/spanien/barcelona/forum/1105.aspx/spanien/barcelona/forum/1105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
9/3/2016 15:26
@neymar JR:
Visst kan det uppfattas som ett kontroversiellt inlägg om Messi från min sida, även om han är bland mina absoluta favoritspelare. Men detta är bara något som man krasst konstaterar faktumet och ingenting annat. Självklart vill alla spela fotboll, men innebär det att man ska åka till landslagssamling skadad och därmed trotsa klubbens rekommendationer att vila upp sig? Hade det varit lika acceptabelt om Rakitic, Alba, Umtiti o.s.v. gjorde likadant? Förmodligen inte.... Att en småskadad Messi ska vilas i två lätta matcher, även om det är för hans eget bästa, är jag mycket tveksamt att det ens kommer ske i.o.m. att argentinaren vill spela hela tiden. Något som påverkar honom och framförallt oss negativt i längden.
Barcelona Blaugrana91
9/3/2016 15:10
Vlom Ingen är större än klubben FC Barcelona, nej inte ens Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
9/3/2016 15:09
Varför går det inte att citera längre???
Barcelona El Pistolero #9
9/3/2016 15:03
Vlom "Tyvärr så är Messi långt mycket större än FC Barcelona" Ursäkta?
Barcelona Blaugrana91
9/3/2016 15:00
[QUOTE=Vlom] Tyvärr så är Messi långt mycket större än FC Barcelona så man kan räkna med att se hans namn i startelvan mot Alaves
Barcelona neymar JR
9/3/2016 14:52
Vlom Jupp fotbollens största stjärna genomtiderna och den bästa betalda, som gör allt för att spela fotboll vill du vinkla till något negativt. Messi styr klubben genom att vilja SPELA fotboll....
Vlom
9/3/2016 14:42
@Smogen:
Vi kan få ett bra start i CL även utan Messi... Det ideala vore om Messi vilades helt under bägge matcherna så att han blir fullt återställd borta mot Leganes. Tyvärr så är Messi långt mycket större än FC Barcelona så man kan räkna med att se hans namn i startelvan mot Alaves & Celtic.
Barcelona Blaugrana91
9/3/2016 14:39
Det är störande att Messi åker iväg och spelar trots att han känner sig skadad. Visst förstår att han vill bevisa något för Argentina, men han borde ändå veta bättre vid det här läget. Barca bör sätta ner foten så att Messi förstår att han måste vila ibland, speciellt om han känner sig halvskadad. Nu verkar det ju inte vara någon större skada, men kan ju faktiskt bli om han fortsätter på samma sätt. Så oavsett om Messi känner sig ok inför matchen nästa vecka så ska han vila. Paco kan få kastas in i hetluften direkt.
Barcelona Smogen
9/3/2016 14:36
Gör väl inte så mycket om Messi missar nästa ligamatch, är ju hemma mot Alaves. Vi bör kunna vila fler spelare. Däremot är det ju hemma mot Celtic 3 dagar senare. Känns viktigt med en bra start på CL matcherna, så där bör han ju helst kunna spela.
Barcelona BARCA-més que un club
9/3/2016 14:33
II Barça II

Fifa är avundsjuka för Barca skrev för Pes, Pogba har bättre skills än Messi hahaha vilket skämt alltså 5 star på Pogba 4 på Messi säger en hel del hur fifa skämmer ut sig .
Barcelona papillon
9/3/2016 13:59
Carles5

Tack för all info, uppskattas.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona II Barça II
9/3/2016 13:47
EA "straffar" Messi för att han inte förlängde kontraktet med de, det är därför han får sämre stats än Ronaldo.
Vlom
9/3/2016 13:19
@Blaugrana91:

Knappast säkert att det blir så fallet, Rodrigo är #9 och även Santi Mina gör sig väldigt bra ifrån sig på den positionen också.
Barcelona Carles5
9/3/2016 12:58
Förresten: om ni ska vara där ett par dagar, så rekommenderar jag varmt att ni går på Camp Nou Experience. Där går man runt på hela Tribuna-läktaren och får se massa häftiga saker, allt från omklädningsrum, mediarummen, spelargången får man gå igenom ut till avbytarbänken och upp till båsen som sitter i taket för radio och tv-sändningar. och så går man igenom museet som är riktigt häftigt med alla bilder, videos, och alla CL-bucklorna, gamla spelares skor och kläder och så klart Messis del i museet med alla hans guldbollar mm. Helt klart en must see experience. Jag kommer definitivt gå den igen nästa gång jag åker till Barca :)
Barcelona Carles5
9/3/2016 12:49
[QUOTE=papillon]Carles5 Har Lateral läktaren på andra etage inget tak eller fungerar tredje etage som tak? Högst upp på tredje etage är nog uteslutet. [/QUOTE] Nej precis, endast tak på Tribuna (i några år till innan ombyggnaden iaf :) ). men sitter du tillräckligt högt upp på första eller andra etaget så fungerar ju det övre etaget som tak. Men det är inte så viktigt. brukar inte regna särskilt ofta där vid den tiden. Men där är många rader på första etaget som är under etage 2. det etaget är väldigt djupt.
Barcelona Nemesis 10
9/3/2016 11:35
Det verkar som att både Messi och Gomes flyger tillbaka till Barcelona pga skador. Hoppas båda återhämtar sig ordentligt, Messi kan inte spela varenda match längre och någon måste få in det i hans skalle.
Känns som det är en tidsfråga innan han åker på en långtidsskada, må det aldrig ske.
Barcelona enkos
9/3/2016 11:16
Vlom

Har han lämnat landslaget ? Vad brukar ta en sån behandling och vad är chansen att han missar ligamatchen om en vecka ?
Vlom
9/3/2016 10:50
@enkos:
Messi spelade skadad även under matchen. Klubben bad argentinaren att han inte skulle åka väg till landslagssamlingen, men han sket i det. Hade det varit någon annan, hade spelaren i fråga blivit oerhört kritiserad för det. Messi är redan på väg tillbaka till Barcelona för att genomgå behandling.
Vlom
9/3/2016 10:38
Och på tal om FIFA-spelets usla rating...

West Ham spelaren Dimitri Payet: 87 i passning

Leo Messi: 86 i passning.
Barcelona papillon
9/3/2016 10:36
Carles5

Har Lateral läktaren på andra etage inget tak eller fungerar tredje etage som tak? Högst upp på tredje etage är nog uteslutet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
9/3/2016 02:55
Barcelona Carles5
9/3/2016 02:40
[QUOTE=papillon]Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren? [/QUOTE] Jag har sett ett antal matcher från bägge läktarna och mitt tips är väl att sikta på platser på nedersta etaget i mitten ungefär (blir som att ha tak då man sitter under det andra etaget). då sitter man riktigt nära men har ändå en riktigt bra vinkel över hela planen. Eller sitta i mitten eller längre ner på andra etaget. Men läktarna är så pass branta så man sitter ganska nära och får en bra känsla oavsett var man sitter egentligen. Högst upp på tredje etaget är kanske lite väl långt bort då man är ca 85 meter bort från planen.
Barcelona Carles5
9/3/2016 02:35
[QUOTE=papillon]Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren? [/QUOTE] Tribuna är huvudläktaren med tak Lateral är den stora läktaren på långsidan med 3 etage. (Tribuna har också 3 etage förvisso men tredje etaget har endast 4-5 rader och är lite för högt upp imo)
Barcelona papillon
9/3/2016 02:09
Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren?
9/3/2016 01:21
Barça is concerned about the physical condition of Messi who is suffering from discomfort. [Sport] #fcblive
Barcelona Shanghai
9/3/2016 00:53
Jag minns att efter att Messi hade gjort 4 mål mot Arsenal i kvartsfinalen var det flera journalister och legendarer som rankade honom som tidernas bästa och han var enbart 22 år (!).

Egentligen det finns inga superlativ att beskriva hans elegans på planen. Han är en artist av rang som strålar allra mest bland de som går omkring honom på planen. Att jag skulle beskriva hans elegans skulle ta evigheter.

Till Cristiano Ronaldo återigen, det är som ni säger - sociala medier har lyft honom till skyarna vilket stämmer galant.

Cristiano Ronaldo är en bart en målskytt. Jag sade det för någon vecka sedan, utan hans näsa för mål hade han sålt gurkor och tomater på Kvibergs marknad.

Han är som sagt en begränsad spelare.

Vad gjorde han i CL att han ska lyftas så högt? Målen kom mot; Malmö, Shaktar Donetsk, Roma och Wolfsburg. När det gällde mot PSG, City (även om sist var kassa vid den tidpunkten) och Atlético de Madrid var han spårlöst försvunnen.

I EM då? Han blev ärad så mycket att man fortfarande ställer sig frågan; "Vad gjorde han under EM som vi alla tittare missade?

Island, Ungern, Kroatien, Polen och Frankrike. Han uträttade noll. Det enda var som han gjorde var mot Österrike (2 mål) och Wales (1 mål).

Och se hur mycket de lyfter upp honom när han inte ens förtjänar det.

I CL var det Casemiro och Bale de viktigaste finalen.

I EM var det Joao Mario, Nani och Renato Sanches som var de stora faktorerna.
Barcelona Skurhink
9/3/2016 00:48
Jag vill ta upp en grej angående Ter stegen, vet inte om det bara är jag som känner en onödig oro? Jag lägger inte någon större vikt vid att studera målvakter! Men har reagerat på att han ofta står helt stelfrusen vid direkta frisparkar! Det är något som gör mig jävulskt skitnödig då vi ofta har Masken i backlinjen!
Barcelona Reymar
9/3/2016 00:26
Har man någon som helst kunskap om fotbollen så kan man väl inte påstå att Ronaldo är bättre än Messi? Som att jämföra Maradona (magiker) med Inzaghi (måltjuv) den ena må göra mer mål men i slutändan är det klassskillnad mellan dom.

Nog om Ronaldo, Daily mail har rangordnat dom 50 bästa Barca spelarna genom tiderna och listan är minst sagt skrattretande..
Barcelona Nemesis 10
9/2/2016 23:57
Jag gillar inte heller att diskutera Ronaldo vs Messi för det leder ingen vart, dock vill jag endast poängtera att något man kan glädjas åt är att dom flesta tränare, spelare, stora profiler, ja dom som kan sporten och fotbollshistoria håller Messi högre än Ronaldo. Senast det här året fick Ronaldo (den riktiga) och Mourinho ta ut sina bästa elvor genom tiderna och ingen av dom hade Cristiano med men Messi fanns med i bådas elvor. Som jag alltid har sagt, Ronaldo jämförs med Messi medans Messi jämförs med Pelé och Maradona och det säger allt. Ronaldo är bland tidernas bästa målskytt/poacher och det stannar där, han har inte dom där magiska stunderna av briljans i matcher som får tiden att stanna en stund utan han har sina mål och sin statistik som han själv alltid refererar till. Vi alla minns Messi mot Bayern, Messi mot Bilbao i cupfinalen, Messi mot Real när han skickade ut Mourinho från CL, Messis hatrick mot Real som 19 åring, Messi mot Arsenal, Messi mot City, Messi mot Milan när vi gjorde en remontada, ja det finns hur många magiska prestationer av honom som helst där han har dominerat matcher från minut 1 till 90+ och producerat ren magi ! Vi får hålla ut ett tag till men jag är ganska säker på att när båda har lagt skorna på hyllan så kommer Messi få det erkännandet han förtjänar. Här är några av mina favorit Quotes :) Cassano (AC Milan) – “Messi is the best player in the history of football, and that’s why I prefer Barça over Real Madrid.” Wayne Rooney (ManUnited) – “Messi is a Joke, for me the Best Ever!” Arsene Wenger (Coach, Arsenal) - “Who is the Best Player in the World? Leo Messi. Who is the Best Player Ever? Leo Messi!” John Terry (Chelsea) - “For me, Lionel Messi is quite clearly the best player ever. It’s a pleasure to pit myself against him and when I finish my career it’s something I can look back on and know I’ve tested myself against the very best.” Roy Keane (Ex ManUnited) – “I was a big fan of Maradona growing up and of the current crop Ronaldo is good but Messi is the best I’ve ever seen. I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” Thiago Silva (Brazil) - “Messi is a special player, certainly the best attacker I’ve played against to date, but I think comparing players from different generations is difficult. All I know is that he’s spectacular and already is definitely among the best ever.” Ruud van Nistelrooy (Ex Real Madrid) – “Messi is on a different level. The fact he is doing what he is year after year says that he is the best of all time.” Filipe Scolari (Ex Coach, Portugal) – “The only bad thing about Ronaldo’s life is Messi. If it was not for him, Ronaldo would be the best player in the world for five years in a row.” Raul Gonzales - "I will have to say Messi and I also had the opportunity of playing with Zidane, Ronaldo, Beckham, Figo, Cristiano, but Messi is the best. He makes the impossible looks easy" Luis Figo - "For me, to watch Messi play is a pleasure – it’s like having an orgasm – it’s an incredible pleasure." Ray Hudson - "They tell me that all men are equal in God’s eyes, this player makes you seriously think about those words." - Football commentator" Franck Ribery - "Messi is class. There is him, and then there is the rest. What he does is extraordinary." Gary Lineker - "Fella’s a genius. Best ever by a distance in my life time. Never really saw Pele… Souness, Gullit, Venables and now Rooney agree Messi is the best they have seen. He plays a game with which we are not familiar." Zlatan Ibrahimovic - "Messi does not need his right foot. He only uses the left and he’s still the best in the world. Imagine if he also used his right foot, Then we would have serious problems." Som sagt listan kan göras längre, det är bara att söka "Messi quotes" på google. Sov gott bröder och systrar! :)
9/2/2016 23:50
Problemet är att folk har egna åsikter om saker man inte ens har koll på. Fotboll, världens största sport så ska självklart vartenda individ ha sin egna självsäkra åsikt o tycka till när man ser typ tre fotbollsmatcher per år, men man läser vad media skriver dagligen o kollar livescore, låter sig luras där. Ser ni problemet? Går in på livescore o kollar RMs resultat "Oj Ronaldo med ett mål, imponerande" Går sen o kollar Barças resultat "Ännu en match där Messi inte gör mål, Ronaldo imponerar men Messi gör ingenting" Men verkligheten är att Messi legat bakom alla Barças mål men det står inte på livescore o skrivs inte om i media för ja, han gjorde inte mål eller assistera. Ronaldos mål kom i slutet på matchen när RM redan ledde med 3-0 o han gjorde knappt något matchen igenom förutom att stänka dit ett oviktigt mål men han hyllas alltså mer än Messi. Folk bildar sig en felaktig åsikt när man inte har koll alls, utan låter sig luras av media o livescore. Är det livescores fel? Nej det är individens som tror sig veta när man knappt ser på fotboll. För helvete, det finns folk som tror att Iniesta är slut för hans assist eller mål inte dyker upp på livescore. - "Iniesta är verkligen slut" "Kollar du på Barça vecka in o vecka ut?" - "Nej men Iniesta är ändå slut för han gör inte mål eller assisterar" Hade man kollat så hade man sett hur Iniesta dominerar på mittfältet men icke. Illa!
Annons: