/spanien/barcelona/forum/11087.aspx/spanien/barcelona/forum/11087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JohnGalt
2011-08-20 18:31
Barca hade 60 procent i båda supercupmatcherna.
Hutch
2011-08-20 18:22
elbraco

Det hade de fram tills minut 85 ungefär. Smått imponerande av Real faktiskt med tanke på att vi tidigare slaktat de när det gäller bollinnehavet. Första gången på länge man såg att bollinnehavet var jämt fördelat. Guardiola är kunglig.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-20 18:17
"Guardiola has now coached Barcelona for 185 official games. In all 185 games, Barcelona had more ball possession than the opponent."

Åhfan. Jag vet att jag läste och skrev här inne att Real hade mer possession än oss i första mötet. verkar som jag hade fel då.
Barcelona Barca o Mort!
2011-08-20 18:01
Hetfield

Förstår inte varför det skulle vara lättare att vara målvakt i Lazio. De möter ju ändå samma lag som t ex Inter fast med sämre backlinje. Förrutom CL då, men det är ju ändå alla matcher som räknas.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-20 17:50
Cigge

Om jag ska kritisera Casillas för något så är det att han säljer sig alldeles för billigt i vissa situationer. Hur många gånger har inte t.ex: Messi (och även Iniesta sist) lyckas göra mål genom att bara chippa in den? Jag tycker att Casillas slänger sig så pass tidigt för att "säkra" så att det blir lätt att bara chippa över honom.

Där är Valdes bättre, jag håller nog Valdes som världens bästa målvakt 1 mot 1. Däremot är Casillas helt fantastisk när han har en bra dag, världens bästa målvakt.
Cigge
2011-08-20 17:47
Hetfield - Sanchez is the next star

Håller med vad gäller Julio Cesar. Otroligt hög högstanivå, som vi fick skåda säsongen 2009/2010, men som hade en rentav dålig säsong ifjol. De Gea är enligt mig en liknande målvakt. Han kan säkerligen bli en framtida landslagsmålvakt på sikt, men han har en lång väg att gå. Personligen tycker jag att De Gea har varit lika ojämn som Atletico som lag har varit de senaste åren, även om han kunde rädda laget i enstaka matcher.

Enligt mig finns det en del målvakter som är duktiga, men som inte fått utrymmet i media eller vad man ska kalla det för. Handanovic har t.ex. blivit "känd" främst för sina straffräddningar. Muslera, Romero och Stekelenburg är minst lika duktiga målvakter, men spelar i för dåliga lag för att "rankas" högre enligt min mening. En underskattad målvakt som på sikt kommer bli riktigt bra är Sinan Bolat i Standard Liege.

Egentligen finns det väl endast fem, kanske sex målvakter som håller yttersta världsklass idag. Otrolig skillnad på att ha Casillas i mål än t.ex. Reina.
Hutch
2011-08-20 17:38
Madrid var nära på att sno bollinnehavet från oss i första mötet. Jag måste säga att de stundtals rullade bollen flitigt och anföll betydligt mer än i föregående möten. Tidigare i dessa möten har vi kunnat hålla i bollen utan problem men de kom in med en monsterpress. På det fältet har de förbättrats nåt så ofantligt.
Barcelona NoGo™
2011-08-20 17:25
Guardiola has now coached Barcelona for 185 official games. In all 185 games, Barcelona had more ball possession than the opponent. #fcblive

ohh :P

Kanske inte så förvånande men imponerande ändå.
2011-08-20 17:25
Rambla

Valdes är inte rena superman i luften, men nog har han blivit stabil. När såg man Valdes göra en tabbe i luftrummet sist?

Cigge

Jag tycker att Cesar har en väldigt hög högstanivå, men han har blivit alldeles för ojämn för att platsa i min lista. Muslera? Nej, han är en duglig målvakt, det är allt. Det är ingen större bedrift att vara målvakt i Lazio och Galatasaray (med all respekt). Mandana och Adler är väl lite för "anonyma" för att ha den där statusen, dessutom är väl Mandana väldigt fladdrig ibland. Adler är dock stabil, men saknar "starpower" för min del.
Barcelona Alexis>Sanchez
2011-08-20 17:22
Hart är bästa målvakt i min värld kanske efter casillas
Barcelona Barcadinho.
2011-08-20 17:21
tarrak -

Nu ser jag att vi är på samma spår. Olika ord men samma synpunkt.
----

De Gea har startat sitt nya äventyr katastrofalt. Jag tycker synd om honom. Hoppas verkligen att han får en bättre period.

(nu är det dusch o restaurang. Ciao)
Barcelona Rambla~
2011-08-20 17:20
Hetfield

Valdés är knappast någon fantom i luftspelet han heller. Ungefär samma klass som Reina. :P
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-20 17:19
Hetfield:

1: Manuel Neuer
2: Iker Casillas
3. Julio Cesar
4. Victor Valdés
5. Petr Cech
6. Hugo Lloris
7. Rene Adler
8. Steve Mandanda

efter 8 så finns det inte någon målvakt som är i närheten utav kvalitéen utav dessa herrar.
Cigge
2011-08-20 17:19
Hetfield - Sanchez is the next star

Jag tycker att Lloris är given på topp 10. Även om Cesar hade en mer eller mindre dålig säsong senast, så bör han enligt mig vara med på listan.

Muslera, Adler och Mandanda tycker jag är på liknande nivå som Handanovic och Lopez. De Gea har ingenting på en topplista att göra, än vill säga.
2011-08-20 17:18
Hutch

Reina är rätt så bra, men har en stor svaghet och det är hans luftspel. Jag håller fortfarande honom som en av världens bästa pga. hans reflexer och pondus.

Cech är inte dålig, han är bara överskattad. Om Cech hade spelat i ett mittenlag så hade han varit anonym. Lopez har varit en stabil målvakt i la liga i flera år nu och är nästan alltid en kandidat till "zamoran". Hart är dock potentialen att bli riktigt bra i framtiden, därav hans plats. Detsamma gäller De Gea.
Barcelona Rambla~
2011-08-20 17:17
Ni kan inte på fullaste allvar hävda att Cech inte håller högre klass än så där? Detta även efter skadan. Det är tack vare honom Chelsea klarade av andraplatsen i ligan senast.

Aja, jag bryr mig inte om sådana där listor då allt ändå är så subjektivt. Det var bara en reaktion jag fick. Vi ska inte diskutera det vidare. :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-20 17:17
Hetfield

Tar du med potential borde du även ta med kommunikation med backlinjen m.m. som är minst lika viktigt. Har svårt att se Dea Gea gorma ut order till Ferdinand och Vidic :P SAF är väl den enda som vågar göra det.

He's from Serbia
He'll fucking murder ya,
Nemanja Vidic!
Hutch
2011-08-20 17:14
Hetfield

Reina? Det där är en målvakt som tappat rejält och knappast platsar i en topp 5 lista. Vidare tycker jag inte att Cech är så dålig som du säger, och han har fortfarande den där höga statusen. Fortfarande en respekterad målvakt. Hart , Lopez och De Gea är inte bättre än Hugo Lloris. Ung målvakt och tillhör redan toppskiftet.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-20 17:13
Härligt talat så förstår jag inte hur Wenger och ledningen/ägaren resonerar. Man har lyckats bygga ett imperium i slutet på 90-talet efter så många år av torka. Arsenal blir en klubb som räknas överallt i alla turneringar och man lyckas dominera PL med flera titlar i rad.
Sen kommer den enorma stora investeringen med arenan och klubben väljer ligga lågt med värvningar av dyra spelare för att hålla ekonomin i balans.
Men det som jag inte förstår är hur lång tid man tänker spara pengar på grund av arenan. Det har gått snart 6-7 år. Risken är kanske så stor att man kommer tappa statusen och tom marknaden för mycket.
Och vad betyder att man tappar statusen för klubben? Ju, t ex att stora spelare inte kommer vilja flytta dit. Sämre resultat på plan kan leda till ekonomiska besvär genom t ex att man missar CL eller andra orsaker. Ja, en negativ cirkel som kan bli svårt att ta sig ur.
Jag tycker att de som bestämmer därborta tar en stor risk. De väntar för mycket med att vara mera offensiva vad det gäller sportsliga framgångar.
Det behövs en kort tid att förstora ett imperium men lång tid att bygga ett nytt.
Jag är inte expert på vad som cirkulerar i Arsenal. Men det är så det känns för min del.
Barcelona el Maestro!
2011-08-20 17:11
Afellay ska ingenstans.
Han ar en valdig bra truppspelare. Pep har fortroende for honom efter de insatser som han har statt for i den gagna sasongen.
De som ligger illa till, om nagon ska ut fran Barca, ar de spelare som inte har motsvarat forvantingarna. Jag tycker allvaligt talat att Fontas, Maxwell och nagon annan till, ligger mer illa till an Afellay. Afellay har presterat bra varje gang han har fatt mojlighet att spela. Pep belonar de spelare som inte sviker honom. Vi som har foljt honom vet om detta faktum.

Ni kan ta det som en ren spekulation om ni laser eller hor om att Barca ska salja eller lana ut Afellay. Det finns inte pa kartan.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-20 17:10
Hetfield

De Gea? njhaa...för ung än. I hans båda matcher med United har han gjort minst ett avgörande misstag. Han besitter inte samma pondus som en riktig stormålvakt.
Ersätt honom med Frey eller Lloris. Diego Alves, Shay Given, Akinfeev, Adler, Howard, Asenjo, Muslera och Stekelenburg är andra riktigt bra målvakter. Det är svårt att lista dom med tanke på hur lite man ser på målvakter eller ens deras lag.
2011-08-20 17:07
Topp tio:

1. Casillas
2. Valdes
3. Neuer
4. Reina
5. Buffon
6. Stekelenburg
7. Diego Lopez/Lloris
8. Handanovic
9. De Gea
10. Cech

Enough said. Jag skulle hålla Buffon högre om han hade spelat mer.

elbraco

Jag glömde bort Lloris och Frey är verkligen inte en världsklassmålvakt. Jag utgår även ifrån potential.
Barcelona tarrak
2011-08-20 17:07
Wenger må prata mycket om att ta ansvar för ekonomin, men i det här läget är hans återhållsamhet ett av de största hoten mot Arsenals finanser. Genom att inte spendera på spelarköp riskerar han klubbens medverkan i CL, både den här säsongen och framför allt nästa och det skulle bli ordentligt kostsamt. I ett worst case scenario så snackar vi missade intäkter på uppåt en miljard,. sett i det ljuset kan man verkligen säga att han spelar ett högt spel med klubbens finanser.

Lägg därtill att Arsenal är börsnoterat och vi skulle se ett rejält ras på aktiemarknaden också.
Hutch
2011-08-20 17:05
Cigge

Podolski sade i och för sig för ett par månader sedan i en intervju att han minsann trivs i Köln och inte hade några planer på att flytta. Han berättade att han gärna fortsätter där i en säsong till. Märkligt tycker jag, Podolski är en spelare jag upplever har stor potential och skulle kunna passa i en större och bättre klubb.
Barcelona Rambla~
2011-08-20 17:04
Arsenal borde gå all in för Luka Modric. Det är spelaren de behöver. Hade dessutom varit en grym boost för hela laget om de snodde honom framför nosen på Chelsea. Antagligen försent nu men om det samtidigt lyckats få Nasri att ändra sig och stanna hade de haft ett perfekt mittfält med ungtupparna Wilshere och Ramsey som alternativ. Ja Wilshere hade ju så klart kunnat vara på plan samtidigt som Modric och Nasri.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-20 17:04
Almunia, Pa Demba Touray (stavning? Djurgårdens målvakt hur som helst) och Isaksson är min topplista.

Nämen ärligt talat tycker jag att Joe Hart är en fantastiskt duktig målvakt som är lite underskattad. Neuer är också bra, jag vet att Niva håller han som världens bästa. Hade han spelat i en bättre liga tror jag han hade rankats som den bästa av en större majoritet.

edit: Samir Handanovic är också en favorit. En av världens bästa straffräddare, tror han är Serie A:s näst bästa straffräddare någonsin. Eller under en säsong eller något liknande.
Cigge
2011-08-20 17:03
1.70-ligan

Jag är ändå relativt säker att Afellay kommer att lämna inom en snar framtid. Han värvades främst tack vare sitt låga pris samtidigt som han sågs som en breddspelare. Ekonomiskt sett var köpet av Afellay riktigt bra, så det går inte direkt att klaga på värvningen enligt min mening.
2011-08-20 17:02
Cech? Han är så överskattad, sen hans misslyckade EM så har han varit helt usel. Sen blev det inte bättre med huvudskadan.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-20 16:56
Att låna ut Afellay till Sevilla hade faktiskt inte varit dumt, OM han nu får tillräckligt med speltid där.

Tycker dock att man inte bör låna ut Fontas.
Cigge
2011-08-20 16:54
Hutch

Håller med gällande vilka du tyckte var världens fem bästa målvakter: Casillas, Neuer, Valdes, Lloris och Cech. Därefter kommer målvakter som Cesar, Buffon, Reina, Hart m.fl.

Rambla~

Håller med dig fullständigt. Defour kommer säkerligen kunna utvecklas till något riktigt bra i Porto. För övrigt ser framtiden otroligt ljus ut för Belgien med alla deras talanger runt om i Europa.

elbraco

Visst hade Gignac varit ett alternativ, men han påminner enligt mig alldeles för mycket om Chamakh, som redan finns i laget. Remy däremot, tror jag hade blivit en mindre succé. Påminner kanske något om Henry i sitt rörelsemönster, utan att dra för stora jämförelser dessa emellan.
_____

Jag är relativt nyfiken på vad en spelare som Podolski skulle kunna tillföra i Arsenal. En spelare som vill framåt, som tar plats och som jag tror skulle passa bra i Arsenal. Vad kan Köln kräva för honom? Max €15M skulle jag tippa.
Annons: