/spanien/barcelona/forum/11042.aspx/spanien/barcelona/forum/11042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-23 15:05
Läs den här artikeln.

Arsenal kommer värva skit förmodar jag. Tror inte Arsenal klarar topp 4 i år. Känns som Liverpools tur nu.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-23 15:03
Detta är sinnessjukt.

Om inte Arsenal värvar någon nu kommer de få stora problem att ens klara av top 7..
Snacka om klubb i kris :P

Sano97

Haha, jag såg matchen på Eurosport, det var helt sjukt då jag hade tippat på St.Pauli..
Hoppade i frustration men fick ha lite tur sen i 93e iaf :)
Barcelona Sano97
2011-08-23 15:03
Jävlar snacka om ruskig räddning.
ala.RAMBO
2011-08-23 14:58
tack
Barcelona DM1982
2011-08-23 14:55
Nya myp2p
Länktips: www.wiziwig.eu/
Barcelona NoGo™
2011-08-23 14:54
ala.RAMBO

Den nya adressen i länktips. Tycker den är mycket sämre än den förra men men man ska inte klaga när det är gratis :P
2011-08-23 14:51
Läste en intressant artikel om att Wenger och styrelsen inte har samma syn på lönestrukturen. Wenger ville värva spelare som Mata och Benzema och samtidigt erbjuda bättre kontrakt till Nasri och Fabregas men det sade styrelsen nej till då det var för höga lönekrav. Styrelsen hävdade istället att spelare som Cahill, M'vila och Jagielka var spelare som Wenger borde värva då dom stämmer överens bättre med lönebudgeten styrelsen har satt. Och dessa spelare vill tydligen inte Wenger ha.

En bekant sa till mig att det är tydligen Arsenals styrelse som vill ha Arsenal som ett sätt att tjäna pengar på och drar sig för dyra spelare och höga löner. Tragiskt egentligen om Arsenal fått en sådan styrelse som endast att Arsenal ska tjäna pengar åt dom.

Är det Arsenals slutgiltiga förfall vi nu bevittnar nu eller?

ala.RAMBO

Jag tror bara den är flyttad till en annan address. Men jag såg den länkad här igår, så någon vänlig culé kanske kan länka den till vår marängvän.
ala.RAMBO
2011-08-23 14:50

Är myp2p nedlagd? Hur gör man nu om man vill streama matcher via sopcast eller ngt?
Barcelona NoGo™
2011-08-23 14:49

Haha precis :P

Ohh snacka om tungt att både Cesc o Nasri försvinner. Kanske dags att börja spendera om de vill klara 4e platsen i år.
2011-08-23 14:47
Hur fan ska City spela nu då? 4-3-3 med Nasri, Silva och Yaya på mitten och Dzeko Tevez och Aguero offensivt? Hyfsat lag va.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-23 14:45
Nasri klar för City. Jobbigt för Arsenal nu och City blir ännu starkare.
2011-08-23 14:43
NoGo

Lär väl dyka upp någon som säger att Villa hatar muslimer igen och att Özil således ska gå fri. Och någon med de manipulerade bilderna där det ser ut som att Vilanova ger Mourinho en örfil först. Således kan man även hävda att Mourinho ska gå fri från avstängning.

Och Fabregas filmade ju uppenbarligen, så Fabregas borde bli straffad och inte Marcelo. Så därmed tycker jag Tito, Fabregas och Villa ska bli straffade men Özil, Mourinho och Marcelo ska gå fria.

Nasri klar för City på tal om inget. Skeppet Wenger har byggt sjunker.
Barcelona NoGo™
2011-08-23 14:39

Är väl rätt stor skillnad på att slå någon än att knuffa varandra så som de gjorde, men men de är klart att de kunde fått nån match till, skulle inte klagat.

Väntar bara på att en Madrid supporter kommer in o drar igång en meninglös diskussion om det igen haha :P Borde inte dröja länge, de hänger ju här 24/7.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-08-23 14:39
Andreas V.V - J.Lo//

Det vet jag helt ärligt inte men min gissning är väl att det bara blivit ombytta roller. Vad det bevisar eller var du vill komma med det vet jag ej.
Vem tycker att ens eget lag spelar tråkigt när de vinner med 5-0?

Sedan vad motståndarna tycker är ganska skitsamma efter en sådan match och det är väl där vi går isär.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-23 14:38
Sport skriver att Mourinho vill lämna Real, källan till det hela är dock någon som jobbar på Canal+ i Spanien.
Tror knappast det stämmer dock, men det vore det bästa för alla parter.
2011-08-23 14:35
Föga oväntat men håller med. 2-3 matchers avstängning tycker jag hade varit mer rätt. Å andra sidan ska väl även Villa och Özil om han slog också ha längre straff än en match?
Barcelona Barca4eva
2011-08-23 14:35
Om motståndarna inte får låna bollen samtidigt som det andra laget gör fem mål, ja då är det banne mig ett bra lag man möter.
Barcelona NoGo™
2011-08-23 14:34
Official: Villa, as well as Marcelo and Ozil, has been suspended for one Super Cup game after his red card on Sunday. #fcblive

After the clasico, the Spanish federation opens proceedings vs Mourinho for a serious infringement and vs Vilanova for a minor one. [cope]

Vet inte vad andra tycker men personligen tycker jag att den där Marcelo ska ha ett längre straff. Om man vill få bort sådana jävla idiot tacklingar så måste man markera att sånt är inte okej, en match liksom kom igen vafan!

Men att de fick en match är väl en sensation i sig eftersom alla vet hur det spanska förbundet brukar agera. Men som vanligt lär väl Madrid överklaga o få igenom det också, inget nytt där inte.
2011-08-23 14:31
Tycker snarare det är skriven med glimten i ögat och en pik mot sitt egna lag.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-23 14:27
Vänd på saken, hade han klagat på att sitt lag spelat tråkigt om Napoli varit Barcelona och Barcelona varit Napoli?

Äsch, bara en bitter avundsjuk jävel att lägga på högen.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-08-23 14:25
elbraco - Bojan y Thiago//

Det är väl aldrig kul att se sitt lag inte få låna bollen?

Sedan huruvida ett lag spelar tråkigt eller inte är ju en subjektiv bedömning som även du kommer fram till något passivt aggressivt i slutet av ditt inlägg. Många barca supportrar brukar ha svårt för när folk inte tycker att barca spelar den vackraste fotbollen, vilket återigen är subjektivt. Detta kan ge upphov för irritation.

Jag förstår till viss del varför många barca fans är trötta på att klubben inte får berömmelse stup i tjugosju nu när de är så överlägsna men det är väl den största bekräftelsen på att ens lag är inne i en bra period.

Med allt det sagt tycker jag ändå många barca fans är lite väl fåfänga och tar åt sig lite väl mycket av vad andra fans tycker. Behöver man mer än att se sitt lag vinna verkligen?
2011-08-23 14:15
Good Guy Greg

Nej.

elbraco - Bojan y Thiago

Du förstår inte ironi i text va?
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-23 14:10
Såg inte matchen igår, men är det sant att Fabregas spelade i Pivote rollen?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-23 14:05
Från Napolis matchrapport:

"Barcelona är ett lag av en helt annan dimension. Jag har aldrig sett ett lag spela så fruktansvärt tråkigt som Barcelona gör. Tråkigt i den bemärkelsen att motståndarna aldrig får låna bollen (?)."

Det är irriterande när folk slarvigt sammanfattar Barcelonas bollkontroll som tråkig. MATCHEN må vara tråkig på grund av Barcas taktik men det är knappast laget som spelar tråkig. 5-0 som kunde bli det dubbla säger väl rätt mycket om hur "tråkigt" vi spelade, eller?
Om inte motståndaren kan ta bollen är det väl snarare dom som spelar tråkigt eftersom dom tvingas försvara sig hela tiden? Men skribenten tyckte kanske att långa bollar på Bengt a.k.a. Cavani var roligare att titta på.

Dessutom skriver han att Napoli hade högt presspel. Personligen tyckte jag dom var helt stillastående. Nåja..
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-23 14:05
Ramon Cugat (doctor): "Puyol will be back in 3 weeks, mid-September. He still can play for several years at the highest level."
Barcelona tarrak
2011-08-23 13:55
Barcadinho

Den här tiden på året brukar han se rätt fräsch ut. Ge det några månader in på säsongen, så kommer han vara sitt gamla plågade jag igen. Precis som du är inne på måste han delegera arbetet om han ska orka en längre tid. Det är bara att kolla på Ferguson, som enligt vad jag förstått, ofta låter sina assistenter ta hand om träningarna.
Barcelona Canaletes
2011-08-23 12:57
Skön lipp jag hitta. Messis 0-2 mål mot Madrid filmad från läktaren
Barcelona Barcadinho.
2011-08-23 12:12
tarrak.

Ser lite grant ut som att Pep fått några extra kilo under sommaren. :)
Om det tröstar någon.

Jag hoppas att han kommer kunna lära sig att dela med sig ansvaret, Annars kommer han bli utbränd. Det finns också olika psykologer och rådgivare som kan ge lite stöd, Ja, om han själv vill och om klubben tänker på det.
Tur för honom att han inte håller på med cigaretter. Han ser vältränad ut med tanke på hans ålder, men det är kanske bara ytan.
Klumpfot
2011-08-23 11:32
MaraMessidona

Legend.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-23 11:17
addeh

Du kan propagera hur mycket du vill om spanska (aka skottska) ligan, men oavsett hur bra Valencia köper spelare så kommer de inte att utmana topp två, därav att den är tråkig. Det är nästan så att man kan tippa ligan redan nu och få hyfsat rätt: 1. Barcelona 2. Real Madrid 3. Valencia 4. Athletic Bilbao.

Allt går i perioder, i början av 2000-talet så dominerade spansk fotboll, sen i mitten av 2000-talet dominerade italiensk fotboll med VM guld till Italien och Milan/Juventus som dominerade ute i Europa. Det kommer en period då spansk fotboll kommer att hamna långt bak också, nu är det Barcelona som är fanbärare i spansk fotboll.
Annons: