/spanien/barcelona/forum/11022.aspx/spanien/barcelona/forum/11022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Aniesta8
2011-10-25 19:36
Varför ska ni klaga hela tiden på Pep? Han vet bättre vad han gör. Hur många gånger har ni klagat på startelvan och sen efter matcherna ångrat? Vi möter Granada idag och om några viktiga spelare ska vila någon gång så tycker jag att de ska göra det mot Granada. De ska vi klara av med den här elvan, annars kan Iniesta och Villa hoppa in det är inte så att de är helt borta från matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-25 19:35
Intressant med Cuenca. Tycker dock Fontás bör ha fått starta, det här hade varit en bra chans för honom. Men med det vanliga mittfältet och Messi så bör vi med ett bra presspel ta det här med några mål.
Barcelona Blaugrana91
Intressant elva! Kul med Cuenca från start!
Kan väl tycka att det borde varit Pedro som bänkades istället för Villa, men samtidigt har väl Villa spelat ganska många matcher den senaste tiden, så kanske bra att han får vila lite. Dessutom behöver Pedro hitta formen, får hoppas han tar chansen idag.

Lite konstigt dock att Iniesta börjar på bänken.
Barcelona Alvés - Por Que?
Inte en dålig ersättare i Cesc heller, bra att Iniesta får vila till dom stora matcherna, han brukar gå sönder ganska lätt. Skulle även vela se Xavi vilas, varför envisas han med att starta med Xavi hela tiden han får ju aldrig någon vila..
Barcelonistas
2011-10-25 19:31
Att någon utav Villa eller Pedro skulle starta på bänken var ganska självklart. Men att han väljer att ha Iniesta på bänken är mycket anmärkningsvärt.

Inte alls nöjd med startelvan,

Iniesta!
Barcelonistas
2011-10-25 19:29
Återigen väljer Guardiola att röra om för mycket. Varför? Varför bänka Iniesta när han har varit en utav våra formstarkaste spelare senaste tiden?
,Sami
2011-10-25 19:27
Oj Villa på bänken.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-10-25 19:27
Där ser man! Intressant :)
Barcelonistas
2011-10-25 19:26
BARCA- mes que un club

Så här tidigt på säsongen är det verkligen inte bra att rotera allt för mycket. Laget letar fortfarande efter balansen och formen. Nu menar jag inte att rotation är dåligt för när säsongen drar ihop sig så kan vi dra stora fördelar med att rotera. Då när laget dessutom är i form och alla pusselbitar i vårat vinnande koncept fungerar som det ska kan man köra lite rotation mot dom mindre bra lagen. Och även under CDR kommer vi ha stor nytta av rotation!.

Villa-Messi-Pedro/Cesc

Iniesta-Busi-Xavi

Alves-Masken-Abi-Adriano

Så vill jag att startelvan ska se ut inför dagens mach. Jag ser dagens match som ganska viktig inte bara när det gäller poängen utan även anfallspelet. Sen finns det ett par spelare som verkligen behöver komma igång.
Barcelona Abbe.
2011-10-25 19:26
Startelvan: Valdés, Alves, Mascherano, Abidal, Maxwell, Sergio, Xavi, Cesc, Cuenca, Messi y Pedro.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-25 19:25
Villa bänkas, Cuenca från start...
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-25 19:24
Valdés, Alves Mascherano, Abidal, Maxwell, Xavi, Busquets, Cesc, Pedro, Messi, Cuenca
Barcelona Abbe.
2011-10-25 19:22
Ryktas om att Cuenca startar.
,Sami
2011-10-25 19:21
Start elvan borde vara ute nu tror ja.
BARCA-més que un club
2011-10-25 19:13
Barcelonistas

Håller med dig kör med samma lag för fan varför ändra formationen hela tiden förstör balansen i truppen.
Barcelona Siempre Barça
V,V
D..A......Mash....Abi...Adrian
...................bus...........
......xavi.................cesc
messi.........villa...........inies
Barcelona Pep_Guardiola
alla matcher, även mot dom små, är lika viktiga. 3 pinnar är alltid 3 pinnar.
är dock inte orolig ens vid rotation, detta tar vi lätt!

har ett antal matchtröjor över som jag släpper för bra pris:

Barcelona Hemma 2011/12 #10 MESSI (S, M, L, XL)
Barcelona Hemma 2011/12 #9 ALEXIS (M, L)
Barcelona Borta 2011/12 #10 MESSI (M)
Barcelona Borta 2011/12 utan tryck (XL)

maila beb3000@hotmail.com om ni är intresserade

Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-25 19:09
hur ser startelvan ut?
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-25 19:09
hur ser startelvan ut?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-25 19:02
Fan det är ju match om 1 timme, känns inte som det :P
Barcelona Frodo
2011-10-25 18:54
Reportage med Bojan från Rom. Jag förstår inte mycket av det som sägs men det är ändå rätt intressant.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-25 18:53
barca löver

Enligt Barcastuff så kommer han bli tillgänglig för spel inom 10 dagar.
barca löver
2011-10-25 18:51
nån som vet när sanchez är tillbaka ?
,Sami
2011-10-25 18:49
Härliga bilder när Barca spelarna kom fram till Granada. Kolla bild nummer 4 haha sjukt skön bild.
Barcelonistas
2011-10-25 18:45
Folk snackar om rotation, men det är just rotation som ställt till det för oss i vissa matcher. 2-2 Matchen mot Sociedad är ett tydligt exempel på vad som kan hända om man roterar för mycket.

Barcelona10Messi

Bojan måste endå vara helt go i huvudet. Förväntar sig att han ska spela när han inte presterar ett skit. Varför ska Guardiola slänga in han i en cl final när han inte förtjänar att spela? Det finns andra spelare som suttit på bänken utan att klaga och även presterat och bidragit med något när dom fått chansen. Jag är glad att han lämnade Barcelona, han har inget här att göra ändå.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-10-25 18:36
Så länge Pep fortsätter att vinna titlar åt Barca och spelarna har förtroende i honom så skiter jag fullständigt i Yayas, Zlatans, Bojans... uttalanden. End of story!!
Barcelonistas
2011-10-25 18:30
Om ni minns föra säsongen så var Pedro ganska usel inledningsvis ochså på säsongen. Sen efter ett tag så började han komma igång och gjorde många viktiga mål för oss. Jag är inte alls orolig över formen på Pedro, jag tror att det bara är en tids fråga innan han är i topp form igen.

Yaya Toure var verkligen en nyckel spelare 2009. Men sen efter den säsongen tycker jag han blev sämre, han kladdade på bollen lite väll för mycket. En pivote i Barcelona ska inte ha boll mycket eller kladda för mycket, det jobbet har Messi Iniesta och Xavi. Om ni kollar Busquets som jag förövrigt tycker är världens bästa pivote så släpper han alltid bollen på ett tillslag i stort sett. Busi är även otroligt lugnt med bollen och vet exakt vad han ska göra när han får bollen.

Visca Busquets!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-25 18:18
Villa har ändå gjort några mål i början av säsongen. Tre och mest i Barca i CL, samt några stycken i ligan och ett snyggt skott mot Real Madrid i cupen. Pedro däremot, han behöver nog känna på bänken ett par matcher. Har inte varit sig själv den här säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-25 18:15
Det räcker med allt det här tjatet på Pep. Yaya var en duktig spelare men Pep var tydlig med att han inte skulle starta varje match, men ändå få rätt mycket speltid. Yaya var inte okej med det och ville lämna. Sen har jag förlorat mycket respekt för honom. Jag gillade honom i Barca och jag tycker det är förståeligt att han ville bort då spelare av hans kaliber ska starta många matcher i sitt lag. Men nu när han går ut och kritiserar Pep på det här viset, nej. Speciellt nu när det faktiskt var han som ville lämna, jag tror Pep hade velat behålla honom om han accepterade en mindre viktig roll inom laget.
Barcelonistas
2011-10-25 18:14
The Reporter

Det kom som sagt som en chock för oss alla när Pep gjorde sig av med Eto. Guariola ville utveckla vårat anfallsspel och ville ha en lång och fysisk spelare som Ibra. Pep trodde att med Ibra i laget så skulle vi få en ny dimension i vårat anfallsspel, men allt blev bara pankaka istället.

BB-Barceloneta

Vill inte alls se någon rotation ikväll, vi behöver få igång varenda spelare. Framför allt måste vi hitta den rätta balansen i laget, defensiven ser som sakt bra ut men offensiven kan vi så mycket bättre.

Kör med ordinarie lag, det har funkat i 3-4 säsonger nu. Varför ändra på det liksom?
Annons: