/spanien/barcelona/forum/11083.aspx/spanien/barcelona/forum/11083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-08-19 17:20
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo

Så pep ska stå orörd efter en sådan vansines tackling ? Hur ni ser på saker och ting är bara sjukt mou har börjat allt för inget av det här fans innan han kom!
Barcelona Trippeln
2011-08-19 17:19
Alla vet att det är real madrid som har triggat upp denna stämning eller närmare sagt Mourinho den eviga idioten. Att Barca gnäller och förstäker i vissa situationer är logiskt ur alla möjliga perspektiv för att förhindra Real Madrids våld på planen.

Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo

Far åt helvete din inkompetenta förlorare.
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-08-19 17:15
Mojito

Det var ju Pep som började hoppa och gestikulera när Cesc vart fälld, det var han som triggade upp Barca bänken o spelarna, eller hur?

Trippeln

Du är ett större skämt!
Real Madrid RealAFF
2011-08-19 17:15
Criff -Llourinho //

jag säger inte att madrid spelade fult utan tufft. det är stor skillnad
Barcelona Trippeln
2011-08-19 17:12
Bry er inte om Madrid, hela föreningen är ett skämt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-19 17:08
Pep är sååå mycket större än Mourinho.
Det är Pep som tydligt försöker, och delvis lyckas, hålla tillbaka spelarna från bänken, medan Mourinho själv blandar sig i och får hållas tillbaka av en annan ledare. Det visar på vilken nivå dessa herrar befinner sig på rent humant. Sååå mycket större.

Angående att spelarna rusar upp från bänken är inte så konstigt då samma sak hände förra säsongen när Ramos totalt sparkade ner Messi när matchen redan var avgjord. Visserligen blev inte Marcelo lika grundlurad precis innan som Ramos blev - men ändå. People don´t forget.

Mourinho har startat något han inte verkar kunna slutföra. Så länge han är tränare kommer detta bara eskalera, och snart kommer någon att skadas på riktigt. Det är bara tragiskt att Mou fortsätter tala i media som att inget hänt och förväntar sig att "gammalt groll" ska vara glömt.

Det här har gått så långt att hälften av alla fans inte verkar komma ihåg ur allt startade.

Det finns ett talesätt som säger att man inte ska diskutera med en idiot, för man dras bara ner till dennes nivå och idioten vinner på erfarenhet.
Barca har valt någon slag medelväg, och det enda som känns konsekvent är att historien upprepar sig. Idioten fortsätter tjafsa, Barca fortsätter vinna.

Fan vad jag är glad att vi har Pep och inte teatertolken som tränare i Barca.

I övrigt har jag förståelse för att de flesta maränger försvarar sitt lags "beteende", men att man försvarar Mourinho är för mig en gåta.
Tydligt är att man blivit så kåt på att åter få vinna titlar att man tolererar precis vad som helst och gömmer sig bakom uttryck som "Äh, han gör det som en del i taktien".
Hur tycker dessa maränger att taktiken fungerar? Sådär va? Eller...?

Mourinho får gärna fortsätta spela martyr och göra sina uttalanden, men jag vet hur allt startade, och jag kommer aldrig glömma det.
Hutch
2011-08-19 16:55
Nyttig signing av At.Madrid. Efter försäljningen av Agúero handlar man nu in en anfallare av rang, Falcao. €40 miljoner rapporteras Falcao kosta och på vägen gör man även klart med mittfältaren Rúben Micael som dock omedelbart lånas ut till Zaragoza. Tidigare har man även gjort klart med Arda Turan. Detta Atletico ser man förhoppningsvis är uppe och nosar i tabellen.
5_Zizou
2011-08-19 16:34
Håller med att detta el clasico är mycket bättre än de tidigare el clasico. Det var mycket mer fokus på själva fotbollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-19 16:31
Tyckte inte ens den här matchen var så farlig om man jämför med alla andra clasicos. Vet inte varför vi diskuterar detta. Är det inte bättre att snácka om själva matchen istället?
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-19 16:19
RealAFF, Du svarade ju precis på problemet, Mourinho spelade fult, Barca kontrade med att förstärka.
Summan av allt är att Mourinhos fula taktik är roten till allt ont.
Försvinner Mourinho försvinner också den hatiska stämningen över El Clasico.
Barcelona petersays
2011-08-19 16:19
Verkar som Falcao kommer bli klar för Atletico, ska bli väldigt kul att se honom i La Liga. Men tyvärr är not Atletico, som alltid, numret för litet för att kunna utmana. Saknas kropp i både mittfält och försvar.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-19 16:18
Är man en psykopat om man filmar/hoppar undan för man inte vill få sina ben avsparkade? Detta börjar bli direkt befängt.

Tycker Frodo sa det mesta väldigt bra, dock sa han det med en vänlig ton. Något jag inte klarar av att ha när jag pratar med de-intellektuella individer med bekräftelsebehov etc.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 16:17
RealAFF

Jag har aldrig sagt att Barca varit änglar i den här matchen, men i jämförelse med hur Reals spelare och tränare agerade så är det bara patetiskt hur ni kommer in här och klagar på våra spelare.

Får jag fråga vad du tycker är värst, att några spelare i Barca överdirver situationer liksom era spelare gör eller att era spelare fullständigt brutalt sparkar ner Barcas spelare samt att ert lags tränare försöker peta ut ögat på Tito, vad är värst? Jag vet vad dem flesta skulle svara allafall.

Nej man ser inget om att Villa och Özil snackar innan, i videon som finns på Sport.es, börjar Özil knuffa Villa som sen knuffar tillbaka. Det är så bråket startar.

Försvinn ut hårifrån nu, detta är slutältat!
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-08-19 16:16
Barcelonistas

Jag tar inte en diskussion med dig som jag har gjort förut för att jag vet att du är en p12a som är totalt okunnig. Du är en av dom här på forumet som alla garvar åt. Verkar som att du sitter här på svenskafans 24/7, gör du inget annat om dagarna än att klaga på Real?
Barcelona Barca4eva
2011-08-19 16:15
RealAFF Lägg ner.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Els tres mosqueters
2011-08-19 16:14
Vi bör strunta i vad andra lag anhängarna har att säga i Barças forum. De visar tydligt att behöver oss. Vi behöver inte de. Vi ska vara stolta över Pep, en riktigt gentleman, stolta över att kunna njuta av Xavi, Iniesta och Messi de 3 bästa, stolta över att heja på ett lag som är en familj som inte behöver en galen cirkus för att dölja sig bakom. Låt de skälla, det visar att vi är på rätt väg. VISCA BARÇA
Real Madrid RealAFF
2011-08-19 16:11
Criff -Llourinho //

Visst är det en Mourinho grej men det är inte enbart han som gör det. De tuffa spelet kom vid 1-1 matchen i liga elclasico där man började anklaga varrandra för olika grejer. Mou visste att real inte var så bra så han kom med en tuff taktik och ert sätt förstöra den var genom att börja filma och förstärka och pressa domarna.

Här händer det något som jag tycker är fel. Alla börja skylla på real madrid och mourinho. Det är båda lagens fel och vissa här vill inte erkänna det. Messi är lika mycket svin som ungefär 95% av spelarna och tränarna i real och barca.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-19 16:06
Rogge.

Menar du att filmningar är värre och mindre sportsliga än brutala tacklingar?
Real Madrid RealAFF
2011-08-19 16:06
Blaugrana91 //

Du väljer att kalla real spelarna för psykopater och andra ord men du blundar för de era spelare gör. För de första vill jag erkänna att ni varit bättre än oss några säsongen. För de andra så kan jag säga att de fanns minst 20 idioter i båda lagen som förstörde. Låt oss säga att Villa inte förolämpade hans religon men du ser ju själv att allt börjar när Villa snackar med Özil och özil verkar itne bry sig då blir Villa arg och knuffar honom när han sedan vänder sig om och säger några ord kommer en fet jävla smäll. Att Marcelo och nästan alla andra spelarna på planen gör fel ser du när Ronaldo som är som hans bror inte äns bryr sig om bråket.
Barcelona Frodo
2011-08-19 16:04
Rogge

Barca filmade inte under de två senaste mötena. Vill du hävda det visar det bara på att du är villig att gå så långt som möjligt med din agenda.

Filmades det under våren? Ja, absolut men endast som en följd av Real Madrids brutala spel. Det började med ligamatchen där de försökte kapa ben. Därefter torskade vi CdR där domaren inte ville plocka fram det röda kortet. Hur tror du att laget reagerade då? Nästa möte var CL och man kunde helt enkelt inte vara pojkscouter längre och låta CL-titeln försvinna. Man gjorde ett medvetet val där man bekämpade eld med eld. Dock var dock inte samma eld som Madrid då vi inte har psykopater som Pepe i laget. Lösningen blev omringning av domaren, förstärkningar etc.

Filmades det i senaste matchen? Knappast. Den var hyfsad välspelad med några obligatoriska psykbryt från Pepe bland annat men sen skulle Marcelo få för sig att skada Cesc på övertid. Precis som Ramos gjorde när vi vann med 5-0.

Det stora ansvaret ligger hos Real Madrid. Världsmedian är överens om det men i avundsjuka lilla Sverige där råa överfall klassas som manligt är självklart Barcelona boven.

Att komma med bullshit som att Barca bara sysslar med osportsliga ageranden är tröttsamt att höra. Såg vi något av det i CL-finalen? Nej, där borde Valencia ha åkt ut och Uniteds mål blivit bortdömt men det är inget som man fått höra om i efterhand. Du griper efter halmstrån.
2011-08-19 16:02
RealAFF, sen fattar jag inte riktigt, Pep Guardiola har varit tränare i Barcelona sen innan Mourinho kom. Var det sånt här tjaffs då? Nej! Var där massa filmningar? Nej! Var där brutalt spel? Nej!
Allt detta tillkom när Mourinho tog över Real.
Barcelonistas
2011-08-19 16:02
Blaugrana91

Herregud vilket klockrent inlägg, håller med om precis allt.
Barcelona Woods
2011-08-19 16:00
Rogge

Menar du på allvar att Barcelona spelade så mycket teater i den senaste matchen? Du vet den som vi nu diskuterar. Din kritik må vara befogad i andra matcher i historien. I det här fallet tycker jag själv däremot att det var en match i princip utan filmningar och överfall tills Barcelona återtar ledningen med 2 minuter kvar.

Och ärligt talat. Överfallet av Marcelo sker dels fem meter från Barcelonas bänk, dels så är den jävligt ful. När det dessutom handlar om en spelare som har en skadehistoria och som precis anlänt för stora summor pengar. Är det särskilt konstigt att reaktionen från Barcelonas spelare och ledare blir som den blir?
Barcelonistas
2011-08-19 15:58
Real Madrid L riktiga ronaldo

Ursäkta men exakt vad gjorde Barcelona som var fel i matchen? Erat ständiga tjöt om att Busquets och Alves filmningar börjar gå till överdrift nu. Varken Busquets eller Alves filmar, utan dom förstärker situationerna och överdriver det hela bara. Jag kan förstå att Alves och Busquets förstärker situationerna när dom möter erat psykopat lag, då ni spelar hela tiden över gränsen utan att domaren gör något åt saken. När ett lag hela tiden spelar fult och övergränsen och domaren ignorerar detta så fortsätter laget att spela så, det är domarens jobb att sätta gränser vilket inte har hänt när vi spelat mot erat skitlag.
2011-08-19 15:58
Rogge, då missade du det andra mötet i ligan mellan Barca & Real, det första var 5 - 0 vinsten, sen därefter körde Mourinho sparka & spring fotboll. det var där det fula spelet tillkom. Sen i matchen därefter gjordes alla filmningar.
Sen dess tycker jag inte där har varit så mycket filmningar mer än vanligt under en match, några taktiska läggningar hit & dit från båda sidor.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 15:57
Här kommer man in och så ser man att halva forumet är nersmutsat av massa äckliga Realfans patetiska kommentarer...

Det märks så tydligt att Realfansen liksom psykopaten deras lag har som tränare försöker fokusera på andra saker än det faktum att dem återigen har förlorat mot Barcelona. Nu väljer dem att fokusera på att Barca ska ha filmat, trots att deras spelare också gjort det, sen väljer dem att älta det där gällande Özil och Villa och sprida falska påståenden om den händelsen. Jag skriver detta en sista gång, VILLA FÖROLÄMPADE INTE ÖZILS RELIGON, kan ni få in detta i era korkade huvuden?
Sport.es hade en video från matchen och där ser man att det är Özil som börjar det hela, han börjar knuffa på Villa, klart att Villa då knuffar tillbaka.

Verkligen komsikt hur dessa pateiska Realfans väljer att enbart fokusera på saker som Barcaspelarna ska ha gjort men totalt förbiser vad deras psykopater till spelare och tränare gör.

Svinet Marcelo sparkar ner Cesc brutalt, vem är så dum och går in med en sån satsning där? Matchen var i princip slut, totalt jävla onödigt. Ungefär som när Ramos sparkade ner Messi i 5-0 matchen. Efterblivna spelare som inte längre borde få vistas på en fotbollsplan.
Sen har dem ännu ett psykfall vid namn Pepe, den killen har en allvarlig störning och borde även han förbjudas att spela fotboll. Alla minns väl vad han gjorde mot en Getafe-spelare.

Att sen Realfansen anklagar våra spelare för att filma är bara ännu mer patetiskt...
NI har Angelina Di Marian i ert lag, jag tror inte jag behöver säga något mer, desutom filmar Marcelo, Pepe, Ronaldo (Även om det inte är lika mycket som förut i hans fall), så ni ska som sagt inte klaga på våra spelare om dem överdriver någon situation.
Sen är det så konstigt att Barcas spelare filmar i matcherna mot Real? Att dem överdriver situationer är ju som sagt inte så konstigt då dem vet att Realspelarna ENBART går in för att skada.
Såg ni att Barca filmade i CL-finalen mot United? Nej det gjorde man inte, för det var en fair match.

Sen att deras psykopat till tränare försöker peta ut ögat på Tito, verkar dessa pateiksa Realfans också förbise. Tycker ni att ett sånt beteende är normalt??
Vad hade ni sagt om Pep hade gjort så mot tönten Karanka??

Om det är nägot lag som agerat fult samt skämmt ut sig i denna match så är det Real, och det vet ni alla inerst inne. Dem kan inte utmana Barca om dem inte agerar fult.

Ni förlorade igen, fatta detta, ni är sämre, ACCEPTERA ATT BARCA ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN REAL!
Fatta detta och sitt inte och försök flytta fokus till massa annat trams. Nu kommer ni inte in här igen och ältar detta, vill ni göra det gör då det i ert patetiska forum. Okej?

Att ni sen sitter och önskar att Messi ska bli skadad visar vilka patetiska råttor ni är hela bunten, intressant att se att ni fruktar honom så mycket. Men det kan jag förstå iof. :)
Nu hoppas jag att man aldrig mer behöver höra ert patetiska snack om att Ronaldo skulle vara bättre.

Förresten hur ska ni Realfans ha det, det är nog bra om ni bestämmer er, ena stunden är Barca ett mittenlag utan Xavi och Iniesta och Messi är en nolla utan dessa två, sen plötsligt är Barca inget utan Messi, hur ska ni ha det? :)
Real Madrid RealAFF
1.70ligan/

Jag håller med dig om att filmningarna inte är lika många denna gång men de finns fortfarande kvar. De som jag syftade på lite tidigare var att messi först gör en gest mot real bänken och sedan börjar mucka med coentrao. den videon finns som länktips.

Rogge det är det jag snackar om många här inne tror verkligen att de bara är real madrid spelarna som startar allt tillsammans med Mourinho. Pep framstår hos vissa som värsta ängeln men man väljer att blunda för de han också gör

http://www.youtube.com/watch?v=UQUTAKNg9IY
Barcelona Barca4eva
Pep beordrade spelarna? Vilka teorier..
Rogge
2011-08-19 15:56
L.A.M

Jag håller med dig om den här matchen, det var bättre än vanligt på den fronten. Jag stör mig bara så oerhört på att inget av lagen kan låta domaren få göra sitt jobb. Marcelos tackling är ful, men om man bara kan undvika dessa masskonfrontationer efter var och varannan situation så skulle Marcelo få sitt röda och matchen gå vidare. Det är så det ska vara. Alla behöver inte gå in och markera att tacklingen var ful, domaren såg ganska tydligt vad som hände.
2011-08-19 15:56
RealAFF, om du märker så är Marcelo fortfarande kvar på planen när Messi gör den rörelsen med handen.
Med andra ord är det innan bråket.
Det var väl inte så svårt att lägga ihop?
Annons: