/spanien/barcelona/forum/1109.aspx/spanien/barcelona/forum/1109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Skurhink
2016-04-05 23:01
Rambla: Vad grundar du det på? Laget verkar ha extrema problem att just tända till. Jag tycker vi har sett rätt lama ut mot de bättre lagen som Arsenal Villareal Arsenal igen Real Madrid och nu Atletico! Även det heta derbyna mot Espanyol såg vi ut att ha gigantiska problem att gå igång spelet...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Suarez9
2016-04-05 23:00
Reymar Är LE lika kass nu?
Barcelona Kingeen88
2016-04-05 23:00
@Vampíro:

Lite tufft och vila Messi borta mot Sociedad när Suarez sen tidigare missar matchen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-05 22:59
Domslutet går ju inte säga något emot? Klumpigt av Torres
Barcelona Vampíro
2016-04-05 22:58
Tycker annars Rafinha gjorde ett piggt inhopp. Jävligt skönt att ha tillbaka honom. Visst är han rostig men han bidrar med mycket energi och kan förhoppningsvis vara nyttig sista veckorna på säsongen. Vill se Messi och kanske t.o.m. Andrés vila nu till helgen. Drt kommer bli ett elddoop nästa vecka på Calderon!
Barcelona Reymar
2016-04-05 22:58
Gick in på la putan och jösses vad folk gråter. Har dom glömt att de förra säsongen mot Atletico i CL med samma domare fick en billig utvisning på Arda som avgjorde mötet. Snacka om att kasta sten på glashus..
Barcelona Smogen
2016-04-05 22:56
@LennyRomario:

jupp, tyckte själv det var rätt fyndigt.
Dock inte riktigt lika fyndigt som att säga att man inte förstår varför så "många är besvikna på domaren en sådan här match", och fråga sig hur det ens är möjligt. Eller tycker du allt maskande, grisande, filmande som domaren tillät Atletico att göra var ok? Detta samtidigt som han tom. blåste frisparkar mot Barca när Barcaspelarna blev nedrivna? Det fanns många andra problem med matchen och Barcas spel, men en domare som kompensationsblåser i 65 minuter för ett lag bara för att han är orolig för kritiken han kan få av att ha gett ett solklart 2a gult kort är jävligt irriterande.
Barcelona Kingeen88
2016-04-05 22:56
Väldigt oroväckande ifall Messi fortsätter så här. Kommer bli tufft om vi möter ett ännu bättre lag än Ath Madrid. Turligt nog har vi Suarez kobran som gör de han är bäst på. Även Neymar bra idag synd att ingen boll satt i mål dock.
Barcelona Mike79
2016-04-05 22:55
Erkano kan du lägga ner ditt försvar av din landsman Arda? Börjar bli jävligt tröttsamt nu.. Han är inte tillräckligt bra för att spela på mittfältet i Barca, Capishe???
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-05 22:54
jag har gett upp hoppet om ard.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-05 22:54
Beundrar verkligen Atlético för deras försvarsspel. Det är helt sjukt egentligen hur organiserade och synkade det är. Långa stunder känns det ju fullständigt omöjligt att komma igenom. Samtidigt finns det inget lag som är så skickliga på att få matchtid att gå som Atlético samtidigt som de lyckas få motståndarna frustrerade. Man vill ju bara gå ut och spy på deras vidriga sätt att spela på som kan ses som ett hot mot hela fotbollssporten på ett sätt. Vill egentligen inte klaga på Atlético som gör det så sjukt bra efter sina förutsättningar mot de två stora giganterna i Spanien men det går inte att låta bli för att det är så vedervärdigt att titta på. Med det sagt. Galet starkt gjort av Atlético. Lika besviken som jag varit på Barcelona i El Clásico och i första halvlek idag, lika stolt blir jag när Barcelona klarar av att gå ut och göra den här andra halvleken när allt verkligen ställdes på sin spets. Från att det kändes helt omöjligt i halvlek är man plötsligt besviken att det inte blev mer än 2-1. Frustrerande helt klart. Men det kunde ha varit så mycket värre. Tänk om Atlético hade gjort mål på hörnan i slutet av matchen.
REM-HIM-MSN
2016-04-05 22:53
@yeezus:

Sjunde tror jag....

2014-2015: 4 matcher, 4 vinster
2015-2016: 3 matcher, 3 vinster
Barcelona Acrobat
2016-04-05 22:53
Jag är riktigt nöjd med resultatet med tanke på hur det såg ut vid 0-1. En vinst är alltid en vinst och nu har vi fördel inför returen. Det kunde varit betydligt värre! Underbart även att se hur det kokar inne på Puertan angående domaren.
Barcelona Skurhink
2016-04-05 22:52
Liunel Musse! Vilken match såg du? Alba är inte ens bra offensivt längre! Vi hade tryck på dom, Neymar skapade två lägen själv + Suarez mål, sen skapade vi inget mer! Då lär du ha i beräkning att vi verkligen inte kan spela på det här sättet mot lagen som är kvar i cl och är 11man! Vi spelar ruttet just nu!!!
REM-HIM-MSN
Faktum kvarstår....vi hade ALDRIG vunnit matchen om Torres inte fick röda kortet. Om vi spelar som vi gjorde nu med 11 man vs. 11 man så kommer vi garanterat förlora mot Atletico Madrid bortaplan.
Barcelona Andresito
@erkano:

Nu ska vi se om du kan skriva ett inlägg utan att försvara Arda.
Barcelona Vampíro
2016-04-05 22:51
[QUOTE=erkano]Nu ska vi se om någon kommer kritisera Rafinha. Han var minst lika osynlig när Arda kom in mot Real. Rafinha rörde aldrig bollen i 30min. [/QUOTE] We get it du är turk.
Barcelona Kingeen88
Undrar vad som har hänt med Messi, går med huvudet nere helatiden verkar det som. Men men 2-1 vinst bättre än 0-1 förlust, får hoppas på bättre spel till nästa möte annars är det tack o adjö. Sluta byt ut Rakitic varje match Lucho!!
Barcelona Smogen
Lucho har gjort ett bra jobb med att få MSN att fungera så bra tillsammans. Även om han förmodligen bara tagit ett steg åt sidan och låter dom göra sin grej så har han gjort ett bättre jobb där än vad de flesta tränare förmodligen gjort.

Däremot måste han vara en av de sämsta matchcoacher jag någonsin sett. Han är verkligen expert att genom sina byten förändra en matchbild till Barcelonas nackdel.
Barcelona Mäktiga Messi
2016-04-05 22:50
varför byta ut Iniesta när man jagar mål ??????
Barcelona Vronskij
Atletico kanske borde prova släppa in första målet i nästa. Garanterad 1-2 förlust annars.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
När båda sidorna är missnöjda med domaren då vet man att han inte gjort sitt jobb. Nog om det, vi spelade förfärligt i hela första halvleken.

Skönt att vi vann , vi går igenom en otroligt tuff period där våra största stjärnor har alla TUNGA landskamper i benen. Inte nog med det så ställs vi mot otroligt tuffa motståndare.

Landskamper ,El Clasico , CL mot Atletico Madrid och möten mot lag som Sociedad och Valencia. Allt detta inom 4,5 veckor. Vi har INTE spelat bra, men vi vann idag och leder ligan . Jag är nöjd med det.
Barcelona Rambla~
2016-04-05 22:48
Jag är inte rädd för bortamötet, vet att vi höjer oss nu. Vi såg vad de gjorde på Bernabeu och V Calderon i höstas. Inga problem, är säker på att vi höjer oss där. Simone kan piska upp hatstämning hos publiken bäst han vill. Tror spelarna kommer tagga till nu, de vet vad som gäller nu.
Barcelona Mido
Fattar inte varför LE byter ut Rakitic i vartenda jävla match, jag kallar honom för dammsugaren. Låt honom köra till min 80,sen kan man byta ut honom. Han tog alla 3 å vips tappade vi bort bollinnehavet. Korkat
Barcelona yeezus
Länktips summerar det här forumet ganska väl :D

Skön streak Enrique har mot ATM, vad är det nu, 8:e raka segern?
Barcelona LennyRomario
2016-04-05 22:47
@Smogen:
Kul skoj! Radio, bra grejer. Jag såg många problem under matchen, domaren är inte bland topp 5 av de problemen. Men det är klart att det är lättare att ta ut sin ilska på något externt.
Barcelona Mäktiga Messi
2016-04-05 22:47
återigen så får vi se det mest tragiska matchens gigant Iniesta ut o in kommer en nolla som är kritiserad Arda VA FAN HÅLLER LUCHO PÅ MED ??
Barcelona Barcelonistas
2016-04-05 22:46
Lucho borde avgå efter säsongen seriöst så jävla mycket snack. Pique med sitt trollande och Luchos kaxiga attityd. Mycket snack lite verkstad.
Barcelona Smogen
2016-04-05 22:45
@Amo.38:

fast det var ett gult kort, inte rött. Det är stor skillnad, och dessutom ett solklart gult.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-05 22:45
@erkano:

Wow vilken usel jämförelse, Rafinha gör sitt första inhopp från ett korsbandskada och hade dessutom grym energi medan Arda har fått flera chanser och endast agerat alibispelare. Då har Arda dessutom varit frisk.
Annons: