/spanien/barcelona/forum/11011.aspx/spanien/barcelona/forum/11011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-25 11:05
Abbe.

Ajdå. Slog upp dom på Wikipedia, såg ordet Greece och stängde ner. Nu när jag tittade igen märkte jag att det stod Greece för att dom ville klargöra hur det uttalades på grekiska. Och geografi som var min starka sida i skolan...
Barcelona Abbe.
2011-08-25 10:51
elbraco - Bojan y Thiago

Känns spontant som APOEL Nicosia kommer från Cypern. Främst för att det är Cyperns huvudstad ;-).
Barcelona Rambla~
2011-08-25 10:50
Klubbar att undvika: Shakhtar och Bate Borisov
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-25 10:48
Nej, ska man följa enkla resor blandat med enklare lag är ju drömgruppn att man får Benfica, Lille och APOEL Nicosia (cypern!).
Otelui Galati är tydligen ett rumänskt lag btw.
Barcelona Abbe.
2011-08-25 10:44
Jag undviker gärna Shakhtar. Inte roligt att åka till Donetsk i december-månad till exempel.
Barcelona Larsson1333
2011-08-25 10:37
Drömgruppen måste ju ändå vara typ : Barcelona, Shakthar, Basel och typ Apoel

Dock hade jag gärna sett en grupp med: Barcelona, MIlan, Ajax och Zagreb typ, kan bli roliga matcher! PLus att det vore gött att få tvåla till Zlatan
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-25 10:32
Alves

Arsenal seedades tydligen i grupp 1 så vi kan inte mötas i gruppspel.
Barcelona älskabarcelona
2011-08-25 09:47
Men den säsongen så fick Ronaldinho - Etoo - Messi chansen 1 gång att spela ihop . Det var alltid någon utav dessa som var skadad . Det var matchen emot Levante som slutade 5-1 och Barca bjöd på underhållande fotboll . Skillnaden är också att superstjärnan från den säsongen ( Ronaldinho) var helt ur form . Messi är idag helt annan historia .
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-25 09:08
ja,fy tusan! inför säsongen 07/08 inledde barca även då med en 5-0 vinst i Gampern, den gången mot Inter... Men det och faktumet att barca har ett sjukt starkt lag på pappret, blir nog förhoppningsvis de enda likheterna med den säsongen. Givetvis är inte en bra trupp garanterad framgång - det såg vi ju inte minst 07/08! Men jag tror inte man går på den minan igen, med Peo som tränare och de spelare vi har idag. Barca känns lika hungriga nu som inför trippelåret.

Barcelona RocFacolab
2011-08-25 09:06
Siempre Barca

tyvärr kan inte yaya toure spela defensiv mittfältare i din uppställning. Han har skrivit med en klausul i sitt kontrakt att han måste spela offensiv mittfältare om han skall spela, så mancini får juridiskt inte placera honom på annan position utan hans godkännande...

:D vad gör man inte
Barcelona älskabarcelona
2011-08-25 05:18
På pappret tycker jag att Barca har det bästa laget sedan säsongen 07/08 . I anfallet hade man Fantastic 4 och 2 superheta talanger ( Bojan och Dos Santos) Men det blev ändå Barcas värsta säsong på mycket länge . Ingenting gick som det skulle . Alla var så säkra inför säsongen på att Barca skulle dominera fotbollen då . Här inne var väldigt många säkra på Ligan och Champions League . Jag är lite rädd för att det ska hända igen denna säsong . Vi får nog ta en match i taget och hoppas på att det inte flödar på med skador .
Barcelona älskabarcelona
2011-08-25 04:58
Richards är fysiskt mycket stark . Men jag tycker att han är lite orutinerad i spelet och han är inte så bra offensivt .
Barcelona Éluc
2011-08-25 04:42
Micah Richards tycker jag är en av PL:s bästa högerbackar. Dessutom är han ganska ung och har stora möjligheter att utvecklas ännu mer. Kompany är dessutom PL:s näst bästa mittback efter Vidic. Kan dock hålla med om att Lescott och Kolarov/Clichy inte bidrar till den bästa försvarsuppsättningen direkt, även om jag tycker att Lescott ändå är stabil bakåt.
Barcelona älskabarcelona
2011-08-25 04:40
Siempre Barca
Jag tycker inte att deras backlinje är direkt i samma klass som Barcas , Madrids , Uniteds, Inters eller Chelseas backlinje . Ytterbackarna är ganska intressanta men det är inga världsspelare . Kolo Toure har varit borta ett bra tag nu och Lescott är inte i samma form som i Everton . Kompany är den enda som har imponerat i försvaret .
Barcelona Siempre Barça
2011-08-25 04:23
Målvakter
Joe Hart (ENG) Gunnar Nielsen Stuart Taylor (ENG)

Försvarare
Aleksandar Kolarov (SERB) Vincent Kompany (BEL) Gael Clichy (FRA) Joleon Lescott (ENG) Stefan Savic (MON) Micah Richards (ENG) Kolo Toure (CIV) Pablo Zabaleta (ARG)

Mittfältare
Gareth Barry (ENG) Samir Nasri (FRA) Adam Johnson (ENG) Nigel de Jong (NED) James Milner (ENG) David Silva (ESP) Yaya Toure (CIV)

Strikers
Emmanuel Adebayor * (TGO) Mario Balotelli (Det) Edin Dzeko (BIH) Sergio Aguero (ARG) Carlos Tevez (ARG)

asså om om om int city vinner nått me den här laget så måste de sparka mancini direkt till italien asså fattar inte hur bra spelare de har i denna trupp,

----------------------------- Joe Hart --------------------------
--- Richards ---- Kompany--------Kolo T ----- Clichy------
----------------------------- Yaya T ---------------------------
--------------- D silva------------------- Nasri ----------------
----- Aguero -------------------------------------- Tevez----
----------------------------- Dzeko ---------------------------

Asså titta på start elva de sjukt, jag tycker de har en av de bästa trupp i världen kanske tvåa efter barcelona
Barcelona El Nino Maravilla
2011-08-25 00:44
Thiago - Next no.1

UEFA brukar vad jag vet alltid visa på deras hemsida. Annars är det bara att logga in här på svenskafans, kan ju garantera att det kommer vara minst en stream som lär länkas :).
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-08-25 00:43
Livesänder inte UEFA också på deras hemsida som de brukar?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-25 00:41
Alvés - Por Que?

Om du scrollar ner så ser du pot 1-4. Vi kommer få en av varje, så se och bedöm själv vilka lag du anser är de svåraste. Vi kan dock inte möta något spansk lag i gruppen så du Villarreal & Valencia går heller inte.
Barcelona NoGo™
2011-08-25 00:39
Thiago - Next no.1

17:45 börjar det, sänds på Viasat Fotboll och Eurosport.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-08-25 00:37
Vilken tid startar lottningen imorgon.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2011-08-25 00:36
Drömgrupp:
Barcelona, Shaktar, Olympiakos och Otelul Galati.
Mardrömsgrupp:
Barcelona, Milan, Manchester City och Borussia Dortmund.

Fast skulle inte tacka nej till sista gruppen, vilka matcher då! :D
Hoppas Madrid får den
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-25 00:35
El Nino Maravilla

Jaha, då var det löst. Tackar, men vilka är dom "farliga" lagen som vi kan hamna i samma grupp som, har tyvärr ingen koll på dom andra ligorna. Det är väl City, Benfica och ryska lag mestadels för kylan.
2011-08-25 00:32
Alvés - Por Que?

Helt omöjligt då Arsenal också är i Pot 1 så som Barcelona.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-25 00:31
Visserligen trollar MARCA. Mourinho är inte så dum som man kan tro. Aldrig att han hade bänkat Casillasf ör ngt sånt.
Barcelona NoGo™
2011-08-25 00:31
Alvés - Por Que?

Vi kan inte få Arsenal i gruppen. Inget lag från pot 1 hamnar i samma grupp.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-25 00:28
Lol om vi kommer i samma grupp som Arsenal imorgonvid lottningen, skulle inte förvåna mig med tanke på att vi har mött dom 4 gånger på dom 2 senaste åren.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-25 00:15
Det är lite därför jag inte vill ha Neymar i laget. En spoiled brat helt enkelt. Och ja, den slutsatsen drog jag av att han blir farsa vid 17 års ålder.
Barcelona NoGo™
2011-08-25 00:14
Andreas V.V -

Nej precis, det är olika för olika personer, vissa klarar det o vissa inte.

Hittade en bild nån länkade på "Mamman" Se länk, vet inte om det stämmer men men.
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-25 00:09
Canaletes

Jag är snart 21 år och tanken på att jag skulle bli farsa är helt sjuk..
Visserligen ser jag ut som en jävla P16 men ändå ; )

NoGo

Min kusin blev mamma när hon var 16, visst hade hon det lite tufft med skolgången och fick ta ett break och så.
Men det löste sig faktiskt bra, nu har hon gått klart skolan, tagit körkort, bor i villa och har 3 barn, 3 hundar och 2 katter.

Hon är 25 nu.
Så det behöver inte ringa illa för att man får barn tidigt, bara man är medveten hur mycket jobb det är.
Jag var barnvakt åt min systerdotter en hel dag, fan i helv.... så död jag var efter endast 1(!) dag. Hon är 1 1/2 år :P
Barcelona Canaletes
2011-08-25 00:06
haha om ni kan spanska läs kommentarerna från Marca, sååå roliga :P
Annons: