/spanien/barcelona/forum/11045.aspx/spanien/barcelona/forum/11045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-22 23:39
Fernando Gago - King Of Barcelona

Haha var nog det mest patetiska jag läst!
Atlético addeh
2011-08-22 23:37
1.70

Det handlar väl inte om att lag som Valencia, Málaga & Athletic ska spöa Real Madrid utan att de snarare ska vinna fler "enkla" matcher för att sänka gapet upp till jättarna. Det är vad jag menar och vad jag tror kommer ske den här säsongen. Sedan tror jag visserligen att flera lag kan vinna båda mot oss och mot Madrid när de har en bra dag, så pass bra trupper har de.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-22 23:35

Hahaha, jag såg matchen.
Var det där det bästa han sett vet jag inte heller om jag ska ska skratta eller gråta.
HAHA, tack för dagens skratt!
Barcelona Rambla~
2011-08-22 23:35
addeh

Seriöst, Atlético behöver ett bättre kreativt mittfält istället för att slänga iväg över 40M på en anfallare. Negredo gör ungefär lika mål under en säsong som Falcao kommer att göra. En anfallare som gör 15-25 mål under en säsong kan du hitta för mindre pengar.

Det samma gäller Valencia, deras mittfält är inte starkt nog för att rå på Madrid och Barca.
2011-08-22 23:34
1.70-ligan

Många tror ju att Spanska Ligan är så jävla apdålig för de enda argument de har är följande:

"Kolla poängskillnaden mellan 2an och 3an..

Jaha, vad ska Barca och Real göra åt saken? Spela sämre? Kan de rå för att dom krossar allt motstånd i världen? Löjligt.
Barcelona II Barça II
På ett sätt så är det ju bra att ligan inte drar igång till helgen. Nu får vi den försäsongen vi behöver. 3 matcher mot toplag, Real, Napoli samt Porto. Där laget kan spela ihop sig och hitta formen.

Nu kanske vi slipper matcher som 0-2 mot Hercules :).
elbraco - Bojan y Thiago
Fernando Gago

What the fuck?
Undrar om han insåg att det var TOTTENHAM dom slog och inte ett faktiskt topplag?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-22 23:32
Ja, Keita var faktiskt riktigt bra som pivote idag. Tror han kan göra det bra där, men jag hoppar bara inte det innebär att Mashcerano endast är tänkt som mittbacksreserv... så länge det inte är fallet är det ju bara kanon att ha så mångsidiga spelare. Pep har onekligen en mängd alternativ i alla lagdelar.

Ang. ligan så finns risken att den blir än mer ett tvålags-race i år. Men det beror INTE på att de andra lagen har blivit sämre utan för att Barca och Real har blivit maskiner.
Jag hoppas dock inte att det blir så - det behöver inte bli så. De flesta spanska topplagen ser starkare ut än på många år och har stora möjligheter att hålla en jämnare hög nivå hela året. Då minskar avståndet trots att Barca/Real ångar på.
Atlético addeh
2011-08-22 23:31
Hetfield

Lite hård är du allt. Valencia har kanske sin mest intressanta trupp någonsin, och nu när man sålt Mata (något jag tror man enbart kommer gynnas av, just med tanke på de spelare man kan köpa för pengarna) och kommer lägga pengarna på en riktigt bra mittback och kanske även en högerback ser det fruktansvärt bra ut. Valencias mittfält är ett av världens bästa, utan tvekan.

Athletic blir som du säger väldigt spännande att följa, de har något stort på gång. Málaga vet man inte vart man har. Atléticos nya bygge med Falcao & Arda Turan i spetsen kan också bli riktigt bra.

När vi ändå är inne på Atlético och Arda Turan. Turken sade i en intervju häromdagen att hans dröm vore att "näta mot Real Madrid och samtidigt vinna matchen". Gillar inställningen hos snubben.

Vad jag hörde spelade Spurs stundtals ut United i början av andra, så hela kommentaren känns ganska överdriven. Nåja, starkt av United att vinna med 3-0.
Barcelona Rambla~
2011-08-22 23:31
Fernando Gago

Haha, jag undrar hur han kände i maj under CL-finalen när de i stort sett blev totalt överkörda.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-22 23:30
letar runt jag med, men har tyvärr inte hittat.. länka om ni hittar:)
Barcelona Rambla~
2011-08-22 23:29
Har inte hittat någon länk ännu.
Barcelona barca111
2011-08-22 23:28
Någon som har en länk till spelar prsentationen
2011-08-22 23:26
"Jag har sett många matcher. Men andra halvlek, måste jag säga är något av det bästa jag har sett.
Vilket hjärta, vilken intensitet och vilken lagmoral.
Mycket kan du köpa för pengar. Men inte något av ovanstående.
Sånt växer fram helt naturligt genom bra ledare och bra personligheter.
Chelsea, Manchester City, Barcelona, Real Madrid, m.fl, har mycket att lära Manchester United!

Vem behöver en Dzeko när vi har Welbeck?
Vem behöver en Aguero när vi har Cleverly?
Och då är dessa inte ens fullt utvecklade än!!

Man kan plocka fram många bra spelare i matchen. Men kollektivet vinner idag.
Underbart!

Idag är jag så stolt. Så stolt att jag bara kunde luta mig bakåt och njuta. Jag ville aldrig att matchen skulle ta slut.
Tack Manchester United!

Men om jag måste ta fram någon, så blir det Evans och Anderson.

Återigen; tack!"

Hm... vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-22 23:26
Det är snuskigt hur bra Barcelona är idag och hur Real Madrid har utvecklats. Spanska ligan (skottska ligan) lär väl bli ännu ojämnare.

Nåja, man får följa Atletic Bilbao också, de är intressanta
Atlético addeh
2011-08-22 23:22
Guardiola: "Keita has been crucial in the pre-season, I'm very happy with his game and the reward he got."

Keita fick alltså pris för matchens bästa spelare? Kanske lite tråkigt att ge allt till Messi, även fast han var bäst sett till hur mycket han fick spela, men Cesc hade varit värd den också. hur som helst gjorde Keita en väldigt bra match och han förtjänar cred.

Napoli är förvisso ett topplag, men fortfarande italienskt, så därför ser jag inte den här matchen som en så himla stor värdemätare, men det syntes att Keita blivit mer van i positionen som pivoté. Ofta på ett tillslag och inga dumma beslut.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-22 23:21
Guardiola: "Keita has been crucial in the pre-season, I'm very happy with his game and the reward he got."

Guardiola: "Alexis is back with the group, he'll be in full training tomorrow and should be ready for the Super Cup on Friday.

Guardiola: "Cesc has always had the spirit to play up front, he likes to get into the area and he'll help us in that aspect.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-22 23:15
addeh

Förvisso sant :P
Atlético addeh
2011-08-22 23:14
1.70

Cesc-gate är snarare undantag än regel. :P
Barcelona Rambla~
2011-08-22 23:10
Nu riskerar även starten av Serie A stoppas av en spelarstrejk.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-22 23:09
Kiko Femenia: "Happy with the debut. I had other offers but the train of Barça only passes once in a life. Now I first focus on the B-team."

... vadå en gång? För Cesc körde tåget förbi gång på gång, tills han slutligen kunde kliva på :P
2011-08-22 23:08
Någon som har länk till lagets presentation inför matchen? tack på förhand
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-22 23:06
Personligen tycker inte det gör såå mycket om helgens match skjuts upp eftersom vi spelar supercup-final på fredag. Dock vill man ju att det ska lösa sig och frågan är när matcherna ska kunna spelas istället? Säsongen kan ju inte förlängas i andra änden eftersom det är EM i sommar.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-22 23:04
Damn, Keita. Inte så konstigt att han är så vältränad när han får spela flest matcher :P
2011-08-22 23:01
Skönt för De Gea att få hålla nollan för United även om media försöker få det till att han gjorde ytterligare misstag. Var vid ett tillfälle där han dribblade bort en spelare och sedan blev fälld. Våghalsigt kanske, men han är spanjack och har tekniken.

Hoppas han kan få lite lugn och ro i United, jag hatar verkligen när engelska spydigheten tar varje tillfälle att pissa på allt som inte är från de brittiska öarna. Och då speciellt Spanien som dom verkar ha gett sig ut i korståg mot.

Vet inte vad det beror på men det är väl något slags kompensering för uteblivna framgångar för England. Därmed måste de kompensera med att pissa på allt som är bättre.

AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-22 23:00
Keita har kört sit-ups i sommar!

Andreas V.V - J.Lo

Frågan är, när röker de inte på?
Barcelona B-Guden
2011-08-22 22:58
Nu hör jag att det riskerar att skjutas upp ännu en match pga strejken hur fan kan detta få ske ? Det är klubbens ansvar att kunna betala ut lönerna kan man inte det och spelarna vägrar spela då får man ta och spela med b-laget helt enkelt.

Nu kommer det förmodligne drabba Barca och Real värst eftersom dom förmodligen kommer lägga en av matcherna när det är landslag uppdrag och Barca och real har ju flera spelare som ska iväg då -.-
2011-08-22 22:56
DM1982

Ja, man såg ju att han träffade med ganska hård kraft, visst han ska ju gå på returen men någon filmning var det inte på tal om :P
2011-08-22 22:56
Någon som har länk till spelarpresentationen inför matchen idag? . Tack på förhand!
Barcelona Sempre Culé
2011-08-22 22:55
Barca4eva; Tack för tipset!
Annons: