/spanien/barcelona/forum/11091.aspx/spanien/barcelona/forum/11091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2011-08-19 16:00
Rogge

Menar du på allvar att Barcelona spelade så mycket teater i den senaste matchen? Du vet den som vi nu diskuterar. Din kritik må vara befogad i andra matcher i historien. I det här fallet tycker jag själv däremot att det var en match i princip utan filmningar och överfall tills Barcelona återtar ledningen med 2 minuter kvar.

Och ärligt talat. Överfallet av Marcelo sker dels fem meter från Barcelonas bänk, dels så är den jävligt ful. När det dessutom handlar om en spelare som har en skadehistoria och som precis anlänt för stora summor pengar. Är det särskilt konstigt att reaktionen från Barcelonas spelare och ledare blir som den blir?
Barcelonistas
2011-08-19 15:58
Real Madrid L riktiga ronaldo

Ursäkta men exakt vad gjorde Barcelona som var fel i matchen? Erat ständiga tjöt om att Busquets och Alves filmningar börjar gå till överdrift nu. Varken Busquets eller Alves filmar, utan dom förstärker situationerna och överdriver det hela bara. Jag kan förstå att Alves och Busquets förstärker situationerna när dom möter erat psykopat lag, då ni spelar hela tiden över gränsen utan att domaren gör något åt saken. När ett lag hela tiden spelar fult och övergränsen och domaren ignorerar detta så fortsätter laget att spela så, det är domarens jobb att sätta gränser vilket inte har hänt när vi spelat mot erat skitlag.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-19 15:58
Rogge, då missade du det andra mötet i ligan mellan Barca & Real, det första var 5 - 0 vinsten, sen därefter körde Mourinho sparka & spring fotboll. det var där det fula spelet tillkom. Sen i matchen därefter gjordes alla filmningar.
Sen dess tycker jag inte där har varit så mycket filmningar mer än vanligt under en match, några taktiska läggningar hit & dit från båda sidor.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 15:57
Här kommer man in och så ser man att halva forumet är nersmutsat av massa äckliga Realfans patetiska kommentarer...

Det märks så tydligt att Realfansen liksom psykopaten deras lag har som tränare försöker fokusera på andra saker än det faktum att dem återigen har förlorat mot Barcelona. Nu väljer dem att fokusera på att Barca ska ha filmat, trots att deras spelare också gjort det, sen väljer dem att älta det där gällande Özil och Villa och sprida falska påståenden om den händelsen. Jag skriver detta en sista gång, VILLA FÖROLÄMPADE INTE ÖZILS RELIGON, kan ni få in detta i era korkade huvuden?
Sport.es hade en video från matchen och där ser man att det är Özil som börjar det hela, han börjar knuffa på Villa, klart att Villa då knuffar tillbaka.

Verkligen komsikt hur dessa pateiska Realfans väljer att enbart fokusera på saker som Barcaspelarna ska ha gjort men totalt förbiser vad deras psykopater till spelare och tränare gör.

Svinet Marcelo sparkar ner Cesc brutalt, vem är så dum och går in med en sån satsning där? Matchen var i princip slut, totalt jävla onödigt. Ungefär som när Ramos sparkade ner Messi i 5-0 matchen. Efterblivna spelare som inte längre borde få vistas på en fotbollsplan.
Sen har dem ännu ett psykfall vid namn Pepe, den killen har en allvarlig störning och borde även han förbjudas att spela fotboll. Alla minns väl vad han gjorde mot en Getafe-spelare.

Att sen Realfansen anklagar våra spelare för att filma är bara ännu mer patetiskt...
NI har Angelina Di Marian i ert lag, jag tror inte jag behöver säga något mer, desutom filmar Marcelo, Pepe, Ronaldo (Även om det inte är lika mycket som förut i hans fall), så ni ska som sagt inte klaga på våra spelare om dem överdriver någon situation.
Sen är det så konstigt att Barcas spelare filmar i matcherna mot Real? Att dem överdriver situationer är ju som sagt inte så konstigt då dem vet att Realspelarna ENBART går in för att skada.
Såg ni att Barca filmade i CL-finalen mot United? Nej det gjorde man inte, för det var en fair match.

Sen att deras psykopat till tränare försöker peta ut ögat på Tito, verkar dessa pateiksa Realfans också förbise. Tycker ni att ett sånt beteende är normalt??
Vad hade ni sagt om Pep hade gjort så mot tönten Karanka??

Om det är nägot lag som agerat fult samt skämmt ut sig i denna match så är det Real, och det vet ni alla inerst inne. Dem kan inte utmana Barca om dem inte agerar fult.

Ni förlorade igen, fatta detta, ni är sämre, ACCEPTERA ATT BARCA ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN REAL!
Fatta detta och sitt inte och försök flytta fokus till massa annat trams. Nu kommer ni inte in här igen och ältar detta, vill ni göra det gör då det i ert patetiska forum. Okej?

Att ni sen sitter och önskar att Messi ska bli skadad visar vilka patetiska råttor ni är hela bunten, intressant att se att ni fruktar honom så mycket. Men det kan jag förstå iof. :)
Nu hoppas jag att man aldrig mer behöver höra ert patetiska snack om att Ronaldo skulle vara bättre.

Förresten hur ska ni Realfans ha det, det är nog bra om ni bestämmer er, ena stunden är Barca ett mittenlag utan Xavi och Iniesta och Messi är en nolla utan dessa två, sen plötsligt är Barca inget utan Messi, hur ska ni ha det? :)
Real Madrid RealAFF
1.70ligan/

Jag håller med dig om att filmningarna inte är lika många denna gång men de finns fortfarande kvar. De som jag syftade på lite tidigare var att messi först gör en gest mot real bänken och sedan börjar mucka med coentrao. den videon finns som länktips.

Rogge det är det jag snackar om många här inne tror verkligen att de bara är real madrid spelarna som startar allt tillsammans med Mourinho. Pep framstår hos vissa som värsta ängeln men man väljer att blunda för de han också gör

http://www.youtube.com/watch?v=UQUTAKNg9IY
Barcelona Barca4eva
Pep beordrade spelarna? Vilka teorier..
Postat via SvenskaFans-appen
Rogge
2011-08-19 15:56
L.A.M

Jag håller med dig om den här matchen, det var bättre än vanligt på den fronten. Jag stör mig bara så oerhört på att inget av lagen kan låta domaren få göra sitt jobb. Marcelos tackling är ful, men om man bara kan undvika dessa masskonfrontationer efter var och varannan situation så skulle Marcelo få sitt röda och matchen gå vidare. Det är så det ska vara. Alla behöver inte gå in och markera att tacklingen var ful, domaren såg ganska tydligt vad som hände.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-19 15:56
RealAFF, om du märker så är Marcelo fortfarande kvar på planen när Messi gör den rörelsen med handen.
Med andra ord är det innan bråket.
Det var väl inte så svårt att lägga ihop?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-19 15:55
Det har ju varit nedsparkningar de senaste 5-6 el clasicon. Sen mitt i förra säsongen fick pep nog och beodrade spelarna att överdriva och visa domarna att dom spelar brutalt. Så nej, det fula spelet var med långt innan.
Rogge
2011-08-19 15:51
Fernando Gago

Missar du då inte det faktum att Barcas osportsliga agerande faktiskt bidrar till den hätska stämning som präglar matcherna er emellan? Flera av matcherna har faktiskt inte varit särskilt fula fram till det att Pedro och Busquets med flera spelat teater. Barcas fans måste inse sitt lags ansvar i att dessa matcher ständigt ballar ur.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 15:50
sitter på jobbet, vad äre messi har gjort nu då?
Och är det bara jag som tycker att barca inte alls försärkte situaioner överdrivet mycket i det senaste dubbelmötet. Inte mer än andra lag. Arsenals fans, som gärna skriver här, har också spelare som gärna faller lätt. Sen e det förståerligt och helt rätt att markera extra när realspelare agerar för fult. Det ska inte bara få passera förbi
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-19 15:46
Rogge

På vilket sätt var Barca osportsliga i den här matchen? Visst kan Busquets och Dani förstärka ibland, men inte den här gången. Tyckte faktiskt hela matchen var rätt bra och rolig att kolla på förutom bråket på slutet, som för övrigt startades av att en madridspelare som vanligt går in fult i en duell för att skada.

Messis facit i el clasicos är enastående. Snacka om bäst när det gäller. Och han är inte en i form egentligen, detta är hans försäsong innan ligan. Han har alltså gjort 6 mål på de senaste 6 matcherna mot Real, och lägg till två assists nu varav en var fantastisk.

Annat är det med Ronaldo. Gör hattricks mot smålag men man ser aldrig till honom mot Barcelona. Gör i onsdags ett offsidemål men utöver det, nada. Man måste dock berömma honom då han inte håller på och vara så osportslig längre med sitt gnällande och filmande. Tycker han har mognat något oerhört på den punkten.
Jag brukar störa mig på filmningar, men jag kan inte säga att jag mår dåligt över det när vi möter Real. Uppmanar snarare allt svinigt beteende för att inte ge Mourinho och hans pirater något att glädja sig åt. I vanliga fall föredrar jag fair play och professionalism, men när Real Madrid redan har begravt och pissat och dansat på graven så skiter jag fullständigt i den i el clasico.
Barcelona Blaugrana80
Från khedira Twitter idag.. Mesut ozil doesnt have official Twitter and any declarations attributed to him and claims to be Ozil are all fake.. Please RT. Your Sami
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-08-19 15:44
Mourinho är ett geni ni fattar inte det bara, allt det han gör är taktiskt. Peta Tito i ögat, vifta handen vid näsan (som om det luktar) när Messi springer förbi, allt är taktiskt han är ett geni.

Så brukar en blind Real fans låta. Det är som om Real gräver sin egna grav med Mourinho dom har bara inte insett det än. Pepe och Marcelo, vad kan man säga deras karmakonto verkar va ganska fullt, dom kommer få allt tillbaka såsmåningom varje tackling dom försöker göra känns som om dom går ut för att skada, men som sagt dom lär få tillbaka det nångång. Att Real fans hyllar det visar bara IQ-nivån hos dom, snälla vem hyllar sånt? Real tror att dom är nära oss bara för att dom gav oss två svettiga matcher, men sanningen är att det var inte Real som var bra utan vi som va urform eller nej inte urform utan matchotränad. Vi har inte peakat formen än, det här är Messis dåliga dagar. Xavis slitna dagar osv. Real kommer inte vinna nåt iår, det kommer sluta med en massa mediaskit mot Real och till slut kommer alla tröttna på Mou, sen sparkar dom honom slutet av året och börjar från ruta 1 som dom senaste åren. Mark my words.
Barcelona Éluc
2011-08-19 15:40
Vad gjorde Casillas för gest?
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-08-19 15:38
Barca4eva

Måste man kunna matte för att kunna diskutera?

Förövrigt så tycker jag att både Barca och Real gjorde fel under matchen, det var ju inte bara Real som gjorde fel som ni Barcafans påstår och tvärtom. Konstigt hur enögda många fans åt båda hållen kan vara.
Rogge
2011-08-19 15:37
Frodo

Jag försvarar på intet sätt de brutala kapningar som vissa Real-spelare ägnar sig åt, sådant hjärnlöst spel som orsakat karriärförstörande skador. Jag tycker dock att dessa har ganska lite att göra med de förstärkningar och det förflyttande av träffar som många Barca-spelare nu mer ägnar sig åt. Bara för att Pepe beter sig som en idiot är det inte ok att låtsas bli träffad i ansiktet i syfte att fixa gula eller röda till motståndarna. Bara för att Real spelar fult så är det inte ok att vara osportslig på alla möjliga sätt som nu Barca tyvärr ägnar sig åt. Det är domarens uppgift att kontrollera matchen och avgöra vad som är kort och vad som inte är det. Det är inget som Barca ska försöka att styra genom filmningar, klungbildning och annat tjafs. Real gör fel, men det ursäktar inte Barcas pinsamma och för sporten skadliga beteende. Något som också Reals agerande är.
Barcelona Smogen
2011-08-19 15:36
RealAFF

Gav mig inte så mycket att titta på den neutrala tidningen AS artikel. Förklara gärna vad det var han gjorda....
Barcelona Woods
Intressant att följa efterspelet till supercupen och hur ett dagisbarn kan hypnotisera en hel klubb, spelare som fans, till att helt sonika köpa att våld och överfall är helt okej business. Det märks här då supportrar till los blancos försvarar denna "the special one" som är så mogen att han smyger upp bakifrån som en barnrumpa och petar Tito i ögat. Är han speciell för något så är det väl för att han är världens äldsta sjuåring.

Det börjar märkas även hos den tidigare så sympatiska spelaren Casillas. Måtte han inse (nu när han ser reprisbilder vilken "stor" tränare han har) att Mourinho inte är värdig Real Madrid. Starta förändringen inifrån!

Ge oss vår ärerika rival tillbaka!

(Barcelona faller lätt, liksom många andra lag, de andra lagen är bara inte bäst i världen på fotboll. Jag är trött på att vissa barça-lirare filmar när de inte ens är duktiga skådespelare. Men i just den här matchen anser jag att vi inte gjorde skäl för det ryktet.)
Barcelona Barca4eva
RealAFF

Du kan inte ens räkna matte så det är ingen idé att svara på ditt påstående.
Real Madrid RealAFF
2011-08-19 15:35
Messi visar att han är en idiot precis som de 20 andra spelarna på planen. Bara Cristiano och Iniesta som inte höll på som idioter. Länktipset är nog anledningen till att några real fans också vill att han bryter benet. Varför ska han starta upp ett nytt bråk precis när de stora nyss har avslutats?
Barcelona Barca4eva
2011-08-19 15:31
Vem fan bryr sig om vad de skriver?

Anywh*re.

Gampern verkar bli av trots allt?
Barcelona Barcelona10Messi
2011-08-19 15:30
Nolito:

Vidrigt att bara gå in på det forumet för att inte nämna det som skrivs..
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-19 15:29
Haha, Madrid fansen är roliga de flesta av dem inte alla. Kan inte betona det tillräckligt många gånger, trots alla nötar så finns det normala bland alla clowner. Samma gäller Barcas fans, vi har rötägg vi med går inte att blunda för. Det roliga är att trots allt man sett ifrån Mourinho,Pepe,Ramos önskar jag dem inte skada eller dylikt. Jag önskar ilband att vi hade någon som Yaya kvar som kunde sätta Pepe på sin plats, men inte att skada honom. Sjuka människor det finns i världen.

Real Madrid Nolito
2011-08-19 15:23
Vidrigt många i puertan som skriver att Ramos/Pepe nästa gång bör paja Messis korsband eller bryta benet på honom... tragiskt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-19 15:22
Jag har full förståelse för att Madridfansen vill att Messi ska bli skadad. 13 mål på 15 matcher mot dom sätter nog sina spår. Varenda el clásico är det Messi som avgör, det är nog rätt jobbigt för dom.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-19 15:20
DM1982

Mm verkligen.
Vidrigt att överhuvudtaget vilja se NÅGON spelare eller människa skadad..
Barcelona DM1982
2011-08-19 15:19
Lägg inte ner någon energi på Jag heter Patrick, det är ett litet troll från helvetet. Det enda han vill är att Barcelonas spelare ska skadas, vidrigt av honom att tycka det.
2011-08-19 15:17
Jag heter Patrick

Är det inte du som brukar kalla Messi för en fuskande hormonanvändande dvärg? Du har ingen talan i vad som är okej och inte, du har gått över den gränsen för längesedan gällande acceptabelt beteende.
Annons: