/spanien/barcelona/forum/11014.aspx/spanien/barcelona/forum/11014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-24 17:45
Förövrigt tror jag ju lite så här crazy att Joel Allansson i Blåvitt kan bli ruskigt bra. Han är 18 år just nu och liknar både Iniesta och Götze i spelstilen. Samma flyt i steget. Han kommer ju aldrig nå världsklass nivå, men likväl. En riktig talang.

Mjo, Götze är ju lite lik Iniesta i sin stil, väldigt smidig och som vatten flyter han fram typ. Löpstark som få, och antagligen starkare i kroppen än Iniesta.

Så vitt jag vet har Dortmund väldigt lite, om några skulder alls kvar. Så försäljningar beror mer på huruvida spelarna vill gå eller inte. Och tror Götze är rätt nöjd med sin situation i ytterligare ett eller två år faktiskt.
5_Zizou
2011-08-24 17:42
United försökte i denna silly season köpa loss Götze. Så han lär väl som gott hamna där om inte Barca, Real ute efter honom också så kan vad som helst hända.

Götze som ytteranfallare? Kanske det, han har liknade förmåga som Iniesta har att kunna lira bra på flera olika positioner.

EDIT: Denyo// Iniesta är viktig ja, utan han kanske Spanien inte vunnit VM. Men vad jag menar är att Zidane var ännu viktigare för sitt landslag för de hade ingen bra ersättare ifall Zidane var skadad eller avstängd. Vad de gjorde istället var sätta dit en anfallare, alltså Henry och Trezeguet på topp i en 4-4-2 uppställning. När Zidane var tillgänglig blev det en 4-2-3-1 uppställning. Men skulle Iniesta gå sönder eller avstängd så hade de liknade spelartyp. Men Iniesta var inte sämre nej, utan Spanien har många bra offensiva innermittfältare medan Frankrike inte hade det. Nu har de några som Nasri t.ex. men inte på samma nivå som Zidane precis som David Silva inte samma nivå som Iniesta.
FC Barcelona - Milan - Man City - Dortmund

Detta är tydligen ett alternativ till en CL grupp... Kul, Dortmund är 4:e seedade i år. Vad i satans namn då. :(
Barcelona Denyo ©
FGKOB

Skulle vara grymt om han blev köpt iaf då är laget säkrat 10 år framöver på anfallsidan.

5_Zizou

Vi kan komma överens om att dem är lika men endå olika.
Jag köper inte riktigt ditt argument att Iniesta inte är lika viktig för sitt landslag visst har spanien en otroligt bredd trupp på mittfältet men det förringar inte Iniestas status eller insatser i den spanska tröjan. Iniesta öppnar upp spelet dribblar sig igenom han gör mycket inviduellt precis som Zidane gjorde för att inte tala om målet i VM. som ett exempel när Iniesta inte lirar oss barca då har man tappat en spelare som kan göra det där lilla extra samma sak när xavi är borta.

Özil är riktigt bra jag hade velat se han i barca men tyvärr hann ni före, men han är inte på samma nivå ännu. det tar år att komma upp till den nivån som iniesta är på. det är som att säga att özil är lika bra som zidane var. Jag kan tänka mig att du inte köper det heller. Özil har potential att bli en av världens bästa men för att han ska göra det måste han först och främst vinna titlar vinna med landslaget.

Enligt mig är Xavi i den klassen, en passningspelare som honom har du var 10 år om du har tur.

Sen gillar jag alla madristas vaniga förklaringar att Utan xavi och iniesta är inte messi någonting men sanningen är att när messi inte har xavi och iniesta tar han bollen själv och dunkar ditt den! vilket han gjort flertalet gånger när spelet låser sig.

oj lite mycket text sorry :)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-24 17:40
vanbasten_9

Ja det är strejk i La Liga just nu, den första omgången när Barca skulle spela mot Malaga blev inställd och det mesta tyder dessvärre på att även andra omgången kommer ställas in också.

Alltså lär ligan kanske komma igång den 11 september...
Barcelona nemo
2011-08-24 17:39
Någon som vet var man kan ladda ner BarcaTV sändningen från Joan Gamper?
2011-08-24 17:34
Tror dock inte Dortmund vinner ligan i år. Hoppas dock dom kan få en okej grupp i CL i år och ta sig en bit, kanske få in ett par nyförvärv och ta en topp 2 placering och få spela CL igen. Men Bayern tror jag blir för tuffa i toppen. Även Schalke känns i år bra.

Om Götze kommer är det snarare på Pedros/Villas/Sanchez platser. Där finns det väl möjlighet att iaf konkurrera ut Villa. Han har ju inte direkt varit bländande i Barcelona även om han avgjort en hel del viktiga matcher.

Går han till Real ska han konkurrera med Kaka, Ronaldo, Benzema, Di Maria, Özil, Higuain. Är det enklare konkurrens?

Visserligen är ju Götze en mittfältare men det är ju framförallt hans ytterkvaliteter som är spektakulära så tror han passat bättre som ytter i ett 4-3-3 system faktiskt. PÅ Barcelonas mittfält har han ingen plats iallafall.
5_Zizou
2011-08-24 17:34
Fernando Gago - King Of Barcelona// Götze kommer nog inte hamna i Bayern, om inte Kroos lämnar. Men han skrev på 4 eller 5 års kontrakt med Bayern så tror inte det, då vi har Robbéry och Müller också.

Götze har nämnt han vill spela för Barca ja, men hoppas inte han kommer till er för sedan tillbringa tid på bänken. Då ni har nu Thiago, Xavi, Cesc, Iniesta i mittfältet.
Cigge
2011-08-24 17:32

Hamnar han inte hos oss i Real nästa sommar, hoppas jag att han stannar i Dortmund. Dortmund kan växa...
Real Madrid vanbasten_9
2011-08-24 17:32
Hur ser det ut med strejken i La liga? Blir det någon strejk? Och hur många matcher?

/Milanfan
5_Zizou
2011-08-24 17:30
Denyo// Iniesta liknade nivå som Zidane ja, det håller jag med. De har liknade egenskaper, trots lite olika styrkor och svagheter, men de tåls för min del att jämföras. Fast grejen är att Zidane var väldigt viktig i landslaget medan Iniesta kändes inte lika viktig för Spanien pga de har bra kreativa mittfältare som kan "ersätta" Iniesta på ett sätt. Medan Frankrike hade ingen naturlig ersättare för Zidane, brist på såna spelartyper. Därför var Özil rätt viktig för tyska landslaget, behövde en sån spelar typ.

Men Xavi nja, där håller jag inte med.
Cigge
2011-08-24 17:29
1.70-ligan

Visst kan det vara så som du säger, men grejen är den att jag tyckte att Özil var fantastisk i Werder Bremen och var en av få som förespråkade en värvning. För mig är det emellertid svårt att förstå hur man inte kan tycka att Özil är något extra. Det ska dock sägas ännu en gång, jag tycker att Iniesta är ett snäpp vassare och världens bästa mittfältare i mina ögon. Han gick förbi Xavi under den gångna säsongen som alltid varit rankad som den bättre av de två, enligt mig. Det går inte att tycka illa om Iniesta, vare sig man håller på Real Madrid, Barcelona eller något annat lag enligt min mening.

För övrigt kanske vi förskönar Özil något, precis som ni gör med Thiago. Jag tycker att Thiago är duktig, men hans har en lång väg att vandra för att bli något utav en världsstjärna. Kan tycka att både Thiago och Neymar är alldeles för valpiga i sin spelstil, men det kanske kommer med tiden.
2011-08-24 17:28
Allt beror nog på vad som händer med Villa. Och även om Pedro fortsätter hålla samma nivå och om Sanchez kan slå igenom i Barcelona. Då vet jag inte ens om det finns plats för Götze. Kanske när Villa slutar/drar.

Det mest troliga är väl tyvärr att Götze hamnar i Bayern likt alla andra tyska talanger. Sjukt tråkigt.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-24 17:28
FC Barcelona #10

Haha, vad är det för tävling du är med i när du kommer en gång i månaden med ett nytt ansikte?

Barcelona Denyo ©
2011-08-24 17:26
Jag är inne på samma spår men jag har en känsla av att Real kommer försöka hosta upp pengar för att lägga ett bud på han nästa sommar.

Jag antar att Barcelonas scouter samt ledning redan sett detta vid under och kan konstantera att han skulle klara av att lira hos oss.

sa han inte i någon intervju att han ville till barca? (vem vill inte?!)
2011-08-24 17:24
Hade ju hoppats, Götze är en helt störd talang. Han spelar som han har lirat på den här nivån i 10 år. Snubben fyller/fyllde 19 år i år. Sällan en så ung spelare dominerat så.

Vore en dröm att få honom till Barcelona.

FC Barcelona #10

Är inte det Özil? Han ser väl ut sådär typ?
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 17:22
Fernando Gago king Of Barcelona

Det var lite det som var tanken =)

för övrigt Götze tror du vi ser han i Barca om några år?
Davvidsilva
2011-08-24 17:21
Fick carvalho's gamla nummer. Romeu allstå.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-24 17:21
Vem är spelaren på mitt länktips? :P

Tacksam för svar!
PS: Jag vet själv inte vem det är, därför frågar jag.
2011-08-24 17:20
Denyo

Men då kan ju inga madridistas hoppa på dig ju =(
2011-08-24 17:18
Inter bör du stå över hur som helst.
Chelsea tar du om du vill/vågar.

Det kan sluta med en 4-0 vinst men också 1-1..
Barcelona Denyo ©
2011-08-24 17:17
give me a break about Zidane killen var bland dem bästa och jag gillade hans speltstil samt hans skalle i vm finalen men att påstå att det inte är någon som kommer i närheten av hans storhet är bullshit! Xavi / Iniesta är redan på den nivån och har vunnit lika mycket, samt briljerar precis som zidane gjorde.

Innan folk börjar hoppa på mig se till att ni är över 16 år tack!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-24 17:17
Cigge:
Alltså Barca och United-matcherna ser jag som säkrast.
Chelsea imponerade inte förra matchen men det är ändå mot ett nyuppflyttat lag, och Inter har jag inte sett spela på Gud vet hur länge, vet inte ens hur dem kommer ställa upp och vet ännu mindre om Lecce
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-24 17:16
Skrollat igenom Özildebatten lite... Visst är Özil bra, men än så länge har vi tre kreativa mittfältare som är bättre än honom. Om man nu kan jämföra Özil rakt av med samtliga av Iniesta, Fabregas och Xavi... sen har vi två (än så länge) sämre varianter av Özil i Afellay och Thiago. Men jag hade inte valt bort någon av dem till förmån för tysken, med tanke på hur vår trupp i övrigt ser ut.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta :) Kanske att det inte det för oss Barcafans lätt blir att man underskattar Özil, eftersom han för oss inte är så speciell då vi har pass många liknande spelartyper i vår trupp. Dessutom spelar han för ärkerivalen.. medans realfansen kanske å sin sida överskattar honom lite eftersom han tillhör dem och att det i deras trupp inte finns så många med samma kvalitéer som Özil.
I själva verket är Özil en fantastisk spelare, varken mer eller mindre. Och bilden man får av en spelare påverkas av vad man är van att se sedan tidigare. Därav vi cules och marängernas delade meningar om tysken.

Ja, det var nog någonstans dit jag ville komma
Barcelona melvin
barca vinner nog. Är mest osäker på hur de går för inter..
Postat via SvenskaFans-appen
Pep väljer nog att starta med fler "stjärnor" än "truppspelare".
Ganska säker på det.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-24 17:14
Gago;

Ja utan Messi blir det nästan hela laget ändå.. tänkte mer om Pep bestämmer sig för att starta med fler "truppspelare" och mindre stjärnor
Cigge
2011-08-24 17:13
God is a five letter word - Messi

Jävligt osäker för att vara en fyrling till ett så pass lågt odds. Jag hade avsått. Precis som 'FC Barcelona #10' säger, så spelar Chelsea rent av dåligt. Jag tycker Inter ser enormt svaga ut i år, utan Eto'o, och inte talar öppningsmatchen för deras del heller. Man Utd har imponerat inledningsvis och Arsenal det motsatta, men det är trots allt en stormatch och då hade jag låtit bli eftersom oddset inte lär vara av högsta art. Hur ni presterar mot Porto vet du säkert bättre själv.
2011-08-24 17:11
God is a five letter word - Messi

Du bör ta med Barcelona hur som helst.
Om inte Messi spelar så tar Fabregas (?) hans position.

+ Detta är en titel, man spelar nog med bästa laget.

Haha skulle verkligen inte förvåna mig ifall de gör mål i sista minuten och det på en straff :P
2011-08-24 17:09
Men Chelsea måste ju verkligen slå Norwich. 1-0. Lampard på straff i 87:e typ. Good old Chelsea.

Tror dock Barcelona slår Porto även utan Messi. Porto har ju blivit av med Falcao och även någon annan snubbe nu till Atletico. Och det är ju en titel. Förväntar mig bästa lag, när det dessutom inte är match på ett tag lär Messi spela.
Annons: