/spanien/barcelona/forum/1097.aspx/spanien/barcelona/forum/1097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
2016-02-25 00:07
@Liunil Masse:
Sant sant. Ibland får jag känslan av att Pep fick/får nån fixidé och körde/kör på det så stenhårt, vilket även är hans styrka att han just vågar. Men ett tag tycker jag det kändes som att han byggde laget lite för mkt runt Messi där framme i och med att han föredrog spelare som Pedro och Sanchez. De skulle löpa mkt för Messi och skapa ytor. Messi låg ju själv på 40-50 ligamål per säsong då. Det var ändå rätt sårbart kan jag tycka. Som tur var gick ju Messi aldrig sönder på den tiden. Jag har en Real Madrid-supporter till kompis som jag diskuterar fotboll med en del och han sa det under denna tid: "Sanchez och Pedro skrämmer inte slag på så många backlinjer". Jag gillade ändå Pedro och Sanchez men jag kan till viss del köpa hans tanke. Först fanns där Ronaldinho, Etoo och Messi som var fantastiskt, sen byttes Henry in, sen kom Zlatan. Det kändes alltid så jäkla vasst under alla dessa år. Året när vi åker på storstryk mot Bayern kändes vi inte lika vass. Jag kan tycka att vi nu är tillbaka till det forna tänket att dela upp målskörden på 3 spelare likt för 7-10 år sen vilket jag föredrar.
Barcelona enkos
2016-02-24 23:57
Kvartsfinaler i CL spelas 5 och 6 april (retur om en vecka) alltså bara 3 dagar efter EL clasico. Hmm tänk om det nu blir två el clasico till i kvarten så det blir tre på 10 dagar.
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-24 23:49
Victor Valdes Dani Alves - Puyol (c)- Pique - Abidal Busquets Xavi Iniesta Messi Suarez Neymar Valdes Puyol Abidal Xavi i sina bästa år då tänk er det har laget Perfekt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-02-24 23:43
Sanchez Flores (coach Watford): "Guardiola's Barça combined with the forward line Luis Enrique now has would be the perfect team." [catr] Oj vad man hade velat se det.
Barcelona Barca4life98
2016-02-24 23:39
papilon Exakt, det var kontakt.
Barcelona papillon
2016-02-24 23:36
Barca4life98 I den "riktiga" reprisen så tycktes jag se att något finger träffade Albas mun lite. Klart han förstärkte men det fanns kontakt.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-24 23:18
[QUOTE=enkos]Liunil Masse Vad tror du om matchen mellan Real och Atletico? Skulle vara intressant att läsa dina tankar? [/QUOTE] Kryss är väl det troligaste. Atletico är väldigt tama framåt nu när Carassco saknas men har ett försvarsspel som är bäst i världen. Jag är inte alls imponerad över Reals kollektiva presspel under Zidane och det är viktigt att man har om man ska störa Atleticos försvar.
Barcelona enkos
2016-02-24 22:57
Liunil Masse

Vad tror du om matchen mellan Real och Atletico? Skulle vara intressant att läsa dina tankar?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-24 22:44
[QUOTE=enkos]Atletico lyckades inte göra det viktiga bortamamålet. Nu kan de bli straffade hemma så som de gjordes av Celta Vigo i cupen. Bara segern som räknas hemma alltså i returen. Atletico har svårt att göra mål och jag ser just nu inte hur de ska lyckas klara av Real om knappt två dygn dessutom en resa hemma och trötta ben. [/QUOTE] Gillar dina jinx om Real hela tiden. Keep that shit going.
Barcelona enkos
2016-02-24 22:35
Atletico lyckades inte göra det viktiga bortamamålet. Nu kan de bli straffade hemma så som de gjordes av Celta Vigo i cupen. Bara segern som räknas hemma alltså i returen.
Atletico har svårt att göra mål och jag ser just nu inte hur de ska lyckas klara av Real om knappt två dygn dessutom en resa hemma och trötta ben.
Barcelona Andreas-
2016-02-24 22:34
Atletico lever farligt. Deras offensiv är så dålig att Eindhoven har en bra chans att skrälla.
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-24 22:28
Alba, Alves och masken är tyvärr tre riktigt skämmiga spelare stundtals i deras beteende..
Barcelona Andreas-
2016-02-24 22:25
Atletico måste ha slutspelets sämsta offensiv.
Barcelona Katalano
2016-02-24 22:19
@Barcelonistas:

De gjorde en bra match(definitivt inte perfekt) mot oss ja, mot den spelstil som just Barca har, just denna dag. Det säger inget om hur de hade spelat mot ett annorlunda spelande lag. Hade de spelat "perfekt" så hade de vunnit matchen.
De går aldrig att veta hur ett lag skulle mäta sig mot ett annat efter en match. Dessutom finns det flera spanska lag som spelat bättre mot oss denna säsong, det betyder inte att de skulle vunnit mot Arsenal exempelvis.
Barcelona Barca4life98
2016-02-24 22:12
Om man kollar på reprisen så ser man faktiskt att Girouds träffar lite med fingrarna tror jag. På Albas haka. Alba förstärkte men Giroud är lite små ful också.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 22:04
Davids3 Nej, som fotbollsspelare brukar man använda armarna får att hitta balansen alternativt täcka bollen. Det som skedde igår var en olyckshändelse, som ledde till en filmning. Man måste börja straffa filmare o efterhand, visst förstärkningar är svårt att göra något åt. Filmningar kan man göra något åt och det bör man, sporten måste bli renare. Ett annat beteende jag hatar som Alves brukar använda sig av speciellt. Ligga på plan och skrika i smärta 30 s efter springa som aldrig förr. Fult beteende genom att försöka dra nytta av den oskrivna regeln "fair play"!
Vlom
2016-02-24 21:59
@Davids3:

Finns inga som helst anledningar till att ens försöka ursäkta beteendet från Albas sida tyvärr. Att spanjoren sedan gjorde en lätt huvudrörelse mot Giroud gör inte direkt saken bättre...

Barcelona neymar JR
2016-02-24 21:58
Allt fler lag som drar ner alla sina spelare vid defensiva fast, lite väl fegt beteende. Men det är väl vad fotbollen har blivit, rädslan för att släppa in mål överväger viljan att göra mål. Vi stannar ju alltid med neymar/Messi för att verkligen få en livsfarlig kontring, samt undvika trafik i boxen.
Barcelona Davids3
2016-02-24 21:58
@neymar JR:

Jag ursäktar ej filmningen. Men låt oss sätta oss i spelarens sits för att förstå detta beteende. Det kan handla om en spark, armbåge eller som denna situation där det är klart och tydligt att Giroud svingar med armen, som domaren kan missa. Mest rättvist i denna situation är kanske ett gult för båda spelarna.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 21:55
Skall inte*
Barcelona neymar JR
2016-02-24 21:54
Davids3 Nej han måste inte alls överdriva för domaren ska se det. Det där beteende skall ursäktas, det är vidrigt. Filmare ska straffas även om dom tillhör Barcelona.
Barcelona Davids3
2016-02-24 21:52
Ang. denna situationen. Visst, Alba filmade, det går ej att förneka. Men Girouds arm har inget där uppe vid Albas ansikte att göra. Detta gör att Alba tyvärr måste överdriva för att domaren ska lägga märke till sånt.
Barcelona enkos
2016-02-24 21:34
Barcelona
Real
Atletico
City
Benfica
Wolgsburg
Bayern
Chelsea/PSG

De åtta tar sig vidare till kvarten om nu alltså Atletico vinner och de andra behåller sina fördel från första matchen. Mest ovisst blir det mellan Chelsea och PSG där C kan gå vidare vid 1-0.

Barcelona BARCA-més que un club
2016-02-24 21:30
Var gör ens Dynamo kiev i CL lika bra dom åker ut City är redan vidare här,
Hoppas på att både Atletcio och City går vidare så får man ända roligare svårare motståndare att se i Kvarten .
Barcelona neymar JR
2016-02-24 21:25
Starkt av city, inte det enklaste att spela i Ukraina.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 21:15
Riktigt skön match, bra tryck på läktaren.
Barcelona Reymar
2016-02-24 21:13
Ironiskt att Madrid fansen kallar våra spelare för filmare när de har fotbollsvärldens utan tvekan största filmare. Finns nog inget pinsammare än att se en 31-åring ta ett par svandyk under varje jävla match. Avslutar med att citera Lagerbäck som så fint beskrev divan som "en obehaglig filmskådespelare".
Vlom
2016-02-24 21:12
@neymar JR:

Och jag nämnde som sagt tidigare att PSV lyckades ta sig till åttondelsfinalen tack vare att motståndet (Manchester United) underpresterade hårt. Annars hade det varit ombytta roller ifall om den engelska storklubben ej gjorde det.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-24 21:09
During yesterday's match vs Arsenal, a camera captured Messi laughing with Suárez and saying, "Today I played as a substitute." [ecodiario] 'Ecodiario' presume that Messi was sharing a joke with Suárez about his late goals and his supposed 'absence' during some of the match. Would've been funny if Messi was actually referring to how easy he found the match against Arsenal yesterday.
Vlom
2016-02-24 21:09
@enkos:

Under förra säsongen, spelade Real Madrid match mot Sevilla bara 3 dagar innan Madrid-derbyt samtidigt som Atlético hade vilat i en vecka. Simeone och hans mannar vann derbyt med 4-0.

Annons: