/spanien/barcelona/forum/10972.aspx/spanien/barcelona/forum/10972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-25 19:59
Precis som Alvés - Por Que? är inne på, det år helt oviktigt hur matcherna slutar i gruppspelet bara man går vidare. Ingen kommer att komma ihåg resultaten speciellt länge från gruppspelet när vär utslagsrundorna kommer igång. Resultatet där är helt oviktiga så länge man gör sitt jobb och tar sig vidare.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-25 19:58
Hur kan folk sitta och vara negativa med den grupp vi fick? Barca kommer vinna ganska lätt på Camp Nou och på San Siro tror jag man vinner också.

Har ni glömt att Real mötte Milan förra året och Real spelade ut dem på både hemma och bortaplan, att Real sen bara fick oavgjort på San Siro handlade väl mer om otur. Så varför skulle då inte vi klara det som är 100 ggr bättre än Real?

Hade vi fått typ City och Dortmund också hade det gnällts på att det hade varit för svårt. :P

Jag tycker man ska vara nöjd med gruppen vi har.
Barcelona NoGo™
Barcelona will start this season's Champions League on Wednesday 13 September, at home against AC Milan #fcblive

Nice, då sätter vi standarden direkt då :P

Edit: Tisdag ska det tydligen vara.
Barcelona Alvés - Por Que?
Barcelona will start this season's Champions League on Tuesday 13 September, at home against AC Milan #fcblive OJ oj oj, inte så långt borta heller.

Första matchen på ett fullsatt Camp Nou som ryker, det är denna matchen som avgör, vinst som gäller för att ha en någorlunda säker position i toppen av gruppen.
,Sami
2011-08-25 19:57
Tja grabbar! Kom hem från Alanya igår och missade matchen mot Real och Napoli. Någon som kan skicka länk där jag kan ladda hem matcherna?

Tack
2011-08-25 19:57
En rolig grejj är ju att Iniesta har ju briljerat, och det är även Berlusconis sons favoritspelare. Tror han kan trolla upp gamlingarna på mittfältet så som han gjorde mot Real Madrid. Han är nog den som har imponerat mest under försäsongen.
Barcelonistas
2011-08-25 19:55
II Barca II

Spelar vi på våran topp nivå så kommer vi vinna med ett bar bollar. Nej jag underskattar inte alls Milan men deras cl spel föra säsongen var långt ifrån bra.
2011-08-25 19:55
Barcelonistas

Slakt vet jag inte, det kan bli 2-0 3-0 max, det kommer avgöras på mitten och Messi blir den största faktorn. På San Siro så tror jag på vinst men då bara med 1-0, även 1-1 0-0. Bara vi går vidare så är jag nöjd. Det är knockout ronderna som gäller.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-25 19:53
Jag förnekar inte att barca är favoriter, men bara för det är jag inte säker på att Barca slår Milan. I alla fall inte på San Siro. Vi har tappat poäng mot sämre lag förr.

Men i alla fall - vinner vi matchen kommer vi i första hand göra det på mittfältet - den lagdel som Barca är rejält mycket bättre än Milan i. Det är så gott som alltid vårt mittfällt som är nyckeln till seger oavsett vilka vi möter, men nästan extra mycket mot Milan. Briljerar vi där kommer även vårt anfall att bli överlägset deras... vilket i sin tur sätter press på deras annars väldigt starka backlinje.
Barcelona Smogen
2011-08-25 19:53
Glöm inte att Zlatan.garanterat kommer bli utvisad under någon av matcherna mot oss....blir tufft för Milan då. :)
Barcelona Ladinho
2011-08-25 19:50
Barcelonistas

Jag mådde så dåligt och läste nyss ditt inlägg vilket fick mig att skratta :D:D Pinnochio, Franco CF :D tack..
Barcelona II Barça II
2011-08-25 19:50
Jag tror inte det blir någon slakt på hemmaplan mot Milan. Tror du underskattar Milan grovt.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-25 19:49
Har alltid diggat Inzaghi, riktig måltjuv av rang. Men han har inte fått spelat någonting i Milan och lär nog inte göra det mot oss då dom har Ibra Pato Cassano och Robinho även om dom inte kommer köra med alla samtidigt. Deras startaste elva kommer ju vara (inklusive Aqualiani)

Abbiati - Abate Nesta Thiago Silva Taiwo - Van Bommel Aqualani(stavning) Boateng - Pato Ibra Robinho, kan bli så att dom kör med 2 defensiva i Van bommel och Ambrosini och därmed tar bort en forward, men det löser sig om en månad ungefär då matcherna spelas.
Barcelonistas
2011-08-25 19:47
Ska bli otroligt skönt att köra Pinocchio och hans Milan. Jag kan redan nu utan att underskatta Milan på något sätt säga att det kommer bli en jävla massaker på Camp Nou. Har väldigt svårt att se hur Milan ska kunna klara av Xavi-Iniesta-Messi-Pedro-Alves-Villa. Lägg därtill att vi kan slänga in hungriga spelare som Cesc och Sanchez precis när som helst Visca Barca!.

Håller även tummarna för Lyon, hoppas dom kan tvåla ditt Franco Cf. Pesten måste bara ut från CL så fort som möjligt, hatar deras vidriga fans, hatar deras hycklare till tränare, men framför allt hatar jag det äckliga laget.
2011-08-25 19:45
Rambla~

Jo det vet jag, men vi har också haft just den förmågan dom åren under Pep att prestera under dom allra största matcherna. Det kommer bli en intressant drabbning men hoppas att i slutändan så står Barcelona som gruppetta.
Barcelona Ladinho
Kan ni skicka en liknande hemsida som myp2p var??
Barcelona NoGo™
Haha Puyol vilken kung! Glider runt med Barca tröjan, stort!
Hutch
2011-08-25 19:44
Inzaghi kommer väl bara springa offside som vanligt. Med vår höga backlinje kommer det inte bli problem.
Barcelona Rambla~
2011-08-25 19:42
Alvés - Por Que?

Som sagt, Milan är en gammal räv. Det spelar ingen roll om så Gattuso spelar även om han är avstängd nu, i stormatcher som den mot Barca kommer att bli så lyfter de sig något enormt. För att inte tala om Inzaghi. Mamma mia, jag kommer att skita i byxorna bara han visar sig på planen. :P

De kommer att sälja sig dyrt, räkna med det.
elbraco - Bojan y Thiago
Tw Puyol: "I've been watching all the suits I have.. and I feel best wearing the one with the Barça crest close to my heart"

Älskar Puyol.
Barcelona el Maestro!
Rambla~

Han visste ju om det, troligen. Men han visade ju vem han är. "Min mentalitet är att laget vinner..", som han sa., Det stämmer inte.
Atlético addeh
2011-08-25 19:41
Såg lottningen precis. Ganska okej, även om det blir jobbigt att åka bort till öst och möta BATE och Plzen. Milan räds jag inte åt alls.

Vi kan ju annars konstatera att Villarreal lottades i mardrömsgruppen med Bayern, City & Napoli. Tror ändå ubåtarna har goda chanser att ta sig vidare. Upp till bevis på riktigt!
Barcelona Rambla~
2011-08-25 19:40
el Maestro!

Frågan är ju vad Ronaldo hade i Monaco och göra från första början. Han kunde likväl stannat hemma. :P
2011-08-25 19:39
Rambla~

Vem som helst kan ta plats på Milans trötta mittfält, vårat snabba bolltrillande och en falsk nia i Messi kommer äta upp deras mittfält samt försvar. Tänk er Messi rättvänd mot Nesta och Thiago Silva, då får Thiago Silva visa vem han är.

När en spelare som Aqualani(stavning) är Milans stora värvning mr.X då undrar man verkligen vad dom tänker.
Barcelona 1.70-ligan
Rambla

Precis. Milan är trots allt ett av de svåraste lagen vi kunde få. Vi är favoriter som alltid, men absolut inte givna gruppsegrare. Och som vi har konstaterat blir det dubbelmötet mer eller mindre avgörande, därför hade jag gärna sett ett lite bättre lag till i gruppen. Rätt tråkigt och dessutom blir det extra nervöst inför de mötena.
Håller tummarna att Barca spelar på sin högstanivå och tvålar dit italienarna rejält. För det är få lag här i världen jag skulle hata mer att torska mot än Milan :P

Jag hade mycket hellre bytt grupp med Real. Det är mer namnkunniga lag i gruppen men enligt mig är Real givna gruppsegrare i den. De är ett snäpp bättre än de andra lagen, som kommer tappa en hel del poäng mot varandra. Som upplagt för gruppseger som sagt.
Barcelona Ladinho
myp2p är stäng nu va? kan inte ni andra hemsidor? jag vill se en fotbollsmatch.. snälla kan någon skicka en liknande sida?
Hutch
Ronaldo (3 votes)

Aj den måste kännas. Det var inte mycket. Kolla hur överlägsen Messi är.
Barcelona Rambla~
2011-08-25 19:38
Det ska bli spännande att se vad Osvaldo kan göra i Roma. Han har växt något enormt sen kan kom till Spanien och Espanyol. Jag tror nog att många Serie A-fantaster underskattar honom rejält. Han har utvecklat sitt spel och bliviit en grym spelare och är riktigt giftig inne i boxen.
Barcelona el Maestro!
2011-08-25 19:37
Grattis till Messi, Europas bästa spelare.
Har ni sett poängen?
Xavi är 2:a. Iniesta är 4:a.

The full top ten is:
1 Lionel Messi (ARG) – FC Barcelona (38 votes)
2 Xavi Hernández (ESP) – FC Barcelona (11 votes)
3 Cristiano Ronaldo (POR) – Real Madrid CF (3 votes)
Hutch
2011-08-25 19:36
Denna lottning hade man gärna fått. Uniteds motståndare är följande:

Benfica
Basel
FC Oteul

De kan ställa upp med 95:or och vinna denna grupp. Varför är det alltid så att United får så extremt lätta grupper år efter år....
Annons: