/spanien/barcelona/forum/11027.aspx/spanien/barcelona/forum/11027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CH L
2011-08-23 16:53
Är bara tvungen att länka den här bilden. Hoppas ni inte tar illa upp.
Hutch
2011-08-23 16:53
Han har å andra sidan bara spelat 1 tävlingsmatch....
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-23 16:49
Ja, ungefär. Han från Sunderland. Har inte han Charlie Adam också varit rätt rutten hittils för Pool? Känns som att det är Suarez som ensam bär laget just nu.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-23 16:48

Henderson who?

...
2011-08-23 16:47
Andreas V.V - J.Lo

Hur dom kunde betala dryga 20m pund för Henderson är minst lika konfunderande. Han är om möjligt ännu mindre värd dom pengarna.
Barcelona Denyo ©
2011-08-23 16:47
Andreas V.V - J.Lo

Självklart det är sällsynt, Men som sagt skillnaden är att Arsenal tappar sina ambitioner i och med att dem säljer alla sin klasslirare. Jag menar säljer man lagets bästa spelare då förstår jag att andra spelare försöker fly som sagt ambitionen försvinner.
2011-08-23 16:43
Denyo

Jag vet hur jag skulle ha tänkt som fotbollsspelare.
För mig hade det faktiskt kvittat med 2 miljoner i veckan eller 4 miljoner i veckan.
Det är fortfarande så mycket pengar att jag och min familj kan leva på det utan några som helst problem.

Men antar att vissa "kräver" mer än andra..
Klubbhjärta är sällsynt nu för tiden.
Barcelona Abbe.
2011-08-23 16:43
Haha, Dani Alves är ju inte frisk alltså.
Barcelona Denyo ©
2011-08-23 16:41
Ryo Miyaichi !

Självklart men det är fortfarande samma % ökning.

det var det jag ville komma fram till var att dem flesta skulle tacka ja.

för oss är inte fotboll ett jobb men för dem här spelarna är det ett jobb vi fans ser det inte ur den synvinkeln.
Barcelona Deulofeu
2011-08-23 16:39
Jag har kollat runt lite och såg inte hela presentationen häromdagen någon som minns vilka nummer ungdomsspelarna fick?

Jag har givetvis koll på alla i a-laget ; ) Skulle uppskatta det mycket.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-23 16:39
Måste instämma i hyllningarna till ledningen. Det gick väldigt långsamt men man lyckades få två riktiga klasspelare för, i dagens fotboll, ganska små summor. Jag menar, Falcao går för 40-47 och Cesc för max 40. Grymt förhandlat där.

Fàbregas verkar också ha gjort en riktigt bra match mot Napoli. Flera fina passningar, speciellt den till Villa där försvararen räddade på mållinjen. Jag vet att jag var emot att han skulle värvas men det finns ingen tvekan om att Fàbregas ger oss både bra bredd och en ny dimension. Han går mer direkt på mål och slår fler avgörande passningar än Xavi och Iniesta.

Messi är ju också helt otrolig. Tre matcher än sålänge denna säsong och redan 5 mål och 3 assists. Bytts in igår och är inblandad i tre mål, vilken spelare. Det sjuka är att han fortfarande blir bättre och bättre, när man tror det finns en gräns så gör han något annat fantastiskt. Snart måste man verkligen börja räkna honom som en av de absolut bästa genom tiderna.
2011-08-23 16:38
haeger

Okej, lite överdrift kanske men jag står fast vid att Liverpool var det bättre laget.
Du är helt klart välkommen att tycka som du vill :)
Ryo Miyaichi !
Denyo ©

Dock i mina ögon är det lite skillnad på att tjäna 150kr i timmen och 1 miljon i veckan.

men det kanske bara är jag.

braco/

Han har misslyckats med sin genarerationsväxling efter arenabygget. Han har 8 dagar på sig att visa vad han går för Wenger. Jag vet inte om han kommer satsa nu eller bygga ihop ett lag på lång sikt och kanske avgå....

Men som jag skrev tidigare, jag vet inte om det är styrelsens fel och inte Wenger - så han kanske får skit när det inte är hans fel.... Men det var ju rykten så man får ta det med en nypa salt.

Men vi skulle bli starkare iår, och vi har sålt 4 a-lagsspelare och fått in 1 (gervinho). så något måste hända. Tror fortfarande vi slutar på fjärde/femteplatsen och slåss med pool..

Förlåt för tidigare, blir bara varm i kläderna idag känner jag.
elbraco - Bojan y Thiago
Ryo

"Inte konstigt att man hyllar en sån kille som sågar Nasri på twitter och säger något med pengar."

Nej, man borde totalsåga en kille som har lirat i klubben länge och gjort mycket bra för klubben och som blir besviken för att tränaren är ett pucko som vägrar satsa. Ska man beskylla Nasri för att han vill vinna titlar eller?
Arsenal kommer behöva slåss för Europa League platser i år. Hur var mittfältsuppställningen man spådde mot Man U nu igen...Lansbury, Frimpong, Ramsey?

Förresten var det mest ett hån mot folk som tycker spelare visar hjärta när dom tar ett rött (läs Pepe bl.a.), inte specifikt mot Frimpong så chilla lite.
2011-08-23 16:37
Ryo Miyaichi !

Mjo.. jag tycker dock att Liverpool var det hetare laget (No offence)..
Blev riktigt imponerad av Vermaelen, var väl den enda som utmärkte sig för mig i det stora hela..

Sen måste jag fråga hur i helvete Liverpool kunde punga ut med så mycket pengar för Carrol? Det är fan världens största gåta just nu..
Barcelona haeger
Andreas V.V - J.Lo

Överdriv inte, Liverpool var ju minst lika dåliga som Arsenal.
De vann på att Arsenal fick en spelare utvisad och att de fick ett offside mål.
Barcelona Denyo ©
OFF Topic!
Arsenal fansen spyr verkligen galla på nasri!

Han har nästan fullföljt sitt kontrakt har presterat välgodkänt självklart vill killen ha ett bättre kontrakt men arsenal har ett max tak på 110 000 pund i veckan så det kan inte erbjuda vad den lilla fransmannen vill ha. okej att lönerna är överdrivna men det är en annan diskussion.

Som ett exempel du jobbar på en en bevakningsfirma (Arsenal) den firman du nu jobbar på börjar kännas lite på dekis tappar många obejekt (spelare) medans en annat bevakningsföretag( Barcelona/ Man city) är på G och snappar upp många obejekt (spelare) samt erbjuder dig dubbel lön!
företaget du jobbar åt nu får du 150 kr i timmen och det andra företaget erbjuder dig 300 kr i timmen frågan är tar du jobbet?

Lägg till att fotboll är ett jobb för spelarna! vi fans ser det inte på samma sätt!
sug på den alla Arsenal fans!

hoppas ni fattar jämförelsen =)
Ryo Miyaichi !
2011-08-23 16:36
Andreas;

Kunde ju lika gärna slutat 1-1! van persies chans och att deras offsidemål blev bortdömt... Men spekulera kan man ju alltid göra. Men håller med dig, Vermaelen var skitbra... Även nöjd med Miquels insats.
Ryo Miyaichi !
2011-08-23 16:34
elbraco - Bojan y Thiago

Ja för det är nog allt.. inavlad eller?
2011-08-23 16:34
Vet inte hur många som såg Arsenal - Liverpool här men den matchen kunde ha blivit både 0-3, 0-4 och 0-5 om inte Vermaelen varit totalt dominant i backlinjen.
Han var verkligen överallt och stundtals var det Liverpool vs Vermaelen.

Att Belgien grabben var så bra trodde jag inte..
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-23 16:33
Äh, får man ju rött kort har det ju inneburit att man har visat hjärta för klubben.
Såklart.
2011-08-23 16:32
Andreas V.V - J.Lo

Nu är han dock kung inne på North Bank

Tydligen har också Wenger gått ut och sagt att han Oxlade-Chamberlaine är Nasris ersättare. Han har ju fullständigt tappat greppet den gode Arsene Wenger.
Barcelona NoGo™
2011-08-23 16:31
1.70-ligan //

Absolut! Möcke bra gjort, undra hur det hade gått med Laporta vid rodret? Då hade vi väl pungat ut de pengarna direkt :P
Barcelona haeger
2011-08-23 16:30
Allt klagande på ledningen blev aldrig rättfärdigat, efter köpen av Sanchez och Cesc så kan man säga att ledningen skötte det ganska bra, eller hur?

Hahaha, jag imponerades inte av Frimpong i matchen mot Liverpool.
Visst, han gjorde väl någon bra brytning här och där och har väl talangen men men..

Sen när han fick sitt röda blev det väldigt mycket applåder..
Som neutral supporter hade jag otroligt svårt att avgöra om det var "stödapplåder" eller "ironiska" applåder..

Det var nog för att stödja grabben trots allt :P

Sen att han är emot pengar, kan inte styrelsen erbjuda honom att spela gratis eller för halva sin lön då och se om han gillar den tanken? Rätt enkelt att uttala sig illa om pengar när man tjänar ett par miljoner i månaden.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-23 16:29
1.70-ligan

Absolut! Ledningen har gjort ett riktigt bra jobb i sommar.
Det tog lite tid, men man kan ju lugnt säga att det var värt väntan. ;)

Att lyckas få Cesc för maximalt €39 Miljoner samt Sanchez för max €37 Miljoner är riktigt bra.
Ryo Miyaichi !
2011-08-23 16:29

Frimpong har varit i klubben sen han var 9. Inte konstigt att man hyllar en sån kille som sågar Nasri på twitter och säger något med pengar.

Och ja, han visar verkligen framfötterna, jag gillar emu starkt.. Krigare.
Barcelona NoGo™
2011-08-23 16:28

Haha ja det är ju killen som kommer fixa PL titeln o CL titeln åt dom ju! Haha roliga dom är :P Förstår inte, det är ju samma spelartyp som Song som de redan har? Jaja det är väl bra att de har nått att glädjas åt iaf.
2011-08-23 16:25
Nu sitter Arsenals hela forum och gläds åt den nya stjärnan Frimpong som fixar rött kort i första matchen och hans tweets. Där han hånar Nasri och säger att pengar är roten till allt av ondo.

Humoristiskt på något sätt. Känns ju som att Frimpong är rätt dålig. Men är tydligen nya idolen nu.

Han är fortfarande en medioker spelare. Och dom som hävdar att han ska ha kaptensbindeln kan väl inte vara seriösa. Herregud.
Annons: