/spanien/barcelona/forum/11033.aspx/spanien/barcelona/forum/11033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2012-01-16 09:21
Andreas-

"Den dagen Real Madrid börjar spela dåligt, o vi börjar spela bra. Då kan man börja hoppas på riktigt."

Formen kommer och går, du kan inte förvänta dig att ett lag behåller sin formtopp en hel säsong. Det är nästintill omöjligt.
Real Madrid har redan varit dåliga och ÄR DÅLIGA JUST NU. De hade lika gärna kunnat tappa poäng i förrigår, det kanske kommer nästa ligamatch. Med en Cristina som inte presterar och Di Maria borta så är det inte helt jäkla avlägset med poängtapp..
Du snackar om att Real inte kommer att tappa poäng osv, det kommer att ske. Det är bara dumt att stå och skrika att ligan är slut, det är den långt ifrån. Att vi är i en svacka just nu är lika viktigt som bajs i det här sammanhanget, så länge som vi plockar 3 poäng. Formen behövs till dem stora matcherna, dem allra svåraste. Betis är inte en sådan och 3 poäng är 3 poäng.

"Vi tar inga säkra segrar längre. Vi är närmre att tappa poäng än vad Real är. Så länge vi är det så tror inte jag på ligavinst, och då är det svårt o vara överdrivet glad när vi slår ett lag vi ska slå 100 gånger av 100."

Att du ens kan skriva så dagen efter att Real belönades med det katastrofala domaragerandet vid Mallorcas 2-0. Handsen på Higuain? Var inte det på fitthåret att Valencia fick straff?

"Ligan sket sig när Madrid vann igår i princip."

"Alexis ska ha ett jävla nackskott för sin första halvlek. Blir så jävla less"

Jag vet vad man bör röka, men vad fan röker du? Verkar ju skeva iväg hjärnan rätt ordentligt, Snälla dela med dig, så att alla kids vet vad de bör hålla sig undan ifrån

Edit: Real Madrid har varit dåliga med Real Madrid mått mätt. Man är fortfarande ett bra lag men man är långt ifrån formen, precis som vi är.
Barcelona B-Guden
2012-01-16 08:08
Bara för vi vunnit mycket på sistoende måste väl laget få kritiseras efter en dålig match ?
Barca kör för fullt gör 2 mål sen släpper man till lite för mycket, dom för 2-1 och vi fortsätter säg att dom inte gjort nåt mål förens 90 minuten ja då hade det varit kört efter 2-2 målet skapar vi mer chanser på 5 minuter en på hela matchen.

Barca har höga krav på sig och med all rätt det är inte bra att ligga 5 poäng bakom och ha vunnit el clasico, vi vet vad dom kan men för att vinna måste vi även slå dom sämre lagen även om det inte är lika roligt och möta dom längre...
Barcelona Trippeln
2012-01-16 07:54
Skönt att inte ha lika stor eller någon längtan till det här kommande El Clasicot.

Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-16 07:45
Varför ska vi klaga hela tiden. Vi håller på ett topplag som får fördelar var och varannan match mot de sämre lagen. Dom om några har rätt att klaga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-01-16 07:23
basric

Du vet väl att Copa del Rey är spanska cupen?....
Postat via SvenskaFans-appen
Andreas-
2012-01-16 04:28
Har jag hyllat Real Madrid? herregud, vad röker du människa?
Barcelona Gio Style
2012-01-16 03:44
Folk är så enögda i Puertan.
Fun facts:

Namn: Zizou_spars
Sänt: 2012-01-15 22:57
Där har vi det, det obligatoriska röda kortet. Betis 10man

Barcelona har fått ett rött "med sig" på dem senaste 15 tävlingsmatcherna, det att jämföra med Reals 5. Dvs att i var tredje match så åker Reals motståndare på en utvisning.

Undrar när dessa människor ska sluta grina över fusk osv... tröttnar man inte? Är man inte smart nog att inse att det är den allra högsta graden av hyckleri det Real Madrid sysslar med?
Jag har nog inte hängt med i svängarna, för när fan hade de mäktigaste klubbarna i världen mage att försöka inta offerrollen senast? Man hör ju på själva meningen hur befängt det låter.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-01-16 03:31
Sersari

Vill inte vara petig men det heter assist i plural också :)
Barcelona Sersari
2012-01-16 02:04
Alexis gjorde väl en assist ikväll och inte två? Läste på Sport att han gjorde 2 stycken.

För övrigt är Messi uppe i 33 mål och 16 assister denna säsong, sjukt!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-16 02:03
Nu tänker jag för tjugo andra gången sammanfatta "domarnas medverkan i Barcelonas tittlar dom senaste fyra säsongerna"

Jag börjar med ligan. Jag kan till en viss gräns förstå att Real Madrid fansen vill ha något att klaga på nu när Barcelona vunnit tre raka ligatittlar. Men här finns det inte så mycket att klaga på. 2-0 2-6. 1-0 0-2 5-0 1-1 1-3 är resultaten dom senaste 7 matcherna mellan Barcelona och Real Madrid i ligan. Real Madrid har alltså inte slagit Barcelona på 4 år när det gäller liga spelet. Är det pga domarna? Nej, det kan jag inte påstå. Det har varit tufft spel ifrån båda lagen (mest Real Madrid) och det har varit lite teater då och då (mest Barcelona). Men Real Madrid har inte fått någon spelare felaktigt utvisad, dom har inte fått någon straff emot sig som inte borde varit straff. Domarna har heller inte missat någon straff för Real Madrid i dessa matcher och detsamma gäller Barcelona. Visst så har Real Madrid åkt på någon utvisning mer men knappt felaktigt, och dom flesta korten har man tagit emot då matchen har varit död av ren frustration. Sammanfattning : Barcelona har bara kört över Real Madrid dom senaste åren i ligan.

När det gäller andra lag då? Av det som jag kan komma ihåg är att vi fick en felaktig straff till vår fördel säsongen 09/10 på hemmaplan mot Espanyol. Zlatan gjorde enda målet den matchen. Jag kommer även ihåg Iniestas filmning i slutet av matchen mot Sevilla för någon vecka sedan som ledde till straff men det ändrade inte matchbilden då matchen slutade 0-0. Där domaren har gjort misstag som inte gynnat Barcelona då? Eftersom jag endast kan komma på två fall där domaren gjort fel åt Barcelonas fördel så tar jag endast två fall där domarens misstag gynnat Barcelona. I år borde vi haft en solklar straff mot Espanyol i slutet av matchen. Den andra situationen är då Messi blir fälld borta mot Valencia men inte får någon straff, på reprisbilderna ser man att domaren gör fel. Matchen slutar 2-2.

Sammanfattning : Som sagt, jag kan inte komma några andra fel som domarna gjort dom senaste åren (men om det finns någon här som kan det får ni gärna göra det, både mot Barcelona och för Barcelona).

Copa del rey - Här kan jag inte komma på några domarmisstag som gynnat eller missgynnat Barcelona.

Spanskacupen - Samma här. För övrigt så var det här Real Madrid äntligen slog Barcelona, och det är den enda gången vi förlorat mot los blancos på 4 år i en otroligt bra match från båda lagen.

Uefa supercup. Inga misstag ifrån domarna har lettt till att Barcelona vunnit den här cupen två gånger.

Klubblagsvm - Samma gäller här.

Champions Leauge. Nu kommer det intressanta. Här snackas det om domarmisstag som gynnat Barcelona hela tiden och jag ska gå igenom dom vanligaste punkterna.

Säsongen 08/09 - Semifinal 1 mot Chelsea på Camp Nou. Barcelonas kanske lamaste insats i CL på flera år. Man skapar inga så många chanser och matchen slutar 0-0. Den situationen man snackar mest om efter matchen är den där Henry blir nerdragen i straffområdet i slutet av matchen. Var det straff? Ja, det var det. Man ser klart och tydligt att Henry blir fasthållen då han försöker nå bollen. Fanns det fler misstag ifrån domaren den här matchen? Nej, inte enligt mig.

Semifinal mot Chelsea på Stanford Bridge. Vi går igenom straffsituationerna först. Tidigt i matchen så får Messi bollen precis i straffområdet. Han försöker spela den vidare men den tar på Ballack hand och ändrar riktning. Blåser domaren straff? Nej. Ska det vara straff? Ja.

Malouda vs Alves - Många vill få det här till en straff men det är fel. Alves börjar dra i Malouda långt utanför straffområdet och det är där domaren egentligen borde blåst för frispark till Chelsea men han låter spelet gå vidare. Dom närmar sig straffområdet och Alves tar i ännu mer precis utanför straffområdet men Malouda kastar sig in till straffområdet. Blev det straff? Nej. Skulle det ha varit straff? Nej.

Abidal VS Drogba. Abidal stoppar Drogba med att dra han i tröjan i Barcelonas straffområdet. Blev det straff? Nej. Borde det ha varit straff? Ja.

Anekla vs Pique. Den solklaraste straffen av dom alla missar den norska domaren. Otroligt dåligt gjort av han och Pique som har mycket tur i denna situationen.

Ballack vs Eto. I slutet av matchen så avlossar Ballack ett skott mot Barcelonas mål. Eto vänder sig om men sträcker ut armarna för att "skydda" ansiktet. Oavsett om det nu var så så får man inte ha armarna ute på det sättet som Eto hade där. Blev det straff? Nej. Borde det ha varit straff? Ja.

Det många inte tar med är situationen där Abidal blir utvisad. Han jagar efter Anelka som snubblar på sina egna ben och ramlar. Abidal får syna det röda kortet med 20 minuter kvar av matchen.

Barcelona går vidare till finalen där man leker med Manchester United. Inga dommarmisstag i denna match.

2009/2010 mot Inter. Kommer inte på några misstag som domaren gjorde för Barcelonas fördel men däremot så kommer jag ihåg att han gjorde en del fel emot Barcelona. Ni kan se dom felen här - http://www.youtube.com/watch?v=7KtHjSn0zQw

2010/2011 VS Arsenal. Första mötet. Messi gör 2-0 men domaren blåser av för offside. På reprisbilderna ser man att han var onside och att målet borde räknats. Matchen slutar 2-1 till Arsenal. Inga fler misstag ifrån domarna denna match.

Returmötet. Messi tacklas i straffområdet och Barcelona skriker efter straff, men får ingen. På reprisbilderna ser man att domaren gör fel och att Arsenal spelaren fäller Messi.

Van Persie blir avblåst för offside men avsluter ändå och får syna det gula kortet. Löjlig utvisning enligt mig, felaktig utvisning.

Semifinal mot Real Madrid. Pepe blir utvisad för en tackling som han gör på Alves, helt rätt enligt mig. Ni som inte håller med får gärna läsa reglerna som UEFA har skrivit. Där står det att oavsett om man träffar motståndaren eller inte så ska man syna det röda kortet om man går in med dobbarna före vilket Pepe gjorde i det här fallet.

Returmötet. Higuains får sitt mål bortdömt felaktigt. Ronaldo blir tacklad utanför straffområdet och "ramlar" på Mascherano som ser detta som en möjlighet att få domaren att blåsa. Målet som Higuain gör här borde stått kvar.

Inga fler misstag i den matchen. Barcelona går vidare rättvist, både spelmässigt och "domarmässigt". Man möter Manchester United i finalen och vinner igen.

Det enda felet domaren gjorde den matchen var att han inte blåste på Rooney 1-1 mål som var offside.
Coach pep.
2012-01-16 01:46
Till klagokärringarna

Så länge vi spelar världens vackraste fotboll och spelarna gör sitt yttersta borde man vara nöjd om man är en riktig cule. Titlar i all ära men underhållning först, vilket vi fick se idag. Sen är det absolut befogat att kritisera taktik och spelare men hur man kan vara nedstämd efter att ens lag vunnit begriper jag inte.

Det var omväxlande och kul att se en tät och spännande match på Camp Nou. När domaren dömde bort Iniestas solklara straff blev man ohälsosamt förbannad. Man tänkte på Real som får straff utanför straffområdet och att vi återigen blir blåsta på en. Alexis mål var sedan förlösande och fick mig att gå i taket. Det var spänning och underhållning på högsta nivå.

Man kan inte göra perfekta säsonger varje gång, någon gång sviker marginalerna en och det har dom gjort hittills för oss (i och för sig har vi vunnit ligan senaste åren trots att Real haft marginalerna och dombesluten på sin sida, men ändå). Så länge laget bjuder oss på världens bästa fotboll ska vi vara fullt nöjda. De gjorde det inte mot Espanyol men de gjorde det ikväll, och gör det i nio matcher av tio.

Hur fan kan folk klaga så mycket istället för att älska sitt lag efter vinst. Det klär fan inte en Barca supporter. Är ni lika giriga i det riktiga livet? Fullt måna om att nå framgång, rikedom och status att ni glömmer bort vad ni egentligen spelar roll? Läs en bok om Barca och börja bete er i enlighet med klubbens andra och värderingar vet jag, så kanske ni slutar klaga. Hörde ni inte Camp Nou idag vid 2-2? Det var galet tryck och de stöttade laget allt vad de kunde, trots att Camp Nous publik är kräsen. Varför? Därför vi spelade offensivt och underhållande, det är vad som spelar roll i Barcelona. Om det inte passar er så kanske ni valt fel klubb. Då kan ni byta till Real Madrid eller Chelsea.
Barcelona Gio Style
2012-01-16 01:33
Andreas-

Nu säger jag inte att Barcelonistas har rätt i sitt påstående om att du skulle vara comprende.
Men en sak har ni två gemensamt, ni hyllar Real som att de har presterat toppfotboll, något som absolut inte stämmer.
Räcker med att kolla tillbaka en (EN!!!) endaste dag för att se när Real sist gjorde en dålig match och var på gränsen till att tappa poäng. Lägg av nu, Real Madrid har varit bra, men inte så jävla bra som du försöker få dem till.
Barcelonistas
2012-01-16 00:54
Nu är det bara att blicka framåt för vi har en hel del att se framemot redan på onsdag.
Andreas-
2012-01-16 00:46
Självklart är det helt sjukt att man är lite nedstämd efter en 4-2 seger. Men det säger mer om hur jävla bra FC Barcelona varit de senaste åren och vilken fantastisk period klubben är inne snarare än att vi har för höga krav på årets upplaga av Barcelona.

Jag upprepar igen, som vi spelat senaste år hade vi varit serieledare. Tycker kraven är ganska bra lagda på Barcelona för tillfället. Vi vill se det vi sett tidigare år helt enkelt. Det ska inte vara omöjligt att uppnå, speciellt inte med tanke på Fabregas o Alexis ankomst. Vi började säsongen med en mycket bredare trupp än förra året.
Barcelona Keite
2012-01-16 00:42
Fans, om man ens ska kalla vissa så, glömmer saker snabbt. Stör mig på det.
Barcelonistas
2012-01-16 00:40
Heywood Jablome

Om jag kunde trycka 100 gånger på gilla knappen så hade jag gjort det. För jag håller med om precis allt!. Det klagas på precis allt oavsett om vi vinner eller förlorar så klagas det.

Samtidigt så kan jag förstå att många här inne har stora krav på Barcelona och det med all rätt. Men man får då inte glömma bort viktiga detaljer, tex så har domaren varit den enda faktorn till att Real Madrid leder ligan. Man har fallit utanför straffområdet och belönats med straff, man har spelat handboll i straffområdet utan att straffas, Mallorca gjorde så sent som igår ett regelrätt 2-0 mål mot Real Madrid som dömdes bort.

Samtidigt som vi har fått precis allt emot oss den här säsongen. Domaren har valt att fria straffar i viktiga situationer som kostat oss flera poäng.
,Sami
2012-01-16 00:38
Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Barca fansen har blivit bortskämda där har vi svaret!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2012-01-16 00:35
Jag förstår inte hur man kan gång på gång klaga. Vad ska ni göra om vi åker ut Champions League eller cupen? Ska Guardiola sparkas?

Det är alltid fel på någonting med Barca bland Barcelonasupportrar.
Barcelonistas
2012-01-16 00:28
Andreas

Dina inlägg är identiska med Comprendes så det är klart man blir lite misstänksam. Sen är det inte nödvändigt att göra små saker till stora saker. Och jag håller fortfarande fast vid att du är Comprende, läste igenom ditt inlägg nyss och its to much comprende in it:).

Nej skönt vinst, alltid skönt att vinna mot Betis med tanke på att vi för några säsonger bara fick 1-1 hemma mot dom, vilket kostade oss guldet...
Mesudine Zizil - ¡Nos vamos a la Cibeles!
2012-01-16 00:24
Persvensson // Rojadirecta lägger upp alla spanska matcher ganska snabbt.
Andreas-
2012-01-16 00:19
Barcelonistas:

Nämen lilla gubben då. Nej, jag är inte "Comprende". Och nej, jag satt inte här inne när vi slog Real Madrid. Matchen gick 22:00 en Lördag. Förväntar du dig att vi ska sitta inne på Les Rambles när vi slagit Real Madrid en lördagskväll? Vill du att jag ska gå in o skriva "JAAAAAAA" nästa gång vi slår Real Madrid för o visa hur glad jag är?
Persvensson
2012-01-16 00:17
Missade matchen innan den 60:e minuten, finns det någonstans där man kan ladda hem matchen?
Barcelonistas
2012-01-16 00:12
Andreas är idioten Comprende fast med ett annat konto.

Seriöst vart var du efter Clasicot? Du var spår löst försvunnen och nu direkt när det går lite sämre är du tillbaka.

Keite

Bara och lägga en slant på en hora och maxa henne.
Barcelona DANI ALVES
2012-01-16 00:10
Jag börjar undra om dom här real fansen verkligen är real fans dom kollar ju mer på detta forumet än sitt eget?
Andreas-
2012-01-16 00:10
Blaugrana80:

Klagas med rätta. Eller ska vi dra fram skumpan för att vi slår Real Betis? Culé eller inte. Men alla kan väl med handen på hjärtat säga att man inte blir förvånad om vi slår Real Betis på Camp Nou? Det ska vi göra 100 gånger av 100. Oddsen står i 1.05 på Real Betis innan match. En seger mot Betis blir såklart inte världens sexigaste sak. För oddsen speglar mycket väl hur stor klasskillnaden är mellan lagen.

Vi vinner till slut. Det är bra. Dock måste alla inse vad som håller på att hända. Barcelona tävlar mot Real Madrid. Det är dem två lagen som kan vinna ligan. Real radar upp segrar, vi å andra sidan har problem i varje bortamatch o t om nu får vi problem på vår hemmaplan. Jag har svårt o vara överdrivet glad, jag är glad när jag ser en förändring. Just nu är vi närmre att tappa poäng än Real Madrid. Lets face it. Så är det. Sålänge vi är det, så är inte tre jobbiga poäng så mycket att hänga i granen tyvärr. Den dagen Real Madrid börjar spela dåligt, o vi börjar spela bra. Då kan man börja hoppas på riktigt.

Missförstå mig inte, jag vill slå Betis. Men jag vill främst vinna ligan. En seger mot Betis betyder fan inte ett skit om vi inte vinner ligan. Helt ointressant vinst. Jag får känslan att vi "skjuter fram vårt öde". Spelar vi så här dåligt i fortsättningen. Då kommer poängtappen hagla. Så länge det är på det viset, då har jag svårt o plocka fram skumpan för en 4-2 seger mot Betis på Camp Nou.
Barcelona Keite
2012-01-16 00:07
Messi har inte fått ligga på ett tag. Hoppas han bokar träff med Antonella till imorgon.
2012-01-16 00:07
barcetia // Trodde att jag var i Les Rambles?
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-16 00:06
Mesudine

Kan du inte bara dra tillbaks till Lés Rambles? Såg dig aldrig här när vi knullade er i röven 3-1?
2012-01-16 00:04
Shanghai // Läs toppkommentaren på den videon :)
Barcelona DANI ALVES
2012-01-16 00:02
Idag var man faktiskt inte särskilt nöjd med messi det verkar som om killen är mätt? han verkar inte lika löpvillig som förr, men men man får hoppas på det bästa nu på onsdag!

Visca Barca!
Annons: