/spanien/barcelona/forum/1100.aspx/spanien/barcelona/forum/1100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2016-06-10 11:13
@Gabriel:
Aha. Det är okej :) Ja, jag håller med i sak att Maradona säkert vill ge Messi lite kritik. Det är klart att Maradona vill vara kvar (i diskussionen) som den bäste någonsin. Tycker bara inte att de var det allvarligaste av klavertramp jag hört. "Ingen ledare", och hela forumet slår bakut. I min värld är det inte mycket till kritik att komma med. Är det allt du har att komma med i en smutskastning, ja då kan det blir svårt. All påfyllnad som "inte på vår tid och blablabla" stod ju Pelé för. Hyllningen till Ronaldo är ju lika genomskinlig som den är betald.
Tiki-Taka
2016-06-10 11:10
Vad ska vi med pjanic till!? Har aldrig sett storheten i honom, förutom frisparkarna! Med D.suarez i laget, arda får ny chans samt att Samper flyttas upp så behövs det inga fler köp till mittfältet! Vi behovet nolito och vietto (om munir lämnar) till anfallet. Till försvaret behöver vi Umtiti, lemos och en högerback! Sen är laget komplett
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-06-10 10:57
Lenny Var absolut ingen predikan mot dig, snarare så utnyttjade jag ditt inlägg till att avslöja Maradonas dolda agenda.
Barcelona enkos
2016-06-10 10:50
Många italienska medier skriver att Pjanic är klar för Juve . Att Juve betalade ca 30 miljoner och inte behövde lösa hans utköpsklausul på 38 miljoner euro. Så ännu en tänkbar Barca värvning är avskriven alltså.
Barcelona Z_Z
2016-06-10 09:26
@Davids3:

Att utgå från ett Youtube-klipp och säga att det är en strålande affär är ju bara löjligt. Du får se knappa 4 minuter där och då hans definitivt bästa fyra minuter i den danska ligan. Visst, han ser bra ut och har nog definitivt potential. Men frågan är ju hur många gånger han misslyckades med sina dribblingar och tappade bollen innan han lyckades med tillräckligt många för att få till den där videon.

Men absolut, han gör några riktigt bra saker och visar prov på såväl intelligensens som förmåga att utmana.
Barcelona the cameroonians
2016-06-10 08:34
Tjoho!!!! Enligt MD som citerar turkisk media ryktas Douglas vara på väg till Fenerbache!!! Let it be true...
Barcelona LennyRomario
2016-06-10 07:47
@Gabriel:
Jag vet inte om du predikar för mig, men det är i så fall onödigt. Jag skrev "vilket säkert är Maradonas bild av en ledare". Inte min. Jag bryr mig överhuvudtaget inte om Messi håller några brinnande tal eller ej. Överskattat trams att stå och gapa.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 07:23
När mittfältet var komplett hade vi Busquets defmitt, Iniesta offmitt och Xavi offmitt. Men sen slutade Tyvärr Xavi och tyvärr Rakitic in. Grovjobbaren och liraren är Busquets för mig. Rakitic är inte grovjobbare för mig. Då ser jag Iniesta som större grovjobbare + lirare.
Barcelona Mascherano #14 el Jefe
2016-06-10 05:34
Ribohn Fan Fattade jag det rätt nu att man bör ta in Coutinho som är snabbare i hemjobbet än den tröge Rakitic? Med den logiken så kan vi likaväl köpa Aubameyang och sätta på Rakitic plats, så kan han rusha hem så fort vi tappar boll. Visst att Rakitic inte är snabbast i världen men han är en grovjobbare utan dess like. Något som Coutinho inte är. Tro mig, vid ett bolltapp som resulterar i en kontring bakåt kommer Rakitic vara nere i eget straffområde snabbare än vad Coutinho är. Rakitic är en Box-to-box och Coutinho är en nr 10. Jag hoppas du ser det själv och vet skillnaden. Sen gillar jag verkligen Coutinho som spelare men jag har svårt att hitta plats för honom i dagens Barca. Skulle isåfall vara som backup/efterträdare till Iniesta men inte ens det känns helt tryggt med tanke på hur vårt mittfält spelar nuförtiden. Den enda jag skulle vilja "ersätta" Rakitic med är Pogba, och den värvningen är inte realistisk alls just nu. Eller Verratti men då snackar vi mer Xavis ersättare och inte Rakitic ;)
Barcelona Kröjff
2016-06-10 03:47
Vilket vredesutbrott av Suárez när han inte blev inbytt mot Venezuela, i all den stund man låg under med 1-0 och därmed var på väg ut ur Copa America. Kom att tänka på Patrick Kluiverts attack mot plexiglaset som tränare i Barcelona, när Suárez slog knytnäven i avbytarbåset. Lär nog bli efterräkningar. För Uruguays tränare alltså. Uruguay sannolikt utslagna redan i gruppspelet. Visserligen positivt såtillvida att Luis får vila och slicka sina sår ett tag till, innan ligastarten i Spanien. Men han lär å andra sidan få svårt att sova framöver. Det blir väl till att bita i kudden.
Barcelona Kröjff
2016-06-10 03:04
Den som på fullaste allvar tror att Maradona uttalar sig om Leo Messi, när han beskriver landsmannen som en fin kille men i avsaknad av ledaregenskaper och personlig profil, har sannolikt missat hela poängen med uttalandet ifråga.

För vad fotbollens gamle "bad boy" förmodligen försöker säga på ett "fint" sätt, är att Messi må vara en oförarglig och icke fåfäng fotbollsspelare från skillnad till honom själv, men evigt oförmögen att fylla dom gyllene skor som han själv spelade i med den självklarhet som anstår en riktig auktoritet, som ledde sitt Argentina till ett VM - guld.

Tack gode gud för att Messi inte besitter samma sjuka självhävdelsebehov som Pelé,Maradona och Ronaldo (inga jämförelser i övrigt!). Att Maradona kan kosta på sig att tala så överdrivet gott om Cristiano Ronaldo, är väl för att portugisen aldrig utgjort något som helst hot mot honom och hans självbild som den absolut bäste genom alla tider.

Messi däremot hotar honom mest hela tiden sedan ett årtionde tillbaka. Ja så till den grad att Diego verkar ha funnit för bästa att sluta fred med Pelé, för att göra gemensam sak med sin gamle ärkefiende i hopp om att Messi i alla fall inte kan mäta sig med dom två tillsammans. Åtminstone inte utan hjälpmedel som höjer potensen....
Barcelona Davids3
2016-06-10 01:20
Herregud vem är detta monster? Kostade Dortmund 5M pound. Det minna vänner kallas affärer.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-10 00:39
Hur fan har Rakitic en offensiv roll i Barca? Mittfältarna i Luchos system används inte som offensiva pjäser på samma sätt som i t ex Peps system. Hur ser man inte det?
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:26
Det är precis likadant det ser ut på andra kanten!
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-10 00:23
@Ribohn Fan:

Om man stirrar sig blind på startuppställningen på pappret - ja. Om man tittar på den faktiska matchen och ser hur han tvingas stanna och täcka upp för en framrusande Alves och en Messi som går in centralt - nej.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:18
Han har ju en offensiv roll nu i Barca!
Barcelona neymar JR
2016-06-10 00:14
El_jefe Det roliga är ger man rakitic friheten och en offensivare roll så är han en fantastisk skicklig mittfältare. Det fick man se under Sevilla tiden, nej rakitic ska vara startspelare så länge han håller.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:12
Ja! Precis som Iniesta och Alba gör för Neymar!
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-10 00:10
Hur kan man inte se Rakitic storhet?? En spelare som springer röven av sig och gör det minst glamorösa jobbet av alla, men ändå bara får skit för det. Och att han är den som ständigt blir utbytt har nog mindre att göra med hans kondition och mer med hans (brist på) status. Man måste börjat följa fotboll i förrgår om man tror att det blir bättre att byta ut honom mot en stjärna. Kolla bara på Madrid, speciellt under deras Galactico era. Gick ju jävligt bra för dem.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-10 00:10
[QUOTE=Ribohn Fan]Jämföra Arda och Coutinho är som jämföra äpplen och päron! [/QUOTE] Jämför inte spelarnas kvalité i sig utan att bådas riktiga positioner är längre upp i banan. Det kommer sluta exakt likadant som med Arda om Coutinho värvas som CM för oss.
Barcelona neymar JR
2016-06-10 00:05
Rakitic alibi spelare? Rakitic är en vinnare, men antar att coutinho ska ta jobbet för Messi?
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:04
Jämföra Arda och Coutinho är som jämföra äpplen och päron!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-10 00:02
[QUOTE=neymar JR]Japp coutinho och iniesta på mittfältet, rätt balans på det hela. Sen MSN där fram, jisses vad man lider med pique
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:01
Ja! Bättre balans än alibi spelaren Rakitic i alla fall.
Tappar vi boll t ex och det blir omställning. Så hinner alldrig Rakitic med.
Vi saknar klart en snabbare spelare och som också orkar löpa. Rakitic är trött efter 45 min.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-10 00:01
[QUOTE=Ribohn Fan]Coutinho i Barca skulle vara guld. Ett mittfält med Busquets defmitt och Iniesta och Coutinho offmitt. Oslagbart! Att man säger att han försvinner i matcher är för att han spelar i Liverpool PL, där dem i mellan åt slutar och spelar fotboll. I Barca som har boll minst 70% per match, då kan det inte bli fel med en sådan spelare. [/QUOTE] Coutinho kan inte lira CM i Barca, precis som Arda inte kan det. Trodde Arda-värvningen bevisa ett o annat men icke...
Barcelona Barca Barca
2016-06-09 23:59
Ledningen gör det igen, behåller Arda och tror att allt kommer lösa sig precis som man gjorde med Villa, det slutade med att vi sålde en 40€ miljoners spelare för 2€ miljoner. Samma sak blir det väl med Arda, ja menar allvar nu, kan någon ge mig en aktion av Arda som var helt okey denna våren? Minns bara att han var efter i alla dueller, såg knubbig och klumpig ut, allmänt obekväm med bollen, fysiken är under all kritik då han dog efter 60 min. Slutade med att Rafinha petade honom. Usch... En ända gång lyckades vi göra ett kap, de va när vi sålde Yaya och köpte Mascherano.
Barcelona neymar JR
2016-06-09 23:54
Japp coutinho och iniesta på mittfältet, rätt balans på det hela. Sen MSN där fram, jisses vad man lider med pique&masken bara att läsa det där.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-09 23:52
Coutinho i Barca skulle vara guld.
Ett mittfält med Busquets defmitt och Iniesta och Coutinho offmitt.
Oslagbart!
Att man säger att han försvinner i matcher är för att han spelar i Liverpool PL, där dem i mellan åt slutar och spelar fotboll.
I Barca som har boll minst 70% per match, då kan det inte bli fel med en sådan spelare.
Barcelona neymar JR
2016-06-09 23:45
Börjar bli lite smått förbannad på lucho som låser sig fast på en mittback, läs marq. Samma sak gjorde Tito med Silva och alla vi vet hur det slutade. Måste försvara ledningens beslut ifall det stämmer, vi behöver inte gå efter en av psg:s TRUPPSPELARE för bra många miljoner när det finns andra duktiga mittbackar. Men en back gör knappast en stor förändring, vi behöver värva fler till försvaret. Nu när denis verkar klar så bör vi strunta både i mittfältet och anfallet. Vi har arda/rafinha/denis som kan spela på yttern. Samt så har vi en ganska mångsidig offensiv uppsättning som kan justeras ganska simpelt.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-09 23:42
[QUOTE=Gabriel]Ledningen och Lucho kör en rejäl gambling vad gäller Arda nu. Den här sommaren kan man fortfarande få en rejäl summa pengar för honom då intressenterna fortfarande främst minst hans aktioner i Atletico. Hela PL är ute efter Arda och vi skulle kunna få uppåt 40M€ för honom. Men en till dålig säsong och ett år äldre Arda? Blir inte förvånad om vi då får högst 15 för honom. Sälj honom nu medans de fortfarande finns chans att casha in på honom. [/QUOTE] Arda kommer fortsätta suga hästpung så länge Lucho tror han är en central mittfältare. En offensiv mittfältare/ytter o Lucho tror han ska fungera längre bak. Håller med dig, sälj nu o in med en riktig CM, erkänn ditt misstag o sluta envisa...
Annons: