/spanien/barcelona/forum/10997.aspx/spanien/barcelona/forum/10997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shavi
2011-08-25 21:06
Barcelonistas

Jämför inte City med Villarreal. City kommer att göra upp med Bayern om förstaplatsen.

Om något, sedan Mancini kommit till klubben, så är de INTE ojämna. City har Englands starkaste defensiv, spelar ingen roll hur deras formation ser ut, faktum är att de är riktigt stabila. Jag kan inte se Giuseppe Rossi stångas med en fysisk överlägsen backlinje som både har snabbhet, styrka och teknik.

Jag tror att City kommer etta med Bayern som god tvåa. Napoli är väldigt svaga på bortaplan för att kunna konkurrera.
Barcelona Rambla~
2011-08-25 21:04
Fan vad man kan störa sig på Viasat. De visar Tottenham-Hearts. Spurs vann bortamötet med 5-0 i förra veckan. Vad är vitsen att visa denna match? Båda lagen ställer upp med en massa reserver. Noll spänning alltså. Tv4 Sport visar så klart Helsingborg som viker ner sig totalt. Fan, kunde de inte visa lite mer intressanta matcher för? :P
Barcelona Man1
2011-08-25 21:01
Abidal Norris.

Här har du den ;)
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-25 20:58
Inte så svårt att tippa..
Namn: barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
Sänt: 2011-08-24 23:24 Ändra
Lovar detta iallafall, vetandes om hur underbara UEFA är:

Zlatan kommer återvända till Camp Nou iår. The return of the misfit. Hundra %. Och chansen att det händer i gruppen med tanke på att vi vann CL förra året gör det ännu mer snanolikt.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-25 20:56
Den är bättre. Bojan har börjat bra.
Barcelonistas
2011-08-25 20:52
Shavi

City har redan nu hamnat i en väldigt svår grupp, det kommer stå mellan City och Villarreal om andra platsen. Bayern ser jag som klar etta i gruppen.

City har en otroligt bra trupp, men det stora problemet som jag ser det är att dom är lite för ojämna.

Addeh

Valencia har alltid gjort bra matcher mot Chelsea, 2007 så fixade dom kryss på stamford bridge efter ett dröm mål av silva. Säsongen därpå fixade dom 0-0 på bridge, men åkte tillslut ut i gruppspelet.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-25 20:48
Bojan spelar just, ifall någon har tråkigt.
Abidal Norris
2011-08-25 20:47
Jag har tänkt på en sak, om man ska kunna "bevisa" för alla självutnämnda experter som säger att Messi är ingenting utan Xavi och Iniesta, varför inte kolla hur många assist dessa två har gjort till Messi? Någon som har statistik på de? Jag har letat i en halvtimme och hittar noll
Atlético addeh
2011-08-25 20:38
Barcelonistas

Ja, jag instämmer. Bayern har dessutom fått förstärkning i en av världens bästa målvakter, Manuel Neuer.

Lite samma sak i Valencia som i City, otroligt spännande lag men inte så mycket erfarenhet. Är dock helt övertygad om att Los Ché kommer ge Chelsea två rejäla matcher i gruppspelet.

Håller oavsett vilket City som en av de största utmanarna i år.
Barcelona Shavi
2011-08-25 20:37
Barcelonistas

City har många spelare med erfarenhet från Champions League. Nasri, Silva, Aguero, Tevez, Dzeko, Kompany, De Jong, Yaya Toure, Clichy, Kolo Toure etc.

City har aldrig spelat i CL, men deras nuvarande spelare har spelat där. Längtar redan till matcherna...
Atlético addeh
2011-08-25 20:36
Puyol: "I've been watching all the suits I have.. and I feel best wearing the one with the Barça crest close to my heart"

Jag älskar dig, capitá!
Länktips: t.co/N31BGhm
Barcelonistas
2011-08-25 20:33
Addeh

Håller med där jag tror Man United, men framförallt Bayern kommer vara otroligt svårstoppade. Finalen spelas på deras hemmaplan och dom kommer ge precis allt för att nå finalen. Man City har ett otroligt bra lag på pappret men jag tycker dom är för ojämna i vissa stunder, samt så saknas det erfarenhet av cl vilket dom ännu inte har.
Barcelona Sano97
2011-08-25 20:31
Slår vad om att Zlatan inte kommer att fokusera på matcherna utan på att spöa Pep.
Barcelonistas
2011-08-25 20:30
Alves - por Que

Jag hade spyt av att bara se Franco Cf i cl finalen. Pest har absolut inget att göra i cl.

Man United igen i final vore lite tråkigt, hoppas vi spelar mot Bayern eller Chelsea.
Atlético addeh
2011-08-25 20:29
Barcelonistas

Jag tror Bayern, City & United kommer bli allra tuffast i årets Champions League. Real Madrid måste också räknas in naturligtvis. Chelseas mittfältsspel sätter jag ett stort frågetecken kring. Lampard håller inte måttet längre & Essien är aldrig hel. Dessutom måste man få igång målskyttet.

1.70

Jag räds faktiskt ingenting av Milan. Deras mittfält är inte i närheten av vårt och jag tycker vi bör klara av dem utan större problem även utan Piqué och Puyol, särskilt på hemmaplan.

Skönt att vi slipper åka till Vitryssland eller Tjeckien sent november/december.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-25 20:27
Barcelonistas

Tror Barcelona, Real Madrid, United samt Chelsea är dom stora konkurrenterna till CL-titeln i år. Skulle vara underbart med Barcelona - Real Mierda i final.
2011-08-25 20:26
OT

Roma spelar en avgörande match mot Slovan i EL kvalet, dom förlorade första matchen med 1-0 borta. Matchstart 20.45

Stekelenburg
Cicinho, Cassetti, Burdisso, Angel
Perrotta, Viviani, Simplicio
Caprari, Totti, Bojan
Barcelonistas
2011-08-25 20:18
Våran stora konkurrent till Cl titeln kommer vara Man United igen. Sen finns det outsiders som Bayern och Chelski. Resten av lagen tror jag kommer få det för tufft.

Real Madrids spel går bara ut på individuella prestationer. Det kommer absolut inte hålla i längden. Sen tycker jag att deras mittfält är otroligt överskattad. Håller Bayern-Chelsea-Arsenal som bättre lag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-25 20:16
Rambla~

Haha lite OT men andra screen cap på länktipset du skickade, de där två blondinerna.. De stod några rader under mig och i princip varenda kille i vår sektion ville ta bild med dom. Grymt snygga, undrar om dom var från Sverige.. :P
Kul att de uppmärksammades av golTV.
2011-08-25 20:16
Bara jag som blev ännu gladare till värningen utav Cesc nu, då vi kan vila Messi (även fast han gärna vill spela alla matcher) mot t.ex. Viktoria och Bate då Cesc kan spela som falsk nia, nu har vi en fin trupp som gör så att våra allra bästa spelare kan vila lite inför stormatcherna.
Barcelonistas
2011-08-25 20:13
Viktoria är ett brögäng från Tjeckien. Har dock ganska fina tröjor, Barcelona liknande hemma tröjor.
,Sami
Rambla~
Tack så mycket:)
Barcelona II Barça II
Vad är Viktoria för lag? Aldrig hört talas om de.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-25 20:11
Pique har ju varit rätt så knackig på sistonde, faktiskt sedan Puyi blev skadad så har han gått ner sig rejält sen trippel säsongen. Puyol är den jag vill få tillbaka mest i form. Bara en sån här kommentar gör så att man ryser till.

Tw Puyol: "I've been watching all the suits I have.. and I feel best wearing the one with the Barça crest close to my heart" [@carles5puyol]
Barcelona Rambla~
2011-08-25 20:11
Spelschemat. Bate Borisov redan i september, det kan inte bli bättre. Vi avslutar hemma på Camp Nou mot Bate Borisov i december.

- Martes 13 de septiembre: Barça-Milan

- Miércoles 28 de septiembre: Bate Borisov-Barça

- Miércoles 19 de octubre: Barça-Viktoria Plzen

- Martes 1 de noviembre: Viktoria Plzen - Barça

- Miércoles 23 de noviembre: Milan - Barça

- Martes 6 de diciembre: Barça - Bate Borisov
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-25 20:09
addeh

Ja det är förvisso sant. Hoppas bara att åtminstone Pique blir redo. Vi behöver en av dem även om det är hemmaplan. Om han inte får några bakslag bör han nog kunna vara det. Men är mest orolig för matchformen... hade varit optimialt att möta Milan i oktober typ.

Alves - Por Que

Visst håller vår backlinje rätt hög klass ändå men det är tveksamt om det håller. Tycker vi behöver åtminstone en av våra två P:n mot så pass bra motstånd. Fast jag räknar inte med att Pique är med. Isåfall blir det precis på dagen att han kan spela.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-08-25 20:06
När släpps biljetterna till Milan matchen?
Barcelona Rambla~
,Sami

Andra mötet på Camp Nou i Supercupen. Du hittar de andra matcherna på samma site.
Barcelonistas
Blaugrana91

Mer eller mindre en skandal att Cristina kommer föra Iniesta. Topp 3 Messi-Xavi-Iniesta. Alla dessa tre var en stor faktor till att vi vann dubbeln, vafan gjorde Ronaldo? 50 mål mot blåbärs lag?.
Atlético addeh
1.70

Som tur är spelas matchen på Camp Nou, det är ändå en stor fördel för våran del.
Annons: