/spanien/barcelona/forum/10973.aspx/spanien/barcelona/forum/10973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-05 18:23
L.A.M Nr 10

Kan man kalla Iniesta för underskattad för att han blir världens 4:e bästa spelare? Kom igen, ge er. Underskattad vore han om han blev nr 25.

Att vara världens fjärde bästa spelare är inget misslyckande. Man kan inte säga att Ronaldo och Xavi inte förtjänar sina platser.
Hutch
2011-12-05 18:20
Bara för att Iniesta oftast inte är med på prispallarna betyder det inte att han är underskattad. Jag tror att de flesta fotbollsvetare är medvetna om att han är en av världens bästa mittfältare. De flesta lag har stor respekt för Don Andrés.
ponta p
2011-12-05 18:18
addeh

Hehe. Jo absolut, Neymars mål är riktigt, riktigt snyggt, annars hade det ju inte varit topp 3. Men sett till liga och betydelse ser jag Rooneys som nummer 1. Troru jag missade Rooneys mål förresten? Hann se första halvlek av den matchen sen var jag tvungen att dra och jobba, ångesten jag fick när jag hörde att han gjort årets mål...
Hutch
2011-12-05 18:14
L.A.M Nr 10

Mourinho är helt korrekt med i topp 3 årets tränare enligt mig. Förutom Sir Alex och Pep är det ingen som åstadkom mer förra säsongen. Inte ens Villas-Boas, en inhemsk cup, en portugisisk ligatitel och en sleten Europa League-titel räcker inte när Mourinho tagit de vita till en semifinal i CL, tog hem CdR-titeln och hamnade 2:a i La Liga.

Men vinner gör han inte. Pep är självklar i.o.m vårt fantastiska år.
Atlético addeh
2011-12-05 18:08
ponta p

Hehe, kan förstå att det lät lite dumt. Målet (om det hade blivit mål) hade naturligtvis inte blivit lika snyggt om inte Nani gjort ett så dåligt inlägg. Tycker dock den tekniska briljans och förarbetet till Neymars mål håller så hög klass hela vägen, därför röstar jag på det målet.
ponta p
2011-12-05 18:06
addeh

Haha så du tycker inte Rooneys mål är snyggare än Neymars för att spelet innan och inlägget, som förövrigt tar på en spelare, inte är något vidare? Det är ju fulllkomligt tokigt att säga så.
Det gör ju bara Rooneys prestation bättre eftersom bollen byter bana, sen att han gör det mot lokalkonkurrenten och ett direkt avgörande mål verkar inte du tycka spelar någon roll då.

Solklart årets snyggaste mål, sett till förutsättningar och individuell teknik.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-05 17:53
Måste säga att Messis mål hamnar trea på den listan. Tycker även att det fanns andra mål bland dom första typ 10 som var snyggare.

Rooneys mål är så extremt klockrent. Det är den snyggaste bicakletan jag har sett och då räknar jag med Rivaldos mål mot Valencia. Så jävla perfekt träff så det finns inte. Där snackar vi striker ända ut i tåspetsarna.
Många cykelsparkar flyger mer som en båge över målvakten och är relativt lösa men hans är ju riktigt hård med vilket gör mig extra svag för det målet.
Solklart etta bland alla mål.

Neymars mål är en mer komplett prestation. Vacker teknik, speed, speluppfattning, you name it. Dribbelnisse extreme.

-edit: tittade på messis mål nu i efterhand och visst lyfter han den medvetet över honom för att sedan peta in den. Sjukt snyggt. Dom borde som alla andra redan ha skrivit valt målet mot Real Madrid, men det kanske var för likt Neymars mål?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-05 17:36
Det är riktigt irriterande att Iniesta fortsätter vara underskattad. Vad ska han göra för att bli erkänd som så bra han är? Sen så bryr man sig inte så mycket om själva priset men som addeh säger så är det jobbigt att ingen verkar ge Iniesta det erkännandet han förtjänar.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-05 17:35
Xavi har inte varit i topp form under det här året, men jag undrar om inte hans närvaro på plan fortfarande har betydt så mycket mer än iniesta.
Iniesta har presterat bättre, men det är inte samma sak som att spridda trygghet runt spelarna av rent närvaron på plan.
Det är ungefär som med Puyol. En 70 procent Puyol är fortfarande viktigare för laget än 90 procent Mascherano. Ju pga karisman, erfarenhet och allt detta.

Vet inte om det stämmer men bara en tanke.

På tal om el Clasico - många runt omkring mig pratar om vikten att vinna. Det är självklart en stor fördel. Men jag tycker att det absolut viktigaste är att inte förlora. Jag är nöjd med ett kryss. Försprång med 6 poäng är fortfarande överkomligt, särskilt med tanke på att vi möter marängerna senare på CN.
Barcelona NoGo™
2011-12-05 17:34
Vem var det som tog ut de tre målen? Skriver under på att Leos mål mot Madrid borde vart med där.
Atlético addeh
2011-12-05 17:31
Håller för övrigt med er andra att Messis mål på Bernabéu solklart var ett av årets mål, och betydligt snyggare än målet mot Arsenal.

Måste säga att Neymars mål är snäppet snyggare är Rooneys. Det målet är helt perfekt. Rooneys är en fantastisk prestation, men spelet innan är inget vidare och inlägget håller ingen vidare klass.
Atlético addeh
2011-12-05 17:30
LAM

Co-signar första stycken fullständigt. Iniesta sprang om Xavi ordentligt förra säsongen och var fullständigt briljant. Var bäst på plan i mer eller mindre samtliga Champions League-slutspelsmatcher på hemmaplan (Arsenal, Shakhtar & Madrid). Varv också en gigant i finalen, där förvisso både Messi & Xavi var magiska.

"Jag hade dock respekterat om Ronaldo var med på pallen men utan Iniesta? Ett skämt."

Klockren mening. Kan inte påstå att jag är särskilt upprörd, mest besviken på att Iniesta inte får det erkännandet han förtjänar efter ett smått magiskt år. Ser man till föregående år är det tydligt att Xavi är på väg utför och inte varit alls lika jämn. Å andra sidan unnar jag naturligtvis Mr. Hernández att för tredje året i följd ta en pallplats, kanske är det dags att knipa en andraplats nu då?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-05 16:40
Nomineringar är lite konstiga tycker jag. Egentligen ska nog Messi, Xavi och Iniesta vara topp 3 men om man inte vill ha tre Barcaspelare i topp så ska ändå Iniesta vara före Xavi. Enligt mig är han klar tvåa och gick om sin mittfältskollega förra säsongen. Xavi har inte varit lika dominerande i år, men fortfarande väldigt bra naturligtvis, medan Iniesta höjt sig ytterliggare en nivå. För mig så är Messi klar etta och Iniesta klar tvåa, sen är det jämnt. Jag hade dock respekterat om Ronaldo var med på pallen men utan Iniesta? Ett skämt.

Och sedan är frågan hur Mourinho kan vara topp 3 årets tränare. Visst, alla vet att han är otroligt bra och har vunnit titlar med tidigare lag men i år har flera tränare varit mycket bättre och vunnit flera och bättre titlar, med sämre förutsättingar. Villas-Boas borde nog varit med. Vann trippeln med Porto i våras. Mourinho kom flera poäng efter i ligan, vann visserligen cupen men åkte ur CL. Pep bör vinna, Sir Alex bör komma tvåa. Allt annat är konstigt.

Sen måste man också få kritisera Messis mål, hur kunde det komma topp 3? Otroligt snyggt, speciellt om han gör det med meningen, men så bra var det inte att det ska vara ett av årets mål. Även Messi har gjort några snyggare, tex mot Real Madrid i Cl-semifinalen på Bernabéu. Om något av hans mål skulle komma med är det målet det bästa.
Barcelona Aniesta8
2011-12-05 16:28
Messis mål mot Arsenal är visst snyggt men varför valde de inte hans andra mål mot RM i CL semin? Den där målet är mycket snyggare. Han börjar nästan från mitten och vad han sedan gör vet ni redan.
Barcelona Hetfield
2011-12-05 16:26
Rioja

Jo, nu i efterhand lyckades jag klura ut det, tack för att du sammanfattade det.

Nåja, man ska ta det med en nypa salt, men det är intressant att veta vad Neymar och Pep sa till varandra som fick Pep att helt plötsligt vilja ha honom i laget.
Barcelona Rioja
2011-12-05 16:23
@ Hetfield

Det står att Guardiola har pratat med Neymar på telefon och att han då skulle ha ändrat uppfattning om spelaren till en mer positiv inställning. Det står även att Guardiola ska ha förklarat för Neymar hur han har tänkt sig hans roll i ett framtida Barcelona.

Det står även att en eventuell framtida övergång kan ske mycket tidigare än vad som först föreslogs.

Givetvis så ska man ta allt som kommer ifrån El Confidencial med en stor nypa salt.
Barcelonistas
2011-12-05 16:23
Santos star Neymar says he wants Barcelona to beat Real Madrid in Saturday's Clasico clashThe Brazilian starlet is backing his compatriots Dani Alves and Adriano in this weekend's Clasico and also revealed that he hopes to one day play alongside Xavi and Messi

Som sagt det är alla spelares dröm att få ta på sig den röd blå randiga tröjan.
Culé - Messi y Alexis
2011-12-05 16:01
B right back Montoya, who rejected many offers, will sign his contract renewal after the team returns from the Club World Cup in Japan. [md]

There's a deal on the renewal of Barcelona B right back Martin Montoya (20), whose contract expired in June, until 2014. [mundo deportvo]

JA! Hoppas det stämmer.
Barcelona Barca4eva
2011-12-05 15:48
Haha, kolla bara på FKs röstning...
Culé - Messi y Alexis
2011-12-05 15:37
Rösta på Messi! :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-05 15:08
Alltså alla Neymars uttalanden den senaste månaden får mig nästan att misstänka att det ligger någon sanning bakom ryktet att vinbär överens med Santos om en affär 2014... Inget kan väl dock vara hundra klart så långt i förväg utan jag förutsätter att både Neymars och våra talangers egna utveckling spelar roll. Annars är affären så långt ifrån smart det går att komma
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-12-05 15:06
Jag vet inte om jag har förstått artikeln rätt, men det står i Sport om att Pep ska eller har pratat med Neymar. Ska man ta det på allvar?

Ingen rök utan eld. Spännande.
Barcelona Iniesta el illiusionista
2011-12-05 15:01
OP Santos star Neymar says he wants Barcelona to beat Real Madrid in Saturday's Clasico clashThe Brazilian starlet is backing his compatriots Dani Alves and Adriano in this weekend's Clasico and also revealed that he hopes to one day play alongside Xavi and Messi goal.com
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-05 14:06
Roja y Azul - FCB

Ja, Ronaldo snackar mycket men han har även gått ut i media för några månader sen och sagt att han tycker att Messi är världens bästa fotbollspelare. Det är bara bittra madrid fans som "Fernando Gago - King of madrid/I Kaljic" som tycket annat.
,Sami
2011-12-05 14:03
Ronaldo kommer inte utses som världens bästa fotbollspelare så länge Messi finns på denna planet, svårare än så är det inte.

Så sant!
s.eto
2011-12-05 14:00
Brukar inte Euro talk vara ute vid den här tiden på måndagar?
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-05 13:59
Ronaldo snackar, Messi presterar.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-05 13:49
Det finns verkligen folk som tycker att Ronaldo borde få priset som världens bästa fotbollspelare. Hur kan man tycka det? Vad gjorde Ronaldo bättre än Messi förra året? Gjorde han fler mål? Nej, dom gjorde lika många (Ronaldo började spruta in mål mot skitlag i slutet av säsongen då ligan va avgjord och Real Madrid endast spelade för att spela fram öppet mål till han) Gjorde han fler assist? Nej, Messi gjorde fler assist. Vann han fler tittlar? Nej, det gjorde han inte. Messi vann ligan och Champions Leauge medans Ronaldo endast vann kalle anka cupen Copa del rey. Precis som Jesper sa igår på fotbollskanalen europa. Messi presterar i dom stora matcherna, det gör inte Ronaldo.

2008/2009 Messi gjorde fler mål och assist än Ronaldo, fler tittlar också.
2009/2010 Messi gjorde fler mål och assist än Ronaldo, fler tittlar också.
2010/2011 Messi gjorde lika många mål som Ronaldo men fler assist och fler tittlar.
2011/2011 Messi har i år gjort fler mål och fler assist än Ronaldo.

Ronaldo kommer inte utses som världens bästa fotbollspelare så länge Messi finns på denna planet, svårare än så är det inte.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-05 13:26
Var ju ganska väntat att topp 3 skulle vara Messi, Xavi och Ronaldo.
Är helt säker på att Messi kommer vinna, hade dock gärna sett att Xavi fick den, tycker han bör få en guldboll innan han lägger skorna på hyllan, men samtidigt guldbollen ska gå till den som har varit bäst och det har ju såklart Leo varit, så han förtjänar den.

Jag tror det kommer sluta så här:

1. Messi
2. Ronaldo
3. Xavi

Jag skulle personligen säga att Xavi bör komma 2a istället för Ronaldo.
Visst Ronaldo gjorde mycket mål förra året, men vad gjorde han mer? Han försvann som vanligt i dem stora matcherna och hans lag vann endast en Cup-titel.
Xavi däremot var som vanligt en stor bidragande faktor till våra framgångar förra säsongen, och han briljerade när det verkligen gällde.
Xavi är vår spelmotor, han är den som styr vårt spel. Han vann ligan och CL, han bör komma 2a.

Kollar man omrötsningen som var under CL lottingen så var ju även där Messi, Xavi och CR nominerade och Messi vann Xavi kom 2a och CR 3a, enligt mig bör det bli samma resultat nu som sagt.

Sen är Pep, SAFoch Mourinho nominerade till världens bästa tränare, säg mig hur kan Mourinho vara med där?
Pep vann återigen ligan med Barca samt även CL, SAF vann PL och kom till final i CL.
Mourinho vann Spanska cupen, blev krossad i ligan och gick till semifinal i CL på grund av lätt lottning.
Villas-Boas borde vara nominerad istället för Mou, Villas-Boas vann ligan med Porto på ett överlägset sätt samt även Europa Leauge.

Aja slutar det inte så här är det ett skämt:

1. Pep
2. SAF
3. Mou
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-05 12:55
En på puertan ville att nasri eller oxlade chamberlaine skulle vara en utmanare till 3e platsen HAHAHAHAHA.
Annons: