/spanien/barcelona/forum/10968.aspx/spanien/barcelona/forum/10968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2011-08-27 13:55
CR-seven

Det står "världens bästa" och inte "världens sämsta". Läs om, läs rätt :)
Barcelona Frodo
2011-08-27 13:53
Shavi

Fotboll är fotboll. Man behöver inte se folk i andra ligor. Er bästa spelare Silva gör lite vad han vill i PL, right? Är man bra så är man.

Att vissa i det engelska mediedrevet börjat snacka om att City är bättre än Barca belyser bara vilket idiotiskt land England är vad gäller fotboll.
Barcelona Rambla~
2011-08-27 13:50
Frodo

Ja jisses, jag trodde den där Kaljic var ett unikum men ack så fel man hade. Det finns tydligen fler som lider av samma åkomma.
CR-seven
2011-08-27 13:49
Gonzalez_Barca

Varför länkar du youtube klipp med Mourinho?
Barcelona Frodo
2011-08-27 13:46
Boom! El Flaco är tillbaka med en alldeles lysande krönika.

På tal om motsatsen, dvs värdelösa skribenter, så verkar Real Madrids Goebbels ha plockat in en katastrof till skribent i form av Ranamei.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-27 13:42
Världens bästa tränare i länktips! ;D
AndreD
2011-08-27 13:21
el Flaco gör comeback med stil :D
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-27 12:21
El Flaco

Tack för krönikan :D

Skrattade när jag läste detta:

"Uppenbarligen kom Vilà att spela en stor roll i Xavis liv, både på och utanför planen. Ett bevis på detta är att Vilà skrev förorden till Xavis självbiografi. Där berättar den forne ungdomstränaren om hur hans son alltid brukade följa med honom på matchdagarna och för att få honom att sitta still brukade Vilà säga till sin son att räkna hur många bollar som Xavi tappade på mittfältet. Flera gånger slutade med att pojken klagade över hur tråkigt han hade haft det eftersom Xavi hade gått hela matchen utan att slarva bort en endaste."

Tråkigt för att Xavi inte tappade bollen en enda gång, hahaha :P
Barcelona Shavi
2011-08-27 12:19
Tosh

Ja, Pique ska ha mer än Kompany, men det är ändå svårt att jämföra. Det Kompany gör i Premier League hade Pique inte klarat av på ett lika bra sätt och tvärtom. Pique passar perfekt i ett bollförande Barcelona och sanningen är, (ganska självklart), att han inte hade kunnat spela på samma sätt som han gör i Barcelona som i City. Det är alltså väldigt svårt att jämföra då vi inte har sett de i andra ligor (Pique har spelat i PL men han var väldigt ung och fick knappast chansen).

Men ja, när Pique spelar i världens bästa lag och vinnar massor av titar varje säsong så är det klart att han rankas som bättre och det med all rätt. Kompany är dock fantastisk och jag rankar honom i topp 5.

Tosh
2011-08-27 12:14
Shavi

Jag syftade givetvis på att Kompany fick högre betyg än Pique. Jag stängde omedelbart sidan. Han är bra men som Pique? No way José. Där har han mycket att jobba kvar.
Barcelona Abbe.
2011-08-27 12:13
El Flaco är tillbaka med en lysande krönika!
Barcelona Shavi
2011-08-27 12:11
Tosh

Menar du att Kompany inte förtjänar 9/10 eller att Pique ska ha högre poäng än vad han har? Om det är de senare så förstår jag, men Kompany har vuxit ut till en av värdens bästa mittback. Han är komplett som mittback, han har precis allting en försvarare ska ha. Snabbhet, styrka, fantastisk teknik, ledaregenskaper etc. Kompany förtjänar 9/10 och kommer, om allt går som det ska, nå 10/10 inom en snar framtid. Väldigt lik Thiago Silva då han också kan spela som defensiv mittfältare tack vare sin teknik och passningar.

Pique ska ha minst lika mycket, den saken är klar.

Kommer ihåg förresten när Kompany ryktades till Barcelona och vissa här skrattade åt ryktet och förlöjligade honom. Det var visserligen ett par år sedan men fortfarande...
Atlético addeh
2011-08-27 12:07
ElChilenito

Alexis uträttade en hel del. Bröt bland annat in i banan en gång och avfyrade bössan men bollen smet strax utanför bortre krysset. Bra jobb i defensiven, lugn i spelet.
Barcelona Barca Barca
2011-08-27 10:59
Nolito //

A jag märkte också det, speciellt på Hulk. Spelar Hulk i en större klubb så lär han slå genom extremt. Så fysisk stor men jävlar va rappa fötter han hade.
Tosh
2011-08-27 10:55
el Maestro!

Så fort jag fick syn på att Kompany fick 9/10 och Pique 8/10 stängde jag av sidan. Det var inga bra jämförelser för fem öre.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-27 10:12
Nolito Jo jag la också märke till det. Men de har ju helt klart hjälpt dem att vinna titlar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElChilenito
2011-08-27 10:01
Då jag inte såg matchen så undrar jag hur Alexis spelade under tiden han var inne.
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 09:53
Grattis till en ännu en titel. Det flyter på som det ska. Var på plats och såg några matcher. Det jag såg, såg lovande ut.

Tabloid-tidningen Mirror rankar Barcas spelare och jämför med Man Citys spelare, en och en. Finner det väldigt intressant, framförallt deras rankning av de tre bästa spelarna vi har. Messi, Iniesta och Xavi. Se nedan:

"City are now stronger than Barcelona"

MESSI: 10/10 A phenomenon, the like of which we may never see again. Too many trophies and awards to list. Supreme dribbler. Hard worker. Arguably the greatest player of all time.

XAVI: 10/10 Along with Iniesta has never given the ball away in his life, according to Sir Alex Ferguson. At 31, is still the heartbeat of the Barcelona midfield. Consistency is his trademark.

INIESTA: 10/10 Midfield magician who scored the winning goal at last year's World Cup Final and was Man of the Match. A key member of the Barca team that lifted six titles in 2009 - the only time a club has done so.

VILLA: 10/10 Spain's all-time top scorer. Despite a barren spell last year, he is still one of the most formidable strikers on the planet.

Ingen av Citys spelare får 10 av 10 poäng men även Villa får 10 av 10 poäng!
Real Madrid Nolito
2011-08-27 09:39
Någon annan som la märke till Porto spelarnas brutala fysik igår? En del såg ut som tungviktsmästare i boxning samtidigt som dom rörde sig som ballerinor, fan vackert att se.
Barcelona Sano97
2011-08-27 09:32
Drömmen att vinna allt denna säsong lever fortfarande tack vare vår underbara klubb.
Barcelona Éluc
2011-08-27 06:09
Vi var bättre förra säsongen än vår trippelsäsong. Det säger en del om hur starka vi är denna säsong, vilket absolut inte betyder auto-win i ligan och CL, men nog fan har vi stor chans att ta dubbeln denna säsong igen.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-27 04:54
Blaugrana91

Tror ju spontant vi är bättre i år än tidigare säsonger. T.om bättre än vår trippel säsong, och den säsongen var ju rätt okej.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-08-27 04:49
Kommentera inte stackaren Sorte Libre. Låt moderatorerna ta hand om honom med en spärr imorgon istället. Stackare..
Sorte Libre
2011-08-27 04:41
kanske beror det på att han är ful precis som alla dvärgarna i laget.
Barcelona Barca4eva
2011-08-27 04:30
Oleguer Presas-King of Barcelona

Jaså? Brukar höra det väldigt ofta i olika streams :p
2011-08-27 04:19
Barca4eva

Jag har aldrig hört någon uttala hans namn Maskerano. Har bara läst Masken här inne. Låter otroligt fult.
Barcelona Barca4eva
2011-08-27 04:16
Oleguer Presas-King of Barcelona

Det är väl pga att man uttalar hans namn Maskerano nästan överallt. Vilket är värre, imo.
2011-08-27 04:04
Får jag fråga vem som har kommit på smeknamnet Masken? Det kan vara det fulaste jag någonsin hört.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-27 03:27
En sak som jag tycker är lite "intressant" är vissa Realfans sitter och försöker intala sig att Barca är på nedgång, vad dem använder som grund till detta är våra matcher under försäsongen. Dem tror absolut inte att vi kommer kunna prestera på samma nivå som förra året eftersom vårt spel nu under försäsongen inte varit drömfotboll...

Då kan man ju undra om desa personer haft koll på oss förgående säsonger, jag menar vi spelade knappast fantastiskt i inledningen av förra säsongen, vi förlorade mot Hercules och spelade allmänt dåligt i inledningen av La Liga, vill även minnas att Realfansen då sa att Barca nu var på nedgång haha, sen någon månad senare körde vi över Real med 5-0 och därefter lekte vi hem ligan igen. Därför bör dessa Realfans inte dra några såna korkade slutsatser baserat på våra matcher som spelas nu.
Pep sa en intressant/logisk grej häromdagen, "Vi är bättre nu än vad vi var för 10 dagar sen men vi är sämre nu än vad vi kommer vara om 10 dagar"
Dvs Barca blir bara bättre och bättre för varje dag.

Vidare bör man ha i åtanke att vi knappt spelat med ordinaire lag under dem inledande försäsongsmatcherna, då spelades många undommar, det är först nu dem senaste matchen som dem ordinarie har fått spela tillsammans, klart att allt inte är 100 då, fattar väl vem som helst.
Jämför man då det med Real som spelat med sina ordinarie i ungefär en månad mer än oss, inte konstigt dem kunde prestera bättre mot oss.

Det som jag tycker Realfans bör fundera över är att trots att Real var i bättre form och hade mer matchtempo i sig, kunde dem inte lyckas slå ett Barca som då var i mindre bra form samt mindre matchtempo. Det säger väl en hel del om Barcas klass? Man slår ett Real i bra form trots att man inte ens spelar sin bästa fotboll. Hur ska dem då klara av ett Barca i normal form?

Barca har trots att dem inte spelat på normal kapacitet vunnit två titlar redan, som sagt det säger en hel del om hur bra Barca är.

Blev längre än vad jag hade tänkt, men vissa verkar ju sakna hjärnceller och kan behöva sig en funderare.

God natt!
AndreD
2011-08-27 03:18
Kommer hem och ser att vi vann supercupen! Härligt med ännu en titel.

Barca: 79 titlar

Köpelaget: 76 titlar.

Det går bra nu :)
Annons: