/spanien/barcelona/forum/11021.aspx/spanien/barcelona/forum/11021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-27 12:13
Största problemet igår var ju helt klart inställningen, eller det såg i alla fall så ut. Farten i anfallen var ju helt obefintlig. Jag tror vi hade ett riktigt läge och det var stolpskottet i sista jävla sekunden. Det tog 93 minuter och 30 sekunder att skapa ett riktigt bra läge, det är inte normalt. Det var så nonchalant igår och alla inblandade ska ta åt sig efter förlusten. Dock så måste ju laget tända till som fan efter det här, det måste ju va grym tändvätska, man kan i alla fall hoppas.

Nu får de se till attt Rayo får smaka på revanschlusten på tisdag, skulle vara skönt med en storseger och ett spel som verkligen flyter på.
Barcelona Barca Barca
2011-11-27 12:00
Skyll på motivationen, skyll på dålig pep, skyll på slöhet, skyll på vad ni exakt vill, för vi fans har rätt att skylla på våra spelare och peka ut nått fel när vårat älskade lag förlorar. Inte fan ska vi gå och klappa åt dom när dom gör en halduttig match? spelar som så i el classico som dom gjorde två senaste matcherna, då kan vi räkna med en förlust på 3/4-0. Eftersom jag är ett fan o vill såklart skylla på nått, skyller jag på att vi tyvärr inte har en riktigt striker att tillgå i truppen, vi har ingen Eto'o, Higuain (som real har), chicharito (som man u har) nån som man vet, att där har vi en anfallare som MÅSTE in centralt i anfallet och kan göra den dära förbannade 2-1,1-0,1-1, 3-1 målet. Vi har Messi som bombar in mål, men Messi är mer än så vilket gör att han i vissa lägen kan vara utanför straffområdet när ett inlägg slås in mot motståndarnas straffområde. Vårat presspel, är tyvär som bortblåst, våra omställningar när vi vinner boll, är också bortblåsta. Vi vinner boll, passar tillbaka till baklinjen, väntar in motståndarna så dom har hunnit ställa till i försvar och sen anfallare vi. Ungefär som att vi ber våra motståndare snällt att, "nu har vi vunnit bollen från er, ni kan ställa er i försvars position" våra motståndare säger "Tack" .

I slutändan, Visca Barca :)
Barcelona Barça-MeTi
2011-11-27 11:54
jääävligt besviken igår inte ofta ja blir så jävla besviken på barca fyyyfan så onödigt :(
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-27 11:21
En tanke jag fick under natten. Soriano är nog fan en av de mest pålitliga målskyttarna Barca har att tillgå just nu. A-laget inräknat! Hans kontrakt löper ut i sommar. Varför inte flytta upp honom till A-laget under våren och ger honom den upplevelsen innan han lämnar på free transfer? Eller så kanske man t.o.m kan behålla honom om han gör succé.

Vi skulle fan behöva en spelare som honom just nu - en som inte krånglar till det utan går på avslut så fort chansen ges. Hade gärna sett att vi lånade hit en sådan spelare i januari, men sen slog tanken mig att det bästa alternativet kanske redan finns i vårt eget B-lag.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-27 10:55
Fyfan för matchen igår. 90-minuters lidande rakt igenom. Pep kan ju säga vad han vill, men en bra match det gjorde vi verkligen inte. Ganska konstigt i och med att det i princip var bästa möjliga elva (utom Maxwell då) som spelade. Ser där att några av er har diskuterat Pep och hans framtid i klubben nu i natt. Jag tycker att det ska göras en utvärdering efter säsongen och att han oavsett hur det går i år skall erbjudas förlängning. Om vi skulle vara titellösa i två år, då kan det vara läge att pröva något nytt. Men som sagt, det är långt kvar av den här säsongen och det finns ingen tränare som kan Barca bättre än Pep.

Har även en tanke om hur vi la upp matchen rent taktiskt innan matchen. Vi diskuterade ju (som rätt ofta) huruvida vi skall använda oss av en 3 eller 4-backslinje i olika matcher. Jag skrev att vi bör använda oss av en 3-backslinjer när vi vet att våra motståndare kommer att gå ut på planen, parkera bussen framför mål och rädda poängen de har från start. Det kunde man ju räkna ut att det var exakt vad Getafe skulle göra, och det var det dom gjorde. Ändå ställer vi upp med en 4-backslinje igår, varför? Jag har inget bra svar alls.

Jag förstår det verkligen inte, men samtidigt ställer Pep upp med 3-backslinje på San Siro trots att möjligheten till en 4-backslinje fanns där. Har mycket svårt att förstå hur han tänker. All respekt till Getafe, grym match från deras sida igår, men de är ju ett av ligans sämsta lag och att de skulle anfalla igår var ju rätt så uppenbart. Då hade det ju varit klart mycket smartare att vila Maxwell och därför peta in Keita på mitten som hade behövts med sina djupledslöpningar in i straffområdet när spelet låste sig igår.

Vi ska dessutom minnas att ligan inte är körd. Real kommer att tappa några poäng, de går ju naturligtvis inte rent i resten av ligan. Dock kommer matchen på Bernabeu om två veckor vara livsviktig. Förlorar vi den, då är det faktiskt kört.
Barcelona rANDOMhERO
2011-11-27 10:48
Intressant och se att folk är så deppiga efter en förlust i 13 omgången, och tror att allt är över :/ De är ju 20+ omgångar kvar och 2 clasico kvar. De är fortfarande en jäävligt lång säsong kvar, allt kan fortfarande hända. Sluta vara så nere!
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-27 10:46
Barcelona will this summer try to sign Valencia forward Roberto Soldado (26), whose contract expires in 2014 [as]
Postat via SvenskaFans-appen
Derett
2011-11-27 03:47
Pep: "Vi spelade en väldigt bra match"

Nu får du banne mig ge dig!!!!
Barcelona Gio Style
2011-11-27 03:37
Blaugrana91
Är nog beredd att hålla med där. Med tanke på hur spelet såg ut idag så var det nog ändå bättre med en förlust än 1 plockad poäng.
Spelarna måste inse att det är allvar nu. Och det är NU vi måste vända på det innan det är kört.
Barcelona Blaugrana91
2011-11-27 03:28
Bara jag som finner det komsikt när man kollar i andra lags forum, haha folk firar ju Getafes vinst mot oss som om deras lag vunnit CL. Komiskt som sagt!

Ett bevis på avundsjukan.

Gio Style

Håller helt med! Och som jag skrev precis efter matchen, jag kan tro att den här förlusten på ett sätt var bra, nu fick spelarna verkligen se att om dem inte höjer sig kommer man att förlora matcher. I tidgare matcher där vi spelat dåligt under säsongen har vi ändå på något sätt alltid lyckats vinna eller allafall fått kryss, det har kanske gjort att spelarna precis som du säger fått inställningen att "det löser sig på något sett, Messi avgör" eller något liknande.

Nu när man förlorat så har man förhoppningsvis insett att man måste höja sig.
Barcelona Gio Style
2011-11-27 03:24
Andreas-
Jag tycker att du dömer ut Pep lite för fort här. Det är mycket kvar och CL är fortfarande ett realistiskt mål om vi lyckas vända på skutan.
Då skulle den här säsongen inte alls se som misslyckad och Pep skulle i varje fall jag fortfarande hylla.
Andreas-
2011-11-27 03:22
DanTamefan

Det är han, det är nu han ska visa krafterna :)

Heywood Jablome

Såklart, vi har spelarna. Men eran med Pep kanske är slut. Det kanske behövs en ny röst. Hur man än vrider o vänder på det är spelarna vi har i laget de bästa i världen. Det KANSKE är dags för en ny röst.

Med det sagt, det Pep gjort senaste tre åren för alla oss, jag kan inte beskriva hur tacksam jag är. Nöjet var på vår sida, helt enkelt.
Barcelona Gio Style
2011-11-27 03:18
Skönt att nivån har höjts efter att ha nått nya bottennoteringar tidigare idag.

Jag anser att det är den mentala biten som fattas. Många av våra spelare är inte lika sugna längre, mätta som vissa är inne på. Dålig rörelse och spelarna tar alldeles för lätt på matcherna. Typ som att de förväntar sig att någon annan ska lösa det hela. Ibland funkar inte detta och spelarna måste fan börja ge 100% nu. Man märker vilka det är som är sugna, dem nya och ungdomarna med vissa undantag (Messi, Iniesta + någon mer). Resten måste fan se till att vakna till, går inte att lunka runt på plan och bara passa vidare i sidled när man får bollen.

Ligan är långt ifrån körd, har en känsla av att ligan inte kommer att skjuta iväg lika mycket i poäng som föregående säsonger. Jag tror och hoppas i varje fall på detta. Men Pep har mycket jobb framför sig och det kommer att bli väldigt svårt att ta igen poängen. En bra start vore kommande El Clasico...

Tycker att vi ska försöka köra in en stark elva nu med fasta och riktiga instruktioner. Är också inne i det spåret att alltför mycket måste gå igenom Messi. Han behöver avlastning och vi har spelare som vi bör ta vara på.

Detta vore enligt mig att föredra:
----Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
----Busi--
-Thiago/Xavi--Iniesta
Messi--Cesc---Alexis

I varje fall tills våra andra spelare har kommit i form.
Barcelona DanTamefan
2011-11-27 03:13
Andreas-

Pep är större än gud;)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-27 03:13
Jag tänkte också i de banorna tidigare. Är eran slut? Men då mindes jag att vi fortfarande har Xavi-Iniesta-Messi i laget. Eran kommer att fortsätta.
Barcelona mbarca
2011-11-27 03:01
Andreas- (Barcelona) håller med dig till 100 %. Vill lägga till att motivationen hos pep har också varit lägre som spelarna, det märks! Hoppas de övervinner detta så fort som möjligt!! Mer än 50% av ligan återstår så!! Men pep avgör då han har till uppgift att få spelarna att bli motiverade. Jag litar på honom och tror på honom. Hoppas han förlänger ett år till. Då kan det bli som hans första år om vi inte vinner i år!! Ha tålamod o lita på att vi är tillräckligt bra för att vinna över Madrid hemma och borta!! Då har vi motivation!! Barca ALLTID i hjärtat!!
Andreas-
2011-11-27 03:00
DanTamfan

Det är min också. Men mina förhoppningar på att vi kommer lyckas är så stora att det just nu känns i princip hopplöst. Jag har stora förvätningar på det här laget, och det är bara kolla på hur det sett ut senaste åren. Fan, bara tanken på att allt kan vara över är för jävlig helt enkelt.

Edit: Vänder Pep detta till ligaguld är han Gud...
Barcelona DanTamefan
2011-11-27 02:55
Andreas-

jag förstår ditt tänk o du skriver bra saker.. . . men allt jag vill förmedla är att min kärlek till barca är större än mitt hat mot real madrid. .. .
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-27 02:42
Håller med Andreas. Motivationen har nog fått sig en törn i Barcelona. Kom igen, tre ligatitlar, två Champions League-titlar, EM- och VM-guld för många av spelarna på fyra år.

Men spelarna jobbar fortfarande hårt. För tre dagar sedan slog vi italienska mästarna med 3-2 på San Siro. I dag förlorade vi mot Getafe borta. Motivationen skulle jag peka på.

Ligan är verkligen inte över. Vi måste hitta tillbaka på vinnarspåret och aldrig lämna det spåret.
Andreas-
2011-11-27 02:34
DanTamefan

Du har en stark tro på att detta kommer lösa sig. Det får du gärna ha. Jag har inte det, av flera anledningar. Det är bara kolla på årets matcher som Barca o Real gjort, motivationen (senaste åren har våra spelare vunnit ALLT, det har INTE Reals), sättet vi spelar vår startelva match efter match kontra hur Real spelar sin osv.

Känslan blir inte bättre över att ösa skit över våra egna, men besvikelsen över våra insatser i kombination med att titeln ser ut att hamna i Madrid (i mina ögon), gör att det i princip kokar över, för vi HAR ett MYCKET bättre lag. Det handlar bara om motivationen.

Chansen på CL kan vara enorm, för då kanske alla taggar till till fullo. Men hjärtat blöder av att se oss så ointresserade av mindre stora matcher i ligan. Kolla bara vårt bortafacit nu och jämför med förut, jag minns hur det var när Pep tog över Barcelona. Vårt bortfacit då som nu är som dag o natt, då slog vi t om rekord i antal vunna bortamatcher.

Som sagt, viljan finns inte där att vinna ALLA matcher. Det svider som fan i hjärtat.

Edit: Ska verkligen POÄNGTERA att vi var o när som helst kör över vilka som helst när vi spelar som bäst. Därför är det så extremt dåligt o tappa ligan till Real, när vi är så mycket bättre. Den är min anledning, kan bara tala för mig själv, till att jag sågar årets upplaga av FC Barcelona just nu.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-11-27 02:06
Motivationen känns som problemet... för lite rörelse och för segt bolltempo
Barcelonistas
2011-11-27 01:56
B-Guden

Spelet på Camp Nou har väll ändå sett väldigt bra ut, eller vad sägs om 30-0 i mål skillnad?. Det är Borta spelet som hackar något fruktansvärt, och det beror på många olika faktorer som jag tidigare skrev.

Skador på nyckel spelare vilket har lett till att vi inte fått chansen att spela ihop laget ordentligt. Alldeles för mycket rotation från Pep har klart och tydligt stört balansen i spelet och laget. Formationen med den nya uppställningen 3-4-3 är något som verkligen inte har funkat, där spelarna är lite vilsna. Detta i kombination med Motivation och formsvackor har gjort så att spelet hackat.

DanTamefan

Har ochså stora förhoppningar på att vi kommer fixa detta tillslut. Jag tror verkligen på laget, jag vet vad Barcelona kan när dom är som bäst.
Barcelona DanTamefan
2011-11-27 01:56
Andreas-

"FAN, är du helt borta eller?"

nej Andreas jag är inte helt borta.. .. jag har bara en stark tro på att det kommer lösa sig.. . och jag förstår besvikelsen iom att jag känner den själv med... .. men på vilket sätt blir känslan bättre av att ösa skit över sina egna?.
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-11-27 01:54
Jag är faktiskt inte mest besviken på att vi förlorade idag och mot "Team Dubai" som vi ska vinna 9/10 gånger. Jag är fruktansvärt besviken på det sätt vi uppträdde. Alexis gjorde ingen höjdarmatch direkt, men han kämpade och försökte i alla fall till skillnad från resten av laget. I nästa match s*iter jag i om vi vinner eller förlorar. Men jag kräver att alla till 100% går in för att vinna matchen. Att dom kämpar och sliter matchen igenom. Att dom försöker. Jag vill se vilja!
Barcelona LaSagradaFamília
2011-11-27 01:53
Mot Real såg det bra ut, tycker jag...
Barcelona Barclasico
2011-11-27 01:53
Andreas- dina ord är UNDERBARA !
Barcelona B-Guden
2011-11-27 01:44
Felet med barca är när man sl¨år iväg passning är man stillastående one tuoch spelet är som bort blåst går alldeles för segt i sista tredjedelen, hela spelet har hackat hela säsongen forutom mot villareal
Andreas-
2011-11-27 01:36
DanTamefan

Kom in i matchen nu va? Dem flesta här hejar nog på Barcelona, och har så gjort en längre tid. Att förlora en match är inte katastrof, men med dagens Barcelona är det INTE bra att torska mot Getafe. Det är så jävla enkelt det är. Fan, är du helt borta eller? Kolla på dem senaste säongerna. Många poäng förra året tappades i slutet när vi spelade B-laget o ligan var säkrad. Vi hade tagit 103 poäng till 99 % säkerhet om vi spelat bästa lag hela vägen in. Men det gjorde vi inte pga en avgjord liga o en stundande CL-final. Helt rätt, såklart.

I år har vi redan tappat 11 pinnar och tar 103 poäng om vi vinner resterande matcher trots att vi på pappret är bättre än någonsin. Vi har en bättre trupp än förra året. Det kan väl ALLA enas om? Och ja, vi kommer aldrig vinna varenda match som återstår.

Det handlar inte om att folk inte älskar Barcelona, det handlar om att folk är besvikna, med rätta. I mina ögon har inte Real många spelare, knappt någon, som tar en plats i vår startelva. Varför showar Real o inte vi? För att dem är hungriga. Det är inte vi. Snudd på skandal i mina ögon.

Efter senaste årens framgångar är det också självklart, att vi med bättre lag har ÄNNU STÖRRE förhoppningar. Att folk är besvikna idag är inte konstigt, det är en självklarhet. En torsk borta mot Getafe är inte okej med detta lag, speciellt inte när Real Madrid radar upp vinst efter vinst...
Barcelonistas
2011-11-27 01:32
s.eto

Vi måste vara mycket mer motiverade i dom här mindre matcherna. Att bara vara det mot Real Madrid och slå dom, det räcker inte för liga guld. Det gäller att vinna mot Getafe, Socidead, och alla dom där blåbärs gängen.
Barcelona Sentuary
2011-11-27 01:32
DanTamefan

Co-sign. Dina ord är underbara
Annons: