/spanien/barcelona/forum/1099.aspx/spanien/barcelona/forum/1099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-02-27 21:57
Sen José Mourinho lämnade Real Madrid under 2013, har den spanska huvudstadsklubben spelat totalt 11 matcher mot Atlético de Madrid och FC Barcelona i La Liga och såhär har det gått för marängerna.

1 vinst
2 oavgjorda
8 förluster.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-27 21:53
Nemesis 10

Minns ju efter 13/14 att Messi bad om ursäkt till fansen för den titellösa säsongen och sa att han inte presterade tillräckligt bra och lovade att han och Barca skulle göra bättre ifrån sig framöver. Medans Ronaldo kastar sina spelare under bussen när han inte presterar. Ta ansvar istället!
Barcelona Mdawg
2016-02-27 21:51
Brukar vanligtvis inte bry mig så mycket om Goal.com och såna medier, men om än det händer sällan, så finns det även duktiga skribenter som sätter hammaren rätt på spiken. Denna artikel är faktiskt klockren om Ronaldos uttalande..
Barcelona Nemesis 10
2016-02-27 21:45
Hahaha läser runt på nätet om att Ranaldo har gått full retard i media efter torsken. Jag kunde inte riktigt tro på det som skrevs så var tvungen att kolla olika källor för att se till att det verkligen stämde med översättningen och allt.
Måste säga att jag verkligen njuter, Ronaldo börjar äntligen visa världen sitt riktiga jag vilket bara får Messi att bli ännu större i folks ögon.
Bägaren har total runnit över för killen och det blir bara mer och mer komiskt, dock så bör dom som har sett Ronaldos film redan förstått hur stort ego denna man har.
Real är just nu en vilsen klubb som inte vet vart dom ska ta vägen, det är tur att ekonomin är stabil annars hade dom haft det riktigt tufft. Undrar hur många chanser Perez kommer få? Han får väl en ny chans varje gång han värvar en galactico.
Barcelona enkos
2016-02-27 21:05
Tabellen mellan fem bästa. 12 Barcelona 4-0-1 10 Villareal 3-1-1 9 Atletico 2-3-3  7 Sevilla 2-1-2 1 Real 0-1-4.
Barcelona enkos
2016-02-27 21:02
Simeone och Zidane har mött varandra som spelare 8 gånger.
Simeone vann 4
Zidane 2
Oavgjort 2

Nu som tränare
Simeone 1-0
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-02-27 20:59
Kollade med ett halvt öga på matchen och bara njuter när vi drar ifrån mer i ligan. Alla uttalanden och svar från Madrid är alltid samma, bara ursäkter och ser aldrig sina brister. Just därför man inte kan förbättra sig, om man själv inte inser sina egna misstag. Först är allt Benitez fel sen ska allt vända med Zidane, då är det skadornas fel.

Reals problem är inte att de bara värvar stora namn eller deras spelsystem. Utan deras förmåga att aldrig inse sina misstag och hela tiden hitta ursäkter.

Nog om Madrid, kul match imorgon hoppas det blir en målrik tillställning. Vill se Turan från start med MSN på spelhumör.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-27 20:46
"Me molesta que digan que Cristiano ha bajado el rendimiento y por eso ha bajado el Madrid. Si todos estuvieran a mi nivel estábamos los primeros"."

Det här var CR's citat efter matchen och han nämner ingenting om spelarnas fysiska nivå, utan pratar mer generellt. Det som förvånar mig mest från detta citat är att han talar i tredje person, narcissist much?
Barcelona Nesto
2016-02-27 20:40
Hahahah hela real är så roliga.
Ramos, guti och nu Ronaldo. I princip allt dom säger hånas dom för eller så skadar det truppens moral. Ett gäng riktiga divig bimbos..

Jag och många andra trodde Ronaldo skulle växa upp när han blev pappa men det har ju ta mig fan blivit värre. Mer sparkar och slag mot motståndare, mer patetiska uttalanden och än mer arrogant.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2016-02-27 20:33
Sådärja, nu har Atletic bevisat att marängerna inte ens är bäst i staden.
Barcelona El Tridente
2016-02-27 20:30
Tänk på vilka ord du använder. Det är inte första gången du använder olämpliga ord. Varning! /Mod
Barcelona Barcadinho.
2016-02-27 19:54
Barcelona Vampíro
2016-02-27 19:47
Ronaldo.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-02-27 19:39
Ronaldo "For all you guys [reporters] it seems I am shit, if I listen to what the press say. The statistics are there."

BTW Ronaldo just two goals in the 10 derbis since the 2014 Champs League final - none in last five meetings.

Ronaldo: "I don’t know if it is for bad preparation at the start of the season, but we are having many injuries, and that is hurting us.”

Ronaldo: "If you had Neymar, Suárez and Messi almost always injured, Barca wouldnt be where they were. Maybe, but I don't believe so."

Källa: Dermot Corrigan
Barcelona enkos
2016-02-27 19:28
Gijon måste ha ligans mest naiva försvar. . Äckliga Espanyol vänder 0-1 till 3-1 och förmodligen klarar sig kvar i ligan medan Gijon allt närmare Segunda. Halilovic kom vid 1-2 och direkt efter blev det 1-3.
Barcelona enkos
2016-02-27 19:18
@The black Messi:

Barcelona 0 mål
Atletico två matcher 0 mål
Valencia 0
Sevilla 0
Villareal 0
Malaga 0
PSG 2 matcher 0 mål

Alltså denna hycklare som inte kan göra mål när Real behöver det men lever på små matcher för att ljuga sig själv och hänvisa till värdelös statistik. . Tur för honom att det är Levante han möter om tre dagar.
Barcelona The black Messi
2016-02-27 19:14
"– Om alla skulle hålla min nivå hade vi varit i toppen av tabellen. Varje år skriver pressen att jag är dålig, men siffror och statistik ljuger inte, säger Ronaldo."

Äckliga jävel. Bekräftar den allmänna bilden av honom som den stora divan.
Barcelona Kröjff
2016-02-27 19:00
Denne oförliknelige Bosse går från klarhet till klarhet som s k expert. "Exakt så här såg det ut i den brittiska fotbollen på 70 -och 80-talet". Och märk väl att han inte skämtar eller menar Real Madrids fantasilösa och statiska spel. Utan istället avser rivalen Atléticos genomtänkta tillika väl utförda defensiva taktik, med tydliga inslag av briljant teknik.

Inget evigt tjongande med långa bollar högt över ett obefintligt mittfält där inte; så som var fallet under gyttjebrottningens gyllene tidevarv i lilleputtlandet "Great Britain", D v s innan invandrande utlänningar samt ensamkommande underbarn också skänkte deras form av fotboll, ett uns strålande stjärnglans långt senare på cirkus slutet av 90-talet

Sen envisas Bosse trots upprepade repriser påstå att Ronaldo upptäckte läget "för sent", när han fick bollen på pannan helt fri, men inte lyckades få vare sig fart eller rätt riktning på bollen. Herregud, han hade ju en i dessa sammanhang, smärre evighet att förbereda sitt upphopp och få till en hyfsad pannträff. Men tillhör man dom som hyllat hans otroliga "timing", så blir det inte lätt att förhålla sig som folk härinne till skyttekung Suárez, när denne råkar misslyckas med sina avslut vid liknande frilägen då och då.

Sen har "experten" ifråga dessutom och motsägelsefullt nog, mage att följa upp nyss nämnda "analys" av Ronaldos dåliga nick, med att återkommande gnälla över domarens brist på spelförståelse när denne inte såg till att stå tillräckligt bra placerad i samband med straffsituationen. Rött kort vore väl det enda rätta. Åtminstone i mina ögon men framförallt öron.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-27 18:59
Snälla ge mig ett möte mellan Atletico och Bayern i CL. Pep mot Simeone. Hur jävla awesome hade det inte varit?
2016-02-27 18:49
Några andra hann före. Men om nu Ronaldo är en så komplett spelare som alla säger, varför hjälper han inte till att skapa chanser till sina medspelare? Istället står han mest och väntar på chanser i straffområdet. Om alla spelare i Real var på Ronaldos nivå, ja då jävlar hade de öst in ännu mer mål mot Espanyol och Malmö!
Vlom
2016-02-27 18:49
"I don't wanna put down any colleague, but when the best ones aren't there: Bale, Benzema..."

"I like to play with Karim Bale and Marcelo, and when they aren't there, it's a lot harder."

"I don't wanna say that Jese, Lucas and Kovacic aren't good, but..."

Barcelona Federer
2016-02-27 18:46
@Vlom:
Vilken arrogant jävel han är. Och Real-fans undrar varför alla hatar honom.
Vlom
2016-02-27 18:43
Ronaldo in mixed zone "If we were all at my level, maybe we would be leaders."
2016-02-27 18:32
Dermot Corrigan ?@dermotmcorrigan 20 minför 20 minuter sedan
Simeone on third consecutive La Liga win at Bernabeu: “We take it naturally, to be able to win here.”

Kung!
Barcelona Lion24
2016-02-27 18:24
Som utestående och Barca supporter så ser jag att det är ytterst få Real Madrid spelare som har respekt för klubben och tröjan. Spelarna fick iväg ''djävulen'' Benitez, in kom en tränare alla var nöjda med. Spelarna gick t.o.m ut och sa att dom behövde det där bytet. Första matcherna såg lovande ut för Real Madrid, däremot vet jag inte om det var ''Zizou-effekten'' eller bara att det var mindre lag som besökte Santiago Bernabeu (då kan inget lag mätas med dom). Vad hände nu? Är spelarna trötta på Zidane nu också?

Jag läser att Madrid behöver balans i laget då dom är ''felbalanserade''. Jag säger att Madrid kan köpa den bästa balansspelaren där ute, dom kan t.o.m återuppliva Redondo och Makelele i EN spelare och dom kommer inte lyckas. Det är en sån lojalitet Real Madrid spelarna har för klubben. Jag själv är mycket tacksam. Jag är extremt stolt över ''mina'' spelare. Dom kan va skit men dom är lojala. Jag är extremt stolt över stjärnorna och lagkaptenerna i mitt lag som alltid tänker på FC Barcelona i första hand. Real Madrid kan köpa vilken spelare för alla möjliga triljoner om dom vill, bara dagens stjärnor och lagkaptener stannar kvar.
Barcelona enkos
Med Benitez var Real 5 poäng efter Barca, med Zidane kan man bli 12 poäng efter. Vilken hysteri det blev för Zidane alltså efter två hemna segrar mot sämre lag.
Vlom
3 - Atlético de Madrid are the first side in all La Liga history to win three times in a row at Bernabéu. Simeone
Barcelona papillon
2016-02-27 18:22
Angående "straffsituationen", aldrig att det är straff där. Det räcker inte att föra över sitt ben över en täckande mittback och slänga sig. Bra gjort av domaren.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-27 18:16
We may have lost the derby but in my mind we won the game! Den har blivit en riktig klassiker.
Barcelona enkos
2016-02-27 18:14
AB är i sörj efter ny torsk för Real. De skriver mer än halva artikel om utebliven straff, dessa hycklare alltså. .
Annons: