/spanien/barcelona/forum/11023.aspx/spanien/barcelona/forum/11023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-08-24 19:48
Trabzonspor kan få Champions League-platsen så får Athletic å sin sida en gratisbiljett till Europa League. Hade varit en bra deal. :-)
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-24 19:47
Fernando Gago - King Of Barcelona

Warum?

Malmö FF ;) ?
2011-08-24 19:45
Fehnerbache utesluts ur CL. 20.30 får ett annat lag deras plats. Undra vilka det blir. Ett turkiskt lag? Liverpool? Arsenal? Udinese?
2011-08-24 19:45
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

????
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-24 19:41
Läste nyss de hemska nyheterna. NEJ! ÅNGEST!

Varför har de köpt Coatés :(:( fuck you Liverpool ni är just nu och för all framtid på min hatlista!!!!!
2011-08-24 19:39
addeh

Fast 5_Zizou skrev att det var rätt "ovanligt" ; )
Men vi kan väl slå fast att det kanske inte är så jätteovanligt.
Atlético addeh
2011-08-24 19:32
Andreas

Tror till skillnad från 5_Zizou det är ganska vanligt, fast det beror ju naturligtvis på vad man jämför med. Har flera vänner som är högerfotade men vänsterhänta, eller vice versa.

Kul att läsa en sådan sansad diskussion mellan culé och Madridistas för övrigt.
Barcelona Smogen
2011-08-24 19:17
Jösses, Det här måste väl ändå vara något slags rekord? Tror aldrig två stycken med vita tröjor varit i detta forum så här länge utan att det spårat ut fullständigt. Helt fantastiskt, och i dessa tider dessutom.

Ps. Varför e inte Barcelonistas här och skäller på dom? ;)
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-24 19:16
Rätt kul klipp :) Fabregas från Medical till presentation osv...
2011-08-24 19:16
5_Zizou

Jo, precis..

Jag har flera vänner som skriver och så med höger men skjuter med vänster.
Men åt andra hållet verkar rätt ovanligt tycker jag.
5_Zizou
2011-08-24 19:14
Andreas// Tror att det är rätt ovanligt, känner flera vänner som är motsatta, alltså högerhänt med vänsterfotad(Kanske också ovanligt?). Sen kan jag nämna att Ribéry i Bayern är vänsterhänt och högerfotad, ifall Cesc är det också är bara de två personer som jag vet iallafall.
2011-08-24 19:12
Förresten, Cesc Fabregas är vänsterhänt ... Men högerfotad?
Är inte detta ganska ovanligt?
2011-08-24 19:06
Fan..
Har gjort bort mig =(

Årets första liga BBVA el Clasico spelas 10/11 December i år och då befinner man sig i USA med min kompis som f.ö är inbiten Madridsta till tänderna.

Hur ska man göra? Jag vill ju knappast missa matchen och inte han heller..
Palla om vi torskar, orkar inte vara med han en hel vecka då ju, efter varje el Clasico brukar vi alltid ta 3 kilometers säkerhetsavstånd för att inte börja tjafsa :P

Aja, detta blir spännande, måtte inte Barcelona förlora för då lär man få höra det....
Hur kunde jag välja totalt fel datum, gaaah!
Atlético addeh
2011-08-24 19:03
Intervju med Sergi Roberto efter att han skrivit på sitt nya kontrakt.
5_Zizou
2011-08-24 18:56
Denyo// Tack detsamma!

barcetia// Jag är ingen maräng(dock min tröja här och mitt nicname) är ett stort fan av Zidane. Tack vare Zidane blev jag mer förtjust i fotbollen, men där efter men tröja och nicname i spanska sidan.

Angående Khedira så används han inte fullt ut i Real. Utan han verkar vara något begränsad i mitt tycke(Har dock inte följt honom så mycket). Men han verkar inte ha samma roll i Real som i landslaget t.ex. om man formulerar det så. Han var viktig spelare för Stuttgart, men real verkar inte fungera så bra.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-24 18:38
Ser ni grabbar? Det går och vara Madridista och komma in här och ha en sansad diskussion utan att bli flamead. Tror inte det går o göra det motsatta på puertan. :-)

Vad är Madridistornas åsikt på Khedira? Tycker ni likt jag att han är en värdelös fotbollsspelare? Ingen defensiv mittfältare, en sjukt dålig box-to-box, ingen offensiv mittfältare och ingen centralmittfältare utan bara springer och sparkas. När en spelare som kört vänsterflank hela sitt liv kommer in och outshinar dig måste du väl ändå klassas som värdelös?
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 18:28
5_Zizou

Jag köper det du säger tack för en lugn och sansad konversation!
Ha en bra kväll!
5_Zizou
2011-08-24 18:19
Cigge// Götze är ordinarie och spelar på högerkanten medan Kagawa spelar som nummer tio för Dortmund. Men Götze tog över platsen förra säsongen då Kagawa hade gått sönder och gjorde det elegant och kunde dessutom kunde bli mer delaktig i spelet.

Götze stannar minst en säsong till i Dortmund är vad jag vet. Fast denna sommar har United visat starkast intresse för Götze men som sagt minst en säsong till sen kan vad som helst hända, säsongen har knappt börjat.
5_Zizou
2011-08-24 18:12
Denyo// Nej, menar inte att franska landslaget sög, utan de hade inte någon naturlig ersättare till Zidane. De fick ändra uppställning ifall Zidane inte lirade, laget byggdes runt Zidane. Vilket gjorde han fick typ uppmärksamhet och deras största stjärna och unikt spelare för dem.

Skillnaden är att Zidane har vunnit fler individuella priser, men det var innan han lirade för Real(det mesta iallafall) då var han stjärnan i laget(Bordeaux, Juve t.ex). Iniesta var nära sist vinna, förlorade mot Messi. Men kanske hade haft bättre chans i ett lag där han största stjärnan. Då "syns" mer vad han bidrar till laget. Man vet vad Iniesta bidrar till Barca. Men trots det så "stjäl" Messi rampljuset, han konster på planen, målen o.s.v.
Cigge
2011-08-24 18:04

Jag tror också att Götze stannar ett tag till. Det vore nog bäst för hans utveckling, då det finns risk att han stagnerar då det blir en annan sorts konkurrens bland platserna i ett större lag.

Götzes och Iniestas spelstil är relativt lika. Iniesta är bättre med boll och huserar något längre ner i planen. Götze är däremot vassare vad gäller den sista tredjedelen. På tal om siffror tidigare, så visar Götze upp ett mycket fint facit. Har för mig att han gjorde 6 mål och 15 assist och då var han inte ens ordinarie förrän Kagawa skadade sig. Det märks dock att spelet har blivit annorlunda efter att Sahin lämnade. Spelet byggs inte upp i lugn och ro längre, utan det är mer utav den rakare sortens passningar och försöker sedan trycka tillbaka motståndarna därifrån. Jag tror att det är samma trio som gör upp om Bundesliga i år igen, nämligen Dortmund, Bayern München och Bayer Leverkusen.
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 18:03
5_Zizou

Jag förstår ditt resonemang kan nog hålla med dig om att dem är mer lika en vad xavi är.

Han var stor för sitt landslag Ja han bärde dem på sina axlar ja men trots det så kommer Iniesta ha samma status när han lägger av.

Jo men Iniesta och Xavi är en stor anledning varför det gått så bra som det gjort i EM/VM för spanien.

Frankrikes lag 98/00 var ju inget russinlag direkt, det var ju ingen Maradonna Neapel bedrift Zidane stod för i franska landslaget enligt mig. sen att Zidane var den stora stjärnan självklart det är svårt att ersätta sådana.

Zidane är bland dem största utan tvekna en fantastisk fotbollspelare hatten av för honom!
5_Zizou
2011-08-24 17:54
Ok, men ville få fram att Iniesta och Zidane har mer liknade stil jämfört med Xavi. Plus varför Zidane är en stor symbol för sitt landslag.
2011-08-24 17:53
Denyo

Det tror jag du aldrig kommer kunna övertyga maränger om. Jag vet inte själv vad jag tycker om det.

Meritmässigt är det möjligt ja. Men fan Zidane var ju världens överlägset bästa spelare. Xavi och Iniesta är gudomliga spelare men Spanska landslaget bygger snarare på att dom har 8 riktigt bra fotbollspelare och 3 från Real Madrid. Det finns ingen supertydlig stjärna.
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 17:50
5_zizou

Det jag ville få fram är att Xavi/Iniesta är i minst samma klass som zidane legenden!

dem kommer iaf ha samma status när dem lägger av.
2011-08-24 17:45
Förövrigt tror jag ju lite så här crazy att Joel Allansson i Blåvitt kan bli ruskigt bra. Han är 18 år just nu och liknar både Iniesta och Götze i spelstilen. Samma flyt i steget. Han kommer ju aldrig nå världsklass nivå, men likväl. En riktig talang.

Mjo, Götze är ju lite lik Iniesta i sin stil, väldigt smidig och som vatten flyter han fram typ. Löpstark som få, och antagligen starkare i kroppen än Iniesta.

Så vitt jag vet har Dortmund väldigt lite, om några skulder alls kvar. Så försäljningar beror mer på huruvida spelarna vill gå eller inte. Och tror Götze är rätt nöjd med sin situation i ytterligare ett eller två år faktiskt.
5_Zizou
2011-08-24 17:42
United försökte i denna silly season köpa loss Götze. Så han lär väl som gott hamna där om inte Barca, Real ute efter honom också så kan vad som helst hända.

Götze som ytteranfallare? Kanske det, han har liknade förmåga som Iniesta har att kunna lira bra på flera olika positioner.

EDIT: Denyo// Iniesta är viktig ja, utan han kanske Spanien inte vunnit VM. Men vad jag menar är att Zidane var ännu viktigare för sitt landslag för de hade ingen bra ersättare ifall Zidane var skadad eller avstängd. Vad de gjorde istället var sätta dit en anfallare, alltså Henry och Trezeguet på topp i en 4-4-2 uppställning. När Zidane var tillgänglig blev det en 4-2-3-1 uppställning. Men skulle Iniesta gå sönder eller avstängd så hade de liknade spelartyp. Men Iniesta var inte sämre nej, utan Spanien har många bra offensiva innermittfältare medan Frankrike inte hade det. Nu har de några som Nasri t.ex. men inte på samma nivå som Zidane precis som David Silva inte samma nivå som Iniesta.
FC Barcelona - Milan - Man City - Dortmund

Detta är tydligen ett alternativ till en CL grupp... Kul, Dortmund är 4:e seedade i år. Vad i satans namn då. :(
Barcelona Denyo ©
FGKOB

Skulle vara grymt om han blev köpt iaf då är laget säkrat 10 år framöver på anfallsidan.

5_Zizou

Vi kan komma överens om att dem är lika men endå olika.
Jag köper inte riktigt ditt argument att Iniesta inte är lika viktig för sitt landslag visst har spanien en otroligt bredd trupp på mittfältet men det förringar inte Iniestas status eller insatser i den spanska tröjan. Iniesta öppnar upp spelet dribblar sig igenom han gör mycket inviduellt precis som Zidane gjorde för att inte tala om målet i VM. som ett exempel när Iniesta inte lirar oss barca då har man tappat en spelare som kan göra det där lilla extra samma sak när xavi är borta.

Özil är riktigt bra jag hade velat se han i barca men tyvärr hann ni före, men han är inte på samma nivå ännu. det tar år att komma upp till den nivån som iniesta är på. det är som att säga att özil är lika bra som zidane var. Jag kan tänka mig att du inte köper det heller. Özil har potential att bli en av världens bästa men för att han ska göra det måste han först och främst vinna titlar vinna med landslaget.

Enligt mig är Xavi i den klassen, en passningspelare som honom har du var 10 år om du har tur.

Sen gillar jag alla madristas vaniga förklaringar att Utan xavi och iniesta är inte messi någonting men sanningen är att när messi inte har xavi och iniesta tar han bollen själv och dunkar ditt den! vilket han gjort flertalet gånger när spelet låser sig.

oj lite mycket text sorry :)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-24 17:40
vanbasten_9

Ja det är strejk i La Liga just nu, den första omgången när Barca skulle spela mot Malaga blev inställd och det mesta tyder dessvärre på att även andra omgången kommer ställas in också.

Alltså lär ligan kanske komma igång den 11 september...
Barcelona nemo
2011-08-24 17:39
Någon som vet var man kan ladda ner BarcaTV sändningen från Joan Gamper?
Annons: