/spanien/barcelona/forum/11043.aspx/spanien/barcelona/forum/11043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Culé - Messi
2011-08-22 19:44
Kul med både Thiago och Fabregas från start. :)

Culé - Messi
2011-08-22 19:42
Hetfield

Haha! Precis
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-22 19:41
Abbe

Det var en tidsfråga innan Pep började klona Keita och spela med två Keita :P
Barcelona Abbe.
2011-08-22 19:40
Pinto, Montoya, Piqué, Fontàs, Adriano, Keita, Fàbregas, Thiago, Iniesta, Kiko Femenía y Villa

Startelvan. Kul med Kiko och Fabregas från start.

Hetfield

Haha, som upplagt för att du skulle läsa och kommentera först ;-). Thiago in, Keita#2 ut.

Har till mitt försvar att det var Barças officiella Twitter-sida som skrev Keita två gånger.
Andreas-
2011-08-22 19:38
Någon som har en stream, den sida som hade en massa verkar stängd :(
Culé - Messi
2011-08-22 19:33
Vilken tid presenteras spelarna i Camp Nou? :)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-22 19:23
Haha Pepe 87? Kaka 85? Jaja...

Messi 95, Villa 91, Xavi och Iniesta 92. Hehe inte illa. Tycker dock att både Busquets och Abidal som sagt borde ha högre. Även Thiago kan jag tycka skulle ha lite högre, han har just nu 79.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-22 19:14
Suñol

Du har en poäng där, spelar ingen roll vilket lag jag har... krossar allt och alla ändå, hö hö!
Ungefär som i innebandy.. vännerna spelar med klubbor som kostar över 1.5 papp.
Kör över dom ändå med en klubba för 299:- ; )
2011-08-22 19:12
"Pepe hade kunnat få så höga stats i UFC spelet."

Haha, true story bro.
2011-08-22 19:11
Pepe hade kunnat få så höga stats i UFC spelet, men förstår inte varför han har så högt när Busquets har typ 83.
Barcelona Suñol
2011-08-22 19:11
Kom igen,hur intressesant är stats på Fifa-spel egentligen?
Barcelona MC21
2011-08-22 19:10
Här är några spelarratings av de jag sett:

Cristiano: 92
Silva: 87
Özil: 87
Kaká: 85
Pepé: 87
Tevez: 88

Hittar bara Real, Barcelona och City tyvärr...
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-22 19:06
Busquets & Abidal har längre än de borde ha men fyfan snacka om att Messi, Villa, Xavi & Iniesta har höga, speciellt Messi!
Barcelona Milian_J
2011-08-22 19:06
Någon bra strem till matchen?

Tack på förhand!
Barcelona Éluc
2011-08-22 19:03
Busquets borde ligga runt 86-87 i alla fall och Abidal detsamma.
2011-08-22 19:01
Mascherano 86, Busquets 83????
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-22 18:58
Éluc

Jääääävlar Messi 95, Villa 91, Xaviniesta 92!!

Inte ens Ronaldo, Zidane, Ronaldinho hade så höga stats när de var som bäst...
Barcelona Barcadinho.
2011-08-22 18:46
Silva har varit en underbar o magnifik spelare i många år.
Men det är klart att han upptäckts just nu av många och att han får sitt erkännande, eftersom han spelar i en kubb som har betydligt mer media bevakning än sin tidigare klubb. City är en klubb som får mycket uppmärksamhet pga allt nytt, samt det att PL är en mycket stark varumärke.
I Valencia var hans prestationer lite mer anonyma för den allmänna publiken.

Jag tycker också att han har mognat med sitt spel. Det har med ålder och erfarenhet att göra. Jämnare och längre högsta nivå.

Ska bli kul med Gamper idag, ett riktigt spännande motstånd från Italien.
Kanon bra bokning av vår klubb.
Barcelona Éluc
2011-08-22 18:41
Barcas lag i FIFA 12 ser minst sagt bra ut. Tycker dock att de gav för låga ratings till både Abidal och Busquets.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-22 18:31
Stör mig rätt mycket på Frank Sjöman i Eurotalk, och även Felcetti eller vad han heter. Dom kan liksom bara en sak. Niva, Dahlkvist, Fjäll och Pavlidis hade jag önskat mig varje gång, och ett betydligt mer strukturerat program tidsmässigt, snacka x minuter om England, Italien, Spanien, Tyskland. Nu fick Tyskland typ 2 minuter och då endast snack om M'gladbach för Frank gillar dom.

Andra program ägnar dom 30 minuter åt England och sen lite tid åt Barcelona och Real men lämnar resten av La Liga helt tom.
2011-08-22 18:17
Jag stör mig lite på att i Euro Talk så dissar man el clasico för att vara "våldsam" och att det är så mycket "bråk", men i samma andetag så hyllar de gamla matcherna mellan Arsenal och Man U där Roy Keane och Viera vill slå varandra varje match. Hur går det ihop?

Varför är det charmigt när det blir bråk i PL, men om det blir i eleganta la liga så ska man såga allt med matchen.
Barcelona MC21
2011-08-22 18:08
Skönt att Silva och andra "små" spelare tystat kritikerna i England. Finns vissa kvar, bl.a. Andy Gray, med sitt ökända citat om Messi. "But can he do it on a cold rainy night in Britannia Stadium?" (Stokes hemmaplan).

Går in på engelska forum och brukar alltid se det citatet, efter att Messi gjort mål. Och ja, de är ironiska.

Mata kommer inte att vara någon skillnad. Jag tvivlar på att han kommer dominera som Silva men han bör få fart på Chelseas stela anfallsspel.
Barcelona Abbe.
2011-08-22 17:57
FC BARCELONA <3

Han gick in i kollektiv träning idag, men gjorde inte alla övningar. Tvivlar på att han kommer spela idag.
Davvidsilva
2011-08-22 17:57
Frodo// Andas ut och in en stund och behärska dig.
Har jag skrivit det du anklagar för mig? Jag har följt D.Silva ett bra tag nu. Jag behöver ingen lektion från dig om honom.
Barcelona MC21
2011-08-22 17:55
Frodo

Det var de jag poängterade, att han hade spelare som "förstår" honom i Valencia. Kan tycka att han pga. anpassningen till PL blivit något bättre som spelare (och högre uppskattad). Jag vet hur bra han var i Valencia och jag är inte överraskad. Men att han stagnerad, det är inte sant.

Inte lätt som sagt att spela med Barry och Milner. Han kommer dock att få en ny lekkamrat i Nasri...
Barcelona Frodo
2011-08-22 17:51
MC21

Han är nog lika bra i City som i Valencia. Det är svårt att jämföra men i Valencia hade han bollkamrater som han kunde leka med. Han är dock som bäst i Spanien där han har spelare som är på samma nivå i tanken som honom. Hans samarbete med Iniesta och Xavi är magisk.

Davvidsilva

Vad snackar du om? Tror du att Silva blivit en världsspelare i City eller? Han har varit det ett bra tag nu. Skillnaden är bara att hans överlägsenhet märks mycket lättare i en liga där majoriteten av spelarnas andra touch är en tackling.
Davvidsilva
2011-08-22 17:51
Att göra det som silva gjorde. Komma in helt ny liga och dominera visar hans skicklighet. No doubt bland de mest skickligaste och smartaste "fotbollshjärna" just nu.
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-08-22 17:47
Tjena grabbar tänkte höra med er om det är officiellt att Alexis står över kvällens match? Av anledning till att jag frågar är för att det står att han står över matchen i inför artikeln.. Tacksam för svar!
2011-08-22 17:47
Stagnerat? Killen är PL:s bästa playmaker när Cesc har lämnat, och det med en viss distans. Silva är mil före alla andra i PL när det gäller spelförståelse.

Argumentet att han är bra för att han spelar i PL håller inte då han var helt fantastisk i Valencia. Korkat argument.
Barcelona MC21
2011-08-22 17:44
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Men herregud, vadå han har snarare stagnerat? Om något så har han blivit mer dominant och en mer komplett spelare. Han har blivit starkare i kroppen, han jobbar hemåt mycket mer än vad han gjorde i Valencia (pga. Mancini då) och han är fortfarande lika spelskicklig, kanske t.o.m. något bättre.

Han hade två skadefyllda sista år i Valencia, så han kom inte upp till den nivå han hade under EM. Mancini var smart och slussade in honom långsamt i Premier League för att han skulle komma in i tempot. Jag har sett följt Silva i Valencia och i City och det är inget snack om att han blivit en bättre spelare. Med bättre menar jag då komplett..

Han var dominant i Valencia, det han gör nu i England är helt sjukt. Någon av han, Suarez eller Aguero kommer stå som ligans bästa spelare i slutet av säsongen

Han kanske hade bättre samarbete med spelarna i Valencia. Det är naturligt då han spelade med spelare som "förstår" honom. I City spelar han med träben som Barry. Om du ser det från detta perspektiv, att han spelade bättre i Valencia pga. spelarna, så måste du förså att det inte innebär att han blivit sämre.
Annons: