/spanien/barcelona/forum/11088.aspx/spanien/barcelona/forum/11088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Casillias nr.1
2011-08-20 03:52
Jag brukar aldrig kommentera på erat forum annars för jag tycker man kan hålla sig till sitt eget lags forum för att undvika bråk och förolämpningar som det oftast blir. Jag kommer dock in här emellanåt för att läsa och få uppfattning hur man ser på situationer som Barcelona-supporters. Dock kände jag att jag var tvungen att sätta ner foten nu.
När barcetia - BENVINGUT ALEXIS! skriver en sådan idiotisk kommentar som att Pepe inte är en människa, det är bara så ofantligt onödigt och respektlöst och jag hoppas att redaktionen här gör något åt sådana kommentarer.

OT. Länk på hur allt bråk egentligen startade.
Real Madrid Johe
2011-08-20 03:47
comprende

Vare sig han var ute efter bollen eller inte så tog jag endast med videon för att visa att även Barcaspelare kan komma med fula tacklingar. Om du tänker till tror jag du själv förstår att Pepe inte spelar fotboll för att skada spelare utan att hans huvudmål är att vinna matcher och i slutändan ta titlar, sen har det säkert hänt att han tagit spelare medvetet, men även detta tror jag händer i erat lag.

Hyder

Även i detta dubbelmöte förekom det en del filmningar, främst i den andra matchen, jag kan inte ta upp många exempel såhär på rak arm men ett är när Iniesta faller efter att sprungit in i Pepes arm när Pepe rensat en boll. Dock var det inte i närheten av hur det såg ut under matcherna förra året. Sedan tror jag inte att många madridanhängare faktiskt tror att vi förlorade supercupen på grund av filmningar eller något dylikt (vi förlorade på grund av Lionel Messi), men underlaget till min text är inte i första hand detta dubbelmöte.

Angående Marcelos kapning så anser även jag att det överreagerades, men från båda hållen. Det är rätt osannolikt att Mourinho sagt åt honom att kapa Cesc utan det är snarare så som du säger att Marcelo var arg över att man var på väg och förlora mot värsta rivalen och tappade kontrollen. Det är inget snack om att det skall vara minst gult kort i en sådan situation (oftast rött i Spanien, och oftast gult i England). Det Barcelona dock gör fel är att hela bänken och alla tränare flyger fram och "springer till Fabregas undsättning" eller vad man nu gör, för även om det var en ful eftersläng så var det inte en jättefarlig tackling. Tar vi Old Firm som exempel så finns sånna här tackligar alltid med men matcherna brukar inte urarta som i de senaste matcherna mellan Real och Barca och detta är en av anledningarna. Nu försvarar jag absolut inte Marcelos tackling och jag säger heller inte att Reals spelare och ledare gjorde rätt men det jag försöker säga är helt enkelt att det har blivit så att Barcelonas reaktioner på saker och ting haft viktig del i att dessa möten blivit så infekterade.

Angående Villa-Özil situationen så har jag ingen aning vad Villa sagt så jag kan egentligen inte säga så mycket, men jag anser att dessa situationer bör bedömes individuellt och inte i någon smutskastningstävling där Villas ord kompenserar för Marcelos tackling.

Nu har jag själv inte läst det Casillas sa men att Fabregas föll lätt tror jag inte på, däremot överdrev han med största sannolikheten smärtan. Dock förstår jag inte riktigt syftet med detta uttalande då det inte direkt ursäktar kapningen.
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-20 03:45
Blaugrana91

Herrejävlar vad klockrent inlägg. Hoppas alla så kallade "madridistas" läser det du skrev.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-20 03:39
johe

Försvara länktipset. Ber samtliga debattörer att kolla in den.
2011-08-20 03:38
Johe

Ja du, jag kan länka minst 20 tacklingar från en match där han går på kroppen för att skada en annan spelare. Spela inte dum.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-20 03:34
Johe

Blundat under El Clasico? Såg du inte alls vad Pepe gjorde mot Aly Cissokho?

http://vodpod.com/watch/5782023-pepes-fouls-vs-lyon

Det här är ingen människa.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-20 03:31
Johe

"de flesta realfansen tycker inte det är okej med överfall på en fotbollsplan likt Ramos spark på Messi förra säsongen eller Pepes hämdaktion på Alves, eller varför inte ta Marcelos bensax på Fabregas."

Okej så det är därför stora delar av kloaken (puertan) sitter och hoppas att Messi ska bli skadad eller njuter när Pepe sparkar ner Alves?
Om du ska komma in hit och kommentera så är det bra om du inte sitter och ljuger...

Och sluta dra in PL i det här, visst man spelar tufft där, men det är stor skillnad på fult och hårt spel, Real sysslar med fult spel. Man går enbart in för att skada med andra ord, och försök inte förneka det är du snäll, bara pinsamt, bara granska samtliga matcher som spelats mellan Barca och Real sen Mourinho kom, man går enbart in för att skada.

Att du sen drar upp filminingar är bara patetiskt då Real sysslar lika mycket med det, som sagt jag tycker inte man ska anklaga andra lag för att filma när man har Angelina Di Marian i laget, elller Marcelo, Pepe, Ronaldo.

Att Barca filmar kan inte vara en effekt av Reals vidriga spel då tror du?
Är väl inte så konstigt att Barca överdriver situationer när real spelarna går in för att skada dem hela tiden? Klart man försöker överdriva så mycket som möjligt samt påverka domaren då, spelarna vill väl behålla sina ben i normalt skick kan jag tänka mig. Så om inte Real spealde som svin skulle Barca inte överdriva situationerna, så enkelt är det.
Jag menar ser du att Barca filmar mycket om dem möter något annat lag? Nej.
Såg du att Barca filmade när man mötte United i CL-finalen? Nej, för United vet hur man spelar fair, därför blev det en fair match utan fult spel.

Real kan inte störa Barca utan att spela som svin.

Och SLUTA komma med massa falska anklagelser gällande att Barcas spelare ska ha sagt massa rasistiskt till era spelare. Busquets sa inget till Marcelo förra året och Villa har inte sagt något gällande Özils religon, detta var FALSKA påståenden.
Isåfall kan ju jag dra upp vad Pepe sa till Keita? Keita är en av dem lugnaste personerna i Barca och han blev fullkomligt ursining på Pepe efter att denne sagt något åt honom, sa Pepe något rasistiskt kanske?

Är bara pinsamt när personer som håller på Real ska börja anklaga andra klubbar och dess spelare för rasism, du håller på Real för tusan, en facistklubb...
Så lägg ner det där snacket är du snäll.

Slutligen varför menar du att Barcaspelarna ska få straff? För att dem filmar som effekt av Real sviniga spel? Seriöst lägg ner...

Barcelona Trippeln
2011-08-20 03:31
Johe

''Du får gärna backa upp det du säger med bildbevis men eftersom det kan vara svårt att hitta från 304 matcher kräver jag endast att du tar fram 10 tacklingar som Pepe gjort som varit lika farliga som den jag länkade. ''

Bara överfallet på Getafe spelaren borde räknas på 20 tacklingar...
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-20 03:23
Tror ingen har påstått att andra regler ska gälla mot oss. Men även andra lag reagerar ganska instinktivt på brutala kapningar och nedsparkningar. Inget unikt för Barcelona.

Vi hade bara uppskattat en fair match mellan två lag som på pappret har överlägset bäst lag. För fotboll bör båda lagen kunna spela. Real madrid är inte kända för att vara ett boxningslag, men med Mourinho börjar jag ju undra. Real kan spela fotboll, det tvivlar jag inte på, men jag förstår inte varför dom hela tiden skall falla tillbaka på att sparka ned Barcelonaspelarna när tillfälle ges och underläge är aktuellt. Ta förlusten som ett lag, acceptera att Barcelona var bättre. Då kommer inte heller några spydiga kommentarer eller dylikt från Barcelonafans/spelare. Det är ju ert beteende att ni inte accepterar varken domarens eller motståndarnas beteende i varenda jävla match som får det att bli en jävla cirkus. Inte fan är det kul att varje gång man vinner match få höra att det var domarens fel eller att man lade sig och filmade hela matchen. Ska Barcelona bara acceptera att Real Madrid förringar varje vinst som barcelona tar mot Real Madrid? Nej. Varför ska man det? Om Real Madrid ska vara sviniga kan väl Barcelona vara det tillbaka. Men att detta har uppstått i och med Mourinho kan du inte förneka. Sen om det handlar om att Real har kommit närmare spelmässigt i och med Mourinhos inträde eller om det endast handlar om att det är hans önskan att spela brutalt kan inte jag svara på.

Jag tror maränger hade tjänat på att säga till sig själva; "Barcelona anno 2008-2012 är kanske tidernas bästa; att vi ska slå dom kanske inte ens är realistiskt och logiskt, oavsett vad vi värvar". Det är inte ens troligt att Barcelona kommer kunna bräcka den generation vi själva har just nu. Hade Real M istället behållt ödmjukheten och accepterat att Barcelona ahr en fruktansvärt bra generation men samtidigt gjort allt i sin makt på ett sportsligt sätt för att bräcka det hade det varit fair. Men att gå utanför alla legala ramar och ta till metoder som inte är okej någonstans måste ni väl inse kommer få konsekvenser som slår tillbaka på er själva?

Påstår inte på något sätt att Barcelona beter sig fläckfritt, men jag förstår seriöst inte vad Real Madrid förväntar sig. Man får betalt i samma mynt som man betalar. Alltså, sparkar man ned någon får man vara beredd på konsekvenserna. Att efter att ha sparkat ned någon börja gråta för att man får en smäll tillbaka tyder inte bara på naivitet utan även dumhet.
Real Madrid Johe
2011-08-20 03:16

Om jag förstår saker och ting rätt så kommer mitt inlägg inte att försvinna under natten vilket gör att folk faktiskt har chansen att svara i morgon. Sedan känns det väldigt dumt att kommentera en video som man i text hänvisat i utan att veta vad som skrivits i texten.

Då Pepe spelat 304 A-lagsmatcher i sin karriär (förvisso enligt Wilkipedia men någonstans där borde det i alla fall ligga) så bör han enligt din logik ha gjort minst 304 tacklingar i den klassen. Du får gärna backa upp det du säger med bildbevis men eftersom det kan vara svårt att hitta från 304 matcher kräver jag endast att du tar fram 10 tacklingar som Pepe gjort som varit lika farliga som den jag länkade.
Barcelona comprende
2011-08-20 03:14
Johe

Kolla på din egna länk igen, och kolla efter vad Alves är ute efter jo bollen? Vad är pepe ute efter? Jo benen och skada någon, märker du skillnaden ? En försöker gå på boll men olyckligtvis träffar benen. Och en annan vis herre går in med dobbarna i knähöjd i fullfart när den vet att han aldrig kommer kunna komma åt bollen.
Barcelona Hyder
2011-08-20 03:07
Johe

The bottom line är helt enkelt att Real Madrid och alla dess fans inte har en enda sak att klaga över gällande dubbelmötet senast, Inga av våra spelare filmade eller gjorde någonting anmärkningsvärt i en negativ bemärkelse. Jag förstår inte uppståndelsen efter matchen. Vi spelade fotboll och försökte gå på offensiv så mycket ni tillät oss att göra det. Ni försökte också spela fotboll men när Messí gjorde 3-2 brast det för Marcelo och de andra. Det jag stör mig något enormt på är att ni inte hade någonting innan Marcelos idiot-tackling att ursäkta er på men ändå är det Barcelona som får skit på ett eller annat sätt. Jag märker att du är en vettig madridista till viss mån som ser att det är osportsligt att en spelare går in för att skada någon och det uppskattar jag. Men många andra vill få det till att Villa förolämpande Özils religion vilket jag anser vara ett sätt för många att ursäkta sig på något sätt.

Er kapten, Iker, är en spelare jag har respekterat i många år. Det har alltid varit han och Raúl som jag har kunnat tycka om på ett eller annat sätt, speciellt den sistnämnda. Men att Iker själv går ut och säger att Cesc "föll väldigt lätt och överdrev situationen" är för mig helt obefogat. Han vet det själv men har tydligen fallit för samma propaganda som Mourinho och många andra madridistas fallit för. Det gör i alla fall mig besviken. Min respekt för Iker är bortblåst och det är hans eget fel om han mot all förmodan skulle bry sig om det.

Att ta upp saker som hänt i föregående möten bryr jag mig inte om. I det senaste dubbelmötet har ingen madridista någonting alls att skylla på. Det var två otroligt underhållande matcher och vi vann tillslut utan att ta till några som helst osportsliga medel vilket inte ens era spelare verkar inse. Det är det som stör många.
2011-08-20 03:04
Johe

Du borde nog inte skriva ditt inlägg mitt i natten då de flesta sover eller inte orkar läsa. Prova imorgon vid lunchtid. Helt fel? Sure.
Real Madrid Johe
2011-08-20 03:00

Bildat svar! Oerhört respektlöst att inte ens läser igenom det jag skrivit och ändå kommenterar. Att det du säger också är helt fel är en annan sak.
2011-08-20 02:56
Johe

Pallar inte läsa vad du skrivit men det Alves gör i din länk gör Pepe i varje match. Just saying.

Varsågod ;)
2011-08-20 02:51
CESC..4..FABREGAS

Hahahahahahaha

Den länken förgyllde min kväll en aning. Alltid roligt med gifs. Trollface förgyller bara allt ännu mer.
Real Madrid Johe
2011-08-20 02:48
Jag tror att många fått saker och ting om bakfoten, de flesta realfansen tycker inte det är okej med överfall på en fotbollsplan likt Ramos spark på Messi förra säsongen eller Pepes hämdaktion på Alves, eller varför inte ta Marcelos bensax på Fabregas. Detta spel annamas dock inte av hela laget och bara för att spelare gör fel ibland så betyder det inte att de är psykfall (Pepe kan vara ett undantag). Jag har även sett många fula kapningar från Barcelona håll genom åren (se länktips för ett exempel) men sånt händer i fotboll, och tittar man på en random match i Premier League så är det nästan alltid någon lite för hård tackling per match.

Dock verkar det som att det gäller andra regler när man går in hårt mot Barcelona, som om ni spelar så pass bra fotboll att det är ett brott mot mänskligheten gå in hårt i en duell mot er i jämförelse med om man gör det mot något annat lag, i alla fall verkar vissa här inne anse det.

Tittar man på hur fotboll alltid har spelat så har det vanligaste verktyget för att hantera ett spelskickligare lag varit att ligga tätt på motståndarna och gå in hårt i duellerna. Självklart skall man bestraffas om den går in för hårt men det har i de flesta fallen också gjorts då man inte kan göra en tackling osynlig.
Barcelona verkar dock ha tolkat hårt spel som ett certifikat för att filma i alla situationer och springa fram med hela laget och pressa domaren efteråt.

Andra exempel på osportsligheter som Barcelonaspelare ägnat sig åt är Messis skott ut i publiken eller Busquets rasistiska kommentarer.

Sluta sitta och kasta skit hela dagarna utan att titta hur det ser ut i erat eget lag, och innan ni kommer med massa barnsliga kommentarer så ska jag säga att jag (och förhoppningsvis många med mig) inte anser att allt Mourinho sagt varit särskilt sportsligt eller att allt realspelarna gjort på planen varit särskilt sportsligt (Ramos, Pepe, Marcelo, Di Maria) men skillnaden är att Real fått straff i matcherna i form av utvisningar (både felaktiga och inte) samt att Mourinho fått sitt straff i form av avstängningar. Vad har Barcelona fått för straff?
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-08-20 02:43
Cesc, Piqué, Messi, Pedro and Alexis were all born in 1987

framtiden är säkrat
2011-08-20 02:40
Lite natthumor.
Atlético addeh
2011-08-20 01:39
Mojito

Visst, ligan blir en profil fattigare utan Mata men jag tror faktiskt inte Los Ché kommer lida särskilt mycket om spanjoren lämnade. Tror i ärlighetens namn man skulle behöva pengarna mer för att spendera på ett par riktigt duktiga försvarare.

Rankar redan Piatti högre än Mata, dessutom har man Pablo Hernández, Feghouli och inte minst Canales nu också på de offensiva mittfältspositionerna.

---

Funderar på en sak. Vet inte om det diskuterats eller stått om det på hemsidan men varför än Jonathan dos Santos, Martín Montoya & Marc Muniesa med på det officiella lagfotot?

Alla tre, om samtliga nu blir kvar, kommer säkerligen få en del speltid i A-laget den kommande säsongen, men ingen lär väl bli uppflyttad permanent och då ser jag ingen anledning att ha med dem på det officiella lagfotot. Kanske för att få ihop 25 spelare. Jag vet inte.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-20 01:03
Liten, enkel videoanalys om Barcas mittfält. Så simpelt men ändå så vackert. Iniesta är utan tvekan en av de smartaste spelarna någonsin.
Barcelona Abbe.
2011-08-20 01:02
1.70-ligan

På hemsidan står det faktiskt att Fabregas är 1.75 cm, men det förstår vi nog båda att han inte är. 175 cm kan jag köpa, eller 1.75 m, men inget annat :-).
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-20 00:54
"So Madrid hack down a Barcelona player but it's Barcelona's fault for 'invading the field of play'? That's like Israel stealing Palestinian land and blaming the Palestinians...what a distorted sense of logic!"

Från Guardian.co.uk kommentarerna. Haha
Barcelona Zamboza
2011-08-20 00:39
Här är ennan läsvärd artikel som handlar om att Mou förlorat kontrollen.
Barcelona Zamboza
2011-08-20 00:37
En läsvärd artikel från förre Arsenal spelaren Martin keown om senaste el clasico och rivaliteten mellan barca och real som han jämför med Arsenal och Uniteds för 10 år sedan. Det han menar är att Real med Mou i spetsen beter sig som dem gör av ren frustration för att dem inte kan rå på barca och inte står ut med denna situationen som uppstått.

Diar88
Messi har gjort 13 mål på 15 matcher mot real.
Barcelona Barclasico
2011-08-20 00:28
awesooome !
Barcelona fotbollsbloggarna.se
2011-08-20 00:19
Vi har startat en ny hemsida där det finns en massa fotbollsbloggar i och Barcelona är ett av lagen. Just nu saknar vi bloggare till i stort sett alla lagen, och vi söker seriösa bloggare. Är du intresserad kan du kontakta oss på fotbollsbloggarna@gmail.com.

Vi söker nu en person som kan skriva ett blogginlägg varje dag, och är duktig på svenska.

Hemsidan är inte helt klar ännu, vi håller på att fixa lite till med designen samt kommer det att komma ett forum och lite små funktioner till.
2011-08-20 00:18
basaric

1. Läs inte skitet.
2. Kopiera inte in skitet.
3. Bättre liv.
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-08-20 00:12
Eller hur. Det är dvärg hit, och dvärg dit. Man försöker få sig själv att se bättre ut genom att använda nedlåtande ord. Synd bara att det får motsatt effekt, då dom förlorar mot dessa dvärgar.

Btw så är jag själv dvärg tydligen. Är 1.67 så nog kvalar jag in ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-20 00:10
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Ett tips är att inte läsa därinne, dem flesta som skriver där är helt pantade i huvudet. Men detklart den största delen av dem som skriver där är väl max 10 år, dem beter sig som det allafll.
Finns dock en och annan som går att snacka med, men det är ju inte många om man säger så.
Annons: