/spanien/barcelona/forum/10978.aspx/spanien/barcelona/forum/10978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-27 15:27
elbraco

Tycker faktiskt tvärtom, när Cesc hoppat in har han alltid bidragit med Wow-moments som t.ex passen till Villa mot Napoli. Däremot har han inte bidragit med världsklass dominering av bollen a'la Xavi vilket jag vill se innan jag "brandar" honom som bra värvning.

Asexis behöver man inte oroa sig över. Han är given till att lyckas.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-27 15:25
elbraco

Vadå, då skulle väl Zlatan passa in också? Man behöver inte "passa in" i ett lag bara för att man är en världsklasspelare. Jag har förövrigt dåliga känslor om Sanchez och Afellay, och de räknas väl som världsklasslirare.

"Inte något wow-moment"...? Vad ska Cesc göra då :P? Han hoppade in i supercopa och bidrog till avgörandet och gjorde ett mål igår så fort han hoppade in. Du vill väl antagligen att han ska bota AIDS :P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 15:23
Hetfield

Magkänslan sa åt dig att Cesc skulle passa in i Barca alltså? Åhfan ;)
Än så länge har han väl inte imponerat mer än vad en mittfältare av världsklass ska imponera. Inte så att han har varit dålig men inte något wow-moment direkt :P

Jag var och är en av dom som tycker värvningen är onödig och det tycker jag fortfarande. Däremot är det självklart väldigt roligt att se honom i laget.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-27 15:20
Jag är den som har kritiserat Cesc mest här inne tror jag, om jag har fel kommer jag vara först med att erkänna det men kommer först erkänna det när Cesc gör en dominans a'la Xavi i en match där han får starta :-) So just wait for it!
Barcelona II Barça II
2011-08-27 15:17
Kommentatorn var ju bara efterbliven igår. Ja ni har väll rätt, man ska inte bry sig så värst mycket. Men man blir ju trots allt arg när man får höra sådana löjliga anklagelser emot sig,

FC Mordor har alltså med dvärgar att göra, är det inte lite pinsamt då att förlora mot ett gäng dvärgar :)?
Ryo Miyaichi !
2011-08-27 15:14
Macheranos filmning var sjukt onödig igår :( kostade mig pengar! Garanterad att Barca gjort mål där :)

Grattis! Vilken snyggt mål av firma Messi och cesc.. Njuter över att se dom ihop.. Första var inte dumt heller!

Och hulk - han ser så stor och otymplig ut men fan va snabb/bra han är!
Barcelona Abbe.
2011-08-27 15:08
Klumpfot

TV-bolagen har anställda till att göra sådant. Highlights du är ute efter, eller?
Klumpfot
2011-08-27 15:01
Var det någon Barcelona spelare som filmade igår? :)
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-27 14:49
Frodo

Du ska inte ta sådana människor på allvar. Jag vet inte ens varför du/ni läser det Real Madrid redaktionen skriver, det är ju oftast nonsens som fylls med hat.

El Flaco liknande texter är sällsynt i deras redaktion.

Fernando Gago

Kul att du har cojones att erkänna det. Jag sa ju att Cesc skulle vara bra för laget, se hur glad han och resten i laget är varje gång han gör något bra. Sanchez känns lite "meh", men det är bara magkänslan, får hoppas att jag har fel. Jag har oftast bra magkänsla när det gäller spelare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 14:48
Förresten, kommer ni ihåg marängen som var inne här och skröt om att Di Maria var bra för han hade minsann lyckats fixa mest straff-assist till Ronaldo. HAHA, straffassist, så jävla roligt :D till marängens försvar ändrade han sig dock sen och erkände att det var rätt löjligt.

Men roligt som fan var det.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 14:44
På de italienska forumen är man ofta mer lugna, speciellt på Milans forum. Där är det bara de vanliga p12:orna som hatar men det är inte så många.

FC Mordor har någonting att göra med dvärg skämten antar jag. Jävligt långsökt dock..Mordor är ju för orcer. FC Moria kanske?

Barcadinho

Haha word, kommentatorn igår var ju extremt dålig. Satt och gnällde fram sina egna subjektiva åsikter och pratade om saker som inte var relevanta för matchen.
"jaa, Barca är ju ofta beskyllda för att filma blabla och Madrid spelar hårt blabla" för att sedan försöka lirka ut sig från det han hade trasslat in sig i. Knappast diskret.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-27 14:38
addeh.

Ju visst, de två är inte så samspelade än.
Mascherano hade knappt försäsongen med hela truppen pga CA, så här har man kanske en anledning. Abidal spelade rätt mycket under försäsongen.
Det är lite därför jag förväntar mig mer av honom.
Men det kommer. Abidal var ju borta länge och hela cancer historian satt säkert några psykiska spår i huvudet.Ddet tar tid att bearbeta det kanske.
Barcelona Frodo
2011-08-27 14:34
II Barça II

Det är bara ett fenomen i Sverige och även lite grann i England. Kollar man medier runt om i världen får Barca oftast väldigt bra feedback. Man ser inte så mycket bullshit på de flesta internationella forum.

Man ska inte ta tempen här i Sverige då en stor majoritet i det här landet är dumma anglofiler som får en dålig självkänsla när ett spanskt lag gör lite som de vill med de. Sen kan man inte undgå från zlatanisternas hat mot vårt lag. Vi är för evigt körd hos den stora massan i det här landet efter ztatyns uttåg. Många läser ju inte annat än Aftonbladet och Fotbollskanalen och därför bildar de sina uppfattningar från vad som står där.

De flesta medier fördömde Mourinhos upptåg medan forumiterna på SF tyckte att han var kung när han petade Tito i ögat. Att de flesta på diverse olika forum på SF önskar benbrott, flygplanskrascher, död, fängelsevåldtäkter och liknande åt Barcas spelare säger mer om vilka fascistiska svin som härjar runt och får skriva vad de vill.

Haters gonna hate. Ta inte åt dig. Vi befinner oss i en guldera. Njut av det.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-27 14:32
II Barça II

Kommentatorn igår gnällde om samma sak han med. Jag blev till slut trött på honom och hade lust att streama matchen istället. Det finns människor som inte vet hur man njuter av skönhet. De letar jämnt efter defekter. Tycker synd om sådana. De slösar bort härlig tid med tjafs och negativ energi. Båda inom fotbollen och allt annat.
Ja visst så hade man extra filmningar och gnäll under klassikerna. men laget har ju spelat runt 50 andra matcher under säsongen. Bland annat mot United i finalen. Var det likadant hela tiden? Nej, absolut inte. så varför ska man påpeka mest om det negativa? Vi möte också Porto igår, inte real.
Barcelona NoGo™
2011-08-27 14:29
II Barça II

Knappast troligt att det är så utanför Sverige, typiskt den svenska avundsjukan. Tragisk är var det är! Inget att bry sig om dock. Det har att göra ved en viss staty som lämnade klubben också.
Atlético addeh
2011-08-27 14:22
Barcadinho

Ja, fast insatsen på Bernabéu och igår har nog en del att göra med att Mascherano spelade bredvid honom i mittförsvaret och de tidigare aldrig spelat tillsammans. Det tar ett tag att spela ihop sig och lära känna varandra på planen, och det blir inte lättare när man möter riktigt bra lag.
Barcelona Frodo
2011-08-27 14:19
Barcadinho.

Broberg är rätt duktig. Han försöker vara saklig och håller sig till fakta. Dessutom försöker han hålla sig undan från pajkastning och lögner.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-27 14:17
addeh.

Jag satt en stund och funderat på vad du skrev och jag är beredd att ändra mig en aning. Ju, det stämmer att han var bra på CN. Men första matchen var han slarvig och igår.
Det är iof sig inte bara han, utan flera andra. Det är kanske lite orättvist att klaga just på honom. Hela backlinjen som vi har tillgängligt nu (med Adriano, Masch, Alves) slarvar mycket.
Men jag är säker på att formen blir bättre med tiden.

Jag får inte glömma heller att det var runt 30 grader varmt igår i Monaco. Värmen gör mycket.
Barcelona II Barça II
2011-08-27 14:11
Jag tycker att det har blivit så jävla patetiskt att vi beskylls för fusk, filmning, dopning, ja you name it. FC UEFA, FC Mordor (vad det innebär förstår jag inte), FC UNICEF (WTF?!) så jävla lågt så det finns inte.

Varför inte bara erkänna att dagens Barcelona helt enkelt är bra, man blir ju så otroligt trött på det!

Undra om det är så här i andra delar av världen också, jag är tveksam, tror att det är ett fenomen bland fjortisar i Sverige. Vad tror ni?

Jag tycker man ska hylla dagens Barcelona, oavsett vilket lag man håller på. Det vi ser idag är fotbollsporr, unikt och magiskt.

Personligen så hyllade i alla fall jag tillexempel Milan när de hade sin storhets tid. Helt underbara var de!
Barcelona Barcadinho.
2011-08-27 14:06
De har också en duktig skribent - Joakim Broberg, men han skriver inte ofta, tror jag.
Atlético addeh
2011-08-27 14:06
Barcadinho.

Tycker du är väldigt orättvis när du påstår att "Abidal har tappat enormt" då han var helt överlägsen mot Real Madrid för bara ett par veckor sedan. Har du redan glömt bort det? Sådan dominans, som vänsterback, har jag nog aldrig tidigare varit med om.

Igår kan jag dock hålla med om att Abidal inte kändes lika stensäker som vanligt, tänker främst på situationen när han drog undan fötterna på en Porto-spelare i straffområdet, men jag är för den sakens skull inte alls orolig. Detta var andra gången någonsin Mascherano och Abi kompanjerade som mittbackar och man kan inte kräva att allt sitter hundra procent direkt.

Defensivt anser jag att Abidal är vår främste försvarare för tillfället.

Angående Fábregas så kan jag bara instämma. Det är helt fantastiskt att se honom så här. Känns som har varit i laget i en evighet redan.
Barcelona Frodo
2011-08-27 14:02
Rambla~

Kunskap, källkritik och logik verkar inte vara ett kriterium för att få skriva där.

Gonzalez_Barca

Jag måste säga att Pep klär sig jävligt elegant.:P
Barcelona Barcadinho.
2011-08-27 14:01
Kul att se Fabregas äkta glädje sen han har kommit till Barcelona. Han går omkring och är glad som en ung pojke som har kommit tillbaka till en plats som han alltid älskat. Han går omkring och ler och kramar massa med folk och lyser med sin glädje. Måste kännas skönt att komma tillbaka till den plats där man kan prata modersmålet och där man känner till precis alla de små och stora sociala koderna. Jag hoppas att glädjen som han har behålls så långe som möjligt. Det smittar av sig på andra. Jag som inte känner honom personligt blir glad av att se honom så här.
----

Känns nästan lite märkligt hur vi lyckats plocka hem två supercup titlar utan att alls spela bra fotboll. Vi spelar rätt kaotiskt tycker jag. Många fel pass, duma chansningar i backlinjen, mittfältet har svårt att kontrollera tempot och matchen, Messi är lite grinig på plan för nån anledning osv Det enda klara ljusa punkt är sättet Cesc smällter in i laget. Helt perfekt.
Det var bra att Pep gav Alexis några minuter igår. Han för inte hamna i kylan.
Abidal har tappat enormt, lite oroväckande.
-----

Det är några dagar kvar på transfer perioden. Jag undrar om det blir några stora värvningar i Europa de sista dagarna. Undrar t ex hur det slutar med Tevez.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 13:56
Haha, Dani Alves är kung!
AndreD
2011-08-27 13:55
CR-seven

Det står "världens bästa" och inte "världens sämsta". Läs om, läs rätt :)
Barcelona Frodo
2011-08-27 13:53
Shavi

Fotboll är fotboll. Man behöver inte se folk i andra ligor. Er bästa spelare Silva gör lite vad han vill i PL, right? Är man bra så är man.

Att vissa i det engelska mediedrevet börjat snacka om att City är bättre än Barca belyser bara vilket idiotiskt land England är vad gäller fotboll.
Barcelona Rambla~
2011-08-27 13:50
Frodo

Ja jisses, jag trodde den där Kaljic var ett unikum men ack så fel man hade. Det finns tydligen fler som lider av samma åkomma.
CR-seven
2011-08-27 13:49
Gonzalez_Barca

Varför länkar du youtube klipp med Mourinho?
Barcelona Frodo
2011-08-27 13:46
Boom! El Flaco är tillbaka med en alldeles lysande krönika.

På tal om motsatsen, dvs värdelösa skribenter, så verkar Real Madrids Goebbels ha plockat in en katastrof till skribent i form av Ranamei.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-27 13:42
Världens bästa tränare i länktips! ;D
Annons: