/spanien/barcelona/forum/11086.aspx/spanien/barcelona/forum/11086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2011-08-18 20:37
Andreas V.V - J.Lo //

Hehe jo de förståligt..
Barcelona Barclasico
2011-08-18 20:21
på tal om matchen...
Falskare än Madrid finns inte. Att en tränare triggar upp sitt lag till att gå in fult och för att skada spelare är dagisnivå. Mourinho är den som startat allt detta och säger att Barcelona har domare med sig, att UEFA är med dem, att dem bör skämmas osv. Sedan har han sagt åt sina spelare att bete sig som rena skitstövlar på plan. Sylvassa bensaxar, armbågar som inte ens Buakaw han dra, tacklingar bakifrån som heter duga osv. Löjligt att ens försöka försvara gårdagens insats. Sen att David Villa slår på Özil, det ser jag som en reaktion av det som jag nämnt ovan, och inte en ACTION som bara sker ur tomma intet.
Barcelona nemo
2011-08-18 20:17
Är det någon här inne som bor i Barcelona ev. är i Barcelona nu och över helgen?

Pma mig!
Barcelona Rambla~
2011-08-18 20:08
Frodo

Det är annat när Messi vänder upp, drar några kvicka steg i sidled och snubbar som Xabi Alonso och Khedira ser ut att stå stilla.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-18 20:05
Alves.

Såg lite trött ut men kl var ju 03,00 så ganska logiskt.
2011-08-18 20:01
Andreas V.V - J.Lo //

Föresten hur såg Villa ut efter matchen han verkade tagen efter incidenten med Özil vid firandet eller va de bara jag som va nojig..

Blir så irriterad synd att jag inte kunde vara i Villas kläder bara någon min när Özil fick psyk utbrott som en sann madrista. Såna människor som Özil får krut när de mäker att den de bråkar med inte vill bråka.

Villa är ju ingen som bråkar de såg vi mot Inter när buridisso och hela gänget fick utbrott efter CL förlusten. Villa gick lugnt av planen fast att de såg ut som Villa blev stundtals provecerad av Inter.
Barcelona Frodo
2011-08-18 20:01
elbraco - Bojan y Thiago

På tal om Alves insats så har det blivit alltmer tydligt vilken one-trick pony Cristiano är nuförtiden. Han kan inte dra sin gubbe längre utan han är mer en snabb powerforward som gör en massa mål. Han försökte bara springa rakt fram mot hörnflaggan men misslyckades varje gång.

I framtida viktiga matcher mot oss gissar jag på att han spelar som nia då han dels inte kan ta sig förbi på kanten och dels inte jobbar hem vilket är farligt med tanke på hur offensiv Alves kan vara.
Barcelona nemo
2011-08-18 20:00
Gonzales_Barca

Helt sjukt att jag har alla de tröjorna (samma år för varje spelare), förutom Fabregas!

Någon som bor nere i Barcelona eller är där just nu? PMa mig gärna!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 19:59
Rätt så lustigt att Real Madrid har blivit moralens väktare när det gäller rasism osv. när de har en fascistisk historia.

Gonzalez_Barca

Härlig samling! Om jag hade varit där så hade jag armbågat mig förbi säkerhetsvakterna och kramat Keita, tackat honom för alla inhopp.

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-18 19:59
Hetfield

Dina två favoriter i länktips. :)

Plus en manita i nedre bildkant..
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-18 19:58
Vacker bild eller vad säger ni grabbar?

De 4 musketörerna, Xavi - Iniesta - Messi - Fabregas!
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-18 19:57
Eww, varför måste plastlagets fula märke vara på pokalen? Jag tror jag spyr.
Barcelonistas
2011-08-18 19:57
Mitt Madrid hat bara växer och växer och det gör det säkert hos många i Barcelona med. Katastrofala situationer kan uppstå om det fortsätter så här..
Barcelona nemo
2011-08-18 19:54
Andreas V.V - J.Lo

Bor du i Barcelona? Checka PM.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-18 19:52
En gif för den tröge som ännu inte fattat att det var Özil som börja bråket.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-18 19:52
Till er som. oförklarligt nog, tyckte Alves var dålig. Ni måste ha suttit och väntat på alla hans offensiva löpningar för defensivt var han ett monster!
2011-08-18 19:50
Blaugrana, slut tror jag. Såg ingen dvs.
Men jag köper i Oktober sen :)
Barcelona Frodo
2011-08-18 19:45
Titta på videon jag länkade. Özil och Villa utbyter inga ord. Özil viftar till Villa som svarar med en knuff i ryggen. Sen brakar det löst.

Dessutom har inte Özil uttalat sig om händelsen. En Real Madrid fansite citerade Özil vilket knappast är troligt med tanke på att de stora medierna fick nys om det. Att AS och Marca spinner vidare på fansitens bullshit säger mer om propagandan från Madrid.

Rasism, religionsfientlighet, doping, filmning och våldsuppviglare är några slagord som media i Madrid har försökt porträttera Barca med. Grundlösa anklagelser men om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger blir det som en sanning för vissa. Det är bara att se hur vissa idioter tror att en organisation som hjälper barn ligger bakom Barcas framgångar de senaste åren.
Barcelonistas
2011-08-18 19:42
Ronaldo9

Du ska nog inte snacka mycket redan glömt 1998 där ni vann cl tack vare ett offside mål mot Juventus?.

Är du alvarlig när du säger löjliga saker som att Uefa hjälper oss? Att man har tur med domslut har inget med Uefa att göra, tur måste man ha för att vinna så enkelt är det. Ibland får du domslut med dig, ibland emot dig.

2004 Åkte Barcelona ut mot Chelsea tack vare stora misstag av colina. Lampards mål var offside, och terrys 4-2 mål borde aldrig ha godkänts. Nu tar jag bara fram ett exp som Barcelona har fått domslut emot sig.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-18 19:41
Andreas V.V - J.Lo

Häftigt!
Fick du tag i en Cesctröja förresten, eller var dem slut? :P
Barcelona Denyo ©
2011-08-18 19:40
Ronaldo#9
Llla gubben
Du verkar inte veta mycket om er historia och bakgrund, Märks att du inte är påläst eller ens vet vad du pratar om patetiskt att se sådana fans som dig som har ursäkter för allt, precis som nedanstående skriver vi är ett bättre lag helt enkelt. Messi kommer skugga er historia i 100 år framöver :)
2011-08-18 19:37
Jah träffade Villa efter matchen, mer sympatisk och trevligare människa blir svårt och finna.

Aldrig att han gjorde det, bluff.
2011-08-18 19:29
Ronaldo #9 //

Chelsea vadå fattar inte, menar du att domarn hade innan matchen bestämt att hjälpa Barca? För isåfall är de jävligt konstigt att vi spela med en man mindre i 70 min utan anledning. För du kan absolut inte säga att Abidal förtjäna rött..

Rasistiska uttalanden hehehe snälla gå ingen kan ta dig på allvar här. Konstigt att marcelo som knappast kan anses som lugn ändå är lugn och sansad som att inget har hänt när Busi kallar honom apa.

Förstår mig inte på er Madristas hur i helvete kan man påstå något man inte är säker på? Då är man jävligt färgad..

Ta dina konspirationsteorier till Puertan där dom hör hemma. För ingen kommer köpa det. Vi vinner för att vi är BÄST svårare än så är de inte.Real kanske ska fokusera på vad de kan göra bättre istället för att kolla på varför Barca vinner.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-18 19:27
Ronaldo #9

Du säger att jag är patetisk vad fan är du själv då?

Att Barca fått fördelar i matcher, so? Det har inte fler lagt fått då menar du?
Barca har fått jäkligt mycket mot sig också, men det tycks ni pateriska Realfans och haters förbise...
Rasistiska uttalanden? Finns inga såna, bara Real som hittar på såna och sen skyller på att det var Uefa som gått ut med det.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-18 19:25
Ronaldo #9

Du är medveten om att det är Mou som satt ribban för nivån vi ser i matcherna va? Hans utspel och gråt i media fick inte riktigt den effekt han var ute efter.
Tvärtom synade Pep bluffen och sa, allright mr Porqué, two can play that game. Mou trodde säkert på allvar att Barca skulle lägga sig på ryggen och bli överkörda, men icke. Efter CDR är det Mous regler som gäller, och Barca visar att man, även där, är det bättre laget - och dessutom är sann sin spelidé.

Barca och Pep fortsätter utveckla sin spelidé, Mou kör på, på det enda sätt han vet, och har inte verktygen som krävs.

Du pratar om att skydda sitt lag? Ja, det gjorde han på ett väldigt smart sätt i Chelsea, men det han nu håller på med är bara patetiskt.
Världens bästa borde fatta bättre, kan man tycka.
Barcelona Rambla~
2011-08-18 19:24
Det blir bara mer patetiskt. Tur att David Villa ens har koll på vilken religion Özil tillber. Skulle knappast tro det. Nu börjar AS och Marca med sin kampanj. Någon sketen Madrid fansite sprider ryktet om Villa och Özils religion och nu försöker de få det till en sanning.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 19:23
Cesc med pokalen. Lite oroväckande att han har is på knät, men jag antar att det är för att vara på den säkra sidan.

Men jag tror att även Batman hade gått runt med is om Marcelo hade tacklat sådär.
Barcelona Rambla~
2011-08-18 19:21
Ronaldo #9

Det är ju du som inte vär vidare mogen. Dessutom inte den skarpaste kniven i lådan vad det verkar.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
Frodo

<3 ditt klipp.
Vad är det Iniesta frågar Cris?
David Villa #7
Nu har AS kommit up med '' nyheten ''
Annons: