/spanien/barcelona/forum/11063.aspx/spanien/barcelona/forum/11063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-08-21 23:03
1.70-ligan

I Matas fall tror jag inte att det är pengarna som styr. Killen verkar ha fötterna på jorden och vill bli så bra som möjligt som fotbollsspelare. Han har ju snarare varit underbetald i Valencia men aldrig ställt till med problem. Hans första val var Barcelona men vi ville inte ha honom.
ponta p
2011-08-21 23:02
rågi - Kung M.Llorente!

Hur blir Valencia starkare av att tappa en startspelare?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-21 23:02
Kakas lön ligger väl en lång bit över Arsenals tak? Om de inte ens kan höja Nasris lön för att garantera att han stannar så har jag svårt att se de betala Kakas lön.
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-21 23:00
Någon som kan hjälpa mig med en sak?

Den här gyllende generationen 87 i barcelona innehöll Messi, Pique, Fabregas & Marc Valiente (vad jag vet). Men vilka mer spelade där som fortsatte spela och kom någonvart?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-21 22:58
Frodo

Money talks...

För övrigt sägs Kaka vara när Arsenal. Det gillar jag! Hade varit bra för både Arsenal och spelaren tror jag.
Barcelona Rodriiguees
2011-08-21 22:58
Chelsea behöver väl också mer än nr 10 än en Mata kan man tycka. Men ska bli kul att följa honom i träbensligan :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-08-21 22:57
Frågan är hur Mata tänker när han drar till Chelsea. Han är en intelligent spelare som gillar att spela snabba kombinationer. Chelsea kryllar av korkade spelare som inte har mycket annat än fysiken på sin sida. Att de har en massa egoister i laget som hellre går på avslut från dumma positioner än spelar bollen lär ju inte gynna hans spel.

Chelseas anglofiler verkar dock tro att de fått en ny Silva till ligan. Mata är en oerhört skicklig och ambitiös spelare men han är inte speciell som Silva.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-21 22:51
Jävla fitt-Marseille alltså.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-08-21 22:51
Alvés - Por Que?//

Jag tror Mata kan fungera bättre i Chelsea nu under Villas-Boas än vad han hade gjort under Ancelotti. Sedan måste man också "spend some fucking money" ifall man vill ha en spelare som Mata. Det gör ju inte Arsenal utan det är en klubb som satt sig själva i en obekväm sits på ett väldigt onödigt vis.

ponta p//

Dör ligan om den blir av med stjärnor trots att laget Valencia blir starkare?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-21 22:45
Läste nånstans att problemet kring Abidals nya kontrakt är de nya reglerna för skatter och utländska spelare. Att 48% av deras lön dras av, tills skillnad från de tidigare 24 procenten. Eller hur ligger det till?

Sjuk regel isåfall. Lär ju göra det svårare att locka utländska stjärnor till ligan.
2011-08-21 22:44
Jag kikade bara för jag har en trippel och har inget annat att göra. Men slutade nu, matchen sög. Nu fick dock St Etienne ett rött kort. Nu borde väl OM kunna få in en boll. För fan.
Barcelona DM1982
2011-08-21 22:43

Franska ligan är verklige trist, det händer att jag kikar på någon match då och då. PSG-Marsieille är hatmatchen i Frankrike men den brukar vara väldigt lam ändå. Kanske lyckas PSG få ihop ett lag kan vara intressant men annars är det ingen idé att kika på ligan.
2011-08-21 22:31
Sitter och glor lite på Marseille - St Etinne av anledning att jag har en etta med på min trippel. Maken till sömnpiller har jag inte varit med om. Så givet att Marseille inte vinner detta.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-21 22:15
Är ni uttråkade av Milan - Juve så är det Ronnie-show på TV4 sport.

R10 har gjort det enda målet hittills, och den nygamle landslagsspelaren ser hyfsat rapp ut, i alla fall med boll.

Edit: målet - http://www.youtube.com/watch?v=I6zK_xMQM1U
Barcelona Visca el barca <3
2011-08-21 22:13
Hur bra är Rodri som spelara någon som vet någonting om honom ?
2011-08-21 22:01
Den bästa värvningen av alla vi gjort, eller snarare agerandet på transfermarknaden är väl att vi har blivit av med Milito. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-08-21 21:59
1.70-ligan

Jo Zubi sa något i den stilen ja. ;)

Sen håller jag med om att man har gjort smarta värvningar till Barca B, blir intressant att följa dem kommande säsong.

Ser man till värvningarna man gjort till A-laget så tycker jag personligen att vi har värvat bäst av alla klubbar under sommaren.
Man få in två världsklasspelare i form av Cesc och Sanchez till "bra" priser, dessutom flyttar man upp Thiago och Fontas.

Kunde inte vara mer nöjd med årets värvnigar. :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-21 21:57
Tycker Barca slarvar en hel del med sin hemsida. T.ex. finns inte Rodri inlagd som spelare i Barca B:s trupp. Inte heller Isaac Cuenca.

Och om man tittar på Fabregas profil med engelsk översättning står det att han är 175cm, medan det på den spanska står 179cm. Enligt hans officiella hemsida är det den senare längden som är den korrekta (se länk)... knappast någon big deal, men det ser ju lite oproffsigt ut.

Troligen märker man detta felet när en riktig profilbild läggs in. Då dyker säkert också Rodri och Cuenca upp på Barca B:s sida.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-21 21:55
Länktips

Mata officiellt klar för Chelsea, helt fel val enligt mig då han skulle passa in perfekt i Wengérs spelsystem, men vi får se hur det blir med honom. Tror dock inte Valencia blir sämre ett dugg då dom har värvat Piatti som jag tror kommer bli bättre än vad Mata är just nu för den där Piatti det är en lirare det.
Barcelona Magicman
2011-08-21 21:54
ponta p

vart kan man se det ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-21 21:34
Andreu Fontas (21) and B player Marc Bartra (20) are the two preferred options of Betis to strengthen their centre back positions. [as]
ponta p
2011-08-21 21:33
Mata till Chelsea. Då dog denna liga ännu mer mwapmwap. Ska vi säga 30 poäng mellan 2an och 3an när säsongen är slut?
Barcelona Sano97
2011-08-21 21:32
Zlatan Muslimovic är Hundra ljusår från att bli en stjärna och att säga att Dzeko är kass är helt ologisk men däremot kan jag hålla med om att när inte är inne i matchen så ser han bara löjlig och loj ut.
Thiago en mi corazón!
2011-08-21 21:27
Någon som vet om Gampermatchen är flyttad?
Barcelona V-ås,aren
2011-08-21 21:25
Så snyggt yes 2-1
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-21 21:21
Blaugrana91

Exakt! Ser absolut ingen anledning att göra sig av med mer spelare nu. Jag tror Pep har full tilltro till alla spelare i truppen. Det är helt otroligt vilken klass vår trupp har. Vore korkat att förstöra det.

Sa Zubi så? :) Skönt att höra. Personligen gillar jag värvningarna man gör till Barca B. Smarta värvningar av "billiga" talanger som redan nu håller för segundan, men som även har potentialen för A-laget. Köps den där uruguayanske backen Polenta in dit, stärks även A-laget indirekt. Då har vi verkligen bredd på backsidan. Många intressanta namn som mycket väl kan ha en framtid i klubben.

... Det känns jäkligt bra faktiskt! Sällan, om ens någonsin, har barca haft en sådan trupp som i år. Både sett till kvalitet och bredd (Barca B). När Cesc köptes fick man även en jädrans stämningshöjare i laget. Man såg hur mycket det betydde för många av spelarna.
Nu längtar man bara tills säsongen drar igång och hoppas att att inget har ändrats till dess.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-21 21:18
Angående Afellay så är det som skrivs förmodligen bara en spin-off på ett rykte som uppstod i början av sommaren.
Afallays agent gick då ut och dementerade att man fått några bud eller förfrågningar på holländaren vare sig från Juve eller andra klubbar.

Känns som att tidningarna inte har något att skriva om nu när Cesc är klar...
Barcelona V-ås,aren
2011-08-21 21:14
Som jag har sagt tidigare Alves är så jävla bra
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-21 21:12
Vilken frispark av Seedorf! 2-0 till Milan.

Juventus är rätt så värdelösa. Taiwo, vilken lirare och helt fantastisk vänsterfot.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-21 21:07
1.70-ligan

Håller med, förstår inte varför folk vill att vi ska sälja spelare plötsligt? Förra säsongen var det väldigt många som efterlyste bättre bänkspelare och nu när vi har det vill ni att vi ska sälja då?

Nej detta är bara massa rykten, Zubi sa i samband med att Cesc presenterades att man nu är nöjd med truppen, allafall till A-laget. Så allt som dyker upp i tidningar är bara rykten, inget att älta.
Annons: