/spanien/barcelona/forum/11025.aspx/spanien/barcelona/forum/11025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-19 19:14
Kul att Cuenca får fortsatt förtroende, bra att Maxwell startar också rycker jag. Abidal är säkert sliten medans Maxwell behöver speltid, annars rätt väntad startelva. Jag tycker dock att Iniesta får stå åt sidan fler gånger än vanligt nu, vet ej vad det beror på. Tycker faktiskt han borde spela i stort sett hela tiden, överraskande att han inte startar
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-11-19 19:13
Nej, va fan. Xavi & Cesc har verkligen inte fått till det tillsammans som mittfältare. Båda är för lika och går i stort sett aldrig på egna genombrott. Med Keita som pivoté blir det knappast så mycket rörligare.

Kul att både Cuenca & Alexis startar dock!
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-11-19 19:09
Cuenca från start! P-P bildar mittlås och Maxwell till vänster. Keita som DCM var ingen högoddsare. Stark elva.

Line up (Official): Valdés; Alves, Piqué, Puyol, Maxwell; Xavi, Keita, Cesc; Cuenca, Messi, Alexis
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 19:06
Mourinho :)
Barcelona Chico micho
2011-11-19 19:00
Ser att det pratas om Pep

En hypotetisk fråga: Om PEP "lämnar" efter denna säsong, vem eller vilka tränare kan ni tänka er ta över detta lag?

Motivera gärna varför?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 18:44
1.70-ligan

Men det är ändå så tydligt när Pep inte litar på en spelare. Han kanske får spela ibland men det är matcher där det inte spelar någon roll hur det går. Han gör allt för att inte spela spelaren. Som Fontás, Pep skulle säkert spela Keite som mittback hellre än Fontás i en viktig match, om alla andra 5-6 spelare är borta som verkar gå före Fontás. Så var det för Caceres och Chyg i slutet också, vad som helst utom dem. Zlatan var lite skillnad då han var en crack men man märkte ändå att Pep helst inte såg svenske på planen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-19 18:13
LAM nr 10

Det är svårt att tro, men Pep sägs vara jätteglad över Fontas kontraktsförnyelse och har inga planer på att ens låna ut honom
2011-11-19 18:08
elbraco Helt rätt, det har han nämnt i veckan "We may play tommorow with a defense of four" "To play with 3 is a most animated thing, you must be very very very intense"
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-19 17:58
LAM Har för mig att Pep sa att det lär bli 4-backslinje. Eller att han antydde det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 17:53
Det har ju hänt några gånger att Pep helt pötsligt slutar tro på en spelare. Det har säkert sina anledningar. Ibland gillar jag det men ibland är det lite småirriterande också. Det var så med Hleb, Caceres, Zlatan och Chygryk blaand annat. Hoppas bara inte det händer samma sak med Fontás nu. Det känns som han sitter långt inne i frysboxen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-11-19 17:43
Roberto (goalkeeper Zaragoza): "If we could choose a day to play against Barcelona, it would be this one, after an international break."
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-19 17:20
Startar inte Fontás är det något som inte riktigt stämmer..
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-19 16:55
B-guden
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 16:54
Ja, att Fontás får starta hoppas jag alltid på när vi spelar mot bottenlag men det känns inte jättetroligt. Men som sagt, jag hoppas verkligen.
2011-11-19 16:53
1.70-ligan Hoppas du känner rätt om Fontas, skulle vara riktigt intressant att se honom spela. Och med tanke på landslagsuppdrag på de flesta i backlinjen så finns ju chansen definitivt
Barcelona B-Guden
2011-11-19 16:47
nån som kan länka till målen fifa dominerat ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-19 16:29
Jag tror att Fontas kommer att få starta ikväll. Har det på känn! Och med tanke på att de andra spelat under landslagsuppehållet och att vi möter Milan i veckan, vore det inte så konstigt. Snarare helt jävla logiskt och rätt på alla sätt och vis
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 15:48
Känns som det är lite för lite snack om matchen. Vi möter faktiskt Zaragoza i dag. Startelvan blir naturligtvis oerhört svårt att sia om då det precis varit landslagsuppehåll och vi har Pep som tränare. Men Afellay och Adriano är skadade, och Pedro lär nog inte starta då han fick grönt ljus först i dag. Jag gör ett försök:

Valdés;
Alves, Piqué, Abidal;
Thiago, Keita, Cesc, Iniesta;
Sánchez, Messi, Villa;

Trebackslinje som ni ser. Blir väldigt offensivt men den här formationen har visat sig funka mot mindre lag på Camp Nou, så vi kör på den ikväll. Det är många som kommer från långa resor och jag fösökte korta ner antalet sydamerikaner och spanjorer genom att bland annat spela Keita och Abidal. Annars tror jag de yngre spelarna som Thiago, Piqué, och Iniesta bland annat men att tex Xavi och Puyol behöver vila. Mascherano skulle behöva lite vila också.

Mittfältet är väldigt spelskickligt med Thiago, Iniesta och Fàbregas, och Keita som pivote. I anfallet så ska det bli intressant att se Villa och Sánchez och hur de kan prestera. Och om Messi kan näta igen. Även om det är fifavirus så tror jag laget kan spela ut idag, jag tror det blir 3-4 mål och fint spel. Blir det istället ett krampaktigt sådant och poängtapp/uddamålsvinst så är jag än mer orolig inför El Clasico. Tips: 4-0, två av Messi, ett av Villa och ett av Cesc.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-19 15:30
Det finns en länk till höger i artikeln.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-19 15:24
Varför kan jag inte titta på de målen som FIFA har nominerat på hemsidan???
Barcelona Barcadinho.
2011-11-19 15:15
Siempre Barça.

Han är bara en dum patriot och dessutom en gammal sån.
Allt som har med Brasilien att göra är bäst (och allt som har med Argentina att göra är sämst).
Barnsligt sätt att tänka, bäst och sämst.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-19 14:22
Ja jag bryr mig inte ett dugg, men det jobbigt att läsa skit snack, man blir förbannad
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 14:19
Bartra är väldigt komplett som mittback. Snabb, fantastisk med bollen och har fina brytningar. Förväntar mig mycket av honom, skulle vara katastrof om klubben slösade på hans talang.
Barcelona Barca4eva
2011-11-19 14:17
Siempre Barca... Smart du är som bryr dig. Om det verkligen är skitsnack så kan du bara skita i det...
Barcelona Siempre Barça
2011-11-19 14:07
Asså vad fan e problemet med han pele?? En dag säger han att Messi är aldrig bättre än mig en annan dag säger han att Messi är inte topp 5 spelare i världen igenom historien och nu säger han att Santos var bättre än Barcelona 60-70 talet. Snälla du gubben gå och göm dig Vi palla i te med ditt skit snack. Okej du var bra par den men nu är det 2011 och allt har förändras, så jag hoppas att han förstår.
Barcelona Barca4eva
2011-11-19 14:03
Usch, en "Lucio" vill man inte se.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-19 14:02
el Maestro!

Då borde du se honom för han är snarlik Lucio i spelstilen, kanske hans idol ?

Tycker också att Gerard deulofeu är kopia av fransosen, men där överdrev du med utseendemässigt rejält. :D
Barcelona el Maestro!
2011-11-19 13:57
Shanghai - SHOOT ME $12//

Har egentligen inte sett så mycket av Bartra men jag kan kontra dig med att säga att jag också har alltid sagt att Gerard Delofeu är en kopia av Franck Ribéry. Även utseendemässigt(bortsett från hårfärgen).
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-19 13:50
L.A.M Nr 10

Har alltid sagt det och säger det igen Bartra är en kopia av Lucio.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 13:41
Alexis får starta idag, Pedro kan göra ett inhopp och sen få börja på planen mot Milan. På de fyra matcher vi har kvar innan El Clasico ska man bestämma vilka två av Cesc, Alexis, Pedro och Villa som startar på Bernabéu. Fàbregas känns rätt given i nuläget men det beror på om Pep kanske vill ha två yttrar i den matchen. Hur som helst så är det upp till bevis för Villa och Pedro, presterar man inte de här matcherna så blir det förmodligen bänken mot Real Madrid.
Annons: