/spanien/barcelona/forum/11019.aspx/spanien/barcelona/forum/11019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-24 14:12
Helt plötsligt dök det upp en maräng som tyckte Cesc, Xavi och Iniesta var bättre. Föga oväntat hade han Karim Benzema i sitt namn. Blir han spärrad eller påhoppad nu tro?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-24 14:04
" För dom har sträckläst wikipedia sidorna gällande alla titlar Real Madrid har. Varannan där inne har ju för fan hur många titlar dom har i sina nick. Dom tror ju på allvar att dom är en del av klubbens historia och att dom är viktiga kuggar till att dom vann mycket. Jag blir helt häpen gång på gång. "

Haha, precis så här är det..
Varenda en skryter om titlarna dom har..
Titlar som klubben tog när fotboll knappt existerande och deras Farfar knappt var född.
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 14:00
Nogo

Tycker det här match kortet är riktigt spännande

håll utkik efter Barboza vs ross pearson! kommer bli en grym match!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-24 13:59
Barcelona are considering to open a football school in Zagreb. This month, the club is already organizing two summer camps in Croatia. [fcb] Grymt! Finns många talanger i balkan..
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-24 13:57
För dom har sträckläst wikipedia sidorna gällande alla titlar Real Madrid har. Varannan där inne har ju för fan hur många titlar dom har i sina nick. Dom tror ju på allvar att dom är en del av klubbens historia och att dom är viktiga kuggar till att dom vann mycket. Jag blir helt häpen gång på gång.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-24 13:56
Det vore kul om man gjorde en psykologisk utvärdering av fansen i Real Madrid. Hur kan man ha så mycket hybris trots att det har gått ungefär 10 år sen de vann CL? Jag vet inte vad det kan bero på, någon får gärna förklara det (någon som är bra på psykologi).

Hur kan man ha så mycket hybris med tanke på de senaste årens fiasko?
2011-08-24 13:53
Om Valdés enbart är med pga titlar är väl Casillas endast med pga huvudstadskvotering.

Dom har trollat världen i urminnes tider nu. Experter på det.
Lol. "Cassillas", killen kan inte ens namnet på lagets kapten.

Hehe, visar väl bara hur fansen är där.
"Angående Valdes så tycker jag att han blivit bättre men fortfarande några steg bakom: Cassillas, Reina & Lopez. Även fast den sistnämnde inte gjorde någon dundesäsong senast. De Gea lär också gå före Valdes snart. Valdes är ju enbart med pga Barca's titlar."

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
Jag gråter av skratt, är dom på riktigt eller trollar dom? Jag vet fan inte längre :D
Hutch
2011-08-24 13:51
Andreas V.V

LMAO. Nä men jag anser verkligen inte att man kan jämföra Özil med dessa två. Jag gjorde en rätt så prickfri jämförelse.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-24 13:51
Namn: ZIZOU4EVER
Sänt: 2011-08-24 13:32
El Pasillo - 31 y 9 | Luktar trippel

Jag tycker faktiskt att Özil är bättre än både Xavi & Iniesta, inte tillsammans men 1VS1 så är han det. Ett exempel är bara respektive spelares poängsskörd förra säsongen, bara en sån sak säger mycket. Lägg därtill att Özil gjorde sin debutsäsong i La Liga.

Angående Valdes så tycker jag att han blivit bättre men fortfarande några steg bakom: Cassillas, Reina & Lopez. Även fast den sistnämnde inte gjorde någon dundesäsong senast. De Gea lär också gå före Valdes snart. Valdes är ju enbart med pga Barca's titlar.

----

PS. Tycker det är riktigt synd att alla Cules efter alla år ska börja kaxa, om det inte vore för Ronaldinho skulle dem fortsatta ha problem med att ens kvala sig till Champions League.

Hahahhaha
2011-08-24 13:49
Ljuger man tillräckligt länge för sig själv blir det väl till slut sanning. Jag vet inte jag. Jag förstår inte varför jag ens tog mig in på Puertan, slås alltid av deras geniala argument och åsikter.

Men det är ju ett tvåeggat svärd, dom tycker väl man själv har lika konstiga åsikter. Men jag försöker se saker och ting objektivt och kan inte i hela min värld förstå hur en spelare som Özil ska kunna vara bättre än Iniesta eller Xavi. Eller någonsin bli det. Han kan ju börja med att prestera när det verkligen gäller.
2011-08-24 13:48
Hutch

Fast Sysan Boyle är ju faktiskt hetare än Adriana Lima..

We all like a little junk in the trunk ; )
Hutch
2011-08-24 13:45
Vissa på Puertan är dödligt seriösa när de menar att Özil är bättre än Xavi och Iniesta. Vad är next? Susan Boyle är snyggare än Adriana Lima? Hitler menade väl? Eller....Zombies existerar?

*facepalm*
2011-08-24 13:41
Senor Grande Pep

Det är nog sant att dom har någon slags förskjutning av verkligheten. Men dom verkar ju inte lida av det, en omedveten dåre är ofta väldigt lycklig. Man kanske kan glädja sig åt det.
Barcelona NoGo™
2011-08-24 13:30
Glada nyheter!

Sergi Roberto har skrivit på ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2015 med en "buy-out" klausul på 12M (B-Laget) och 20M (A-Laget.) Han fick erbjudanden från bla Chelsea, Madrid o fler men tackade nej.

Barcelona Senor Grande Pep
2011-08-24 13:26
Namn: El Pasillo - 31 y 9 | Luktar trippel
Sänt: 2011-08-24 13:21

Från "putan"

"Kom inte med er Iniesta och Xavi skit för Özil är bättre än dom två tillsammans"

SOMEONE PLEASE KILL ME!! De lider av någons sorts verlighets sjukdom :S
Barcelona NoGo™
2011-08-24 13:13
Hehe Citys spenderade tar aldrig slut :P Men det är klart vill man vara med i toppen så kostar det, en annan klubb i England borde lära sig lite av det, *host*Arsenal*host*

Denyo ©

Man missar aldrig Anderson Silva :P
Abidal Norris
2011-08-24 13:12
Hahahaha forumet är låst i puertan är låst under träningsmatch! Den var ju ny! Så blir de när man blir totalt överkörd av FGKOB och inte har några argument kvar
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 12:41
Ska bli kul sen och se hur city ska ha råd att värva någon lirare när platinis nya grej träder in. Jag menar pungar man ut 2 Mille i vecka. Till halva laget är det inte särskilt troligt!

Fernando gago kung of Barcelona

Det heter MMA det är själva sporten :p inte UFC det är en organisation :)

Förövrigt alla som vill se en grym MMA gala i helgen så är det UFC 134
Rio de janeiro!
2011-08-24 12:12

Äsch, det Manchester City pysslar med är ju som att fuska på FM.
Vissa tycker helt enkelt det är kul :)
2011-08-24 11:59
Så länge Barca B kan etablera sig i Segundan är jag nöjd. Den speltiden talangerna kan få där gör dom typ beredda att direkt gå in och lira enstaka primera matcher mer eller mindre oavsett vilka spelare vi tar ut.

Om dom håller sig i toppen eller inte är mindre intressant, men givetvis föredrar jag att dom slipper kämpa för överlevnad för då kommer spelarna i första hand inte kunna spela tici-taca fotbollen utan snarare sparka - spring - kontra som Real Madrid gör.

Nu vill tydligen Mancini köpa Daniele De Rossi. Dom får aldrig nog eller? Det här börjar bli patetiskt.
Barcelona Deulofeu
2011-08-24 11:56
Någon mer än jag som är lite orolig för att Barca b inte kan göra mål längre? Flera träningsmatcher (3 st) där de inte mäktat med att göra mål.

Vår trupp må vara sjukt talangfull men att Soriano som är skadad och Nolito som flyttat till Benfica saknas är det väl ingen tvekan om.

Hoppas att Deulofeu,Rafa och company växer in i kostymen snabbt.

Jag är inte helt övertygad om Eusebio som coach hade hellre sett Oscar fortsätta han har juvenil a.Han känner dessutom de cirka 7-8 spelare som flyttades upp som laget skall byggas av hoppas jag.

Huvudsaken är väl att de håller sig kvar och att talangerna får spela i första hand handlar det ju om talangutveckling och inte att få lika fina resultat som vi fick förra året.

2011-08-24 11:56
Man vill bara krama Gago. Och säga att allt är okej. Han är så förbannat lost. Han ger Bambi på hal is en ny definition.

Hutch
2011-08-24 11:54
Den videon är så förbannat skön. Man skrattar & skrattar....komediguld! Jag tycker så synd om honom i videon...man vill bara klappa honom.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-24 11:53
Fernando Gago

Det var inte det att hon är/var prostituerad jag reagerade på (hela Ribery/Benzema-affären utspelade sig för övrigt i Frankrike där det är lagligt) utan snarare att hon var minderårig. Att han dessutom har spelat in en pissigt dålig raplåt med någon känd fransos och kvaddat typ fem Murcielagos känns ganska barnsligt. Lite för mycket pengar och för dålig verklighetsförankring är min diagnos.

Duktig fotbollspelare, visst, men han får inga sympatipoäng från mitt håll.

edit: Men att han inte verkar vilja vara med i Mourinhos utspel ger han klara pluspoäng såklart.
2011-08-24 11:49
Gago är kung för han är nya Redondo. Och han har ett helt youtube klipp fyllt med Gago to the max.
2011-08-24 11:48
Benzema verkar vara mer intresserad över att spela fotboll än att bete sig som en douchebag bara för att Mourinho har sagt det.

Varför Gago är kung låter jag vara osagt då alla vet varför.
2011-08-24 11:41
Ja. Varför ska jag tycka illa om en person som har sex med en annan person, men som enligt lag är olagligt. Allt som är olagligt är inte onda handlingar.

Jag dömer förövrigt inte honom för det, han har betett sig ärligt och rakryggat sen han kommit hit och inte sagt något åt något håll. VAd han gör på sin fritid skiter jag i. Jag tycker förövrigt inte prostitution är något att oja sig för som stora delar av Sverige gör. Det är väl en tjänst likt andra, jag förstår inte moralpaniken kring det.

Men detta är inte ett forum för politiska diskussioner så jag skippar gärna eventuella påhopp från moraltanter som kommer med bestört läsa det jag skrev nu.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-24 11:36
Benzema som hade sex med en minderårig prostituerad men som inte straffades för det för att han "inte visste om att hon var minderårig"? Är det den Benzema du menar? :P
Annons: