/spanien/barcelona/forum/11046.aspx/spanien/barcelona/forum/11046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-22 21:38
barceta

jag vet? :P tror det var du som missförstod mitt inlägg annars!

Synd att Sanchez står över, hade velat se han spela igen.

Eluc

Hamsik, Cavani, Lavezzi, Cannavaro (paolo, inte fabio - brorsor) spelar ju så rätt många är ordinarie iaf. Vet inte om de mer okända namnen dock. Såg inte Napolis elva heller :)
Barcelona Man1
del piero

Månadens spelare? sånt finns inte på barcas hemsida? vad försöker du säga?
Barcelona Rambla~
Före en viss Messi som sen lipade till Pep. LOL

Villa gjorde fler mål än Zlatan. Du har fel redan där.
Barcelona DM1982
2011-08-22 21:37
Éluc

Det ska, vad jag vet, vara deras starkaste uppställning.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara & Alexis Sanchez<3
2011-08-22 21:37
hur många förändringar kmr de ske ?
Barcelona thiago alcantara!
2011-08-22 21:36
tja alla barca älskare ! är en ny användare här, älskar barcelona mer än allt ! deras ungdomsakedemi är för grym. liksom som just nu mot napoli, rätt många spelar från barca b är är högst runt 22 år , och en sak barca är bra på är att lugna ner ungdomarnas nerver, inge misstag och spelar strålande ! så kul, kan knappt vänta hur barca kommer se ut om 5-6 år , ! hoppas jag får nåra välkomande här :) framför allt så e vi alla bröder ! MES QUE UN CLUB!!
Barcelona Piquénbauer
Förstår inte hur man kan hålla på klaga på Villa hela jävla tiden. Det här är killens andra år han kommer säkert avgöra de stora matcherna för oss i år ska ni se alla som tvivlar.
Villa är de stora matchernas man!

Låt mig påminna om alla Henry hatare efter hans första år i Barca. Någon som minns vad han lyckades med andra året när han fick grepp på spelet, laget och vad pep ville?
Barcelona barca111
Gerard deulofeu borde ha fått platsen istället för kiko, den först nämnde är så pass mycket bättre!
Barcelona Éluc
Någon som är mer insatt i Napoli än vad jag är och kan tala om huruvida denna elva är i förhållande till deras starkaste?
Barcelona tarrak
Måste säga att det är en förolämpning mot det här forumet att komma in under brinnande match och diskutera något så totalt ointressant som Zlatan. Hellre Ezquerro i så fall, han såg åtminstone rolig ut.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-22 21:35
Haha, det är ett hån att ens jämföra David Villa mot Zlatan..

Ett stort jävla hån, pinsamt..
Real Madrid Del Piero; "En gentleman lämnar aldrig sin dam"
Basari

Men gjorde inte Zlatan mer mål i Barca än vad Villa gjorde förra säsongen? Och fler assist. Och blev inte Ibra framröstad till viktigaste spelaren vid december månad i Barcas officiella hemsida under hans första säsong? Förre än viss messi, som sedan lipade till Pep och bad om Ibras plats.
Kanske rena spekulationer kanske inte.
Barcelona barca_joe
Hur kan man vilja sälja Villa bara för att han missar några chanser? han löper rätt och skapar ofta chanserna själv pga sin förmåga att löpa rätt och hitta ytor.. skärp er. Cesc ser vass ut. Gillar Montoya
Atlético addeh
2011-08-22 21:34
Lite reflektioner efter första halvlek.

Fábregas har varit riktigt bra. Lugnet själv med boll, rör sig bra, skapar lägen både för sig själv och för andra. Fantastisk, hoppas han får speltid i andra också.

Thiago har inte nått upp till sin normala nivå. Blixtrat till ett par gånger, men slarvar för mycket.

Iniesta har varit ruskigt bra. Löper, serverar bollar, rör sig perfekt. Tar verkligen på sig rollen som kapten.

En annan jag är imponerad av är Montoya. Han är stabil bakåt och hänger alltid med i offensiven. Dessutom slarvar han aldrig i passningsspelet och stressar aldrig upp sig.

Kiko har inte synts till särskilt mycket.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-22 21:34
elbraco

Med det där menar han att Villa och Ibra inte ens kan jämföras eftersom Zlatan är så överlägsen.

Del Piero

Såna som du förstår inte alls fotboll. Villa är mycket viktigare än Zlatan någonsin var för Barca. Hans mobilitet är otroligt viktig. Zlatan kommer aldrig bli en bra spelare för de stora matcherna, kolla bara på Villa och jämför.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-22 21:33
Haha Barca har 71% av bollinnehavet.
Barcelona DM1982
2011-08-22 21:33
Ordem e Progresso

Nu överdriver du. Det är absolut inte långt ifrån den mest reservbetonade.

Jag blir lite mörkrädd för din läsförståelse. Eller du kanske driver med mig?
Barcelona Piquénbauer
2011-08-22 21:32
OJ oj oj Fabregas är som gjord för Barca sen födseln. Vilken vision någon som är förvånad? Spelar ju likadant som Iniesta och Xavi.. Jag som har följt laget ett bra tag kan se att han kommer bli hur jävla grym som helst!

Montoya är för övrigt här för att stanna, Maxwell kan nog nu säga hejdå. Adriano börjar komma i form som forn stora dar när han hade sevilla tröjan. Det här kommer bli hans år.

Som någon skrev innan, det här är Villas andra år, Adrianos andra år, Thiagos första, Alexis första.

Edit:

Skojar du med mig? Villa punkterade en CL final. Villa alla dagar i veckan
Barcelona Rambla~
Villa har avgjort en CL-final åtminstone, något Ztatyn aldrig kommer att få uppleva.
Barcelona Milian_J
Byta ut Villa kanske ?
Barcelona Barcadinho.
Jag njut av samarbetet mellan Montoya och Kiko på högerkanten.
Visst, inte helt felfritt, men vilken pondus av båda två.
Vår framtida högerkanten? Låt tiden visa.

Bra fotboll av Barca.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-22 21:31
Del Piero; "En gentleman lämnar aldrig sin dam"

Ja, det är en förolämpning mot Villa och inget annat. Villa har sprutat in mål i la-liga i många år nu, han är den bästa spanska målgöraren i landslaget genom tiderna och har vunnit EM och VM. Han har också vunnit Champions Leauge, något som Zlatan aldrig gjort eller kommer att göra.
Barcelona Ordem e Progresso
DM1982

Det är långt ifrån nära den mest reservbetonade. För att du skrev precis att det inte var matchen som blev tråkig, utan startelvan, men ändå ger du tydliga anledningar till varför matchen skulle bli lidande av denna elva.
Barcelona barca de Corazon
en bra första halv lek
Barcelona 1.70-ligan
Det är helt osannolikt vilken jävla fotboll vi spelar, redan nu, utan matchtempo i kroppen och utan ett par nyckelspelare! Är jävligt nöjd.

Adriano, Iniesta, Fabregas och Keita har överraskat allra mest positivt. Villa är en bubblare, ständigt het men får inte in bollfan :P

Thiago har inte en av sina bättre matchen, men jag vet vad han kan. Fontas vill jag se prestera nu! Sen är detta fantastiska lag komplett.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
Kanske dags att casha in på Villa snart?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-22 21:30
Del Piero

Vem jämförde honom med Ibra? Sluta hitta på skit för att leka duktig.

Om man dessutom ser på matchen så vet man att Villa är bättre. Ztatyn spyr ju så fort han får springa mer än 3 km per match, Villa rör sig åtminstonde och skapar lägen.
Barcelona Blaugrana91
Paus och vi borde leda med typ 5-0, men jag är väldigt nöjd med spelet. Vi spelar ju tro det eller ej med ett par bänkspelare.

Iniesta, Adriano och Cesc har varit riktigt bra.
Tycker även Montoya varit väldigt bra!
Abidal Norris
Cesc är helt otrolig faktiskt, tänk vad han kan göra med Xavi, Messi och Alves på planen
Barcelona Smogen
Jag är en av dom som alltid varit tveksam till en värvning av Cesc, men jag måste säga att det känns rätt gött att se honom i en Barca tröja och höra "Cesc Fabregas" av den engelska kommentatorn....dessutom rör han sig imponerande bra.
Annons: