona varje match eller? Domaren verkar vara rädd för att visa röda kort. Det sjuka är ju att samtliga röda kort i el clasico de senaste 8 månanderna elelr vad det är är ju korrekta. Reals spelare verkar inte ha psyke för att möta Barcelona.

Men det blir givetvis Barcelona som ger fel för att dom reagerar efter alla gånger dom blivit nedsparkade och inget hänt. Nu när Barcelona har tröttnat så är dom hemska och filmande svin som förstår sporten. Förstör logiken.

Var är Raul Gonzalez? Han var fan en spelare man kunde respektera som alltid betedde sig korrekt. Synd att Real Madrid blivit ett rövarpack med Machiavelli som ledare. Rätt tröttsamt att varenda seger blir förringad och bortförklarad.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
Los mejores

Aha, så du menar att det gör inte Real? Vilket trångsynt mongo
Real Madrid Los mejores
2011-08-18 13:51
Hetfield - Sanchez is the next star

Herregud, hur står det till med läsförståelsen så här dags. Jag menar att jag sett fulare tacklingar varpå resterande spelare i "offrets" lag inte reagerat på det så normala sätt som era spelare gör.

Det Marcelo gjorde var av ren frustration, men det ska dock inte försvaras, inte på något sätt alls. Han måste kunna kontrollera sig på ett bättre sätt. Men tycker du verkligen att det känns lönt att era spelare ska fram och störa vid varje duell? nej, jag syftar inte på Cescs nu. Utan i övrigt.

Thiago

Det Ramos gjorde på Messi accepterar jag inte, det Pepe gjorde mot Getafe är inte heller ik, Det Marcelo gjorde mot Barceona igår respekterar jag verkligen inte. Men att de är allmänt tuffa i närkamps spelet kan jag inte annat än att älska, det är väl förståeligt?

Nej, ni framställer ju Busquets som ett geni, Valdes har alltid rätt och Xavis kommentarer är alltid klockrena och visa. Jag har aldrig egentligen sett någon skriva något negativt om era spelare?

Det har jag iaf mage till att göra om mina egna spelare.
2011-08-18 13:49
Los Mejores Ja, de flesta härinne kan i alla fall sze våra brister, som att vissa spelare filmar, sätter press på domaren etc - till skillnad från er, kan du ärligt säga att du är stolt över hur Pepe, Ramos beter sig? Troligen inte.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-18 13:48
Han är en ärkeidiot, kom ni på det nyss eller? Man såg det från första inlägget.

Real peakar alltid tidigt grabbar. Samma visa varje år

Real peakar, Barca spelar dåligt.
Veckan innan Första El Clasico börjar Barca peaka och efter första El cLasico börjar Real dippa. Vid Januari börjar dem peaka igen medan vi dippar och det slutar med att dom dippar i slutet medan vi börjar peaka igen.
Barcelonistas
2011-08-18 13:47
Jag är otroligt nöjd med dom här två matcherna med tanke på att vi inte alls är i topp formen. Som ni redan vet så brukar det alltid ta tid för Barcelona i början av säsongen att hitta sin 100% form, jag kan lova er att om 1-2 månader är vi tillbaka i den form där vi slaktar allt och alla.

Sen angående Madrid så är jag inte alls orolig dom var inför dom här två mötena i mycket bättre form än oss. Var det någon gång dom skulle slå oss så var det nu för senare när vi är i vår topp form så kommer det bli otroligt svårt för Real Madrid. Och detta vet varenda Madridista om varav den stora besvikelsen nu att dom inte kunde slå oss i cupen. För som sakt är det någon gång man ska slå Barca så är det nu ( Hercules,Numancia etc) och inte om 1-2 månader ( Barcelona 5-0 Real Madrid etc).
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-18 13:46
Los mejores

Spelar det verkligen någon roll ifall du har sett fulare tacklingar eller inte?
Denna tackling var sjuk, vilken idiot bensaxar en annan spelare sådär..
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 13:44
Om Pepe (och resten av trollen) slutade tro att det är mortal combat så skulle man kanske slippa klaga på domaren.

Pepe är ju en typ som skulle kunna hugga en i ögat med en penna om det brann till för honom, så jag förstår att spelarna är oroliga.

Los mejores

Wow, dina argument blir bara dummare.

"Tacklingen är onödig, men jag har sett betydligt mycket fulare tacklingar i den här sporten."

Så bara för att det finns fulare tacklingar så gör det den här tacklingen mindre farlig? Nä, nu sätter jag punkt för det här. Frodo avslöjade din argumentsteknik som bygger på hat och nonsens, du får trötta ut någon annan nu.
Real Madrid Los mejores
2011-08-18 13:43
Får be om ursäkt för det, jag trodde det var ett officiellt uttalande från Özil. Så det får jag ta på mig.

Hetfield

Tacklingen är onödig, men jag har sett betydligt mycket fulare tacklingar i den här sporten. Ni får gärna vara stolta över hur era spelare vid varje minsta situation ska fram och skälla ut domaren. Men tycker att det känns lite smått komiskt när ni försöker få oss att se ut som den manipulativa klubb som ni egentligen är..
Barcelona Abbe.
2011-08-18 13:41
Att till och med utvisade Marcelo fick hålla tillbaka Özil säger en del om hur arg han var.
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-08-18 13:40
Skrämmande hur många madridistas som står bakom det Marcelo gjorde och samtidigt säger att de hoppas på skador på Barca-spelarna. Hur jävla pantad är man när man önskar karriärhotande skador på någon bara för att de är bättre...
Känns som att madridistas fått ett nytt sätt att se på lagmoral. När Ramos sparkade ned Messi så "stod han upp för laget", samma sak nu med Marcelo.Tror ni Raul hade gjort samma sak?
Atlético addeh
2011-08-18 13:40
Vi har precis vunnit säsongen första titel och blivit bjudna på två fantastiska matcher som innehållit allt. Ändå ligger fokus nu på det som skedde i slutet av gårdagens match.

Jag tänker i alla fall njuta av vinsten och nya fina minnen.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-18 13:39
Ärligt talat fattar jag inte hur Özil blev inblandad i det hela. Det tog mig långt tid igår att förstå att han också fått rött kort. Jag märkte i slutet av bråket att han var förbannad för något, men det var många andra med. Måste hända någonting som gjorde honom så ilsken, eftersom han är rätt lugn i övrigt. Jag menar inte att det var Villas fel. Jag undrar bara vad det är som har hänt. Jag vill ha fakta och inga spekulationer och gissningar.

På tal om fotboll i framtiden – Barca modellen verkar vara dominant runt omkring. Många tränare i olika åldrar siktar på samma modell med bollinnehav, teknik, och passningsspel. Det gick tom att se det i typ Gothia Cup i yngre åldrar, om inte annars.
Men som Pep säger så finns det mer att utveckla. Jag tycker fortfarande att passningsspelet som Barca visar kunde gå en aning snabbare. Samma modell, samma taktik, men snabbare.
En annan sak som bör utvecklas i Barcas modell är att utnyttja kontringar. Det hänger ihop med det att passningsspelet går långsamt.
Ja, för att nämna några punkter snabbt.
Det finns utrymme för förbättringar. Fotboll har inte nått högsta toppen än som tur är.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-18 13:38
Bild på Messi när han var liten :P (Länktips)

Pique: "I really don't think this is about the Madrid players. Before this didn't happen, I know them from the NT and they're great people."

Pique: "What happens is they're now led by a person who's destroying Spanish football. I hope people in charge will take measures."
Barcelona Xavi the king !
2011-08-18 13:36
Ingen som vet vart någon stans man kan bara få tag på videon där messi gör dröm passen till Iniesta ?
Barcelona Visca el barca <3
2011-08-18 13:34
Hur såg bollinehavet ut ?
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-08-18 13:33
Frodo is WINNING
Annons: