/spanien/barcelona/forum/11062.aspx/spanien/barcelona/forum/11062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-06 18:04
Grabbar, någon som vet hur Messi skötte sig i matchen mot Nigeria? missade den tyvärr pga jobb.
Barcelona Frodo
2011-09-06 18:02
1.70-ligan & L.A.M Nr 10

Sampers och Grimaldos vägar känns just nu mest öppna. Jag såg Samper mot Celtic och det kändes som att han slog bort typ 2 passningar under hela matchen. Romeu hade aldrig på allvar kunnat konkurrera med Busquets (vilket inte ens Masch kan) men jag tror att Samper kan det då han är en liknande spelartyp vad gäller touch, teknik, intelligens, tempo och passningsspel. Det är tidigt att spekulera men sättet han ger sig själv tid på är av allra högsta klass.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-06 17:59
Abbe.

Hade velat se båda faktiskt, det är så tråkigt att se spelare som inte spelar på sina ordinare positioner av någon anledning (syftar på Busquets). Det är Liechtenstein dom möter, inte Tyskland - ge Dominguez och Botia chansen för faan.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:59
det är inte påhopp ja är tröt på att höra dag in och dag ut att Real skulle ha bättre spelare på sin posetion. Vilket inte stämmer, vilket vi kan se på våra matcher som har spelats mott varandra.
Barcelona Hetfield
2011-09-06 17:58
Har ni inte klurat ut än att om man är Real Madrid spelare så har man fripass i laget? Det är ju så, huvudstaden särbehandlas.

Albiol och Arbeloa ska inte spela i ett landslag, de ska spela i isländska ligan.
Barcelona Abbe.
2011-09-06 17:56
elbraco

Albiol lever på en bluff. Vet inte hur han kan ha kommit så långt i sin fotbollskarriär med tanke på hur lite kvalitet han faktiskt besitter. Verkligen inget La Selección-material där.

Det är bara för VDB att slänga in Botía eller Dominguez. Jag menar, även om de är helt färska så möter man en blåbärsnation, så de skulle definitivt inte göra bort sig. Bara utvecklande för dem att få spela matcher av den här digniteten.

BarcaTroppes

Varför alla dessa jämförelser och påhopp? Onödigt då det förr eller senare kommer in en maräng som vill försvara sitt lag, och då vet vi alla hur det kommer att sluta.

Dessutom har Marcelo en grym säsong bakom sig, så att marängerna hyllar brassen är inte direkt fel.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:56
Det mest roligaste med Real Madrid är ju att deras supportrar vill tro att Marcelo är en av bästa vänster backarna i Världen. Vem finns inte när dom sa att Gago var en av dom bästa på sin posetion i världen?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-06 17:52
Alltså vad är det med Del Bosque, varför måste han hela tiden spela Albiol - Arbeloa. Ingen av dom är ju ens ordinarie i Real och båda är jättedåliga.

Saknar P&P...
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:51
L.A.M nr10 När du skriver Ronaldo menar du då R9? men du har inte med Cr7 ? han är bra. Tyker verkligen han borde vara med bland dom som har presterat
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 17:48
I modern tid(från 90-talet och framåt) så är det väl Zidane, Ronaldo och Messi som är kungarna. Just nu är det väl ganska lika, men jag är helt övertygad om att om inte Messi åker på en allvarlig skada så kommer han när karriären är slut vara världens bäste spelare genom tiderna. Ronaldinho kan jag tyvärr inte ta med då han hade sin peak i 3 säsonger, medan spelarna nedan har presterat jä,nt och ständigt. Räknar man toppnivå är dock han tillsamans med Messi.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-06 17:46
Försäljningen av Romeu var perfekt. När han har fått lite erfarenhet i CL och PL i de blåe så köper vi tillbaka honom om två år när Keita lämnar.

Jag är ledsen Hetfield, men i mina planer får du vänta två år till.

Olsson får spela idag, och Svensson är petad! Äntligen lite variation, tror Olsson kommer imponera.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 17:44
1.70-ligan

Oriol Romeu är en riktigt stor talang men han hade nog aldrig tagit en plats. Vi har Busquets som starter som bara är tre år äldre än Oriol, och dessutom Mascherano som är en helt suverän pivote. Men för Samper är det som du säger full fart framåt mot A-laget, bara han tar vara på chansen så lär han spela på Camp Nou inom en snar framtid.
Hutch
2011-09-06 17:42
BarcaTroopes

Den jämförelsen kan man dra när Messis fotbollskarriär är över. Han har fortfarande många år av toppfotboll kvar. Vem vet hur mycket han kommer att ha åstadkommit vid 32 års ålder. Just nu kan man inte riktigt göra en rättvis bedömning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 17:40
Frodo

Känns som en riktigt intressant spelare där också. Sjukt hur många talanger vi har på alla positioner i La Masía. Han är väl nästan perfekt ålder också för att ta över efter Busquets, sju år äldre. Så när Busquets blir lite sämre vid 33-34 års ålder är Samper 25-26, och efter att ha varit rotationsspelare i flera år så kommer han in i startelvan.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-06 17:39
BarcaTroppers

Varför levererade inte Ronaldinho lika mycket som Messi gör just nu?
Det beror väl på sättet som Barcelona spelar på just nu.
Kollar man sätt till bollinnehav och spelarna som finns i laget så är dagens Barcelona ett antal klasser (Om du frågar mig) bättre än dåtidens (Ronaldinho's tid) Barcelona.

1.70-ligan

Upp med Sampers = Hejdå Keita :) :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-06 17:38
Frodo

Den enes död är den andres bröd... Jag blev väldigt besviken när Romeu såldes,vmen samtidigt har jag också varit orolig för att denne Sampers framtid i klubben. Att han också tillslut skulle tvingas bort. Nu ser Sampers väg till A-laget ganska väl asfalterad ut. Som du säger, snart lär han flyttas upp till Barca B och fortsätter bara utvecklingen som den gör just nu (han ska ju vara en av de större talangerna om jag förstått rätt) kan han mycket väl komma att bli förstereserv bakom Busuqets på sikt. Såvida inte Romeu kommer tillbaka vill säga. Men det är också mer eller mindre upp till Samper. Bara han presterar tillräckligt bra ifrån sig lär han kunna hålla Romeu borta.. :P

Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:38
Men vem tycker ni är bäst då mellan R9 och Messi ? helt klart för min del messi, han har allt en fotbolls spelare drömmer om
Hutch
2011-09-06 17:37
BarcaTroopers

Det är objektivt. Jag personligen håller Messi ett snäpp högre. Jag finner det i varje fall inte otroligt att folk föredrar Ronaldinho, han var magisk. Men Messi är too much. Vad som är ännu mer otroligt är att han ännu bara är 24 år.
Barcelona Éluc
2011-09-06 17:37
I mitt tycke var Ronaldinhos underhållningsvärde snäppet högre än Messis i nuläget. Däremot vågar jag påstå att Messi som fotbollsspelare var snäppet bättre än Dinho under sina bästa dagar.

Angående diskussionen om vem som är den bästa passningsspelare så är de lite olika typer vad gäller den aspekten. De lite längre passningarna och krossarna var Ronaldinho bättre på, samtidigt som han inte riktigt var lika bra i kortpassningsspelet som Messi i nuläget är.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:36
FC Barcelona #10 -

- Vill inte få det att vara roligt men jag tycker verkligen att messi är en bättre spelare.
Ronaldinho var magisk visst! men han leverarade inte på samma sätt som messi har gjort nu dom här åren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 17:33
Hutch

Ja, galet bra. Tror till och med det kan bli ännu fler mål från anfallarna i år, då framförallt Villa kommer att vara bättre efter sitt anpassningssår. Även Sánchez lär ju spela mycket och det ökar kreativiteten i anfallet, och han lär också göra flera mål.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:33
Ja måste bara säga, Läste hela dagen igår och idag när en snubbe sa att Zidane är överskattad!
Jag håller verkligen med honom, vad hade egentligen Zidane, kommer man ihåg honom som fotbolls spelare så minns man att det enda han gjorde var att passa i sidled jämt och jämt.
Samma sak tyker jag med Ronaldo (R9) han var bra i barca och inter men inte i Real Madrid han vann igenting där. R9 har aldrig vunnit CL vilket Messi har gjort nu ett par gånger. Därför ser jag Messi som en bättre Spelare än R9
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-06 17:32
BarcaTroppers

Det är inte endast Real fans som tycker det.
Finns flera Barca fans som också gör det..

Och varför är det roligt?
Alla har sina egna åsikter angående vem som är bäst.
Barcelona Frodo
2011-09-06 17:31
Sergi Samper spelar som DM men jag har för mig att han tidigare spelat som CM. Han spelar precis som Busquets då han droppar ner mellan mittbackarna och styr spelet väldigt långt nerifrån. Han startade senaste Juvenil A matchen och det verkar som att han gått om mittfältarna födda 1994 och 1993 i Juvenil A.

Romeu lär inte bli köpt tillbaka om Samper fortsätter som han gör. Han går i Deulofeus takt just nu och dessutom i en gynnsam position. Om JDS lämnar så har han bara Gustavo framför sig i Barca B förutsatt att man inte köper in någon ny.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:30
Ja är inne på Puertans Forum asså dom är roliga, dom påstår att Ronaldinho var bättre än Messi
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-06 17:26
1.70-ligan

Defensiv mittfältare lik Pep Guardiola.
Hutch
2011-09-06 17:24
L.A.M Nr 10

Målmässigt så producerade Henry-Eto'o-Messi mer. 100 mål tillsammans. Villa-Messi-Pedro mäktade med 98 mål tillsammans förra säsongen. Helt sjukt.
Barcelona Frodo
2011-09-06 17:23
*Matchen spelades i Bangladesh och inte Indien.

*Samper och Grimaldo spelar inte med en äldre årskull. De är födda 1995 vilket är maxgränsen för U17 då de fyller 17 nästa år till EM/VM.

*Messi var återigen bäst på plan för Argentina. Det är synd att folk har bestämt sig för att hata honom i landslaget. Han står för typ 80% av allt framåt. Tråkigt att han får så lite tillbaka när han själv ger så mycket till sitt land och sina lagkamrater. Hur ofta får man se någon ge honom bollen i en bra position? Han får ju mer eller mindre driva bollen från mittplan för att vaska fram chanser till sig själv eller de andra.

*Demichelis är en katastrof. Att han tas ut och får starta är det första tecknet på inkompetens hos Sabella.
Barcelona Capitan Puyi
2011-09-06 17:16
"Sergi Samper (Juvenil B)
Innermittfältare, född 1995
För några månader sen kunde man i flertal engelska tidningar läsa att Wenger är ute efter den "nya Cesc Fabregas", nämligen La Masía-talangen Sergi Samper. Trots sin låga ålder har Sergi redan tränat med A-laget, och det sägs även att el Míster blivit imponerad av mittfältaren. Han påminner mycket om Guardiola själv vid sin positionering, utstrålning och ledarpondus. Precis som många andra Barcelona-mittfältare innehar Samper en bra passningsfot och är otroligt lugn i sitt agerande. Detta, i kombination med sin fina vision är han en mardröm att möta. Under matchen mot Celtic i NextGen-series kunde man på BackPage-twitter sida läsa följande kommentar: "The only thing midfielder Sergi Samper lacked was a big cigar." Denna säsong kommer den unge mittfältaren att skifta mellan Juvenil B och Juvenil A, och det är sannerligen ett namn att lägga på minnet.!"

Taget från 12 talanger krönikan
Barcelona Myrran
2011-09-06 17:13
1.70-ligan

Har för mig Sergi Samper är en Guardiola-kopia, inte helt hundra men det va det första som ploppa upp i huvudet.
Annons: