/spanien/barcelona/forum/10975.aspx/spanien/barcelona/forum/10975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-26 19:49
Keita :@@@ :P

Aja, vi får nog se Fabregas, Sanchez och kanske till och med Busquets komma in senare ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-26 19:48
Keita före Busquets? Seriöst? Tror iofs Sergio går före i de allra största matcherna men Mascherano är nog numera endast tänkt som mittback. Bra där! Inte alls slöseri med en av världens bästa defensiva mittfältare...
Barcelona Més que un Esport
2011-08-26 19:42
Keita som DM?

Gah, sa ju att det kändes som en Keita-match :S
Aja...
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-08-26 19:41
Sergio är uppenbarligen inte helt hundra än. Hade Piqué vart spelklar hade jag gärna sett Mascherano som pivote istället, men el Jefecito behövs som mittback ikväll så det får bli Keite på den positionen. Alexis, Cesc och Thiago på bänken känns ju bara för bra för att vara sant, det kommer bli en rolig säsong räkna med det.
BARCA-més que un club
2011-08-26 19:35
Matchen går oxå på Viasat fotboll HD.. och tv 10..

VIVA LA BARCA
Andreas-
2011-08-26 19:34
Haha Keita...
Barcelona Blaugrana91
2011-08-26 19:34
Myrran

"Suck" det stämmde alltså...

Som sagt varför envisas han med spela Keita som pivote? Busquets är ju inte skadad...

Blir så irriterad...
Barcelona Myrran
2011-08-26 19:31
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Mascherano Abidal Adriano - Xavi Keita Iniesta - Pedro Messi Villa

Barça bench: Oier, Fontàs, Busquets, Thiago, Cesc, JDS and Alexis.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-26 19:28
Abbe.

Meen varför envisas Pep med att spela Keita som pivote?? Nu är ju dessutom Busquets tillgänglig också, han väljer alltså Keita före Busquets?

Visst jag hade förstått valet om nu Busquets hade varit skadad, men så är väl inte fallet om jag förstått det hela rätt.
Fattar inte hur Pep tänker här.

Jaja bara hoppas att Catalunya Radio har fel.

Barcelona line-up (unofficial): Valdes - Alves Mascherano Abidal Adriano - Xavi Keita Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [cat radio]

Där är för övrigt hela elvan enligt Catalunya Radio...
Barcelona Abbe.
2011-08-26 19:19
"Según Catalunya Ràdio, Busquets, Cesc y Alexis Sánchez en el banquillo. Keita titular en el centro del campo"

Från Josep Capdevilas twitter. Keita från start alltså, enligt radiokanalen.
Lohtti*Roma
2011-08-26 18:59
Ok har inte TV10 så får streama då, borde finnas en del bra :) Får hålla koll här på forumet.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-26 18:46
barcarobin är ett litet troll låt honom vara
Barcelona Blaugrana91
2011-08-26 18:34
Lohtti*Roma

Matchen går även på TV10, men självklart lär det även finnas massa bra streams.
Lohtti*Roma
2011-08-26 18:30
Kommer det finnas bra streams idag gubbar?
barcarobin
2011-08-26 18:24
: barcetia - BENVINGUT ALEXIS: Nix det är jag inte, men du måste vara det eftersom du frågar en random människad det.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-26 18:21
barcarobin

Är du trög?
Barcelona Frodo
2011-08-26 18:15
Varför är inte Bojan med i det spanska U21-laget? Han är ju inte skadad så det är märkligt att han inte är med. Muniesa lär tas ut till nästa trupp om han är skadefri.

Jag undrar om vi inte gjort en rejäl miss med Kiko. Av det lilla jag har sett är han inget speciellt och jag kan inte se honom slå sig in i a-laget. Med andra ord kommer han bara vara en dyr värvning till b-laget. Han blev inte uttagen till U21 samtidigt som Tello blev det. Cuenca är bättre och det är bara en tidsfråga innan Deulofeu går om honom.
barcarobin
2011-08-26 18:14
: elbraco - Bojan y Thiago : Jaha? vem är det du försöker övertyga dig själv eller dom som är osäkra på messis förmåga som du?
Hutch
2011-08-26 17:21
B-Guden

Jodå. 20:45 är det avspark. Sändningen börjar 20:30 på TV10.
Barcelona Myrran
2011-08-26 17:17
Off topic:

Tyvärr filmar man ju inte i PL men såg precis (repris, Bolton-Man C) Micah Richards lägga sig platt på marken efter en klapp i ryggen av Martin Petrov. Skiljer ju bara en så där 10 kg minst mellan fysmonstret Richards och lilla bulgaren Petrov, va grymt rolig situation :D
Barcelona B-Guden
2011-08-26 17:07
är det idag vi möter Porto ? ;OOO
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-26 16:38
Frodo

Sant.
Marängerna på puertan verkar tolka det som så att Messi får fördelar av domarna och att Platini gillar det. Det är väl snarare så att taktiken för träbenslag idag är att dom ska gå in och bryta ben så mycket som möjligt när man möter storlag med små, tekniska spelare. Iallafall mer än förr i tiden...

"hur skulle Messi klara sig mot Stoke en regnig oktoberkväll" brukar det låta. Med domarens hjälp, nej, men med domarens skydd ja. Samma skydd som han ger alla spelare. Eftersom Messi är skicklig och liten byggd får han ta mer smällar och domaren blåser oftare för honom. Logic 101.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-26 16:30
Ett under att Messi inte bryter benen efter massa efterslängningar, Ramos eftersläng som kunde ha resulterat i långtidsskada, Ujfalusis m.fl.
Barcelona Frodo
2011-08-26 16:27
elbraco - Bojan y Thiago

Pele och Maradona var väl tvungna att ta emot rätt brutala tacklingar back in the days. Varför han nämner Zidane vet jag inte då han slutade spela fotboll för några år sen.

Många lär säkert vilja missförstå Platinis uttalande. Han menar nog den generella domarnivån idag där spelare med skills premieras istället för att låta thugs springa runt och kapa folk.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-26 16:23
Platini: "Messi är mer skyddad av domarna än stora spelare som Zidane, Maradona och Pele var. Och det med all rätt.

Undrar vad Platini baserar det utspelet på?
Barcelona Barca4eva
2011-08-26 16:02
Den "spanska strejken" är över medan den italienska börjar...wow.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-26 15:03
Nina

Vi kan väl komma överens om att tv-avtalen borde förbättras - oavsett vem som leder kampen!

På tal om något helt annat, så här ska ett mål se ut!
Atlético addeh
2011-08-26 14:58
Abbe.

Du har nog rätt, borde vara glad över att Kviborg pratade om Real Madrid. :-)

Fast som den Spanienexpert Kviborg ändå utgör sig för att vara i panelen borde han ha koll på mer lag än Real Madrid. Tycker Sevilla-Málaga hade varit kul att höra om, den känns inte helt enkel att tippa heller.

Nina

Precis. Äh, det är precis som jag skrev här ovanför, ska Kviborg vara panelens Spanienexpert bör han ha så pass bra koll på Barça och Villarreal att han kan snacka upp den matchen. Tror inte Kalle har sämre koll än att han skulle kunna flinka in ett par grejer också.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-26 14:54
El messias

Typ den mest ovissa matchen att spela på. Ett kryss känns rätt rimligt. Sevilla har inte börjat så jävla bra i EL och Malage hade en bra försäsong.

Men jag hade aldrig tippat den matchen.
Barcelona Més que un Esport
2011-08-26 14:53
Skönt att se Kviborg tillbaka i studion. Hoppas han svänger förbi på Måndag också, så blir det lite mer snack om Spanien.
Annons: