/spanien/barcelona/forum/11059.aspx/spanien/barcelona/forum/11059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2011-10-20 12:07
Bara jag som tycker att Messis frisparkar har blivit mycket bättre?
Atlético addeh
2011-10-20 11:37
Att Messi inte får straff när han blir trängd mellan två spelare där den ena fäller honom och den andra drar i tröjan är bara helt absurt. Undra vad som egentligen krävs för att vi ska få straff med oss.

Det verkar som alla försöker gå emot oss på alla möjliga sätt.
Barcelona Barca4eva
2011-10-20 10:35
"Xavi the king!", lite fler tecken kan du väl använda...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi the king !
2011-10-20 09:38
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Tycker du förklarar det helt rätt visst snyggt att Messi gör som han vill på plan chippar målvakten och det men tycker vi borde sätta dit våra lägen det kan kosta oss om vi inte gör mål spelar ingen roll om vi kontrollerar hela matchen vi såg det mot Milan därför vi måste göra mål och inte bara leka framför målet. Dock tycker jag att det är tråkigt att dom inte ger Thiago chansen nu när fabregas har varit skadad med borde han fått hoppa in tycker jag !
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-20 09:09
Villas avslut var i alla fall distingt. Sen måste jag hylla hans förmåga att benda in bollen i ett av hörnen. det blev inget mål på det viset igår men han var nära... Enligt mig äre få i världen som är bättre än Villa på just det
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-10-20 07:42
Ett problem som jag märkt att vi har är att i varenda bra läge/friläge då ska målvakten rundas varenda jävla gång..fan slå in boll jäkeln. (pedro igår blandannat), Messi det är snyggt när du chippar över målvakten och du lyckas ofta med det, men bli lite mer distinkt i avsluten när du har chansen. Det gäller även framför allt pedro, som har en jäkla bössa men uttnytjar inte den fullt ut...

Aja har aldrig sett en match med så många bra lägen med ett resultat på 2-0..
4-5 mål vore godkänt men i underkant.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-20 02:21
När t o m Marca undrar hur Messi inte kan få med sig straffar så inser man att man har ett problem.

Marca skrev om det efter Santander-matchen och ikväll skriver de också om det. Den här gången valde Messi att stå upp för han vet att han ändå inte får med sig straff. :)

Tycker att han bevisar ikväll att han inte filmar. Ramlar han så är han träffad. Hoppas det blir en läxa för domarna i framtiden. Enda storstjärnan som faktiskt inte filmar och han straffas för det. Löjligt!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-10-20 01:11
Grabbar är det någon som har lust att lira lite fifa 12 på ps3?
Barcelona Larsson1333
2011-10-20 01:02
Jag anser att vi har bättre spelare som kan fylla hans plats, att han är överflödig.

Tjatet om att han ger en extra dimension i huvudspelet osv orkar jag inte med längre, vi kan istället ha en spelare som behärskar passningsspelet bättre och får det att flyta vilket är det viktigaste för mig.
Barcelona Essienesque
2011-10-20 00:34
Larsson1333

Varför vill du skicka Keita så långt bort det går? Vad har han gjort för att förtjäna det? Trött på allt obefogat hat Keita får utstå, när han gång på gång föregår med gott exempel för truppen genom att aldrig klaga och alltid jobba hårt. Antar att han inte har gjort tillräckligt många överstegsfinter för din smak, eh?
Ryo Miyaichi !
2011-10-20 00:20
Kollade precis på highlights från eran match... Messi kunde gjort ett par galet snygga mål =P shit
Barcelona Larsson1333
2011-10-19 23:42
Känns som att två hemvändare till sommarn vore det bästa, både Romeu och Botia, och så skickas Keita så långt bort som det går, Anzhi kanske kan vara snälla och hosta upp ett par miljoner för han!
Atlético addeh
2011-10-19 23:39
1.70

Samper har förvisso imponerat stort i Juvenil A samt U17-landslaget, men att han ska kunna konkurrera med Romeu om ett par år känns osannolikt. Speciellt med tanke på den erfarenhet den sistnämnde besitter vid den tidpunkten.

Kanske kan din önskan om att få hem Romeu ändå slå in! Fast han skulle få extremt svårt att platsa, hur bra han än vore i Chelsea. Då är frågan vad han själv vill och värderar högst.
Atlético addeh
2011-10-19 23:38
Barcadinho

Håller med dig. En Alexis att slänga in sista halvtimmen hade varit guld att kunna slänga in i sådana här matcher. Nu fick förvisso Cuenca ett par minuter, men han hann väl inte uträtta särskilt mycket. Känns ändå som signalerna är tydliga från Peps sida att han är nummer ett av ungdomarna på anfallssidan när det gäller kön till A-laget.

elbraco & El Soap

Hade Pep fått bestämma hade han väl gjort gett Keita nummer tio och kaptensbindeln, samt gett honom hederspresidenttiteln på en gång.

Tyvärr är jag inte övertygad om att Keita kommer lämna nästa sommar heller. Fast det klart, är det något som håller Pep kvar så...
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-19 23:38
Hoppas klubben köper en billig spelare i Vinter transferfönstret. Likt den summan vi fick Affellay för. En försvarare behövs verkligen.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-19 23:37
Keita börjar få mindre o mindre speltid, känns det som. Han byts nu in oftast bara sista 20.
Han är kanske på väg att slussas bort steg för steg. Kanske.
Han kommer också vara borta drygt 5 veckor pga afrikanska mästerskapet.

(godnatt)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-19 23:35
Oriol Romeu - 4
Helt lysande första halvtimmen. Vinner tillbaka mycket boll och slet på bra. Var den som byggde upp spelet kring Torres första mål. Var väldigt tuff i närkampsspelet och vårdade bollen. Mycket spännande spelare.

Nu är det fanimej annat ljud i källan.
"åhneeej, en spelare från Barcelona, han måste vi tycka illa om av principskäl."

gött att han täppte till käften på anglofilerna.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-19 23:32
Kul att läsa här att ni tycker Romeu var bra idag. Hoppas att jag hinner och se matchen på repris nångång. Viasat brukar köra med många repriser.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-19 23:27
addeh

Håller med dig ang Romeu! Hoppas bara att klubben verkligen utnyttjar den klausulen i så fall. Förtjänar han att komma hem ska han få den chansen, precis som Pique och Cesc. Det kommer ju bli en plats ledig då Keita inte lär stanna mer än två säsonger till. Sen får Romeu och Samper göra upp om vem får den
Barcelona El Soap
2011-10-19 23:23
Keite lämna!? Finns det ens på kartan? ;)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-19 23:23
addeh

när keita lämnar? har du inte hört? keita ska efterträda pep och bli spelande coach upp emot 40-års strecket.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-19 23:22
Barcadinho

Håller med! Längtar till Cesc och Alexis kommer tillbaka. Då har vi vapen att ta till när spelet går i lås eller bollfan helt enkelt inte vill in.. :) Sen hoppas jag att Cuenca/Rafinha kan fylla ut Afellays frånvaro helt OK så att vi inte tappar en spelare helt. Lyckas någon av dessa göra bra ifrån sig (och få chansen!) kan vi nog snart ha en lika bred och fin trupp som vi på pappret hade när säsongen drog igång.
Atlético addeh
2011-10-19 23:21
Bra match spelmässigt, men oflyt med målskyttet, framför allt för Messi. Tre poäng var dock viktigast.

Det finns många som förtjänar beröm, men Iniesta, som var bäst på plan, och även Villa, får en extra guldstjärna. Jag behöver väl inte ge någon större motivering till den förstnämnda, fullständigt briljant matchen igenom. El Guaje å sin sida slet och sprang hela matchen och fick även kröna insatsen med ett mål.

För övrigt kul att det går så bra för Romeu i Chelsea. Nu när Mascherano totalt blivit omskolad till mittback behövs ju en backup till Busquets när Keita väl lämnar eller lägger av.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-19 23:17
Det var lite tråkigt att inse att vi inte hade någon anfallare på bänken som kunde slängas in för att försöka ändra lite på saker och ting.
Defensinven idag och backlinjen var felfritt. Vi bjöd inte på galna backlängespassningar eller billiga frisparkar eller hörnor.
Men anfallet körde fast. Pedro var totalt ofokuserat och Villa var rätt borta vissa stunder.
Det skulle kunna vara skönt att ha Alexis, Afe eller Cesc att kunna slänga in när båda yttrarna inte funkade riktigt bra, särskilt Pedro..

Pep kunde förstås slänga in Thiago och flytta upp Inietsa. men Iniesta är inte en typisk anfallare som är vass på avslut, även om han gjorde ett mål idag.
(skönt för honom att sätta in målet med vänster. han drog en underbar vänster sist mot Racing i stolpen och blev besviken då).

Milan har nu två raka borta matcher i vår grupp. Jag har en känsla att de kommer tappa poäng. Men vår "retur" matchen mot Viktoria blir nog inte lätt heller
----

Boateng mål var otroligt, helt fantastiskt. Jag kan inte bestämma mig vad som var mest läckert, skottet eller mottagningen. Sjukt snyggt hur han tog emot bollen ner på gräset. Ett tekniskt nummer av högsta betyg, alltihop.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-19 23:08
en video om hyllningen till xavi för hans 549e match!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-10-19 23:06
Härligt Valencia.. Förlora just ungefär 4k på er :( för helveeteee!
Barcelona Blaugrana91
2011-10-19 23:01
Quique Pina (Pozzo family advisor): "Alexis Sanchez price was 43 million euros". (Barca claims 26 + 11,5 million)

Hmm??
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-19 22:58
Fan vad kul för Oriol! Vill att han ska lyckas och att vi inte ska glömma bort vår återköpsklausul isåfall
Barcelona XAVI6
2011-10-19 22:57
Jag menar keita.
Barcelona XAVI6
2011-10-19 22:57
Barca borde hämta tillbaka romeu när keta slutar!
Annons: